• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rysy i spękania piętrowego ronda w Letnicy. Konieczna naprawa

Maciej Korolczuk
2 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu
Rondo w Letnicy wymaga naprawy. Na jego betonowej konstrukcji w kilku miejscach pojawiły się rysy i spękania. Rondo w Letnicy wymaga naprawy. Na jego betonowej konstrukcji w kilku miejscach pojawiły się rysy i spękania.

Na betonowej konstrukcji trzypoziomowego ronda w Letnicy pojawiły się spękania i rysy. Konieczna będzie naprawa obiektu powstałego wraz z tunelem pod Martwą Wisłą. Prace rozpoczną się w ciągu kilku tygodni i zostaną przeprowadzone w ramach upływającej pod koniec kwietnia 5-letniej gwarancji. Koszty naprawy obiektu poniesie wykonawca - hiszpańska firma OHL.



Z ronda w Letnicy najczęściej korzystam jako:

Rondo w Letnicy jest największym tego typu obiektem w Trójmieście. Ze skrzyżowania o ruchu okrężnym korzystają kierowcy (na poziomie 0 i -2), piesi i rowerzyści (na poziomie -1), a przez jego środek w obu kierunkach kursują tramwaje łączące centrum miasta z Nowym Portem.

Trzypoziomowe rondo zostało otwarte dla ruchu w 2016 r. i powstało w ramach budowy tunelu pod Martwą Wisłą jako zadanie inwestycyjne "Połączenie Portu Lotniczego z Portem Morskim Gdańsk - Trasa Słowackiego. Zadanie IV. Odcinek węzeł Marynarki Polskiej - węzeł Ku Ujściu".

Podobnie jak tunel rondo budowała firma OHL z Hiszpanii. Wykonawca udzielił na użytkowanie obiektu 5-letniej gwarancji, która upłynie w przyszłym miesiącu.

Z trzypoziomowego ronda korzystają kierowcy, piesi, rowerzyści i pasażerowie komunikacji miejskiej. Z trzypoziomowego ronda korzystają kierowcy, piesi, rowerzyści i pasażerowie komunikacji miejskiej.
Zanim to nastąpi, Hiszpanie będą musieli przeprowadzić na rondzie prace gwarancyjne, bo na betonowej konstrukcji pojawiły się spękania i rysy.

Usterki stwierdzono na dwóch wiaduktach drogowych, dwóch przejściach dla pieszych, wiadukcie tramwajowym i dwóch wiaduktach technologicznych.

- Zakres prac będzie obejmował naprawę zarysowań na elementach betonowych konstrukcji obiektów. Usterki związane z pojawieniem się rys na powierzchniach betonowych obiektów zlokalizowanych w obrębie ronda Marynarki Polskiej nie są usterkami o charakterze awaryjnym. Związane są z pracą elementów konstrukcji żelbetowych, jednakże, aby nie dopuszczać do penetracji wody i innych szkodliwych czynników atmosferycznych przez beton oraz żeby zabezpieczyć stal zbrojeniową przed korozją, należy je zabezpieczyć i zamknąć. Koszty prac naprawczych leżą w gestii gwaranta - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Termin prac i projekt tymczasowej organizacji ruchu nie jest jeszcze znany i uzgodniony z Gdańskim Zarządem Dróg i Zieleni, ale wiadomo, że ma ruszyć w ciągu najbliższych kilku tygodni.

Prawdopodobnie naprawa ronda wiązać się będzie z tymczasowym zwężeniem wjazdów i wyjazdów, a nawet zamknięciem tunelu pod Martwą Wisłą.

To kolejny remont wiaduktu drogowego w Gdańsku. Przypomnijmy, że miasto w 2022 r. planuje kompleksowy remont mostu Siennickiego.

To największy tego typu obiekt w Trójmieście. To największy tego typu obiekt w Trójmieście.

Opinie (197) 3 zablokowane

  • Tak mili państwo..... (1)

    Jak Gdańsk coś zrobi to nie ma uja we wsi!!!!!

    • 3 2

    • Nie no w Pcimiu to masz inaczej, nie? Stamtąd sami prezesi się wywodzą i to z Tourett'em ***** ***

      • 0 0

  • Widzę ze sa tunele dla pieszych , mam pytanie : Kiedy miasto rozpocznie budowę naziemnych przejść nad nimi?

    W Gdańsku to ostatnio jest modne..

    • 2 0

  • ronda w gdańsku

    zróbcie ankiete na najdziwniejsze rondo w gdańsku
    polecam sosnowa/partyzantów i fiszera/boh. getta warszawskiego

    • 1 0

  • Duży minus za krótki okres gwarancji (1)

    Mały plus za przypilnowanie przeglądu pogwarancyjnego, bo rozumiem, że to jego wynik.

    • 1 1

    • Przegląd tuż przed upływem gwarancji, żeby wykonawca nie miał za dużo pracy

      przecież takie przeglądy powinny być wykonywane regularnie i w przypadku stwierdzenia usterek wykonawca powinien być na bieżąco wzywany do naprawy

      • 1 0

  • Czytam sporo komentarzy takich wiejskich specjalistów coś w stylu instrybutor. Znają się na wszystkim i sami nigdy nic nie spartolili. To normalne kiedy eksploatuje się coś to się zużywa. Co w tym dziwnego? Dobrze ze naprawiają w ramach gwarancji. A drobne pęknięcia to norma przy budowie takich rozmiarów sprawa. Zwrócił bym uwagę na te przeladowane ciężarówki.

    • 6 2

  • A to dopiero początek

    wszystkich konserwacji i napraw...

    • 1 0

  • Budowało PO

    Budowało PO

    • 0 0

  • Byl prom i bylo dobrze.

    Zachcialo sie autostrady dla blachosmrodow i tunelu. A tramwaj z letnicy albo Skm?????

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane