• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM nie zajmie lokali PKP na dworcu w Gdyni

Patryk Szczerba
1 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Pasażerowie podczas remontu dworca podmiejskiego w Gdyni będą korzystać z kontenerowego tymczasowego budynku. Pasażerowie podczas remontu dworca podmiejskiego w Gdyni będą korzystać z kontenerowego tymczasowego budynku.

W trakcie remontu dworca podmiejskiego SKM w Gdyni pasażerowie będą musieli korzystać z tymczasowego obiektu. Pojawił się pomysł, by wykorzystać do tego celu stojące od ponad dwóch lat puste lokale na dworcu głównym należące do PKP. - Są one za małe, a rozwiązanie byłoby niewygodne dla pasażerów - przekonuje SKM.



Dworzec to dobre miejsce na prowadzenie lokalu usługowego?

W lutym podpisana została umowa na wykonanie prac w ramach przetargu pod nazwą "Budowa zintegrowanego systemu monitorowania bezpieczeństwa oraz zarządzania informacją na linii kolejowej nr 250 wraz z remontem dworca podmiejskiego i peronów na stacji Gdynia Główna".

Wartą 62,3 mln zł inwestycję zrealizuje konsorcjum T4B i MAXTO Technology.

Przez pierwszych 14 miesięcy trwać będzie opracowywanie projektu. Potem rozpoczną się prace budowlane, które muszą się zakończyć do 31 marca 2023 roku. Zabytkowemu budynkowi zostanie przywrócony wygląd z czasów jego powstania, czyli z 1959 roku.

Dworzec tymczasowy przez rok



W trakcie robót pasażerowie będą musieli korzystać z tymczasowego dworca. Potrwa to około roku.

Część z nich zaczęła pytać, czemu nie wykorzystać lokali w pasażu dworca głównego należącego do Polskich Kolei Państwowych, które od dawna stoją puste.

Rozkład SKM Trójmiasto


Zwrócili na to także uwagę czytelnicy w naszym Raporcie.

10:26 17 LUTEGO 21

Tymczasowy dworzec SKM w kontenerze zamiast w lokalach dworca PKP (8 opinii)

Po latach zmagań SKM Trójmiasto wybrało projektanta remontu i wykonawcę samego remontu Dworca Podmiejskiego.  I tu ciekawostka - pod dworcem powstanie kontenerowy dworzec na czas prac, choć obok są puste od 3-4 lat lokale pod arkadami.

Jak się okazuje, jedna spółka PKP zarządzająca dworcem dalekobieżnym, nie dogadała się z inną spółką PKP - SKM Trójmiasto, by ta druga na czas remontu swojego dworca, mogła korzystać z jej nieużytkowanej infrastruktury, zapewne płacąc za to.  Jak informuje sama SKM "Był rozważany taki pomysł (skorzystania z lokali pod arkadami). Nie wiemy, dlaczego nie został zrealizowany."
Zobacz więcej
Po latach zmagań SKM Trójmiasto wybrało projektanta remontu i wykonawcę samego remontu Dworca Podmiejskiego.  I tu ciekawostka - pod dworcem powstanie kontenerowy dworzec na czas prac, choć obok są puste od 3-4 lat lokale pod arkadami.

Jak się okazuje, jedna spółka PKP zarządzająca dworcem dalekobieżnym, nie dogadała się z inną spółką PKP - SKM Trójmiasto, by ta druga na czas remontu swojego dworca, mogła korzystać z jej nieużytkowanej infrastruktury, zapewne płacąc za to.  Jak informuje sama SKM "Był rozważany taki pomysł (skorzystania z lokali pod arkadami). Nie wiemy, dlaczego nie został zrealizowany."
Zobacz więcej


Przedstawiciele PKP tłumaczyli nam kilka miesięcy temu, że nie ma chętnych na wynajem powierzchni. Zdradzili przy okazji, że czynsz podstawowy za wynajem lokalu wynosi 50 zł za m kw. miesięcznie. Dodatkowo konieczne jest uiszczenie opłaty marketingowej, która wynosi 4 zł / m kw. za miesiąc.

Lokale w pasażu dworca na razie pozostają niewynajęte. Lokale w pasażu dworca na razie pozostają niewynajęte.

Powierzchnia i wygoda pasażerów decydujące



Pandemia trwa i nie zanosi się na to, żeby lokale mogły zostać wynajęte w najbliższym czasie. Porozumienie między SKM i PKP mogłoby ożywić przestrzeń, ale taka opcja nie wchodzi w grę.

- W obiekcie kontenerowym ujętym w koszcie inwestycji będą co najmniej trzy stanowiska kasowe, okienko gdzie m.in przyjmowane są reklamacje oraz pomieszczenie dla Straży Ochrony Kolei. Pomieszczenia w łączniku pomiędzy budynkami Dworca Podmiejskiego i Dworca Głównego nie spełniają naszych oczekiwań. Dyskwalifikuje je chociażby to, że są zbyt małe, trzeba by też ponieść niemałe koszty ich adaptacji - tłumaczy Tomasz Złotoś, rzecznik Szybkiej Kolei Miejskiej.
Zdaniem SKM byłoby to także niewygodne dla pasażerów.

- Tymczasowy dworzec stanie tuż przy wejściu głównym do budynku Dworca Podmiejskiego, przy głównym ciągu, którym podróżni idą na peron. Z łącznika niewielu z nich by korzystało, gdyż ci, którzy idą na peron SKM przez budynek dworca głównego, mogą kupić bilety w kasach, które się w nim znajdują. Poczekalnia także będzie dostępna w tym budynku - wyjaśnia Złotoś.

Przenosiny kasy na stacji SKM Wzgórze



Przy okazji SKM informuje o przenosinach kasy na stacji SKM Wzgórze. W weekend podróżni wsiadający na Wzgórzu św. Maksymiliana bilety będą mogli kupić u kierownika pociągu, a od poniedziałku w kasie kontenerowej ustawionej przy wejściu do tunelu od al. Zwycięstwa.

Kasa zacznie funkcjonować od poniedziałku. Kasa zacznie funkcjonować od poniedziałku.
Przenosiny przedstawiciele SKM tłumacza zawiłą sytuacją własnościową, związaną z budynkiem, gdzie sprzedawali do tej pory bilety. Przypomnijmy, że ponad dwa lata temu informowaliśmy, że PKP S.A. planowało rozebrać należący do firmy budynek kas biletowych. Kłopot w tym, że przez obiekt przebiega granica działki. Wydający w tym wypadku zezwolenie urząd wojewódzki nie pozwolił na rozbiórkę, bo PKP SA nie dostarczyła zgody pozostałych właścicieli terenu.

Docelowo kasy SKM na Wzgórzu mają się znaleźć w tunelu.

Opinie (77) 1 zablokowana

  • Buehahahahahahaha

    Za małe, za ciasne dla pracowników i najważniejsze za drogie!

    • 3 1

  • Uwaga uwaga-gdynia ma 60%zadluzenie jeszcze tylko 7%i do miasta wchodzi komisarz.a wtedy wlodarze idą siedziec buahaaa (1)

    • 11 5

    • 67%

      To jak poparcie dla Szczurka. Przypadek?

      • 4 0

  • PKP vs SKM (2)

    Widzę, że wielu narzeka, na brak zgody między tymi spółkami. Zanim jeszcze raz wzniesiecie litanię narzekań, to ukierunkujcie ją odpowiednio i przypomnijcie sobie, kto podzielił PKP na mnóstwo małych spółek, kto sprzedał największą sieć energetyczna w kraju (pkp energetyka)

    • 11 3

    • Czy "Grzegorz z Gdyni"

      to odpowiedź na twoje pytanie?

      • 3 0

    • PKP jestspółka państwową, kto rzadzi tym krajem od 6 lat?

      • 2 0

  • Słusznie (1)

    Te lokale położone są w fatalnym miejscu. Mało ludzi tam chodzi. Skoro SKM chce postawić dworzec tymczasowy w miejscu dogodnym dla ludzi to chwała im za to.

    • 6 3

    • Ale za to dużo meneli tam jest.

      Idealne miejsce na Żabke czy Małpke.

      • 4 0

  • parking (1)

    NaPlacu konstytucji brak dużego parkingu a jest na placu gdzie parkowały autobusy jest autohandel panie wojtku co Pan sądzi hahahahaha.Na 10 przy Urzędzie zlikwodowane miejsca parkingowe Pytam się Pana gdzie Ja inwalida mam parkować jak udam się do urzędu szlak meni trafia na co pan liczy

    • 6 1

    • Liczę, że odpuści pan sobie wizytę w urzędzie.

      • 2 0

  • Ja bym na dworcu w pasazu postawila (3)

    McDonalda lub KFC. Brakuje takich lokali w centrum Gdyni.

    • 6 11

    • (2)

      Przecież McDonald jest już w tym budynku...

      • 3 2

      • Facepalm^2

        • 0 0

      • zwracam uwagę, że 3 trolle - zapewne z PIS (bo bezmyślne) już dały jej plusa

        • 0 1

  • Dlaczego na dworcu nie ma filii infoboxu? (1)

    To duże niedopatrzenie
    Raz, ze ten jeden jest za maly i nie wezystkie inwestycje można pokazać, dwa- jakiś turysta może przeoczyć, że ma się uśmiechnąć bo jest w Gdyni.

    • 8 1

    • Bo to teren PKP

      Gdyby miasto płaciło PKP za wynajem pomieszczeń to byś narzekał, że to marnotrawstwo pieniędzy i przekręt.

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Ten pasaż pomiędzy dworcami bez bud prezentował się znacznie lepiej.

    W latach 60 były tam fajne ławeczki i trochę zieleni. Można było przysiąść na świeżym powietrzu, poczekać na pociąg albo się z kimś umówić. W latach 90 pojawiły się koszmarne budy lokalnych mikrobiznesów. Kilka lat później pkp pobudowało pawilony, które faktycznie jakiś czas nieźle funkcjonowały. Potem kilku dzierżawców zrezygnowało więc cały pasaż stracił sens bo nikt tam nie przychodził więc reszta się wycofała. Teraz straszą puste witryny jak w wielu miejscach w Gdyni. Może wyburzyć te witryny i przywrócić stan z lat 60? Chociaż trochę się boję bo meneli przybyło więc latem trudno byłoby przejść.

    • 36 7

  • Czy w końcu ktoś umyje hale targową bo syf jest. Słońce nie przechodzi.

    • 9 1

  • Kiedy remont peronu Leszczynki ? (1)

    Co z zapowiadanym remontem ???

    • 2 1

    • Był przecież o tym artykuł. W tym roku projekty dla Orłowa, Leszczynek i Grabówka i rozpoczęcie robót.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane