• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rząd wyłoży 2,2 mld zł na Obwodnicę Metropolitalną

Szymon Zięba
16 czerwca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe wiadukty nad Obwodnicą Trójmiasta

Około 9 mld złotych przeznaczonych zostanie na budowę prawie 150 kilometrów trasy ekspresowej S6, w tym Obwodnicy Metropolitalnej oraz odcinków Trasy Kaszubskiej z Bożepola Wielkiego przez Lębork i Słupsk do Koszalina - to efekt przyjętej we wtorek, 16 czerwca, przez Radę Ministrów uchwały w sprawie zwiększenia wydatków na Program Budowy Dróg Krajowych o 21 mld zł.



Czy rząd spełni obietnice dotyczące trasy S6?

Podjęta właśnie uchwała może przybliżyć budowę ważnej dla mieszkańców Trójmiasta i Pomorza drogi. Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej będzie miała niemal 32 kilometry długości. Droga połączy węzeł PołudnieMapka, na którym Obwodnica Trójmiasta łączy się z Południową Obwodnicą Gdańska z węzłem ChwaszczynoMapka, który to powstanie w ramach trwającej budowy Trasy Kaszubskiej.

Przetargi na całość inwestycji mają być ogłoszone jeszcze w tym roku. Najszybciej na Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej - już w te wakacje.

Według zapowiedzi rządu drogi będą oddawane etapami, a całość powinna być gotowa do 2025 roku.

Obwodnica Metropolitalna z budżetu, a nie PPP



Warto zaznaczyć, że całość drogi zostanie sfinansowana ze środków budżetu państwa, a nie - jak pierwotnie zakładano - w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego - dzięki temu inwestycja będzie zrealizowana szybciej.

- Rząd przyjął projekt uchwały, która gwarantuje tradycyjną formułę finansowania między innymi drogi ekspresowej S6. Przetargi na kolejne odcinki zostaną ogłoszone już w tym roku, dzięki temu drogi powstaną szybciej - podkreśla rzecznik rządu Piotr Müller.

Cztery nowe etapy inwestycji na S6



Tydzień temu, podczas wizyty na Kaszubach, ubiegający się o reelekcję prezydent Andrzej Duda zapowiedział inwestycję podzieloną na cztery odcinki:

  • Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej: 31,7 km - 2,2 mld zł
  • Lębork-DK6 (Bożepole Wielkie): 22 km - blisko 1,4 mld zł
  • Słupsk-Lębork: 49,6 km - blisko 2,9 mld zł
  • Koszalin-Sławno-Słupsk: 46,2 km - 2,6 mld zł


Łącznie będzie to blisko dodatkowych 150 kilometrów trasy, która będzie w całości sfinansowana ze środków budżetu państwa. Krajowy Fundusz Drogowy przeznaczy dodatkowe około 9 mld zł.

Budowa drogi ekspresowej S6 już trwa. Nagranie z placu budowy odcinka Luzino-Szemud.



Droga ekspresowa wzdłuż Bałtyku i Obwodnica Trójmiasta



Budowa drogi S6 jest już realizowana między Bożepolem Wielkim i Gdynią. Zakończenie wykonywania robót na aktualnych odcinkach jest planowane zależnie od odcinka od lipca do października 2021.

Droga ta zwiększy spójność sieci dróg krajowych, a przede wszystkim ułatwi komunikację zarówno mieszkańcom, jak i turystom. S6 jest najważniejszą trasą drogową Pomorza.

Budowa ma ogromne znaczenie w połączeniu największych miast Polski Północnej, m.in. Szczecina, Gdańska, Gdyni, Lęborka Słupska czy Koszalina. Dobra komunikacja w regionie to korzyści dla mieszkańców oraz turystów, dlatego jest to jedna z kluczowych inwestycji na Pomorzu.

Opinie (560) ponad 20 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    może jestem nudny (15)

    ale Obwodnica Metropolitalna nie przyda się ani mieszkańcom Trójmiasta, bo nikt z Gdańska do Gdyni nie pojedzie przez Żukowo ani dla tranzytu na Szczecin, bo bliżej jest starą obwodnicą, więc każda nawigacja tak poprowadzi. To jest jedynie droga z Kaszub do Gdyni albo do Pruszcza Gd. Za to na wczoraj potrzebujemy trzeci pas na starej obwodnicy. Tam gdzie już jest między Auchan a Ikeą od razu widać, że nie ma tłoku i korków.

    • 61 136

    • (1)

      nie trzeci pas tylko potrzebujemy aby tak 100 000 ludzi wyprowadziło się z Trójmiasta i okolic. Wtedy będzie luźno nie tylko na obwodnicy

      • 8 13

      • to zacznij od siebie i sie wyprowadz

        • 12 3

    • Jesteś faktycznie nudny

      • 19 5

    • Nudny jesteś . Lepiej już się nie udzielaj. Konfederatom dziękujemy.

      • 6 10

    • Do "może jestem nudny" (1)

      Wszystko o czym napisałeś w komentarzu to prawda.....ALE według mnie poszerzanie istniejącej obwodnicy będzie można zacząć dopiero po wybudowaniu Obwodnicy Metropolitalnej- czyli wtedy gdy cały tranzyt zostanie na nią przekierowany i pojawi się możliwość alternatywnego objazdu przyszło- remontowanej obwodnicy. Uważam, że remont i modernizacja Obwodnicy Zachodniej Trójmiasta w chwili obecnej totalnie może zakorkować nie tylko samą obwodnicę ale i cały dolny taras Trójmiasta. Z drogowym pozdrowieniem :-)

      • 15 1

      • Alternatywny objazd?

        Ktoredy ?

        • 1 4

    • Bzdura (1)

      Obwodnica Metropolitalna wraz z połączeniem jej z Trasą Kaszubską, będzie idealnym sposobem na dojazd do całej Polski zachodniopomorskiej. To, że jest kilka kilometrów więcej, nikogo nie zrazi, bo nominalnie wyjdzie kilka minut szubciej. Nawigacja zazwyczaj prowadzi pp trasie najszybszej, a nie najkrótszej

      • 20 1

      • To jest jedynie droga na kaszuby. Do Chojnic wolalbym pojechac przez A1 i Czersk, a do Miastka przez Slupsk. Dla wiekszosci Trojmiasta ta droga jest bez znaczenia. Nie jest to na pewno zadna obwodnica. Oczywiste, ze przyda sie kaszubom ale w Gdansku czy w Gdyni nic nie zmieni.

        • 2 6

    • Tam nie ma bo to za krótki odcinek aby móc rzetelne wnioski wyciągnąć

      3 pasy to konieczność ale ich budowa nie jest możliwa bez Obwodnicy Metropolitalnej bo nikt nie wyobraża sobie aby można było dzisiaj na 2 lata zwęzić obwodnice do 1 pasa w każdą stronę w celu jej rozbudowy. Chyba że w cudowny sposób zamienimy skm funkcjonalnie w warszawskie metro a połowa ulic będzie buspasami aby każdy jeździł komunikacją a nie własnym autem. Przecież to na dzisiaj jest mrzonka

      • 6 0

    • 1 minute pomysl zanim napiszesz

      Zeby ruszyc nasza stara obwodnice i dodac jej 1 pas, potrzeba odciazyc ja ob.metropolitalna.

      • 12 2

    • pole działania dla władz gdanska!

      ale oni tylko w paradach dumy gejowskiej potrafią chodzić!

      • 11 9

    • Metropolitarna

      Jesteś człowieku nudny jak flaki w oleju, Jak chcesz wiedzieć to Trasa Metropolitarna da Więcej Dobrego niż Obecna Kaszubska S6 a dokładnie będzie jej dopełnieniem najlepiej wraz z opatem jak pisał mój Przedmówca. Budujcie Te Drogi Tylko zapłaćcie Godnie właścicielom zabieranych Terenów... Bo u mnie pod S6 jeszcze nie było Rzeczoznawcy z gddkia w Gdańsku

      • 2 1

    • To droga dla i**otów co kupili tanie mieszkania przy śmierdziółkach lub na innnych zad.. (bo trza mieć) gdzie nic nie ma (1)

      • 2 7

      • A ty skąd, z Wersalu? Królewicz z Oruni?

        • 3 0

    • 1) 3ci pas nie powstanie bez OM.

      2) Potrzebna jest trasa alternatywna dla DK S6 i DK 20 odciążająca je.
      3) Górny taras wraz z całą metropolią (hint, czyli również Żukowo, Kartuzy, Szemud, Wejherowo) może używać jej jako trasy właśnie preferowanej.
      4) Tranzyt z DK S7 idealnie by mógł wybrać OM.
      Dlatego to się nazywa Obwodnica Metropolitarna, a nie Obwodnica Gdańska i Gdyni.
      5) To tak przy okazji, w przypadku wypadku na OT, OM byłaby dobrą alternatywą, ale tutaj też musiałaby powstać również Nowa Kielnieńska, cała Kartuska oraz dobry dojazd do obwodnicy Żukowa.

      • 1 0

  • Opowieści z krainy mchu i paproci

    Bzury na chwile

    • 4 3

  • WyPAD (2)

    WyPAD

    • 9 6

    • No to na co jeszcze czekasz? (1)

      Wypad stąd.

      • 2 2

      • Nie ty, PAD

        • 2 1

  • to raptem tyle co na szczujnie

    kurskiego przeznaczyli z naszej kasy

    • 4 6

  • Warunek jest jeden - w województwie pomorskim musi wygrać Prezydent Andrzej D.

    • 5 5

  • Opinia wyróżniona

    Obwodnica Połnocna Aglomeracji Trójmiejskiej tzw.OPAT (8)

    To bylaby wisienka na torcie po wybudowaniu trasy kaszubskiej i obwodnicy metropolitalnej gdyz w znacznym stopniu odkorkowalaby cala Gdynia oraz droge prowadzącą na polnoc kraju w kierunku półwyspu. Obwodnica Opat wraz z droga Czerwona odkorkowalaby cala estakade, obwodnice istniejaca oraz cala ulice Morska jak i miasta Rumie i Rede. Tylko kiedy to nastapi?

    • 91 11

    • OPAT? oby jak najszybciej

      Nie mam już siły codziennie pokonywać na tej drodze kilu kilometrów w kilkadziesiąt minut. Dramat!

      • 17 1

    • OPAT to marzenie...piekna wizualizacja jest na you tube

      Szkoda tylko ze ciagle wirtualna...

      • 12 2

    • Opat się kompletnie nie wpisuje w obecny przebieg dróg (4)

      Problem w tym, że zarówno TK jak i OM zostały tak zaprojektowane aby oddalić ruch od miast i pozostawić im swobodę rozwoju. OPAT w obecnym kształcie zaczyna się odcinając część Gdyni od jej centrum i leci bardzo blisko obszaru małego trójmiasta jak i północnej Gdyni, przez co ma tą samą wadę co obecnie OT dla Trójmiasta.
      Aby OPAT w obecnym Kształcie miał sens musiałby zaczynać się na TK i omijać Wejherowo. Można zarzucić, że byłoby to nakładania drogi, ale każda obwodnica to nadkładanie drogi, ale umożliwiająca swobodną równą jazdę z prędkością 120-140km/h.

      • 4 7

      • (2)

        Nie ma to nic do rzeczy. Dzięki OPAT samochody z wnętrza kraju mają nie pchać się przez tereny zabudowane Rumię i Redę a wczesniej przez część Gdyni. Jest obwodnica która kończy się w Gdyni na Cisoswej i powinna zostac pociągnięta dalej aby w przyszłości połaczyć się z planowaną Via Maris która będzie prowadzić do Władysławowa. ta droga odblokowała by pół miasta. Tu jest istny armagedon w godz szczytu i w sezonie letnim. Tysiące obcych rejestracji, które jadą na Półwysep pcha sie przez jedyną droge łączącą gdynię i małe inne miejscowości

        • 2 0

        • Czyli OPAT (1)

          to rozwiązanie na czas wakacji?

          • 0 1

          • Nie, na codzienne godziny szczytu w tygodniu. gdzie mieszkańcy kilometr pokonują w kilkadziesiąt minut

            • 1 0

      • główny problem do rozwiązania to komunikacja portu

        , przerzucenie obwodnicy nad torowiskami w Gdyni i rozwiązanie innych kolizji z siecią kolejową (Hutnicza, Pucka).
        Ruch w kierunku północy regionu ma znaczenie drugorzędne i jest raczej pretekstem dla uświadomienia problemu "warszawce" (to miasto, w którym się tak stoi, tuż przed plażą na Helu), niż palącym problemem.
        W oczywisty sposób może być on skanalizowany od zachodu (i jest to wręcz wskazane) po wykonaniu S6 na odcinku Luzino-Strzebielino prosto na północ (Dębki - warszawski matecznik) z ominięciem puszczy Darżlubskiej. Podobnie jak ruch kolejowy trasy 201 nie musi być prowadzony przedwojennym szlakiem a może od Skorzewa przez Sierakowice docierać do portu od zachodu...
        Od 70 lat jest to już Polska.

        • 0 0

    • OPAT?

      "Miasto nie jest zainteresowane powstaniem..."
      Strażnik Dziedzictwa.

      • 0 2

  • XXIw a ci nadal rozwiązują korki zwiększając ilośc drog

    mentalnie 100 lat za Murzynami

    • 1 9

  • a za 10 lat

    trzeba budować obwodnicę obwodnicy, bo nigdzie się djechać nei da. nic to, ze postawilem dom w polu, 10km od cywilziacji, przepustowosć!

    • 2 6

  • A co z transportem publicznym? Lepiej by na rozbudowę SKM wydali

    Znowu cofanie do 20 wieku z rozwojem dróg dla samochodów...

    • 3 6

  • OPAT! Budować OPAT!

    • 8 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane