• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM czwartą siłą w Polsce

bra
7 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (246)
Pasażerowie często narzekają na opóźnienia, awarie i przestarzały tabor, ale i tak korzystają, bo nie mają wyjścia, z usług SKM, która w 2022 r. pobiła rekord w liczbie przewiezionych osób. Pasażerowie często narzekają na opóźnienia, awarie i przestarzały tabor, ale i tak korzystają, bo nie mają wyjścia, z usług SKM, która w 2022 r. pobiła rekord w liczbie przewiezionych osób.

43,58 mln pasażerów przewiozła Szybka Kolej Miejska w 2022 r. To o blisko 0,5 mln więcej niż przed pandemią w rekordowym 2019 r. To czwarty wynik w Polsce.



Jak często korzystasz z SKM?

Z raportu Urzędu Transportu Kolejowego wynika, że w 2022 r. z usług polskiej kolei skorzystało 342,2 mln pasażerów.

To najlepszy wynik od 2000 r.

Swoją cegiełkę dołożyła spółka PKP SKM w Trójmieście. Jej pociągi przewiozły 43,58 mln osób.

W najlepszym do tej pory roku 2019 było ich 43,09 mln.

Jeśli nie SKM, to może tramwaj albo autobus. Sprawdź rozkłady jazdy



Wynik SKM czyni ją czwartym największym przewoźnikiem w kraju.

W 2022 roku SKM Trójmiasto przewiozła ponad 43 mln pasażerów. W 2022 roku SKM Trójmiasto przewiozła ponad 43 mln pasażerów.
Najwięksi przewoźnicy kolejowi w Polsce:

  1. Polregio - 87,16 mln
  2. Koleje Mazowieckie - 59,1 mln
  3. PKP Intercity - 58,97 mln
  4. PKP SKM Trójmiasto - 43,58 mln

- Na tak duże zainteresowanie usługami kolei miało wpływ wiele czynników. Z jednej strony zaczęto znosić obostrzenia sanitarne, które w różnym zakresie funkcjonowały jeszcze w 2021 r. Większa frekwencja w pociągach to również efekt wojny na Ukrainie - kolej obsługiwała dużą grupę uchodźców uciekających przed wojną. Konsekwencja agresji Rosji to również znaczny wzrost cen paliw i inflacja - czynniki te mobilizowały coraz większą grupę osób do poszukiwania alternatywnych, tańszych możliwości dojazdu do pracy, uczelni czy na wakacje - czytamy w raporcie UTK.
bra

Miejsca

Opinie (246) ponad 20 zablokowanych

  • Ale do Indian Railways to jeszcze kilku pasażerów brakuje...

    • 2 0

  • Prezesie SKM, czas odejść (6)

    Wyniki pokazują, jak niezbędna w Trójmieście jest SKM. Jak zestawi się to z wiekiem taboru i opóźnieniami, to Pan Prezes nie może sobie wystawić laurki. No i te szarpane lub nieudane inwestycje. Panie Prezesie, to ile już lat zarządza Pan tą instytucją? Poza trwaniem, jakie są Pana osiągnięcia? Pora na zmianę, bo lata lecą, SKM się degraduje, nie widać perspektyw na przyszłość.

    • 3 5

    • To marszałek niszczy SKM. (5)

      Od lat blokuje zakup nowego taboru. Sam mógłby kupić nowe pociągi ( tak robi wielu organizatorów transportu), i faktycznie kupuje, ale wszystkie trafiają do Polregio. Marszałek albo zapomina, że SKM też jeżdżą wyborcy, albo jest tak zajęty Falą, że już nie ma czasu na zajęcie się usprawnieniem kolei aglomeracyjnej.

      • 5 0

      • Męcząca jest ta stara śpiewka (3)

        O ile mi wiadomo, to samorządy, w tym marszałek, tylko w niewielkim procencie jest właścicielem SKM. Zdecydowana większość udziałów należy do PKP. I to właściciel powinien dbać o kondycję swojej firmy, a nie patrzeć na innych wokoło. To PKP, jedna z największych instytucji w Polsce powinno zadbać o tabor. W dodatku w czasie gdy UE sypie kasą na koleje. Innymi słowy, jak idę kupić chleb, to nie słyszę od sprzedawcy, abym dał mu ekstra kasę na maszynę do wypieku żeby mógł mi ten chleb upiec i potem sprzedać. SKM jako przewoznik chce pieniądze za usługę przewozową i pieniądze na tabor, którym tę usługę będzie wykonywał (i na ty zarabiał)??? Przecież to kuriozum. A może SKM za chwilę wyjdzie z komunikatem do podróżnych, że jak chcecie jeździć, to zrzućcie się nam na pociągi. Jakaś paranoja w myśleniu SKM.

        • 1 2

        • "to nie słyszę od sprzedawcy, abym dał mu ekstra kasę na maszynę"

          Słyszysz, słyszysz...
          Ale nie rozumiesz.

          Żaden przedsiębiorca nie będzie inwestował tylko dlatego, że to modne i żeby ładnie na fotografii wyglądać (co robią samorządowcy kupując obłędnie drogie rozwiązania i robiąc sobie na ich tle sweetfocie).
          Gospodarką rządzi "maksimum zysku, minimum kosztu".

          Klient jak chce, to niech za to zapłaci..
          Klientem SKM jest Samorząd Województwa w osobie Marszałka.
          I jest to jedyny klient SKM. Skoro klient nie potrafi takiej pozycji wykorzystać, to raczej, najzwyczajniej, nie chce lub nie potrafi.
          Oczywiście, to w żaden sposób nie tłumaczy ospałości i marazmu umysłowego SKM. Ale brak jest czynników, które zmotywowały by ten "zespół" (rodzinę) to działań, które uważają za "sztukę dla sztuki".

          • 0 1

        • dzbanie to marszałek z PO płaci kase tak i to on blokuje wszelkie inwestycje (1)

          • 1 0

          • To nie rozumiem. Skoro marszałek płaci kasę, to w jaki sposób blokuje wszelkie inwestycje? Rozumiemial bym sytuację że zamawia usługę i nie płaci. No ale jednak płaci i SKM się to opłaca bo wykonuje usługę. Czyli SKM ma zysk, który może przeznaczać na inwestycje. A co zrobi SKM jak pojawi się konkurencja i marszałek skorzysta z lepszej oferty, nie SKM? Dalej twierdzę, że marszałek nie ma nic do rzeczy, on po prostu kupuje usługę, to nieudolność Zarządu SKM pogrąża spółkę, niszcząc jej wizerunek.

            • 0 1

      • kolejarz 22

        Pan marszałek preferuje PR-y, dlatego że (POdobno) razem z panem dyrektorem pomorskiego zakładu Polregio, niejakim panem L. (tzw. tureckim kurierem) są od jakiegoś czasu rodziną. Więc co się dziwić...

        • 1 0

  • Opóźnienia (1)

    Właśnie jadę spóźniona skmka, opóźnienie 30min, trzy składy które miały być wg rozkładu się nie pojawiły

    • 2 2

    • Co za bzdury

      Dużo płacą w urzędzie marszałkowskim za takie wpisy?

      • 1 1

  • A mamy wybór?

    Metra nie na jazda autem coraz droższa więc tłok nie tłok korzystamy

    • 2 0

  • Do Pruszcza kiedy? (2)

    A jeszcze znacznie by podskoczyła popularność gdyby połowa kursów dobijała do Pruszcza

    • 2 1

    • Pruszcz musi dołączyć do unii ukropolii

      Inaczej będzie pomijany jak kazali banderowscy bracia

      • 0 0

    • taj jeździ Regio

      podział tortu.
      Ustala to organizator.
      Kto nim jest?

      • 0 0

  • 30 lat temu było słabo, teraz jeszcze gorzej (2)

    Kilkanaście lat w SKM spędziłem. Teraz jeżdżą młodzi. Z tego co widzę, na lepsze nie zmieniło się nic. Jakość obsługi bardzo niska , spóźnienia wielominutowe. Dalej nie ma drugiego toru od Rumi w do Wejherowa. Tyle lat minęło i nic. SKM powinna być dostosowana do standardów metra i ludzie naprawdę zostawiliby auta w domach.

    • 88 4

    • O standardziej metra można pomarzyć...

      • 2 0

    • SKM to ślimak

      rusza powoli, zatrzymuje się powoli, na przystankach stoi dłuuuugo. Poza tym, w porównaniu do wagonów używanych w metrach, jest mało wejść, ludzie tłoczą się przy nich, co dodatkowo pogarsza komfort podróżowania.

      • 4 1

  • W ciągu 2 lat bilety u tej spolki wzrosły ponad 30 procent. Np. na trasie do 6 km z 3,20 zł do 4,80 zł ( teraz). Nie ma kto się wziąć za te bandę. Zaorać i pogonić w 4 wiatry.

    • 1 1

  • Ogólnie dramat.. Zatrzymali się lata temu w rozwoju

    • 0 0

  • Bardzo ciekawa informacja

    o ilości pasażerów. Dla kontrastu proszę podać ilość pasażerów w roku np. 1986. Wtedy okaże się, jaki mógłby być poziom przewozów.

    • 1 0

  • No to jak obroty w górę to się SKM dorzuci na tunel w Gdyni? (1)

    • 1 0

    • a co to ich...

      obchodzi?

      Zajmują się "core business" a nie działalnością charytatywną.
      Od tego są gminy i państwo.

      Nie słyszałeś gdańskich "liberałów"?!

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane