• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM-ka jedzie w dal

ms
11 lutego 2006 (artykuł sprzed 18 lat) 
Prawie całą Polskę przewiozła w zeszłym roku trójmiejska SKM-ka. Na biletach zarobiła niemal 65 mln zł i nie planuje podwyżek biletów na ten rok.

37 milionów, 714 tysięcy i jeszcze pięciuset pasażerów przewiozła w zeszłym roku Szybka Kolej Miejska w Trójmieście. To wynik sporo lepszy niż rok wcześniej, gdy kolejka miała o 2 mln 290 tys. pasażerów mniej.

Ilość pasażerów wzrosła więc o 6,5 proc., ale wpływy z biletów wzrosły jeszcze bardziej - o ponad 15 procent. SKM zebrała za bilety 64,4 mln zł - rok wcześniej o 9,5 mln zł mniej, czyli niecałe 56 mln zł.

- Uzyskaliśmy takie wyniki przede wszystkim dzięki większej pracy przewozowej - mówi Paweł Wróblewski, rzecznik i audytor SKM-ki. Co to znaczy? - To znaczy, że więcej naszych pociągów pokonało więcej kilometrów. Pociągokilometry zwiększyły nam się o jedną czwartą - tłumaczy Paweł Wróblewski.

Dzieje się tak m.in. ze względu na rozwój połączeń regionalnych.

- Nie bez znaczenia są nasze akcje marketingowe, m.in. kolejne rodzaje biletów okresowych, programy lojalnościowe oraz fakt, że nasza taryfa pozostaje niezmienna od 7 lat. - dodaje Paweł Wróblewski.

Szefostwo SKM-ki przyznaje jednak, że dobre wyniki są też konsekwencją sytuacji na drogach Trójmiasta (liczne ograniczenia infrastruktury i długotrwałe remonty powodujące korki) oraz rosnących w ubiegłym roku ceny paliw.
ms

Opinie (105) 5 zablokowanych

  • POZDROWIENIA DLA GOSCIA KTóRY SIE NAZYWA "POIRYTOWANY" JA TEZ JESTEM POIRYTOWANY TWOJA WYPOWIEDZIA, A MOZE BARDZIEJ ZAL MI CIEBIE I TWOJEGO BEZNADZIEJNEGO STANU

    • 0 0

  • To samo i ciebie sie tyczy. Co za ludzie, co za czasy.

    • 0 0

  • Proponuję wycofać część pociągów szczególnie w godzinach szczytu z Wejherowa i skrócić ich trasę do Gdynii Głównej. Można by też albo odczepiać jeden człon pociągu w Gdynii, lub uruchomić połaczenie Gdynia-Wejherowo obsługiwane krótkimi składami, skomunikowane z kursami z Gdańska (przesiadka po 3-5 min.), ponieważ na odcinku Gd.Wrzeszcz-Gdynia panuje w kolejkach tłok, a na niektórych odcinkach jeżdżą puste dwuczłonowe składy. Proponuję też skrócić niektóre połączenia za Tczew w ten sposób aby utworzyć regularne połączenie do Tczewa (np. co 30-40 min.), aby pasażerowie mogli całkowicie przesiąść się do SKM, bez konieczności korzystania z połaczeń autobusowych, które mają 2 razy dłuższy czas jazdy, lub droższych PKP PR.

    • 0 0

  • boluś...

    ... to prawda, w tym czasie zmieniła się jedynie ustawa o ulgach i gminy dopłacają jedynie 37% do biletów ulgowych, dlatego SKM musiała podnieść ich cenę. Cena biletów normalnych, której wysokość ustala sama SKM nie zmieniła się.

    • 0 0

  • A może być tak pięknie !!!

    1. SKM powinna być szybsza - krótszy czas dotarcia do pracy i domu
    2. Czyściej na dworcach !!!!
    3. ZINTEGROWANE BILETY Z KOMUNIKACJAMI MIEJSKIMI !!!!!!!!!!!!!!! Uatrakcyjnia ofertę i zwiększą ilość pasażerów.
    4. Rozkłady jazdy komunikacji miejskich dopasowane do odjazdów SKM - autobusy z cześci miast oddalonych od dworców ustawiane pod SKM.

    • 0 0

  • co ja widzę i co myślę

    SKM dojeżdżam do pracy od kilku lat i niestety z przykrością stwierdzam, że z roku na rok jest coraz gorzej, oto kilka moich spostrzeżeń, może ktoś wyciągnie z tego wnioski:
    - Ilość przedziałów. Składy są coraz krótsze i kolejka, która jedzie z Gdańska Główngo a zatrzymuje się ona na Zaspie często jest już wypełniona po brzegi.
    - Siedzenia. O czystości pisać nie będę bo wszyscy wiedzą jak jest, ale kto wpadł na pomysł aby instalować obite materiałem siedzenia! Przecież to wymarzone środowisko dla naszych ‘milusińskich’ - wszy, pchły itp. Dywany oprócz odkurzania można wytrzepać, zasłony można wyprać, a co z takimi siedzeniami? Gdy na nie patrzę to zastanawiam się czy ktoś w ogóle je kiedyś czyści, OCHYDA!
    - Klimatyzacja. Nie pragnę komfortów ale godnych warunków podróży, latem w kolejkach panuje taki zaduch i upał, że trudno wytrzymać. Okna zamiast naprawiać lub wymieniać po prostu blokuje się tak aby nie można było ich otworzyć - zaginane są ich metalowe prowadnice co uniemożliwia ich otwarcie, jedynym sposobem na ochłodzenie jest pozostawienie otwartych drzwi co ludzie niestety często praktykują.
    Zimą nie jest wcale lepiej: kiedy na dworze jest chłodno to oczywiście każdy się ciepło ubiera i nagle musi wsiąść do kolejki gdzie jest jak w piecu . Ktoś powie „proszę zdjąć kurtkę”, oczywiście jeśli nie ma tłoku to jest to możliwe, ale czy kalesony też mam zdjąć, bo pod prawie każdym siedzeniem jest ogromny grzejnik? Trochę umiaru z tym ogrzewaniem, zwłaszcza jeśli na dworze nie jest zbyt chłodno!
    - Hałas. O tym chyba pisać też nie będę, bo czego się można spodziewać po składach , które są przeszło dwukrotnie starsze ode mnie.
    Uwag jeszcze sporo by się znalazło ale znowu mi ciśnienie skacze, więc na koniec dodam, że wszystko to dało by się znieść gdyby nie te notoryczne spóźnienia. Nie rozumiem jak można wypracować kilkuminutowe opóźnienie na tak krótkiej trasie jak Gdańsk Główny – Zaspa? Żeby to było jednorazowe zdarzenie to bym jeszcze zrozumiał, ale tak jest prawie codziennie! Można pomyśleć „przecież nic się nie stało, co to jest 3 minutki” – 3 minutki to faktycznie nie wiele, ale autobus na który się przesiadam czekać na mnie nie będzie, a następny mam za 20 min!

    • 0 0

  • Rozsądny glos ale jestem w tak infantylnym nastroju, że i tu muszę pozostawić nutkę uszczypliwości. Moja rada - nie zakładaj kalesonów, barchany odwieś na kołek, zastanów się nad stringami skoro tak w pupę grzeję. Mam nadzieję, że pomoże. O, moj Boże!

    • 0 0

  • z Gdyni do Gdanska 20 km "pokonuje " w 35 min. To ma byc szybka kolej? srednia 34 km/h. standard w kolejkach sie nie podniosl od 7 lat. to i ceny biletow nie mialy prawa pojsc w gore. Ci co chwala skm chyba nimi nie jezdza za czesto

    • 0 0

  • Drugroboten

    Cieszy mnie ze skm ma zyski ale jako pasazer chcialbym slyszec o modernizacji i chcialbym jezdzic nowymi pojazdami i ogladac ladne perony a nie brudne i pelne zurow stacje

    • 0 0

  • ZYSK

    to jeśli w/w jest większy to może Szanowne władze
    Trójmiasta (nie chodzi o portal:) dogadają się co do
    elektronicznego biletu na całą aglomerację.
    W końcu staramy się o Euro 2012, a to ułatwiłoby
    kibicom=turystom poruszanie się i zostawianie pieniędzy
    w całym Trójmieście a także turystom w sezonie !

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane