- 1 Niespokojna noc na gdańskich drogach (93 opinie)
- 2 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (285 opinii)
- 3 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (158 opinii)
- 4 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (816 opinii)
- 5 Kultowa "Górka" i widok na morze (149 opinii)
- 6 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (59 opinii)
SKM: mniej pociągów poza szczytem, więcej Sprinterów, możliwe droższe bilety
Pół miliona mniej pasażerów przewiezie Szybka Kolej Miejska w 2010 roku. Spadek w stosunku do zeszłego roku na pewno odbije się na częstotliwości kursowania pociągów oraz - być może - na cenach biletów.
- Zdarzało się, że jeździło nimi dwóch pasażerów, albo nawet sama obsługa. Okazało się bowiem, że ruch - i to coraz większy - jest tylko w dni powszednie. Wielu mieszkańców Pruszcza Gdańskiego pracuje i uczy się w Trójmieście, więc w dni powszednie pociągi pozostają - podkreśla Bartłomiej Buczek, dyrektor ds. przewozów SKM.
Zmienią się za to godziny odjazdów z Gdańska - dwa pociągi zamiast w południe, odjadą wieczorem. Poza tym pociągi z Pruszcza nie będą kończyły biegu w Gdańsku Głównym i bez przesiadki będzie można nimi jechać dalej.
Mimo nowej linii SKM notuje spory spadek przewozu pasażerów. W 2009 roku spółka chciała przewieźć 39 mln osób. Nie wiadomo jeszcze czy plan zostanie zrealizowany, ale plan na 2010 rok jest już skromniejszy: ok. pół miliona pasażerów mniej. - Ma na to wpływ upadek Stoczni Gdynia, ale także spowolnienie gospodarcze - mówi Bartłomiej Buczek.
Także dlatego ograniczone zostaną kursy w Trójmieście poza szczytem. W godz. 8-13:30 pomiędzy Gdańskiem a Gdynią pociągi będą kursować co 10 minut, a w szczycie (godz. 6-8 i 13:30-18:30) nadal co 7,5 min. Pociągi kończące bieg w Chyloni, będą jeździły tylko do Gdyni Głównej, a ruch za Gdynią obsługiwać będą składy jeżdżące do Wejherowa (w weekendy co 30 minut, w dni powszednie tylko w szczycie co 15 min.) i Słupska.
- Trzeba też liczyć się z okresowymi zmianami spowodowanymi remontami torów przez Polskie Linie Kolejowe. O wszystkich będziemy na bieżąco informować - zapowiada Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu SKM.
Są też jednak dobre informacje. Zwiększa się ilość pociągów "Sprinter", które pozwalają skrócić czas podróży z Gdańska do Rumi o 20 minut - będą o dwa więcej na trasie Tczew - Słupsk, kolejne cztery na trasie Gdańsk - Słupsk i jeden dodatkowy pomiędzy Gdynią i Słupskiem.
Mogą jednak podrożeć bilety. Wprawdzie władze SKM jeszcze nie planują konkretnej podwyżki, ale też nie zaprzeczają, że w 2010 roku może być drożej.
- Trwają analizy ekonomiczne i nie mogę tego wykluczyć, musimy bowiem wykonać plan ekonomiczny. Zrobimy jednak wszystko, by podwyżka była ostatecznością - podkreśla Bartłomiej Buczek.
Opinie (285) 7 zablokowanych
-
2009-12-08 13:09
jesli skm bedzie drozsze, to jeszcze jakos dam sobie z tym rade bo oni przynajmniej nie leca tak w kule jak zkm (czy ztm) w gdansku.
a co z przystankiem gdansk - srodmiescie?- 5 0
-
2009-12-08 13:09
"Ma na to wpływ upadek Stoczni Gdynia, ale także spowolnienie gospodarcze" (1)
A ja głupi myślałem, że to przez jakość usług, brud i syf na peronach i pociągach, chaos informacyjny podczas remontów oraz bałagan w rozkładach jazdy spowodował, że wielu klientów postanowiła jeździć samochodami a nie skmką
- 27 1
-
2009-12-08 13:11
też tak myślałem, ale widać powody są inne
- 10 1
-
2009-12-08 13:11
Jeździłbym SKM-ką... (4)
a nie samochodem, gdyby tylko w godzinach szczytu nie zmniejszyć, a zwiększyć częstotliwość kursowania składów. Ja wiem, że korzystniej jest przewozić ludzi poupychanych jak przysłowiowe sardynki w puszce, niż zaoferować im względny komfort podróży.
- 27 1
-
2009-12-08 13:16
(2)
Przepisy bezpieczenstwa nie pozwalaja na wieksza czestotliwosc niz 7,5 min w szczycie. ma sie to zmienic wraz z modernizacja linii skm, teoretycznie do euro2012.
- 0 3
-
2009-12-08 16:07
wyjaśnij proszę co jest niezgodne z przepisami przy obecnej infrastrukturze?
- 1 0
-
2009-12-08 22:12
pare lat temu na tych samych przepisach
kolejki jeździły co 6 minut. Mam wrażenie, że oni chcą przewieźć tych pasażerów wirtualnie.
Pewnie po prostu nie mają czym jeździć.- 1 0
-
2009-12-09 15:14
SKM nie ma wystarczającej liczby składów, by częściej obsługiwać połączenia- efekt zaniedbań z wielu lat...
- 0 0
-
2009-12-08 13:18
Najfajnieszja jest ta nowa skm ala metro. ten dzwiek jak przyspiesza i samo przyspieszenie. cos pieknego. lepsze niz orgazm :))))
- 12 5
-
2009-12-08 13:19
SPRINTERY! Genialnie! (1)
Byłoby wprost cudownie gdyby faktycznie zwiększyła się ilość sprinterów w ciągu dnia, bo po 2 w kazdym kierunku to stanowczo za mało. Sama linia jest naprawdę świetna bo z Wrzeszcza do Gdyni jedzie się 15 min i to w warunkach o wiele bardziej komfortowych niz zwykłą skm'ką. Już nie wspomnę, że nie jest zapchana ludźmi i zawsze można choć na chwilę klapnąć i odpocząć.
Trzymam kciuki, żeby dotrzymano zapowiedzi i aby można było dopasować sobie ranne podróże z Gdyni w kierunku Gdańska!- 13 2
-
2009-12-08 14:34
A sprintery poza szczytem!!! :D
Szczególnie w kierunku Gdyni z Wrzeszcza. Teraz juz nawet nie ma szans szybko wrócić po pracy do domu sprinterem
ChWD zarząd SKM
Mniej pociągów, syf i wyższe ceny! Za rok na pewno wykonacie plan ekonomiczny. Zbieram na auto- 4 0
-
2009-12-08 13:19
(1)
Może w ciągu dnia są puste składy, szczególnie na trasie Gdańsk-Gdynia, ale w godzinach szczytu, w weekendy, a nawet wieczorami często podróżując na trasie Wejherowo-Gdańsk praktycznie usiąść nie można. Coraz więcej ludzi się wyprowadza do Rumi, Redy, czy Wejherowa a do pracy, szkoły, do kina itp. dojeżdają do Trójmiasta a więc potrzebnych jest więcej lub dłuższe składy na tych trasach w takie dni, godziny. Wczoraj wracałem z Gdańska Głównego o 19:30 i juą poza Politechniką nawet trudno było ustać. Tłok w pociągu, a pociąg składał się z jednego składu. Rano jak się jedzie z Redy czy Wejherowa to też często nie ma co marzyć o miejscu siedzącym, a więc jak widać zapotrzebowanie jest.
- 20 1
-
2009-12-08 13:58
a jak widać dyrektor skm uważa inaczej... i tacy ludze są właśnie na takich stanowiskach
- 2 0
-
2009-12-08 13:19
Dojdzie do tego ,ze SKM-ka bedzie kursowala jak pospiech do Wawy:) (1)
2,3 razy dziennie i wystarczy
- 16 0
-
2009-12-08 14:07
no kiedys taki skład jak skm jeździl do Łodzi
- 2 0
-
2009-12-08 13:21
ostatecznosc
ostatecznosc hahaha juz kuzwa zacieraja rece bo wiadomo jak nie ma jak wykonac planu trzeba dopieprzyc podroznym przeciez tak najlatwiej - kuzwa zmiejszaja sklady tlok jak w dupie murzyna do skm trzeba skakac z peronu bo przerwa 50 cm jeden na 10 skm przyjedzie punktualnie i co jasne skoro zkm podniosla ceny i wszyscy to lykneli to dlaczego nie skm i tak barany musza jezdzic do pracy to zaplaca co za skurw...........
- 16 0
-
2009-12-08 13:21
najpierw czystość i punktualność poprawcie a dopiero później ceny podnoście (1)
- 23 0
-
2009-12-10 01:47
I poprawa warunków przewozu - STANOWCZE NIE dla krótkich składów rano
bo to, co jest obecnie woła o przewozy gratis, albo i z dopłatą dla pasażerów!
- 0 0
-
2009-12-08 13:28
Więcej sprinterów, mniej
'ślimakerów'
Przynajmniej trzy sprintery dziennie w jednym kierunku !!
Było by miodzik.
skmko, sklej żółwia!- 3 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.