• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM Gdynia Cisowa doczeka się remontu

Krzysztof Koprowski
27 kwietnia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
  • Wiata na peronie zostanie oczyszczona, odmalowana i uszczelniona.
  • Na przystanku pojawią się też nowe gabloty.
  • Nawierzchnia peronu będzie wyposażona w oznaczenia dla osób niewidomych i niedowidzących.
  • Widok na przystanek od strony ul. Cisowskiej.
  • Widok na przystanek od strony ul. Chylońskiej.

Choć przystanek SKM Gdynia Cisowa jest najmłodszy na trasie Szybkiej Kolei Miejskiej (nie licząc Stadionu Expo), to z pewnością pod względem stanu technicznego plasuje się w czołówce najbrzydszych przystanków. Na szczęście wkrótce przejdzie lifting.



Przystanek SKM Gdynia Cisowa zobacz na mapie Gdańska został otwarty w 1997 roku. Od tego czasu praktycznie nie przeprowadzano na nim żadnych prac remontowych. Dodatkowo pełen jest on zakamarków i ciemnych zaułków w rejonie pochylni dla inwalidów i osób z wózkami dziecięcymi.

Już w przyszłym roku oblicze Cisowej ma się jednak diametralnie zmienić. Wprawdzie prace remontowane nie będą tak zaawansowane jak np. na Żabiance-AWFiS czy we Wrzeszczu, ale obejmą swym zakresem większość infrastruktury pod kątem wizualnym.

- Źródła finansowania tej inwestycji pochodzą z Funduszu Kolejowego oraz środków własnych spółki, w tym pochodzących z obejmowania udziałów w spółce przez miasto Gdynia [Gdynia posiada 3,141 proc. udziałów, Sopot - 2,557 proc., Gdańsk - 15,339 proc., Pruszcz Gd. - 1,461 proc., Gmina Miejska Rumia - 0,146 proc., Woj. Pomorskie - 12,417 proc., Skarb Państwa - 20,673 proc., PKP SA - 44,266 proc. - dop. red.]. Inwestycja nie jest współfinansowana ze środków unijnych - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.

  • Wejście do przejścia podziemnego od strony ul. Chylońskiej.
  • Od strony ul. Hutniczej nie będzie zainstalowanej windy.
  • W przejściu podziemnym skute zostaną wszystkie płytki ceramiczne, a w ich miejsce pojawi się graffiti.
  • W przejściu podziemnym skute zostaną wszystkie płytki ceramiczne, a w ich miejsce pojawi się graffiti.
  • Istniejące pochylnie zostaną zastąpione windami.
  • Wnętrze pochylni prowadzącej z peronu do przejścia podziemnego.
  • Wnętrze pochylni prowadzącej z peronu do przejścia podziemnego.
  • Wnętrze pochylni prowadzącej z peronu do przejścia podziemnego.
  • Wnętrze pochylni prowadzącej z peronu do przejścia podziemnego.
  • Wnętrze pochylni prowadzącej z przejścia podziemnego w stronę ul. Chylońskiej.
  • Wnętrze pochylni prowadzącej z przejścia podziemnego w stronę ul. Chylońskiej.
  • Wnętrze pochylni prowadzącej z przejścia podziemnego w stronę ul. Chylońskiej.


Czy graffiti w przejściu podziemnym na przystanek SKM to dobry pomysł?

Wykonawca robót w systemie "projektuj i buduj" będzie musiał przede wszystkim wyburzyć istniejące pochylnie oraz zbudować w ich miejsce windy. Windy nie pojawią się jednak od strony ul. Cisowskiej, gdzie dzisiaj także nie ma żadnych usprawnień dla niepełnosprawnych. Wzdłuż wszystkich schodów będą natomiast wykonane specjalne rowki do łatwego prowadzenia roweru.

W przejściu podziemnym wymienione zostanie oświetlenie oraz skute zostaną płytki ceramiczne. Nie zastąpi ich jednak bardziej szlachetna okładzina, a graffiti.

- Obłożenie ścian gresem niestety nie zniechęca przed nanoszeniem na nie pseudografitti, a dodatkowo takie płytki są dewastowane przez ich rozbijanie. Bardzo wstępny pomysł jest taki, że przygotujemy ścianę pod graffiti i zaprosimy do współpracy artystów specjalizujących się w tzw. muralach - wyjaśnia Głuszek.

Na peronie planuje się przełożenie istniejącej nawierzchni celem przywrócenia jej odpowiednich spadków. Dodatkowo w nawierzchni zostaną zainstalowane pasy z płytek guzkowatych wraz z wbudowaniem w nawierzchnie oznaczenia dla osób niewidomych i niedowidzących.

Istniejąca wiata na peronie będzie oczyszczona, odmalowana i uszczelniona. Tu także planuje się wykonanie nowego oświetlania. Pojawią się również wyświetlacze systemu informacji pasażerskiej wraz z systemem komunikatów głosowych. Zadaszenia w obrębie schodów zostaną zastąpione nowymi konstrukcjami. Cały przystanek zyska również system monitoringu.

Wszystkie prace wykonane muszą być do 30 kwietnia 2015 r. O wyborze wykonawcy decyduje kryterium najniższej ceny.

Miejsca

Opinie (97) 4 zablokowane

  • A co z Grabówkiem? (11)

    Chyba najbardziej syfiasty przystanek SKM.

    • 136 3

    • Miejskie grafiti niezawodnie informuje ze jestes w gorszej dzielnicy

      Podobnie jak losowo porozstawiane kontenery na smieci

      • 20 5

    • Czyżby specjalne wygaszanie popytu? (4)

      SKM od kilku lat ma taką dziwną strategię polegającą na wygaszaniu popytu... Grabówek jest tego najlepszym przykładem. Jak wiadomo przystanek SKM Grabówek jest położony w centrum dzielnicy Leszczynki, w pobliżu bardzo dużego skupiska wieżowców. Do tego węzeł przesiadkowy, jakaś pseudouczelnia itd. Idealne warunki do rozwoju. Natomiast SKM robi wszystko by tych ludzi zniechęcić do korzystania z jej usług. Najpierw przez lata pociągi SKM dojeżdżały do Gdyni Głównej a potem na pusto do Cisowej. Teraz peron który powinien być wyremontowany jako pierwszy (największy syf i malaria na całej sieci SKM) jest po raz kolejny pomijany w planach inwestycyjnych! To grafiti to też działanie dywersyjne... nikt o zdrowych zmysłach i choćby szczątkowym poczuciu estetyki nie nazwie tych penisoludków (to bardzo łagodne określenie, rzeczywiście wyglądają jak głowy z napletka) sztuką! SKM pcha się na silę na niedochodowe linie do Słupska i Tczewa, natomiast robi wszystko by zmniejszyć liczbę podróżnych na swoim naturalnym odcinku! Naswe wyremontowane sklady trafiają w pierwszej kolejności na trasy poza Trójmiasto... warto zauważyć, że na te trasy się zupełnie nie nadają... Jacy ludzie kierują SKM? Jaki mają cel? Jakie mają wykształcenie?!

      • 42 5

      • SKM nie ma kasy... o to się rozchodzi. A może to też kwestia rewitalizacji Międzytorza? nie wiem w sumie.
        Ale dobrze, że zaczynają od Cisowej.

        • 5 3

      • SKM (2)

        Korzystam z SKM codziennie od 2002 roku - najpierw dojeżdżając na Politechnikę a potem - do pracy na Grabówku. I o ile mnie pamięć nie zawodzi to pociągi SKM kończące bieg w Gdyni Głównej to stosunkowo nowy pomysł był - pojawił się przy okazji przebudowy stacji Gdynia Główna i związanej z tym ograniczonej przepustowości torów pomiędzy Główną a Chylonią. W rozkładzie jazdy 2005/2006 nie było ani jednego pociągu SKM w relacji Gd. Główny - Gdynia Główna. Malunki na Grabówku (oraz podobne we Wrzeszczu czy na Przymorzu) to oczywiście rzecz gustu - moim zdaniem jednak lepsze takie coś, niż bohomazy typu "Lechia/Arka pany" czy tagi ludzi z inteligencją na poziomie psów (nie obrażając przy tym psów). Pierwsze graffitti na Przymorzy nawet wprost nawiązywało do SKM. A co do taboru to masz rację tylko w niewielkim stopniu. Na trasę do Słupska (sprntery z Gdyni Głównej) trafiła jedna jednostka po modernizacji w TS Opole (EN57-1718) ale wynikało to z przyczyn czysto technicznych. Losy potoczyły się bowiem tak, że ta firma dała radę zmodernizować tylko ten jeden skład. On niestety jest kompatybilny jedynie chyba tylko z EN71-045 i nowymi jednostkami z Mińska. A nikt w SKM nie jest samobójcą i nie puści pojedynczej krótkiej jednostki na trasę Wejherowo-Gdańsk w ciągu dnia. Po przywróceniu pociągów do Tczewa 1718 tam trafiła bo się naturalnie do tego nadawała. Natomiast dwie pierwsze jednostki po modernizacji w Mińsku Mazowieckim przez co najmniej kilka pierwszych dni jeździły między Rumią a Gdańskiem. Na trasie do/ze Słupska widziałem je jak na razie tylko jeden raz.

        • 9 3

        • Zdecydowanie 3 obecnie najbardziej zaniedbane perony SKM to Gdynia Cisowa, Gdynia Grabówek i Gdańsk Stocznia. Myślę, że na Grabówek i Stocznię też przyjdzie czas.

          • 8 0

        • ograniczenie kursowania pociągów na odcinku Cisowa - Główna

          nie miało nic wspólnego z przepustowością na tym odcinku. Pociągi wyrzucały ludzi w Głównej i dalej na pusto zjeżdżały do Cisowej. A ludzie w tym czasie marzli 15 minut na peronie w Głównej.

          • 4 0

    • (4)

      Zapewne przyjdzie czas na Grabówek - wszystkiego na raz nie zrobią.

      • 6 2

      • Ale dlaczego najpierw (3)

        Mieszkańcy CIsowej mają dostać nagrodę za to że obrzygali najmłodszy przystanek?

        • 5 6

        • nagroda byłoby lotnisko, i poprawienie remontowanej niedawno Morskiej oraz likwidacja tristara

          a nie remont stacji która za miesiąc będzie wyglądała jak przed remontem

          • 4 1

        • a dlatego że tam mieszka więcej ludzi.wybory niedługo

          • 1 3

        • hehe Czy mieszkancy z Cisowej?

          niekoniecznie!

          • 2 0

  • (5)

    Wszystko potrzebuje od czasu do czasu remontu. Na Cisowe tez był już czas. Tym bardziej ze te podjazdy dla wózków to istne kazamaty przerobione przez pijaków na szalety

    • 56 0

    • Leszczynki.. (4)

      Leszczynki też by można było wyremontować.. jest to dość popularna stacja..

      • 10 0

      • (3)

        patolka z leszczynek zniszczy wszystko.

        • 10 4

        • Fajnie, że przystanek Gdynia Leszczynki w Chyloni (2)

          Sypie się ze starości i zaniedbania przez SKM, a nie z powodu dewastacji przez mieszkańców. Przyjrzyj się najpierw sam obu przystankom, a potem pisz głupoty na podstawie wyolbrzymionych stereotypów.

          • 1 3

          • (1)

            masz jakieś rozdwojenie jaźni? sam szerzysz stereotypy chociażby parę wpisów wyżej a zwracasz komuś innemu uwagę
            "Mieszkańcy CIsowej mają dostać nagrodę za to że obrzygali najmłodszy przystanek?"

            • 2 2

            • A gdzie w tym stereotyp?

              Stan tego przystanku (wszechobecne graffiti, szalet miejski zamiast podjazdu dla niepełnosprawnych, nieprzyjemny zapach) to chyba nie wynik źle zaplanowanej infrastruktury, czy efekt starzenia się obiektu.

              • 5 1

  • Wstyd i rozpacz aby po 18 latach dopiero zaczeli sprzątać (6)

    Peron i cała infrastruktura wybudowana w 1997 r. i od tego czasu ani razu nie czyszczono wiaty, nie zależało na uszczelnianiu, dopiero teraz po 18 latach istnienia będzie to wykonane.
    Drogi zarządzie SKM - konserwować i dbać o czystość trzeba regularnie a nie jak już dopiero coś jest całkowicie zasyfione.

    Winda będzie działała pewnie tak jak w Orłowie - pierwsze dwa tygodnie a potem ją jakieś inteligentni inaczej pomalują.

    • 77 0

    • 1997, to brzmi jak wczoraj

      Powaznie

      • 19 2

    • (2)

      Porządek to będzie wtedy, gdy PKP przejmie Deutsche Bahn AG.

      • 12 1

      • jak DB przejmie SKM/PKP to za bilet bedzie trzeba placic 5x tyle (1)

        fakt, zrobia porzadek predzej czy pozniej, ale ja mimo wszystko wole zeby w Polsce bylo PKP a nie DB, tylko mniej polityki w PKP i dobry manager spoza ukladow

        • 3 4

        • "tylko mniej polityki w PKP i dobry manager spoza układów"
          A to jest niemożliwe...

          • 6 0

    • Tak właśnie zarządza SKM. Życzmy sobie autobusu Gdynia-Gdańsk - może konkurencja ich otrzeźwi.

      • 13 0

    • winda

      Albo wcale nie będzie działała od samego początku - tak jak na SKM Grabówek od strony ul. Osada Kolejowa! Nikt nie musiał jej zepsuć, bo nie została uruchomiona.

      • 5 0

  • Cisowa to już zabytek (2)

    szkoda to zmieniać !

    • 20 10

    • (1)

      niech tak już zostanie do końca świata i o jeden dzień dłużej

      • 6 0

      • siema!

        no chyba że się wcześniej zawali jak na Żabiance

        • 3 0

  • Windy to zły pomysł.. (2)

    Najpierw należy zadbać o to aby windy, które są zamontowane na innych dworcach działały bezawaryjnie. No w skali roku, takich awarii nie powinno być więcej niż 2-3 (max kilkanaście godzin). Jak już uda się osiągnąć ten cel, to można stawiać kolejne windy. W przeciwnym razie zlikwiduje się tylko podjazd (a lepszy rydz niż nic...), nie dając nic w zamian. A tak swoją drogą, to wygląd peronów, to ostatnia sprawa, o którą należy się troszczyć. Najpierw trzeba zadbać o infrastrukturę, aby nie dochodziło do awarii, zwiększyć liczbę składów aby nie było w nich tłoku, a jak zostanie jeszcze kasa - to można się bawić w remonty dworców. Po prostu powinny być jakieś priorytety. Co mi po ładnym dworcu, jak pociąg się spóźni albo nie przyjedzie ?

    • 34 2

    • (1)

      I co da niepełnosprawnemu fakt, że znajdzie się na peronie? Do kolejki i tak nie wjedzie...

      • 6 0

      • wjedzie po podeście (1 przedział), ale nie wiem czy we wszystkich składach jest taka możliwość.

        • 4 0

  • Jednak wspólnym elementem wszystkich stacji SKM (2)

    jest....dziura.
    Ta między peronem a składem

    • 62 3

    • Całe trójmiasto ma dziurę (1)

      bo przystanki w kierunku Słupska nie potrafiły się dostosować :) Logika zarządu SKM powala.

      Zapamiętaj: "nie da się".

      • 23 0

      • Powala logika

        ...ale myślenia niektórych osób tutaj. Tabor jest jaki jest i został on "odziedziczony" w momencie powstania spółki PKP SKM. Wiadomo, że jest on niedostosowany do wysokich peronów ale co ma do tego obecny zarząd? Miał wyczarować kilkaset mln zł na nowe składy? Odstęp między peronami a torem będzie zmniejszany, prawdopodobnie jeszcze w tym roku - trwają obecnie związane z tym prace projektowe.

        • 2 13

  • Perełka (4)

    To wejście do przejścia podziemnego od strony ul. Chylońskiej zaprojektował jakiś zdolny architekt po radzieckiej uczelni.
    Nawet bym nie pomyślał, że taką perełkę socrealizmu można sfotografować w Trójmieście.
    Proponuję aby tą perełkę wpisać na listę zabytków .

    • 26 2

    • (3)

      Możemy się śmiać, bo wiadomo, że w 1997 roku największym priorytetem dla SKM nie był nowoczesny wygląd itp. (zwłaszcza, że to nie jest częsty przystanek). Pomimo tego, ta konstrukcja naprawdę nie wyglądałaby tak źle, gdyby była zadbana, a w około czysto. To przede wszystkim wandale przyczynili się do obecnego stanu.

      • 8 0

      • (2)

        no ale maja tam postawic na 24h ochroniarzy? przeciez patola ktora sie przesiada na pociag do slupska czy leborka i tak bedzie s*ala w tych podjazdach dla inwalidow

        • 6 0

        • (1)

          nie. mają uświadamiać młodych ludzi co jest dobre, a co złe i zwiększyć liczbę patroli (np. strażników miejskich). Dbajmy o naszą przestrzeń publiczną.

          • 4 0

          • ale to nie tylko mlodzi s*aja gdzie popadnie.

            • 6 0

  • (1)

    Nie lepiej od razu wpisać do rejestru zabytków jako przykład modernizmu? Gdzie Hirsch i Friedrych???

    • 10 6

    • ten zabytek powinien natychmiast ujęty do rejestru. Musi zostać dla potomnych jako świadectwo tamtych czasów.

      • 3 2

  • Dziurę pomiędzy personel a składem zlikwidujcie? (5)

    Chodzi o zmniejszenie tej przestrzeni

    • 20 0

    • (4)

      jakby jezdzily te pomaranczowe kolejki to by dziury nie bylo

      • 6 0

      • (3)

        jakie pomarańczowe?

        • 3 1

        • (2)

          EW58
          pl.wikipedia.org/wiki/EW58
          pozniej pomalowane na zolto/czerwone. zobacz jak maja skonstruowane drzwi wejsciowe.

          upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d6/EW58.jpg
          albo
          upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/51/Gda%C5%84sk_G%C5%82%C3%B3wny_-_poci%C4%85gi_SKM.jpg

          • 3 0

          • (1)

            i jeszcze jego nastepca:
            pl.wikipedia.org/wiki/Pafawag_6WE

            • 2 0

            • Oooo dzieki za info! Jak miło :) pozdrawiam

              • 2 0

  • Powinni postawic kontener i bude z piwem ! (5)

    Przeciez to korzystajacy mieszkancy to niszcza i dewastuja wiec to wskazuje iz mieszka tam patologia spoleczna oraz wszelkiej masci nieucywilizowane blokerstwo i dresiarstwo na niskim poziomie intelektualnym wiec im wystarczy kontener i buda z piwem bo inne wydatki to marnowanie pieniedzy podatnika .. Elegancka zabudowa powinna byc tylko w miejscach gdzie jest kultura ludzi i szacunek dla dobra wspolnego !!!!!!!!!

    • 35 17

    • (4)

      masz łosiu napisane co będzie remontowane/odnawiane więc powiedz mądralo czy faktycznie ma to związek z dewastacją przez mieszkańców:
      - Wiata na peronie zostanie oczyszczona, odmalowana i uszczelniona.
      - Na przystanku pojawią się też nowe gabloty
      - Nawierzchnia peronu będzie wyposażona w oznaczenia dla osób niewidomych i niedowidzących.
      - W przejściu podziemnym wymienione zostanie oświetlenie oraz skute zostaną płytki ceramiczne.
      - Pojawią się również wyświetlacze systemu informacji pasażerskiej wraz z systemem komunikatów głosowych. Zadaszenia w obrębie schodów zostaną zastąpione nowymi konstrukcjami. Cały przystanek zyska również system monitoringu.
      Najlepiej nazwać mieszkańców patolą jak pewnie nawet nigdy nie byłeś w tej dzielnicy i nie przeczytałeś artykułu pod którym się wypowiadasz
      Pozdrowienia z Cisowej

      • 12 3

      • (3)

        Tak nikt nie był na tej przewspaniałej dzielnicy, to ja tam pojechałem bo mi się nudziło i zdewastowałem co było tylko możliwe, człowieku popatrz na same zdjęcia bo chyba nie wiesz co ty prawisz.

        • 5 3

        • (2)

          a jaką masz gwarancje że to mieszkańcy cisowej szczają w zakamarkach? nie wiem czy zauważyłeś ale cisowa jest też przystankiem końcowym gdzie niektórzy czekają na skm, która pojedzie dalej - nie pomyślałeś że skoro w skm nie działają toalety to traktują ten przystanek jako kibel?

          • 11 1

          • (1)

            Tak i czekając na pociąg malują sobie z nudów ściany, kiedyś często bywałem na tej dzielnicy więc co nie co wiem na jej temat i i jej mieszkańców.Druga sprawa meksyk, ciekawe skąd ma taką złą sławę ta dzielnica, pewnie dlatego że mieszkają tam bardzo kulturalni ludzie.

            • 2 3

            • A ja "co nie co" już wiem o Tobie.

              • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane