- 1 Sami złapali złodzieja katalizatorów (120 opinii)
- 2 Co kryje piasek sopockiej plaży? (38 opinii)
- 3 Kiedy deszcz bywa groźny? (64 opinie)
- 4 Straciła 6 tys. zł, myśląc, że pomaga przyjaciółce (154 opinie)
- 5 Ruszyła budowa przejścia przy dworcu (249 opinii)
- 6 Do tego nie służą światła awaryjne (160 opinii)
Ruszyły prace nad projektem przejścia przy Bramie Wyżynnej
250 tys. zł będzie kosztował projekt przejścia dla pieszych między LOT-em a Forum Gdańsk. Na początku stycznia miasto podpisało umowę z wykonawcą, który na ukończenie prac będzie miał 150 dni. Budowa ruszy więc najwcześniej w drugiej połowie 2019 roku.
Wykonawcą projektu przejścia została spółka Europrojekt z Gdańska, która zainkasuje za niego ćwierć miliona zł. Na wykonanie zadania ma 150 dni od dnia podpisania umowy, więc tego, jak będzie wyglądać naziemne przejście przez Wały Jagiellońskie dowiemy się w połowie roku.
Wcześniej spółka uczestniczyła w realizacji takich inwestycji jak budowa Trasy Słowackiego i Sucharskiego w Gdańsku, mostu w Sobieszewie czy przebudowa skrzyżowania al. Zwycięstwa i 3 Maja, a także Podwala Grodzkiego.
Szersze przystanki, węższa jezdnia
Projekt nowego przejścia z oświetleniem i sygnalizacją świetlną musi uwzględnić przejazd rowerowy, poszerzenie dotychczasowych przystanków tramwajowych kosztem zawężenia pasów ruchu, a także doprowadzenie ciągów pieszych od przystanku tramwajowego do nowego przejścia. Przebudowie będzie musiała ulec także zatoka autobusowa od strony Forum Gdańsk, która obecnie koliduje z projektowanym przejściem. Projektanci muszą też uwzględnić projekt sygnalizacji świetlnej z włączeniem go do systemu Tristar.
Przejście będzie dwuetapowe i w znacznym stopniu ułatwi poruszanie się pieszym i osobom niepełnosprawnym, które nie będą już skazane na korzystanie z niewygodnego przejścia pod ziemią.
- Według naszych obliczeń nowe przejście dla pieszych nie wpłynie bardzo na kierowców i ich samochody, ale za to znacznie ułatwi przedostanie się na drugą stronę jezdni pieszym, zwłaszcza tym z ograniczeniami ruchowymi - mówił tuż po zakończeniu analiz ruchu Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu w Gdańsku.
W sumie miasto zamierzało przeznaczyć na budowę "zebry" i przebudowę przystanków 800 tys. zł. Biorąc jednak pod uwagę wyższe koszty dokumentacji, końcowa kwota najprawdopodobniej wzrośnie.
Przypomnijmy, że naziemne przejście dla pieszych przez Wały Jagiellońskie między Bramą Wyżynną a Targiem Siennym funkcjonowało do lat 70. XX wieku.
Opinie (628) ponad 10 zablokowanych
-
2019-01-12 06:52
Tam i tak wszyscy stoją w korku (1)
Więc będą stali na przestrzeni o 4 m mniejszej. Karetka przejedzie na czerwonym, jak trzeba to po chodniku, czy ddr, każdy chętnie przepuści. Naprawdę nie ma powodu, by unikać dodatkowego zatrzymania. Jako młody, zdrowy 60- latek wybieram tunel, bo szybciej, ale co mają mówić staruszkowie, niepełnosprawni, czy rowerzyści, szczególnie z mevo pod pachą? Jest duże zapotrzebowanie na to przejście. Zresztą tunel to zawsze syf, a zimą śliskie schody. Finansowo to może by się i opłacało zatrudnić 4 osoby w systemie zmianowym do pilnowania, sprzątania, pomagania niepełnosprawnym, ale wygoda też się liczy. Jako kierowca nie mam złudzeń - arterie będą w godzinach szczytu zakorkowane i tylko masowa zmiana przyzwyczajeń pasażerów indywidualnych - zamiana samochodu na zbiorkom, rower czy upchanie po 3-4 w aucie poprawi sytuację ( tylko tych co się przesiądą, bo jak się zrobi luz, to znajdą się nowi, którzy tę lukę wypełnią, aż tuż przed granicę sensu takiego podróżowania.
- 2 6
-
2019-01-12 07:04
A ja się nie zgodze
Jeździłem komunikacja szanowny Panie i podziękowałem naprawdę jest wiele do zrobienia . Tylko nieprzyjemności i wieczny stres czy dojadę do pracy .
- 0 1
-
2019-01-12 07:11
Masz racje . Ale powinni ułatwić poruszanie się niepełnosprawnym i panią
Z wózkiem np: winda- 4 1
-
2019-01-12 07:13
Chory pomysł , przecież niedaleko jest przejście dla pieszych ze światłami . Beda większe korki .
Ktoś chyba chciał zarobić na tym projekcie- 8 2
-
2019-01-12 07:29
Brama Wyżynna już została oszpecona
co jeszcze wymyślą urzędasy bez wyobraźni ??
- 4 0
-
2019-01-12 07:40
To przejscie naziemne to po to,aby zakryc smrod kanalizacji w przejsciu poodziemnym. Miejsce najwiekszego wstydu dla Gdanska.
- 3 0
-
2019-01-12 07:52
Będzie pan zadowolony
To wszystkie galerianki będą teraz w niebo wzięte
- 1 0
-
2019-01-12 08:13
Zebra (1)
200 mertów dalej są już przejścia. Aby przejść na drugąstronę trzeba długo czekać. Szybciej przejdę tunelem
- 5 1
-
2019-01-12 08:53
Sprinter?
- 0 0
-
2019-01-12 08:24
Bezsens (1)
Pomysł chory spowoduje jeszcze większe korki w obu kierunkach a i wzrośnie również zagrożenie potrącenie pieszego, czy tunel nie wystarczy,nie rozumiem w jakim celu i komu to potrzebne. Piszę jako kierowca ,ale również jako pieszy często korzystam z tunelu i przystanków autobusowych i tramwajowych Brama wyżynna, nie widzę najmniejszego problemu w poruszaniu się i korzystaniu z tunelu ,o co tu chodzi bo nie rozumiem zwłaszcza że jest przejście nadziemne Hucisko z którego też korzystam ,jeszcze raz jak i jest cel budowy nowego przejścia .
- 3 0
-
2019-01-12 08:52
Jak zbudują naziemne to będziesz miał porównanie jaka to wygoda
- 0 0
-
2019-01-12 08:45
Kto dostał łapówkę od inwestora Forum
Śmieredzi łapówą z daleka. Dokoła Forum dziurawe jezdnie i beznadziejne korki. Brak mozliwości krótkiego parkowania. Kolejny przewał w stylu Manhatanu gdzie miało być podziemne przejście od Dmowskiego. To jest sprawa dla CBA.
- 4 2
-
2019-01-12 08:48
Wybraliscie bidynia to macie...!
Korki, korki , korki.... Kupe kasy wydane na odkorkowanie Gdanska po to by móc go znów zakorkowac.... Co za idiota wymysla przejścia naziemne?!
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.