• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM-ka - najlepsza firma na Pomorzu

(boj)
2 grudnia 2005 (artykuł sprzed 18 lat) 
Popularna trómiejska SKM-ka zajęła 35. miejsce wśród stu najlepszych przedsiębiorstw w kraju - tak wynika z rankingu przeprowadzonego przez dziennik Rzeczpospolita. Dla tych, którzy mogliby mieć wątpliwości czy to duży sukces informacja: SKM to jedyna pomorska firma w pierwszej pięćdziesiątce tego rankingu.

Nasza kolejka uplasowała się jako druga firma z branży kolejowej i pierwsza spośród spółek Grupy PKP.

- Jestem zdumiony, ale jesteśmy pierwsi z Pomorza! - cieszy się Paweł Wróblewski, rzecznik prasowy SKM. - Chociaż patrząc na kryteria przyjęte przez "Rzeczpospolitą", to... wszystko się zgadza. Zyskaliśmy punkty za drobiazgi niezauważalne dla pasażerów.

Te "drobiazgi" to np. nowatorskie wkładki hamulcowe - bardzo twarde i wytrzymałe, dzięki którym łatwiej wyhamować, niż przy użyciu wkładek tradycyjnych. Podróżny nawet nie wie, że jedzie bezpieczniejszym pociągiem. Inny drobiazg to nakładki na pantografy (to łączniki między pociągiem, a trakcją elektryczną) - wszystkie wymieniono na takie, które nie zużywają sieci, a wręcz ją konserwują.

Dotychczas wdrożone nowości skupiały się na obniżeniu kosztów eksploatacji i wydłużeniu żywotności używanego taboru i infrastruktury. To wynik współpracy tutejszej spółki w dziedzinie innowacyjności z krajowymi uczelniami i ośrodkami badawczymi (m.in. uczelniami trójmiejskimi, Uniwersytetem Szczecińskim, Politechniką Warszawską). W SKM działa 5-osobowa grupa badawczo - rozwojowa.

- Jest mi przykro, że te wszystkie innowacje w małym stopniu dotyczą wprost pasażerów, ale mamy dalsze, śmiałe plany - mówi Paweł Wróblewski. - Niestety nie mogę zdradzić jakie, ponieważ najpierw kilka niezależnych czynników musi podjąć decyzje. Wtedy będzie można mówić głośno. Poza tym niestety na wszystko potrzebne są pieniądze. Jeśli uda się zdobyć finansowanie, to przełoży się to na wdrożenie projektów, które poprawią zauważalnie jakość naszych usług.

Plany to m.in. projekt kompleksowego monitoringu elektronicznego i zdalne sterowanie stacjami od Gdańska do Rumi. Wtedy zapewne jeszcze zwiększy się liczba pasażerów, która póki co wzrasta, i to systematycznie. Przez 10 miesięcy tego roku SKM w Trójmieście przewiozła 31 mln 333 tys. osób. W analogicznym okresie roku 2004 - 29 mln 431 tys. To oznacza wzrost przewozów o 6,46 proc. Przychody ze sprzedaży biletów wzrosły w tym czasie o 5 proc. mimo, że bilety nie zdrożały. Nasza SKM-ka to prawdopodobnie jedyny przewoźnik publiczny w kraju, który nie zmieniał cen biletów od roku 1999.

- Wzrost przychodów osiągnięty został głównie dzięki większej pracy przewozowej - wprowadzaniu nowych połączeń, także nowych rodzajów biletów okresowych i lepszemu wykorzystaniu posiadanego taboru - dodaje rzecznik. - W ostatnich 2 miesiącach obserwujemy dodatkowy przyrost liczby podróżnych związany prawdopodobnie ze wzrostem cen paliw.
(boj)

Opinie (127) 3 zablokowane

  • szpiedzy

    myślę że część wypowiedzi napisali nasłani przez warszawkę szpiedzy;) ale na serio myślę że eSKaeMka jest ok zawsze znajdą się jakieś buce co im się wszystko nie podoba ale zgadzam się ludźmi co piszą że canarinios są chamscy, jezdzi wolno(czasem),i jest przeładowana. widziałem na starych zdjęciach jak ze 30 lat temu jeździły 3 ezt-y po 3 wagony myślę że to by było dobre przynajmniej w godzinach szczytu;)

    • 0 0

  • pomocy

    gdzie znajde informacje o sprinterze??

    • 0 0

  • skm - przyjazna dla rowerzystów

    A ja chcę pogratulować wyróżnienia i elastyczności w myśleniu pod kątem klientów.A mówię tu o rowerzystach. Dzięki za wydzielone przedzialy i miejsca dla rowerów i (szkoda, że tylko w sezonie) bezplatne przewozy rowerów.
    Poza tym - sądząc z wywiadów - sympatyczny i kompetentny rzecznik prasowy.
    Pozdrawiam

    • 0 0

  • to co niektórzy z was piszą - to poprostu rozpacz. szczególnie studenciki (najgłu...) pewnie ze bilety nie zdrozały, a to ze kosztował 1,10 a teraz 1,39 to chyba przez to ze wam rzad zabrał ulge z 50 na 37 %. A tabor jaki jest taki jest, ale to Polska rzeczywistosc, lepiej taki niz wcale. Jak by nie było wcale nie było skm to byscie wtedy narzekali... Ogólnie stwierdzam ze wiekszosc z was ktorzy krytykuja skm to poprostu oszołomy i francuskie pudelki- którym wszystko sie nie podoba

    • 0 0

  • renoma

    Gnoji z renomy powinni zwolnić co do jednego, są hamscy, aroganccy, kompletnie pozbawieni kultury. Swoją drogą ciekawe jakie są wymagania w renomie, ukończona zawdówka?

    • 0 0

  • Przydałby się nowy tabor

    • 0 0

  • nic dziwnego mało torów a wiele przewozów

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane