• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

S7 dopiero w 2013 roku, OPAT-u (na razie) nie będzie

Maciej Naskręt
9 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne kilometry ekspresówki do Warszawy gotowe
Przebudowa drogi krajowej nr 7 w Cedrach Małych - 2004 r. Na razie nie ma mowy na powtórzenie tego zadania w szerszym zakresie. Trzeba poczekać do 2013 r. Przebudowa drogi krajowej nr 7 w Cedrach Małych - 2004 r. Na razie nie ma mowy na powtórzenie tego zadania w szerszym zakresie. Trzeba poczekać do 2013 r.

Ministerstwo Infrastruktury odłożyło budowę drogi S7 przynajmniej do 2013 r. Samorządowcy wywalczyli jednak przygotowanie projektu tej drogi. Całkowicie przepadł OPAT.



Czy Ministerstwo Infrastruktury powinno ciąć wydatki na budowę dróg?

Ministerstwo Infrastruktury, po tym jak ogłosiło projekt "Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015", ściągnęło na siebie gromy samorządowców z całej Polski, w tym także z Pomorza i Trójmiasta. Wszystko przez to, że rząd o 16 mld złotych zmniejszył wydatki na inwestycje drogowe. Nie będzie realizowanych kilkanaście kluczowych odcinków dróg w całej Polsce.

W województwie pomorskim najbardziej zagrożona jest budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku od Koszwał do Kazimierzowa pod Elblągiem. Koszt 40-kilometrowej drogi to niemal 3,6 mld zł. Trafiła ona na listę rezerwową, która zakłada budowę dróg w chwili, gdy pojawią się w budżecie dodatkowe środki. Czyli na pewno nie prędzej niż w 2013 r.

W związku z falą krytyki MI zorganizowało konsultacje z samorządowcami z całej Polski. Wzięli w nich udział także radni z Pomorza.

- Trudno było nam cokolwiek wskórać. Zresztą nie było tam w ogóle na to miejsca - mówi Włodzimierz Kubiak, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Wojewódzkich, który reprezentował podczas konsultacji w Warszawie stanowisko marszałka Mieczysława Struka.

Przetarg na budowę drogi S-7 był zaplanowany według zasady "projektuj i buduj" - jeden wykonawca wykonuje projekt i buduję drogę - co daje możliwość włączenia kosztów projektowania do puli środków kwalifikowanych. Rozwiązanie gwarantuje dofinansowanie do przygotowania dokumentacji przez Unię Europejską.

Przedstawiciele Pomorza postulowali, by gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad ogłosił przetarg już teraz, ale wyłącznie na projekt drogi S7.

- W sytuacji, gdy znajdą się pieniądze na realizację trasy w budżecie państwa, zyskamy po prostu czas. Po za tym projekt nie jest kosztowny, więc nic nie stoi na przeszkodzie, by zlecić jego wykonanie już teraz - wyjaśnia Kubiak.

Na liście inwestycji rezerwowych znalazła się też Trasa Kaszubska. - Całe szczęście, bo mogło być gorzej. Inwestycja miała duże szanse trafić na niższą listę [do realizacji po 2013 r.] z uwagi aktualny etap przygotowania i duży koszt - komentuje Kubiak.

Przed tym losem nie uchroniła się Obwodnica Metropolitalna. To jednak pomorskich samorządowców nie zdziwiło, bowiem trasa jest na etapie przygotowywanie studium korytarzowego, a jej realizację zaplanowano na lata 2014-2016.

Na listach "Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015" nie ma natomiast Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiasta. Nie rozmawiano też o tej drodze podczas konsultacji w MI. Nieszybko zatem dojazd samochodem na Półwysep Helski będzie wolny od wielokilometrowych korków.

Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015 - realizacja dróg na Pomorzu.

Lista 1 - zadania inwestycyjne, których realizacja rozpocznie się do 2013 r.
- Gdańsk (S6, w. Południowy) - Koszwały (DK nr 7, Koszwały) Obwodnica Południowa Gdańska
- Rozbudowa wezła Obwodnicy Trójmiasta (DK S6) z ul. Kartuską (DK 7) w
Gdańsku - wezęł Karczemki.
- Budowa mostu przez rzekę Wisłę koło Kwidzyna wraz z dojazdami w ciągu DK nr 90

Lista 2, tzw. rezerwowa - zadania priorytetowe, których realizacja może zostać rozpoczęta do 2013 r.
- Budowa drogi S6 - Obwodnica Słupska - Obwodnica Trójmiasta (Trasa Kaszubska)
- Budowa drogi S7 - Koszwały - Kazimierzowo

Lista 3 - zadania, których realizacja przewidywana jest po roku 2013.
- Budowa Obwodnicy Metropolitalnej

Opinie (250) ponad 10 zablokowanych

  • a kiedy zmodernizują kolej? (2)

    • 17 2

    • kiedy, kiedy (1)

      Co cię to interesuje, będą wybory, to wtedy dowiesz się że w pół roku po wyborach zrobią wszystko. Na zasadzie: daj głos i uciekaj.

      • 4 0

      • heh

        napisałem sp---alaj, a mi zamieniło na uciekaj, nieźle. Dajcie im głos na wyborach i uciekajcie, bo może tego nie przeżyjecie.

        • 3 0

  • Panie Tusk, nigdy więcej , dziękuję

    • 28 6

  • Nadal nic nie pojmujecie ? (4)

    Polski nie ma tak naprawdę, żyjemy dzięki kroplówkom z UE / a Niemiec tak naprawdę, - celowo nas podtrzymują przy życiu, by "wydostac organy w dobrym stanie"...

    Pojmujecie?

    • 27 7

    • Wygląda (2)

      to na szczerą prawdę , jesteśmy arabami Europy , brawo nasze kochane rządy od 1989 r !!!

      • 9 1

      • Narodzie obudź się (1)

        Coś chciała zrobić prawica narodowa, ale zarówno OLszewskiego jak i KAczyńskiego zakrzyczano. Pierwszemu dano rządzić 6 miesięcy a drugiemu dwa lata, a pozostałe 18 lat to rządy postkomuny i liberałów spod znaku UW i PO. Ale cóż POlskojęzyczne media nie pozwolą Polsce wybić się na niepodległość. Wyszydzą, wyśmieją i zniszczą każdą dobrą inicjatywę pilnując interesów obcych.

        • 14 5

        • Co za BEŁKOT!

          Że takie tempe szpadle mają dostęp do internetu, to naprawdę strach

          • 8 4

    • Polacy przeżyją, ale kraj padnie

      • 5 0

  • Całkowicie przepadł OPAT

    co za banda!!!!

    • 17 2

  • Ach te drogi... (1)

    Po co nam? Lepiej wwalić te pieniądze w koszty paliw stojących w korkach samochodów. Przynajmniej rafinerie sobie pożyją...
    A może pospolite ruszenie budowy dróg za "einetop", jak to Hitler nam naświetlił?

    • 14 0

    • Rozsądne

      wyjście Adilf to miał głowe do budowy szos !!

      • 2 0

  • A gdzie ta kasa? (1)

    Mnie zastanawia gdzie te pieniądze na budowę się podziały? Czyżby rząd przecenił swoje siły i źle rozplanował wydatki, w sumie niby kryzysu u nas nie było i odnotowano wzrost gospodarczy. Chyba premier oraz część ministrów powinna udać się na szkolenia z zakresu finansów i inwestowania. Obiecywano, że będą autostrady i drogi ekspresowe, dobra kiełbasa wyborcza. W sumie mam wrażenie, że planowo idą tylko te inwestycje które pokrywają samorządy i UE w znacznym stopniu, przy niewielkim udziale państwa, a to co zależy bezpośrednio od Warszawy leży.

    • 17 3

    • powiem ci

      gdzie ta kasa. Rząd obciął wydatki na drogi do końca 2013 roku o 16 miliardów zlotych i zrobiła się dziura. W tym roku mieli wydać 27 mld, a wydali 20 mld. Jak chciałoby sie tobie przeczytać projekt wydatków na drogi , to taki dokument jest w necie, zauważyłbyś, że największa masakra będzie w 2013 roku. Przewidziane wydatki wyniosą jedynie 10 mld. zł. Tutaj się podziała kasa. Poza tym każda inwestycja , w tym i drogowa, nie może być finansowana wyłącznie z pieniędzy z UE, zaś Warszawa musi zawsze dołożyć kasę. prawie każda inwestycja drogowa w tym kraju jest dofinasowana od 50 do 85 % przez Brukselę.

      • 0 0

  • Brawo

    Trójmiasto infrastrukturalnym i inwestycyjnym zadupiem

    • 22 3

  • i znowu Pomorze i Trójmiasto potulnie skomle i merda ogonem? (2)

    zamiast wrzeszceć na całe gardło, jak to robia inni, protestowac, stawiac ultimata...

    inni jakoś wychodza na swoje i rzad wycofuje sie z cięc, a nam jak zwykle...

    czemu ten rejon został pokarany takimi badziewiastymi politykami, samorzadowcami oraz ogólnie ludźmi, co widac po kłótniach na forach oraz po bardzo idiotycznych wypowiedziach 9typu najlepiej to nic nie budowac i rozdawać biednym)

    • 27 2

    • (1)

      to jest właśnie problem - brak asertywnosci lokalnych włodarzy

      • 0 0

      • PO to Świnie

        A jak mają protestować skoro władze województwa są z PO.

        • 2 1

  • a po co wam OPAT

    haratniemy w gałę zamiast jeździć samochodem to będziemy zdrowsi.

    • 10 3

  • (2)

    a po co na przreklamowany HEL? lepiej w drugą stronę. piękne tereny Jantar, Stegna, Krynica Morska. Ludziska po co w korkach kilka godzin jechać jak 30 min i jesteście w równie a nawet bardziej pieknym miejscu. Pozdrawiam wieczy fan urlopu w Jantarze

    • 18 4

    • (1)

      A kto z Trójmiasta jeżdzi na Hel?

      • 4 0

      • ja jeżdże na rowerze

        zresztą jak kąpiele w morzu to tylko na półwyspie. Zatoka jest brudna, zwłaszcza na wschód od ujścia wisły, gdzie prądy znoszą ścieki z połowy Polski.

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane