• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM Przymorze do remontu. Drugi przetarg na projekt po 4 latach

Michał Brancewicz
10 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (106)
Najnowszy artykuł na ten temat Kiedy ruszy remont SKM Przymorze?
Przesuń aby
porównać

W ciągu dziewięciu miesięcy ma powstać projekt modernizacji przystanku SKM Przymorze-UniwersytetMapka. Peron zyska nową wiatę, choć nie tak długą jak pierwotnie planowano, a także nową nawierzchnię oraz windę. To kolejne podejście do opracowania projektu, bowiem poprzedni wykonawca, wybrany w 2019 roku, nie wywiązał się z umowy.



Ogłoszenie przetargu na projekt modernizacji peronu SKM Przymorze-Uniwersytet może budzić zdziwienie. Dlaczego? Otóż we wrześniu 2019 rok Szybka Kolej Miejska wybrała wykonawcę tych prac. Najkorzystniejsza okazała się oferta firmy ZP-Ekoprojekt z Chłapowa opiewająca na kwotę 310 tys. zł.

Projekt przebudowy SKM Przymorze będzie gotowy wiosną Projekt przebudowy SKM Przymorze będzie gotowy wiosną

Umowa z poprzednim wykonawcą została rozwiązana



W jakim stanie jest peron SKM, z którego najczęściej korzystasz?

Co się stało, że spółka ponownie szuka wykonawcy?

- Wybrany wcześniej wykonawca dokumentacji projektowej na modernizację przystanku Gdańsk Przymorze-Uniwersytet nie wywiązał się z umowy. Liczne ponaglenia i rozmowy nie odniosły skutku, więc rozwiązaliśmy tę umowę i ogłosiliśmy przetarg na nowego wykonawcę - wyjaśnia Tomasz Złotoś, rzecznik spółki PKP SKM Trójmiasto. - Odkupiliśmy część dotychczas wytworzonej dokumentacji, mamy też pozyskane wcześniej pozwolenia. Zostaną one wykorzystane przez nowego wykonawcę, co przyspieszy powstanie tego projektu.
Oferty można składać do 24 marca. Wyłoniony wykonawca będzie miał czas do 1 grudnia 2023 roku na uporanie się ze wszystkimi zadaniami.


W ramach modernizacji wyremontowany zostanie także budynek kas biletowych. W ramach modernizacji wyremontowany zostanie także budynek kas biletowych.
Cztery etapy modernizacji przystanku SKM Przymorze:

  • etap 1 obejmuje przebudowę północnego wejścia na peron wraz z remontem tunelu, montaż windy, wymianę nawierzchni części peronu, budowę fragmentu nowej wiaty;
  • etap 2 obejmuje budowę dalszej części wiaty, ale bez fragmentu nad wiaduktem, monitoring i system informacji pasażerskiej;
  • etap 3 obejmuje małą architekturę (ławki, kosze, wiatrołapy), montaż gabloty z informacjami, biletomatu, zegarów, kasowników), wymianę pozostałej części nawierzchni;
  • etap 4 obejmuje remont budynku kas i chodnika od ul. Kołobrzeskiej do południowego wejścia oraz zieleń na skarpie.

Część zadaszenia zniknęła, bo wiadukt mógłby nie wytrzymać



Zadaszenie nad wiaduktem kolejowym, które istniało w pierwotniej koncepcji, zostało usunięte. Powodem jest brak zgody PKP.

Pociągi, autobusy, tramwaje. Rozkład jazdy w Trójmieście



W nowej odsłonie peron SKM na Przymorzu zyska m.in. zadaszenie niemal na całej długości. W nowej odsłonie peron SKM na Przymorzu zyska m.in. zadaszenie niemal na całej długości.
Kolejarze z Warszawy tłumaczą, że wiadukt nad ul. Kołobrzeską jest niesymetrycznie obciążony, a wytężenie jego przęseł wynosi ponad 90 proc., więc dodatkowe dociążenie go metalową wiatą "może mieć negatywne skutki dla pracy całego wiaduktu".

Szansa na pieniądze z funduszu kolejowego



SKM liczy na pozyskanie środków z funduszu kolejowego. Dzięki temu możliwe będzie rozpoczęcie robót już w przyszłym roku. Z pierwotnych szacunków, jeszcze z 2018 roku, wynikało, że modernizacja pochłonie między 6 a 8 mln zł. Teraz należy spodziewać się, że koszty będą znacznie wyższe.

Opinie (106) 5 zablokowanych

  • Kiedy SKM do Pruszcza?

    • 1 0

  • Wstyd...

    Pudrowanie trupa.
    Od dekad biegnąca spodem ul. Kołobrzeska jest za wąska - jezdnie jeszcze w miarę szerokie, ale:
    1. zero przestrzeni dla przyszłego tramwaju.
    2. jeden chodnik w ogóle za wąski.
    3. drugi chodnik nadal konfliktuje pieszych i rowerzystów z braku rozsądnej infrastruktury dla rowerzystów.
    Do tego - od lat rozwija się centrum biurowe Olivia Business Centre i tak samo od lat piesi są wtłaczani z przejścia - pod wiadukt - właśnie na wąski chodnik wraz z rowerzystami, którzy boją się jechać po wąskiej i wyboistej jedni pod wiaduktem. I mimo to - od lat - brakuje zejścia bezpośredniego w kierunku OBC z pominięciem chodnika pod wiaduktem.

    Teraz - okazuje się - stan wiaduktu uniemożliwia ucywilizowanie biegnącej górą stacji.

    I co? I nic. Tak samo nic od lat się nie zmieniło z wiaduktami m.in. na ul. Hallera (ciężarówki nie mieszczące się pod wiaduktem), na ul. Pomorskiej (chodniki to festiwal żenady, zapomnij o ciągłej drodze rowerowej na trasie z Oliwy do Jelitkowa), na ul. Piastowskiej.

    Do tego od lat brak postępów z przejazdem na Oruni.

    Co widać - strategię totalnego braku inwestycji. Nic się nie rusza. Ani JEDNO wąskie gardło się nie zmienia.

    • 3 1

  • Tam mocno wieje dobrze ze będą wiatrołapy

    • 0 0

  • Najwiecej pasażerów studentow pracowników biur chce podejścia krótkiego od strony Kokibrzeskiej żeby nie kluczyć między wieżowcami od Alchemika czyli naokoło!!! Czas na zrobienie tego przejścia id strony Kołobrzeskiej i od Hali Olivia nawprist. Tak jak to zrobili za komuny. Trzeba tam pójść i zobaczyc jak ludzie korzystają!!! A nie zmuszać wszystkich do latania naokoło.

    • 2 1

  • Remont to absurd nikomu nie potrzebny

    Za to szerszy przejazd pod wiaduktem potrzebny jest wszystkim samochodom, rowerzysto i pieszym! Widziałem na,, kabluw ce,, jak czynne wiadukty tak się modernizuje nie blokując ruchu. pkp, skm i ich infrastruktura należą do rządu Pis nie do miasta! Niestety ale oni i ich wyznawcy od zawsze nienawidzili swoich przeciwników w Gdańsku stąd takie a nie inne decyzję i bzdurne obwinianie lokalnych władz o,, wszystko,, teraz nawet przez mój kiedyś ukochany Dziennik Bałtycki dziś partyjną broszurę pis!

    • 4 0

  • wieczny, nieustający remont torów, peronów to się nigdy nie kończy

    • 0 0

  • "Cov. Id. 19 ... 84"

    "Zmeni się ?" Artykuły TEŻ już wam piszą ? Zamiast walczyć ...

    • 1 0

  • a kiedy dulkiewicz wezmie się za ruinę dworca pks w gdańsku masakra

    • 0 0

  • tam zawsze wieje a taki daszek to śmiech na sali

    • 0 0

  • jeżeli zrobią taką wiatę jak w Gdyni gł. to będzie porażka , prześwity i przecieki na porządku dziennym- tak sie teraz robi

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane