• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM Gdynia Główna: "Awaria windy" - "To naprawcie!"

Olga
28 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Zniecierpliwieni mieszkańcy rozpoczęli "dyskusję na kartki" na szybie zepsutej windy w Gdyni. Zniecierpliwieni mieszkańcy rozpoczęli "dyskusję na kartki" na szybie zepsutej windy w Gdyni.

Mieszkańcy Gdyni narzekają na niedziałającą windę na peronie SKM w Gdyni GłównejMapka. Zdaniem naszej czytelniczki urządzenie nie działa od ponad dwóch tygodni, co mocno uprzykrza życie rodzicom małych dzieci, osobom z niepełnosprawnościami oraz seniorom. Najpierw na wejściu do kabiny pojawiła się kartka "awaria windy", a potem ktoś dokleił drugą "to naprawcie".



Widzisz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym w Raporcie z Trójmiasta.

Widzisz, że urządzenie w przestrzeni miejskiej od dawna nie działa. Co robisz?

Pani Olga napisała do nas w tej sprawie w Raporcie z Trójmiasta. Jej list publikujemy poniżej.

Winda na peronie SKM w Gdyni Głównej jest nieczynna - uwaga - ponad dwa tygodnie. Ponieważ nie ma już podjazdu dla wózków (ani rynny dla rowerów), jedyna możliwość dla rodzica z małym dzieckiem albo rowerzysty to wnoszenie lub wciąganie wózka czy roweru.

I o ile rodzic z wózkiem być może sobie poradzi, to osoba poruszająca się na wózku inwalidzkim musiałaby liczyć na przychylność i pomoc innych pasażerów.

Co w przypadku gdy nie uda się znaleźć pomocnej dłoni? Jedyne, co może zrobić niepełnosprawna albo starsza osoba, to wyjechać z peronu SKM, objechać go dookoła, w ten sposób dostać się na dworzec pociągów dalekobieżnych i dopiero stamtąd podjechać na peron SKM! Chyba nie muszę państwa uświadamiać, jak ogromne i czasochłonne jest to utrudnienie.

A winda? Cóż, naklejono na nią naklejkę "awaria windy". Najwyraźniej ktoś uznał, że problem został rozwiązany.

Kilka dni temu zauważyłam kolejną naklejkę i przyznam, że zgadzam się z jej treścią całkowicie.

Wpis pani Olgi wywołał dyskusję w komentarzach w Raporcie z Trójmiasta:
07:47 25 LUTEGO 21

Awaria windy w Gdyni Głównej (19 opinii)

Szanowni Państwo. Proszę o interwencję w sprawie awarii windy na peronie SKM w Gdyni Głównej.

Winda na peronie SKM w Gdyni Głównej jest nieczynna - uwaga - ponad dwa tygodnie. Ponieważ nie ma już podjazdu dla wózków (ani rynny dla rowerów), jedyna możliwość dla rodzica z małym dzieckiem albo rowerzysty to wnoszenie lub wciąganie wózka czy roweru.

I o ile rodzic z wózkiem być może sobie poradzi, to osoba poruszająca się na wózku inwalidzkim musiałaby liczyć na przychylność i pomoc innych pasażerów. Co w przypadku gdy nie uda się znaleźć pomocnej dłoni? Niepełnosprawna albo starsza osoba, jedyne co można zrobić, to wyjechać z peronu SKM, objechać go dookoła, w ten sposób dostać się na dworzec pociągów dalekobieżnych i dopiero stamtąd podjechać na peron SKM! Chyba nie muszę Państwa uświadamiać jak ogromne i czasochłonne jest to utrudnienie.

A winda? Cóż, naklejono na nią naklejkę "awaria windy". Najwyraźniej ktoś uznał, że problem został rozwiązany.

Kilka dni temu zauważyłam kolejną naklejkę, i przyznam, że zgadzam się z tej treścią całkowicie(załączam zdjęcie).

Jeżeli chcemy być społeczeństwem, które aktywizuje osoby mające ograniczone możliwości poruszania się, takie awarie powinny być naprawiane błyskawicznie, w ciągu 24h, a nie przyklepywane naklejką "awaria" i trudno, radź sobie, ale najlepiej... siedź w domu.
Zobacz więcej
Szanowni Państwo. Proszę o interwencję w sprawie awarii windy na peronie SKM w Gdyni Głównej.

Winda na peronie SKM w Gdyni Głównej jest nieczynna - uwaga - ponad dwa tygodnie. Ponieważ nie ma już podjazdu dla wózków (ani rynny dla rowerów), jedyna możliwość dla rodzica z małym dzieckiem albo rowerzysty to wnoszenie lub wciąganie wózka czy roweru.

I o ile rodzic z wózkiem być może sobie poradzi, to osoba poruszająca się na wózku inwalidzkim musiałaby liczyć na przychylność i pomoc innych pasażerów. Co w przypadku gdy nie uda się znaleźć pomocnej dłoni? Niepełnosprawna albo starsza osoba, jedyne co można zrobić, to wyjechać z peronu SKM, objechać go dookoła, w ten sposób dostać się na dworzec pociągów dalekobieżnych i dopiero stamtąd podjechać na peron SKM! Chyba nie muszę Państwa uświadamiać jak ogromne i czasochłonne jest to utrudnienie.

A winda? Cóż, naklejono na nią naklejkę "awaria windy". Najwyraźniej ktoś uznał, że problem został rozwiązany.

Kilka dni temu zauważyłam kolejną naklejkę, i przyznam, że zgadzam się z tej treścią całkowicie(załączam zdjęcie).

Jeżeli chcemy być społeczeństwem, które aktywizuje osoby mające ograniczone możliwości poruszania się, takie awarie powinny być naprawiane błyskawicznie, w ciągu 24h, a nie przyklepywane naklejką "awaria" i trudno, radź sobie, ale najlepiej... siedź w domu.
Zobacz więcej


Jeżeli chcemy być społeczeństwem, które aktywizuje osoby mające ograniczone możliwości poruszania się, takie awarie powinny być naprawiane błyskawicznie, w ciągu 24 godzin, a nie przyklepywane naklejką "awaria" i trudno, radź sobie, ale najlepiej... siedź w domu.

SKM: winda będzie naprawiana, a w przyszłości wymieniona


Tomasz Złotoś, rzecznik SKM:

Niemal wszystkie dźwigi osobowe na linii PKP SKM to windy elektryczne. Winda na Dworcu Podmiejskim to urządzenie hydrauliczne. Jest to nietypowy model, jedyny taki na całej naszej linii. Części do tej windy są trudno dostępne, dlatego jej naprawa się przedłuża. Na początku marca serwis ponownie spróbuje ją naprawić.

Ta winda jest też już wyeksploatowana, dlatego jeszcze w ub. roku zapadła decyzja, by wymienić ją na nową. Trwa postępowanie przetargowe, jesteśmy już po otwarciu ofert. Zgodnie z umową wykonawca ma zamontować nową windę najpóźniej do końca maja tego roku. Przepraszamy ze te niedogodności i przypominamy, że na peron SKM na dworcu Gdynia Główna można też dostać się pochylnią lub windą z tunelu dworca dalekobieżnego.

Kolejny problem zauważyła nasza inna czytelniczka, która nagrała źle odśnieżone schody w Gdyni.

Olga

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (159) ponad 10 zablokowanych

  • Do pieniaczki

    Nadawała byś się do obozu jako kapo z batem, uważaj żebyś nie skończyła na wózku wtedy sobie przypomnisz co pisałaś .

    • 5 2

  • W budynku głównym dworca są zamontowane porządne windy i nie ma głupich informacji winda nieczynna. Zawsze działają.

    • 1 6

  • (1)

    Zatrudnić tych tragarzy z Bangladeszu i będzie po kłopocie

    • 4 2

    • Masz gościu drewniany mózg

      • 0 2

  • Co to jest za wieś...

    • 2 4

  • (1)

    I dlatego gdzie to możliwe potrzebne są przejścia naziemne np.w Gdańsku przed Dworcem PKP

    • 4 5

    • ale kogo to obchodzi

      • 0 0

  • Ktoś zakup takiej windy zaakceptował! Niech cofną się do tego momentu i to rozliczą! I sprawdzą, czy nadal ta osoba jest osobą d

    Wkurza mnie, że wydaje się kasę na projekty/urządzenia, które są wyjątkowo awaryjne, drogie w naprawie, czy przeglądach/serwisach ALBO po paru latach marnuje się kasę na nowe - niby lepsze projekty, choć poprzednie realizacje są w użyciu z powodzeniem! Wygląda to na celowe działanie. Coś jak zakup Pendolino, które Pendolinem jest tylko z nazwy, bez podstawowej funkcji (wychylne pudło). Za to serwisowanie tego chłamu jest kosmicznie drogie! I do tego -zgodnie z zasadami dofinansowania UE - nie moze jeździć w barwach pkp intercity poza granice Polski!

    • 4 3

  • kupili najtańszą windę, stąd problem

    markowe dźwigi mają dużo lepszy serwis pogwarancyjny, niż z firmy krzak

    • 4 4

  • Winda

    Wstawić jedną z wind z budynku na Cisowej. Administracja nie musi jeździć-mogą chodzić a i tak żądzą zdalnie po japońsku.

    • 5 3

  • Skm

    Warto byłoby jakiegoś pracownika biurowego zatrudnić co zajmowałby się zorganizowaniem naprawy

    • 2 3

  • Chore! (1)

    To co ludzie zgłaszają do trojmiasto.pl jest co raz bardziej chore! A to śnieg pada, a to za dużo samochodów! ludzie! Może w tej windzie zepsuła się część której sprowadzenie zajmie powiedzmy 3 tygodnie. Tak! Takie rzeczy się zdarzają. I skm nie napisze takiej informacji tylko zrobi taką kartkę!

    • 9 8

    • No nie,

      takie rzeczy sie nie zdarzaja. Nie ma takich serwisow pogwarancyjnych ktore potrzebuja tyle tygodni na sprowadzenie czesci. Tyle czasu potrzeba na jej wyprodukowanie. A to oznacza ze po prostu ta winda nie ma zapewnionego zadnego serwisu. SKM kupil najtansza mozliwa winde bez abolutnej refleksji na temat jej przyszlego serwisowania wiec zwyczajnie schrzanil sprawe. I tyle w temacie.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane