- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (439 opinii)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (145 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (175 opinii)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (273 opinie)
- 5 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (60 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Ruszyła przebudowa ul. Abrahama w Gdyni
Zaczął się remont ul. Abrahama na odcinku pomiędzy ulicami Batorego i 10 Lutego w Gdyni. Prace przy stworzeniu w tym miejscu przyjaznej pieszym strefy współdzielonej zakończą się w czerwcu. Bedą kosztować 3,8 mln zł.
Przypomnijmy:
- Projekt zmian na Abrahama na odcinku od ul. Batorego do 10 Lutego przygotowany przez społeczników z Miasta Wspólnego zyskał uznanie mieszkańców w budżecie obywatelskim w 2016 roku.
- Po zwycięstwie społecznicy wraz urzędnikami wysłuchali propozycji studentów na nową aranżację, przeprowadzono konsultacje, zorganizowano i rozstrzygnięto w lutym konkurs na koncepcję architektoniczną.
- Wiosną 2017 roku, za drugim podejściem, udało się wybrać projektanta. Zwyciężyło konsorcjum firm NANU Pracowania Architektoniczna Maciej Nagórski oraz a2p2 architecture&planning Monika Arczyńska. Za wykonaną pracę otrzymali od miasta 78,6 tys. zł.
- Dopiero w lipcu bieżącego roku ogłoszono przetarg na prace budowlane. W pierwszym przetargu nie było chętnych, w drugim firma WPRD Gravel z Gdańska zaproponowała cenę 3,8 mln zł.
- To więcej niż szacunki miasta, z których wynikało, że przebudowa powinna kosztować 2,4 mln zł, ale okazało się, że dołożenie 1,4 mln zł nie jest w tym wypadku problemem.
- Od głosowania do rozpoczęcia prac minęły ponad dwa lata, ale warto podkreślić, że gdyby nie decyzja prezydenta Szczurka, dotycząca zwiększenia finansowania dla tej inwestycji, przebudowa nie mogłaby być zrealizowana - mówi Łukasz Piesiewicz.
Początek zmian na Abrahama w Gdyni
Setki roślin na Abrahama
Z obecnie rosnących drzew pozostanie jesion wyniosły, który zostanie specjalnie podświetlony. Dołączą do niego 24 nowe drzewa - robinie akacjowe. Strefę zieloną uzupełnią zieleńce, kwietniki i donice. Posadzonych zostanie 364 cisów i 529 różnych ozdobnych krzewów liściastych, do tego 372 byliny i prawie 1600 tulipanów. Trawniki zajmą 36,5 m kw.
Nawierzchnia będzie składała się z prostokątnych płyt o trzech różnych wymiarach i dwóch odcieniach. Płyty, po których będą mogły poruszać się samochody będą miały kolor antracytowy. Pozostałe będą jasne, nawiązując w ten sposób do modernistycznego klimatu śródmieścia.
Siedem miejsc parkingowych, osiem stojaków dla rowerzystów
Pozostanie jedynie siedem miejsc do parkowania, w tym jedno przeznaczone wyłącznie dla dostawców i jedno dla osób niepełnosprawnych. Dla rowerzystów przygotowano za to osiem stojaków rowerowych, a dla spacerowiczów dziewięć ławek.
Urzędnicy ostrzegają, że na przebudowywanym odcinku zamykane będą kolejno jezdnie i chodniki.
- Woonerf, czyli przestrzeń między miejscem dla pieszych, samochodów i rowerzystów na ulicy Abrahama stanowi początek procesu racjonalnego dzielenia przestrzeni miasta między różnymi użytkownikami. Myślę, że to nie jest ostatnia przebudowa fragmentu ulicy, przeprowadzona w ten sposób - obiecuje Marcin Wołek, wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdyni.
Planowany koniec prac to 14 czerwca 2019 roku.
Miejsca
Opinie (233) 6 zablokowanych
-
2018-11-28 14:12
fajnie
nie mogę się doczekać końcowego efektu.
Oby na tym nie poprzestali.- 14 18
-
2018-11-28 14:13
drogi
Tylko rowery europejskie uratują centrum Gdyni
- 10 12
-
2018-11-28 14:19
Likwidacja miejsc parkingowych? (3)
Podziekuje i nie bede tam bywać :)
- 28 14
-
2018-11-28 14:30
Przeżyjemy
- 13 10
-
2018-11-28 14:40
A ja zacznę:)
- 12 11
-
2018-11-29 09:33
Bardzo dobrze :)
- 3 2
-
2018-11-28 14:21
Przypominam wszystkim, że to jest miasto, a nie wieś. (8)
W centrum miasta są biura, firmy, instytucje i urzędy. Tu interesanci przyjeżdzają załatwiać sprawy, a nie spacerować. Idioci z UM likwidują kolejne miejsca parkingowe. Jak ktoś chce zieleni i ukwieconych alejek do spacerowania niech wyprowadzi się na wieś. Gryzoń organizuje jakieś imprezki na które zjeżdża się pół województwa i ci ludzie nie mają gdzie zaparkować. Później kwik, że kierowcy parkują na trawie, w krzakach i na chodnikach...
- 45 23
-
2018-11-28 16:33
A jak wybudują parking za grube miliony jak przy szkole filmowej, to cebularze i tak parkują, gdzie popadnie, bo skandal, kto to widział, by płacić za parking!!! Nie trzeba takich wieśniaków w centrum miasta.
- 12 8
-
2018-11-28 17:12
prawie dobrze, ja bym to ujęła inaczej (2)
Pamiętajcie, że Gdynia to miasto a nie wieś. W centrum i do centrum jest komunikacja miejska i do biur i urzędów można bez problemu dojechać transportem zbiorowym. Jeśli komuś będzie wygodniej dojechać rowerem, to również będzie miał gdzie go zostawić.
Na wsi jest za to dużo przestrzeni i spore odległości do sklepu lub na pocztę, więc tam owszem samochód się przyda aby móc coś załatwić. Samochód jest w takim przypadku nawet niezbędny, dlatego nawet nie trzeba płacić za jego parkowanie.
Ludzie mieszkający w mieście mają też ochotę czasem odpocząć i gdzieś przysiąść, dlatego przyda im się choć trochę miejsca bez wszechobecnych samochodów, hałasów i smrodów przez nie generowanych. Chociaż troszeczkę gdzie nie będzie zaparkowanych samochodów na trawie, w krzakach i na chodniku...- 9 13
-
2018-11-28 23:11
Zapraszam do komunikacji miejskiej żeby zobaczyć jakie są standardy przejazdu , szczególnie w szczycie komunikacyjnym
- 8 4
-
2018-11-28 23:52
K... przysiąść można 150 m dalej w okolicach Skweru i Mola Południowego
Akurat Abrahama to nie jest dobry pomysł
- 5 5
-
2018-11-29 06:54
Od razu widzę grubego Janusza po 50tce
Nikt normalny nie pisze o onteresantach, przyjeżdżających załatwiać sprawy do biur. To takie roawie słodkie, jak pokolenie PRL wyobraża sobie nowoczesność, ale dość już tego syfienia
- 5 5
-
2018-11-29 07:19
(2)
Przypominam też że centrum miasta to nie jest twój prywatny parking.
- 6 6
-
2018-11-29 10:04
(1)
Ani twoja prywatna droga rowerowa.
- 3 3
-
2018-11-29 11:36
do jazdy rowerem i chodzenia pieszo wystarczy strefa wolna od jeżdżących i parkujących samochodów
dobrze, że w Gdyni pojawił się nowy trend, przeciwny do dotychczas panującej przewlekłej samochodozy.
- 2 2
-
2018-11-28 14:55
A potem
A potem jakiś synek -sędziny -policjanta-księdza- prokuratora-itp /niepotrzebne skreślić/-wiedzie sobie bez pytania -i wymiecie paru gostków -i g -mu zrobią. Patola w tym kraju sięga zenitu .prawo obwiązuje tzw. ciemny lud -a reszta eksploruje, ten chory prawnie kraj.idę na piwo pozdro
- 8 6
-
2018-11-28 15:34
(1)
miejsce dla dostawców będzie?
- 8 1
-
2018-11-28 16:20
Czytaj uważnie artykuł - będzie miejsce dla dostawców.
- 6 0
-
2018-11-28 15:50
(3)
Chore miasto, chora władza, chorzy wyborcy. Ludzie. czy naprawdę już nie ma ratunku?
- 27 5
-
2018-11-28 17:34
Nie ma (1)
- 4 2
-
2018-11-28 18:14
Faktycznie, bez żadnych hamulców i na pełnej...ekhm. Byle cokolwiek, byle...jak, niestety. Pardon, ale wolę jakość a nie ilość.
- 1 1
-
2018-11-29 11:36
chorzy emocjonalnie często mają wrażenie, że wokół nich wszyscy chorują na schizofrenię
to się leczy
terapia zajęciowa bywa bardzo skuteczna- 1 0
-
2018-11-28 16:01
(1)
7 miejsc parkingowych i 8 stojakow rowerowych. Jakie to niesprawiedliwe. Samochodem moze przyjechc 4-5 osób , rowerem jedna, Zatem moze tam " zakotwiczyc" az 30 samochodowiczow i tylko 8 rowerowiczów. To jawna dyskryminacja. Panie Piesiewicz. Na co Pan czeka. to trzeba zmienic., przynajmniej z 30 stojakow rowerowych.
- 11 8
-
2018-11-28 16:57
chill out
To akurat zawsze można zmienić - wystarczy na tych 5 miejscach dla samochodów postawić stojaki rowerowe i Twoja arytmetyka spełniona :) Pamiętaj, że jednym samochodem może i przyjedzie pięć osób naraz, ale i miejsce parkingowe dla jednego samochodu zabierze przestrzeń dla stojaków na 5 rowerów.
Samochodziarze niech się cieszą, że chociaż 5 miejsc zostało :)- 4 2
-
2018-11-28 16:06
Bardziej niż totalna głupota
tylko w gdyni, może buspas?
- 18 4
-
2018-11-28 16:19
Najlepiej przywrócić wygląd Gdyni sprzed wojny.
Wszystko wyburzyć, zaorać, nasadzić drzewek i zboża. A ludzie niech przemieszczają się konno i na piechotę.
- 19 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.