• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM Gdynia Grabówek do przebudowy. Zamiast wind powstaną pochylnie

Krzysztof Koprowski
24 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Wizualizacja wejścia na przystanek Gdynia Grabówek od strony pętli trolejbusowej.
  • Wizualizacja wejścia na przystanek Gdynia Grabówek od strony pętli trolejbusowej.
  • Wizualizacja wejścia na przystanek Gdynia Grabówek od strony pętli trolejbusowej.

Gdynia GrabówekMapka to kolejny przystanek SKM, który w najbliższym czasie przejdzie kapitalny remont. Kolejarze ogłosili właśnie przetarg na wykonawcę robót, który będzie zobligowany m.in. do realizacji nowego zadaszonego peronu oraz modyfikacji wejścia od strony pętli trolejbusowej. Na wykonanie prac przewidziano 11 miesięcy.



Które rozwiązanie jest lepsze do pokonania różnicy poziomów na przystankach SKM?

Remont przystanku Gdynia Grabówek to kolejna inwestycja SKM, która będzie realizowana w najbliższym czasie.

Przystanki SKM do remontu:


W przypadku Grabówka ogłoszony został już przetarg na prace budowlane. Wykonawca będzie miał 11 miesięcy od momentu podpisania umowy na całkowitą metamorfozę przystanku, w ramach której m.in.:
  • zburzony zostanie budynek peronowy z zapleczem technicznym oraz poczekalnią,
  • powstanie nowa nawierzchnia peronu z wiatą na całej długości,
  • przebudowane będzie przejście od strony pętli trolejbusowej.

Rozkłady komunikacji miejskiej w Trójmieście


  • Wizualizacja peronu Gdynia Grabówek z nowym wejściem w formie pochylni.
  • Wizualizacja peronu Gdynia Grabówek z nowym wejściem w formie pochylni.
  • Wizualizacja peronu Gdynia Grabówek z nowym wejściem w formie pochylni.

Dwie pochylnie dla niepełnosprawnych zamiast wind



Od strony pętli na peron będą prowadzić nowe zadaszone schody. Obok nich powstanie pochylnia z myślą o osobach niepełnosprawnych ruchowo.

Z wyremontowanego tunelu pod torami SKM, wyłożonego płytami granitowymi i gresowymi, na peron będziemy wchodzić podłużną pochylnią. Będzie to rozwiązanie podobne do połączenia peronu SKM z gmachem dworca Gdynia GłównaMapka.

Z peronu całkowicie zniknie budynek z zapleczem technicznym oraz poczekalnią. Przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi pasażerów chronić będzie wiata na całej długości peronu oraz dwa wiatrołapy peronowe, czyli przestrzenie osłonięte przeszkleniami.

W ramach inwestycji pojawią się też nowe elementy małej architektury (ławki, śmietniki) oraz urządzony zostanie niewielki plac przy pętli trolejbusowej.

  • Istniejący wygląd przystanku SKM Gdynia Grabówek.
  • Istniejący wygląd przystanku SKM Gdynia Grabówek.
  • Istniejący wygląd przystanku SKM Gdynia Grabówek.
  • Istniejący wygląd przystanku SKM Gdynia Grabówek.
  • Istniejący wygląd przystanku SKM Gdynia Grabówek.
  • Istniejący wygląd przystanku SKM Gdynia Grabówek.

Przestrzeń z myślą o docelowej budowie drugiego wejścia



Projekt przewiduje ponadto wykonanie "komory podtorowej" we wschodniej części przystankuMapka (tj. w stronę Stoczni). Będzie to niedostępna pusta przestrzeń, która w przyszłości może posłużyć do budowy nowego dojścia do przystanku od strony sklepu Lidl. Na zdjęciach satelitarnych doskonale widoczna jest w tym miejscu wydeptana ścieżka prowadząca na peron.

Czytaj też artykuł z 2015 r.:

Przejście do SKM Grabówek niebezpieczne, a tunel za drogi



O wyborze wykonawcy w przetargu zdecydują kryteria: ceny (94 proc.) oraz przedłużenie pięcioletniego okresu gwarancji (6 proc.). Otwarcie ofert planowane jest 14 grudnia br.

Zobacz lokomotywownię Gdynia Grabówek

Nietypowe Budowle Trójmiasta. Lokomotywownia wachlarzowa na Grabówku

Miejsca

Opinie (103) 6 zablokowanych

  • Projekt na wiek wieków przekreśla możliwość skomunikowania estakady Kwiatkowskiego z SKM.... (1)

    ... i uzyskania bezpośredniej przesiadki z autobusów 105,141,197 ( z północnych dzielnic) do pociągów. Niestety, zarówno miasto jak i SKM temat utopili, w żaden sposób remont nie poprawi potencjału tego przystanku. Szkoda. ;-(

    • 12 5

    • A niby jak bys chcial to robic? Tunel az do Kwiatkowskiego? Zdajesz sobie sprawe z kosztu? :)

      • 5 2

  • Kiedy w końcu pozbędziemy się zdezelowanych EN 57??

    Wstyd to- to na tory wypuszczać w III dziesięcioleciu XXI w!
    Ochyda tym-tym jeździć!!!

    • 4 2

  • Spokojnie, to na razie tylko wizualizacja.

    Do realizacji pewnie jeszcze daleko, bo przetargi, budżety, odwołania, itd. Inna sprawa to planowany czas realizacji prac. 11 miesięcy na taki zakres to bardzo napięty harmonogram. Nie chcę siać defetyzmu ale jestem przekonany, że realnie jeśli dojdzie do przebudowy to potrwa pewnie ze dwa razy dłużej. Bo zima, bo ruch skm i pociągów, bo kolizje z infrastrukturą nienaniesioną na mapy itp. Przecież planowany zakres to nie mały lifting i wymiana krawędzi peronowych tylko budowa komory, tunelu, pochylni, zburzenie istniejącego budynku czyli kompletna przebudowa. Jeszcze wspomnicie na moje słowa.

    • 5 1

  • Zamiast zintegrować przesiadki z autobusów 105,141,197 z pętlą i SKM Grabówek (6)

    i wyremontować istniejący budynek na peronie to wymyślają pod publiczkę rozwiązania. Widać za tzw. komuny było więcej praktycznych i funkcjonalnych rozwiązań ułatwiających życie ludziom. Dziś robi się wszystko aby przeprać kasę i obciążyć nas podróżnych.
    Wszędzie peany odnośnie potrzeby niewpuszczania samochodów osobowych do centrum, a z drugiej strony robi się wszystko ,aby upodlić człowieka nie dając mu możliwości skorzystania z właściwego potoku transportowego.

    • 25 14

    • (4)

      I co ty konkretnie postulujesz? Autobusy jadace Morska mają nadkladac drogi i zalezdzac pod stacje? Tunel ma byc do estakady? :))) Przeciez do przystanku jest piec minut z skm.

      • 7 2

      • nawet mniej, góra 3 minuty

        Ale jak ktoś przyzwyczajony tyłek wozić, to mu pewnie daleko.

        • 7 4

      • Niektórzy to ciężko mają z percepcją (2)

        Peron zlokalizować w sposób taki by jeden z końców zaczynał się pod estakadą i bezpośrednie dojścia do niej.

        • 1 3

        • Acha, czyli ci co w druga strone maja miec dalej, zebys ty mial blizej. Ciekawe. A nie chcesz takiego przesuwanego chodnika jak na lotnisku? Albo rydwan, z Gdańska sie pożyczy.

          • 4 3

        • Rzut oka na mapę pokazuje, że skraca to drogę do przystanku o jakieś 50 m. Niezła koncepcja, tylko że nonsens.

          • 2 1

    • Upodlenie nie ma konca zwłaszcza z parkomatami

      Wymyślają ciągle jak wyciągną c kasę od mieszkańców .Pamiętam jak były sekretarz miasta mówił ,że z opłatami za parkingi to trzeba delikatnie bo nas mieszkańcy zlinczują. I delikatnie zaczęli po 80gr a teraz po 2 zł i kare za spóźnienie 150zł Jest to bandytyzm w biały dzień ,czy my mieszkańcy zgadzaliśmy się na to, z kim były konsultacje z radnymi? Jak brakuje kasy na wypłaty to sprzedajcie glebę a nie ciągnijcie z mieszkańców. Miasto zapomniało jakie są zadania włodarzy, zajmują się organizacją naszego życia z butami wchodzą do nas jakby nie wiedzieli jakie są najważniejsze zadania Rady Miasta. urządzają nam życie bez naszej zgody.
      Państwo powinno odgórnie ustanowić zadania władz miast aby skończyć z samowola zarządzających.!!!!!!!

      • 0 0

  • d**ile (1)

    A nie można wyremontować tego budynku, który jest ładny?

    • 4 3

    • Ja tez uważam, ze budynek jest ładny, ale byłby problem windy, gdyby go zachować.

      • 1 0

  • Nosz, kur... nareszcie !!! (1)

    Wreszcie dotarlo ze utrzymanie wind sie nie oplaca. Brawo SKM!

    • 7 0

    • Jasne

      Tak miało być z SKM Leszczynki. Idioci z SKM zrobili przetarg i okazało się że przez niedopatrzenie nie mają min 1 mln zł. Sprawa ucichła, remontu nie ma. Teraz zapomnieli o leszczynach i zaczynają cyrk w Grabówku.

      • 0 0

  • Pochylnie świetnie się sprawdzaja.

    Dla wózków, rowerów, walizek na kółkach. Są trwałe, łatwe w utrzymaniu, nie wymagają przegladów, nie zużywają energii. Widziałem je w wielu miastach.

    • 5 0

  • Zaspa skm prosi o te windy

    • 2 2

  • Lol, kazda stacja skm inna

    Zero wspólnej wizji, wspólnego standardu, zero...

    • 3 3

  • Jestem na nie.

    Jeśli boczne ściany pochylni będą ażurowe, to w zimie przy opadach śniegu i wietrze takie pochylnie się nie sprawdzą i będą dobre jedynie do treningu para olimpijczyków na wózkach. Inny prosty przykład to skm redłowo - niezadaszone schody i nieodśnieżane zimą od lat są przeszkodą dla mniej sprawnych, nawet teraz po kolejnym remoncie. No i ta winda w prześwicie schodów zmniejszająca ich szerokość o połowę!!!

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane