• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ryanair grozi zamykaniem połączeń w Polsce

Arnold Szymczewski
14 września 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
30 proc. połączeń z gdańskiego portu lotniczego wykonuje firma Ryanair. 30 proc. połączeń z gdańskiego portu lotniczego wykonuje firma Ryanair.

Prezes linii lotniczych Ryanair Michael O'Leary napisał list do premiera Mateusza Morawieckiego. Pisze w nim m.in., że propozycja Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej w sprawie podniesienia stawek dla linii lotniczych wskazuje na "oderwanie od rzeczywistości branży przewozów lotniczych". Prezes Ryanaira nie wyklucza zamykania połączeń do i z Polski. Dla Portu Lotniczego Gdańsk może to oznaczać spadek połączeń aż o 30 proc.



Gdyby Ryanair ograniczył swoję działalność w Polsce:

Jeszcze tydzień temu informowaliśmy w artykule pt. "Lotnisko: najlepszy miesiąc w roku, ale ruch to 65 proc. w stosunku do 2019" o coraz lepszych wynikach gdańskiego portu lotniczego.

Dziś możemy mówić o czarnych chmurach, które pojawiły się nad połączeniami przewoźnika Ryanair m.in. do Barcelony, Goteborga, Wiednia, Mediolanu czy Paryża.

O tym, że lotniska boją się konsekwencji podniesienia opłat dla Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej o 70 proc. pisaliśmy pod koniec sierpnia w artykule Bilety lotnicze będą droższe.

"Polska Agencja Żeglugi Powietrznej jest oderwana od rzeczywistości"



Tymi słowami prezes Ryanaira Michael O'Leary komentuje w liście do premiera proponowane podwyżki usług PAŻP. Niektóre z nich mają wynosić nawet 70 proc.

Poniżej treść listu:

- Polskie opłaty za korzystanie ze służb żeglugi powietrznej były niekonkurencyjne w porównaniu do innych krajów europejskich jeszcze przed wybuchem epidemii Covid-19. W 2019 roku średnia opłata za korzystanie ze służb w terminalach europejskich wynosiła 166 euro, podczas gdy analogiczna opłata na polskich lotniskach regionalnych to aż 181 euro.

Dlatego propozycja PAŻP, aby podnieść opłaty za korzystanie ze służb żeglugi powietrznej w polskich regionalnych portach lotniczych o nawet 70 proc., przy jednoczesnym zwiększeniu opłat trasowych o 26 proc., wskazuje na oderwanie PAŻP od rzeczywistości branży przewozów lotniczych, która została zdziesiątkowana przez pandemię.

Takie proponowane podwyżki będą podwójnie szkodliwe dla polskiej sieci regionalnych połączeń powietrznych, nakładając najwyższy w Europie handicap kosztowy na regionalne porty lotnicze w stosunku do głównych lotnisk stołecznych.

Zobacz pełną treść listu O'Leary'ego do premiera Morawieckiego

Prezes Ryanaira wzywa polski rząd do zbadania podwyżek cen i podjęcia interwencji



Michael O'Leary jest oburzony zaproponowanymi stawkami przez Polską Agencję Żeglugi Powietrznej i wzywa polski rząd do zbadania proponowanych podwyżek cen i podjęcia interwencji w celu ochrony polskiej sieci połączeń lotniczych.

Prezes Ryanaira Michael O'Leary: - Proponowane podwyżki będą podwójnie szkodliwe dla polskiej sieci regionalnych połączeń powietrznych, nakładając najwyższy w Europie handicap kosztowy na regionalne porty lotnicze w stosunku do głównych lotnisk stołecznych. Prezes Ryanaira Michael O'Leary: - Proponowane podwyżki będą podwójnie szkodliwe dla polskiej sieci regionalnych połączeń powietrznych, nakładając najwyższy w Europie handicap kosztowy na regionalne porty lotnicze w stosunku do głównych lotnisk stołecznych.
- W zakresie, w jakim PAŻP potrzebuje dodatkowych środków na skutek epidemii Covid, takie finansowanie powinno zostać zapewnione przez właściciela, jak ma to miejsce w Niemczech, Grecji i innych krajach. Finansowanie przez właścicieli zapobiega nadmiernemu obciążeniu linii lotniczych, które już ponoszą ogromne koszty inwestycji w przywracanie ruchu lotniczego poprzez oferowanie biletów po obniżonych cenach - pisze O'Leary.
Michael O'Leary z jednej strony słynie z ekspresyjnych i nie zawsze wyważonych wypowiedzi. Z drugiej strony wielokrotnie udowadniał, że jest w stanie posunąć się daleko, by obniżyć koszty funkcjonowania kierowanej przez siebie linii.

Port Lotniczy w Gdańsku boi się spadku połączeń o nawet 30 proc.



Połączenia irlandzkiego przewoźnika oferowane z lotniska w Gdańsku stanowią 30 proc. wszystkich lotów.

Mowa tutaj o siatce połączeń z Gdańska do: Aarhus, Alicante, Barcelona-Reus, Belfast, Billund, Birmingham, Bristol, Burgas, Chania/Kreta, Cork, Dublin, Edynburg, Goteborg, Hamburg, Kopenhaga, Korfu, Kijów-Boryspol, Kraków, Leeds-Bradford, Londyn-Stansted, Malta, Manchester, Mediolan-Bergamo, Newcastle, Odessa, Oslo-Torp, Pafos, Paryż-Beauvais, Piza, Santorini, Sztokholm-Skavsta, Vaxjo, Walencja, Wiedeń, Wrocław, Zadar.

- Część z tych połączeń została uruchomiona niedawno i to nad nimi wisi największa groźba likwidacji - mówi Agnieszka Michajłow, rzecznik prasowy lotniska w Gdańsku.
Michael O'Leary do premiera Mateusza Morawieckiego.

Miejsca

Opinie (549) ponad 20 zablokowanych

  • Jest Lot, jest Enterair.

    Nasze polskie firmy. Poradzimy sobie bez rajana

    • 5 1

  • Chyba tylko Air Nepal może pochwalić się gorszymi samolotami.

    • 7 0

  • Morawiecki pewnie się cieszy!

    Jego wielkim marzeniem, które podpowiedział mu Kaczyński jest właśnie upupienie portu lotniczego w Gdansku. Będziemy latać z lot orlen lotos ruch energa i pgniG AIR. Wszystko będzie w rękach jednej spółki. I głównie na Węgry.

    • 4 6

  • tfusk wrócił i już firma lotnicza wywalana z Polski. (1)

    • 6 0

    • Jestes durniejszy niz polski lad.

      • 1 4

  • No cóż, bardziej bedzie się opłacać pochać do Niemiec i stamtąd lecieć.

    • 0 0

  • Gdzie te czasy jak do Dublina autokarami się tłuklem bo nic nie latalo, tylko Airlingus ze stolicy. Widać te czasy znów wracają, autokary znowu polecą w trasę bo będzie taniej

    • 3 1

  • tusk i całe poko lewactwo i ideologia lgbt to totalny obciach ! To dziadersy i chcą nam zabrać wszystko !

    Młodzi i starsi dumni Polacy nie mamy nic wspólnego z poko lewactwem i ideologią lgbt ! Polska jest Nasza Polska a nie obcych !

    • 7 1

  • oPOzycja totalna jak zwykle martwi się o obcy biznes a na polski szczuje. (2)

    Zdrajcy na każdym kroku.

    • 8 3

    • A co bedzie w zamian? Drogi polski Lot?

      ..Taa...swietny wybor szczegolnie gdy przewoznik nie ma tanich przelotow i tych samych tras.Was piowcow stac-Sasin pozatrudnial wszystkich w spolkach skarbu panstwa i zarabiacie po 40 tys.

      • 1 2

    • "Odwrócony geniuszu" z tego obcego biznesu korzystają polacy (częściej niż z LOTu) i to my obywatele stracimy na tym jeśli przewoźnik skasuje loty do naszego kraju!!!!!!

      • 0 1

  • z tego co pamiętam to za Tuska (1)

    chciano zlikwidować LOT, żeby zrobić miejsce na krajowym rynku dla OLT Express. Dzisiaj to już nie dziwi, bo wiadomo dlaczego takie parcie wtedy było, Śp. Adamowicz z przydu*asami Tuska pozował do zdjęć, ciągnąc po lotnisku samoloty OLT.

    • 8 1

    • Budyn ciągnął tam samolot OLT Plichty, szok co wyczyniał

      • 1 0

  • Bardzo dobrze.

    Niech się wycofywuje.Prawdziwy Polak lata tylko LOT-em.

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane