- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (430 opinii)
- 2 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (52 opinie)
- 3 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (259 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (164 opinie)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (99 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
SKM do Nowego Portu: ocaleje większość przystanków
Wbrew początkowym planom kolejarze nie zlikwidują niemal wszystkich przystanków na linii do Nowego Portu. Planom przeciwstawił się konserwator zabytków. Przed rozbiórką nie uda się jednak uratować przystanku Gdańsk Zaspa Towarowa, położonego najbliżej nowych osiedli w Letnicy.
Ostatecznie przetarg zakończył się fiaskiem, ponieważ wszystkie oferty przekroczyły zakładany budżet na ten cel, czyli ok. 209 mln zł. Najtańsza oferta opiewała na kwotę ok. 512 mln zł.
Obecnie trwa drugie postępowanie przetargowe w tej samej sprawie. Najtańsza oferta na kwotę ok. 482 mln zł (konsorcjum Torpol z Poznania i PUT Intercor z Zawiercia) wprawdzie ponownie przekracza zakładany budżet, ale w lutym br. rząd postanowił zwiększyć pulę środków w Krajowym Programie Kolejowym, w tym właśnie na infrastrukturę dojazdową do portów.
- PKP Polskie Linie Kolejowe są na etapie ostatecznego wyboru wykonawcy robót budowlanych dla projektu poprawy dostępu kolejowego do portu w Gdańsku - dodaje Martyn Janduła z Wydziału Prasowego Biura Komunikacji i Promocji PKP PLK.
Konserwator zabytków postanowił chronić przystanki
W przeciwieństwie do pierwszego przetargu, tym razem zdecydowano się odstąpić od całkowitej rozbiórki nieużywanych przystanków SKM. To oznacza, że w przyszłości, po ich odnowieniu, będzie szansa na reaktywację stałego połączenia kolejowego do Nowego Portu.
- Zgodnie z decyzją konserwatora zabytków dotychczasowa infrastruktura pasażerska pozostanie na przystankach Gdańsk Brzeźno
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Na przystankach Kolonia oraz Brzeźno ocaleją także zabytkowe wiaty na peronach. Kolejarze ponadto zdecydowali się na pozostawienie przystanku Gdańsk Nowe Szkoty
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Rozkład jazdy pociągów SKM
Przystanek Gdańsk Zaspa Towarowa do likwidacji
Jak łatwo zauważyć, wśród wymienionej listy przystanków brakuje przystanku Gdańsk Zaspa Towarowa
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Ze względu na stan obiektu oraz planowaną rozbudowę infrastruktury torowej dla obsługi pociągów towarowych jadących do portu, peron Gdańsk Zaspa Towarowa zostanie zdemontowany - tłumaczy Martyn Janduła.
Przystanek ten w obecnej formie składa się z peronu z nawierzchnią asfaltową oraz nowych schodów, które powstały wraz z remontem wiaduktu w ciągu ul. Uczniowskiej. Z tego powodu trudno tutaj o interwencję urzędu konserwatora celem ocalenia przed rozbiórką.
Walka deweloperów o tereny w Letnicy. Działka za 24 mln zł
Letnica: nowe życie starej dzielnicy
Bez zmian będzie nadal funkcjonował przystanek Gdańsk Stadion Amber Expo
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Rozpoczęcie prac budowlanych PKP PLK planują jeszcze w tym roku, a zakończenie za trzy lata.
Jak zmieniła się Letnica - materiał z grudnia 2018 r.
Opinie (176) 3 zablokowane
-
2019-04-08 16:09
Super pomysł.
Jeszcze lepiej było podtrzymać klimat okolicy i utrzymać styl architektoniczny z okresu świetności przystanków, tak aby możliwie najwierniej nawiązać do historii.
Świetny pomysł!- 4 1
-
2019-04-08 17:56
Taka kasa sie kroi a adamowicza podobno nie ma (1)
- 3 2
-
2019-04-09 07:24
a co sie stało sie?
- 1 0
-
2019-04-08 20:49
Wniosek
żadna ochrona zabytków, czy sens tylko polityka
- 2 1
-
2019-04-08 21:29
dulkiewicz zrób cos dla miasta a nie opowiadasz jak działasz (2)
tyle się mówi o o zdrowym stylu żyia a likwiduje się istniejący ciąg komunikacyjny.Wystarczy kupic jakies małe szynobusy coś ala na kształt linii która jeździ na kaszuby , rozładowałoby to gigantyczne korki i dla zdrowia by wyszło taniej , sam jeżdżę autem bo tramwaje rzadko jezdzą a jak już przyjedzie to pełny w srodku igły nie da się wcisnąć. powinny kursować częściej co 10 minut takich jak ja jest więcej. tym bardziej ze wletnicy będzie oceanarium i wczasowicze powinny zostawić auta poza gdanskiem na parkingu planowanym przy wiadukcie by się przesiąść do linni skm i dojechać do letniewa.Jakos kiedyś jeździła kolekja do portu i było ok , rozumiem z koszty były duże bo skład był skm był sredni ale teraz technika poszła do przodu może być mały szynobus np. na 100 osób kupić takie 2 i niech jezdzą co 15 minut zaoszczędzi się ludziom nerwów smogu rakotwórczych spalin i w budżecie będą srodki na łatanie dziur na jezdniach.
- 6 0
-
2019-04-09 07:25
no przeciez chce zamknac kladke na stocznie od strony placu zebran l.
- 0 0
-
2019-04-09 08:05
dulkiewicz to przydu*aska budynia.
czego spodziewasz się?- 0 0
-
2019-04-08 21:38
Niemcy zbudowali a Polacy zdewastowali (1)
Kolej Gdansk Glowny do Nowego Portu moglaby byc atrakcja turystyczna, bo Stadion, Miedzynarodowe Targi, piekna plaza w Brzeznie I Port Gdansk w 10 minut z Gdanska Glownego
- 6 2
-
2019-04-09 08:09
nie Polacy, tylko polskojęzyczne rządy
- 0 1
-
2019-04-08 22:18
Super informacja!
Mam nadzieje ze ruch skm na tej lini zostanie wznowiony.
- 3 1
-
2019-04-09 05:32
srodek miasta opuszczony (1)
a za miastem buduja domy to jest chore ! to tutaj jest Gdańsk i trzeba te tereny zagospodarować budować dodawać a nie wysyłać ludzi za obwodnice Ta linia musi być !
- 5 0
-
2019-04-09 08:06
nikt nikogo nie wysyła.
sami tam kupują- 0 1
-
2019-04-09 07:23
Brawo! To prawdziwy Gdansk.
- 1 0
-
2019-04-09 10:45
I to jest dziwne
Budowane są nowe osiedla i aż się prosi aby przystanek Gdańsk Zaspa Towarowa mogła być zmodernizowana i ulepszona dla potrzeb mieszkańców celem ożywienia tego miejsca,ale jak zwykle brak solidarności...
- 1 0
-
2019-04-09 16:09
Brawo konserwator
Zakapiory widząc ledwo koniec swojego nosa chciały zdemolować zabytkowe perony i pochlastać linię do Nowego Portu część przyszłego metra naziemnego o którym nawet nie wiedzą że powstanie . Tak jak zlikwidowali rezerwę terenową pod SKM a później tramwaj na Chełmie Ujeścisku, Karczemkach . Wara od tych tras. Nie potraficie budować bo sakiewka zbyt pustato przynajmniej nie niweczcie planów na przydzłość . Td linie powinny być finansowane z budżetu centralnego z ogromnym dofinansowaniem unijnym. Moglibyśmy mieć coś na kształt metra naziemnego drenującego transport z miasta i osiedli w kierunku kolei wielkich prędkości w centrach miast i do lotnisk. Unia daje kasę. Tylko sięgnąć.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.