• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM-piekarniki na szynach

ms
14 lipca 2005 (artykuł sprzed 19 lat) 
Choć upał dokucza większości z nas, najgorzej mają ci, którzy nie mogą się przed nim schronić. Od kilku dni pasażerowie SKM alarmują, że nagrzane wagony zmieniają się w piekarniki.

- Od kilku dni nie trafiłam na wagon, w którym otwierałoby się choć jedno okno! - napisała do nas pani Ela Bieńkowska. - Chyba nie trzeba tłumaczyć, jak czują się pasażerowie rzekomo najdogodniejszego trójmiejskiego środka lokomocji podczas obecnych upałów. Sama byłam dziś bliska zemdlenia, pomimo tego, że miałam siedzące miejsce. Cóż dopiero mówić o tych, którzy stali w tłoku ok. południa.

Paweł Wróblewski z SKM był zdziwiony naszym telefonem. - Nie skarżono się nam do tej pory, że nie otwierają się okna w wagonach. We wszystkich naszych wagonach - zarówno starych, jak i nowych, można otwierać okna. Jeżeli któregoś się nie otwiera, to zapewne na skutek awarii.

SKM nie ma wagonów klimatyzowanych. Zdaniem Pawła Wróblewskiego klimatyzacja nie sprawdzałaby się dobrze, ponieważ częste otwieranie drzwi na przystankach niweluje jej działanie. - Wydaje mi się, że klimatyzowane kolejki podmiejskie jeżdżą tylko na południu Europy - zastanawia się Paweł Wróblewski.

Z kolei Piotr Rydzyński z Zespołu Doradców Gospodarczych Tor twierdzi, że klimatyzacja lub przynajmniej schładzacze powietrza są dziś w standardzie, nawet w przypadku wagonów dla kolejek podmiejskich. Można też je montować w starych wagonach.

- W Polsce nie ma jeszcze klimatyzowanych kolejek, ale warszawska kolej SKM właśnie zamówiła dla siebie sześć takich składów. Wejdą do użytku jeszcze w tym roku. - informuje Piotr Rydzyński. Za każdy skład stolica zapłaci 7,5 mln zł.

Piotr Kołodziejczak z ZNTK w Nowym Sączu, dostarczyciela klimatyzowanych wagonów dla Warszawy, przyznaje, że z technicznego punktu widzenia, można zainstalować klimatyzację w starszych wagonach. Dodaje jednak, ze nie ma to sensu. - To tak jakby instalować klimatyzację w maluchu czy syrence - śmieje się. - Wymagałoby to zmienienia m.in. okien i szyb, żeby zwiększyć szczelność pojazdu. Wydaje mi się, że to raczej nieopłacalne.
ms

Opinie (203)

  • A więc Panie Wróblewski rzeczniku szanowny - Pawle z resztą!!!

    Widzę że wiedza o kolei, bynajmniej tej w europie nie jest Pana mocną stroną. Proponuje się wybrać np do Berlina aby podglądnąć jak tam funkcjonuje S-Bahn, do Hamburga, Bremy, Paryża, Madrytu, Lyonu bądź Barcelony i zobaczyć jak tam funkcjonują koleje miejskie. Jednostki serii 446 i 447 należące do Cercaniasu Barcelona (Cercanias to taki Hiszpański SKM) posiadają klimatyzację, w jednym członie jednostki są troje drzwi ( a nie jak w EN57 dwoje drzwi) oraz nie ma ścian działowych wewnątrz wagonów. Temperatura wewnątrz przy upałach rzędu 40 stopni wynosiła - 20-22 stopnie C. I jak widać klimatyzacja sprawdza się tam świetnie, że nie wspomnę też o dwa razy większych potokach pasażerów niż w naszym SKM-ie. Proponuję Panie Pawle, zanim Pan coś następnym razem palnie bez sensu, trochę na dany temat poczytać, albo przynajmniej na czas upałów wakacyjnych odstawić polską wódkę....

    • 0 0

  • Co do piekarników na szynach nic mnie nie zdziwi, czy ktoś z was miał okazje jechać pociągiem u któregoś z naszych wschodnich sąsiadów? Tam na standardzie jest to, że się okna nie otwierają i na dodatek mają miłą adnotacje przyklejoną na szybie „Zakrytu na zimu” przez okrągły rok ;]

    • 0 0

  • ? ?

    maja mozliwosc jechania z sopotu do gdanska za pare zl i jeszcze narzekaja, ze goraco.
    nigdy nie zrozumiem tego narodu.
    jak sie cos nie podoba , prosze bardzo najblizszy salon samochodowy jest otwarty z pewnoscia do 18, takze po pracy bez problemu zdazycie sie zalapac na jakas promocje albo raty zero procent :)
    kasy wlasnej wydac szkoda, ale narzekac to jak najbardziej. niech miasto placi za klime. niech miasto placi za nowe wagony, niech miasto placi !
    niby to z Waszych pieniedzy, ale przeciez chyba zgodzicie sie ze mna, ze taki np. most wantowy jest bardziej przydatny niz jakies tam kilka nowych skladow? ja np. skmka nie jezdze wogule a na przez most wantowy juz dwa razy jechalem.
    pozdrawiam, trzymajcie sie CIEPLO ;)

    • 0 0

  • Bolo

    Na początku jeździły do Braniewa, bo pamiętam że w 94 jechałem z Mamą do Gdańska "Żuławami". Takiego syfu jaki panował w tym składzie się nie zapomina :) Później je skrócili do Elbląga i wymienili zespoły trakcyjne czyli EN-ki na wagony lokalne (bezprzedziałowe) z lokomotywką.

    "Kalinkę" też pamiętam, ale to już był lepszy standard bo przedziały miał :) Ale o punktualności nie było mowy, bo z Mamonowa zawsze przyjeżdżał w najlepszym wypadku 45 min. spóźniony :)))

    • 0 0

  • Tu tylko filmy kręcić:)

    Toż to amerykański przemysł filmowy mógłby w tych kolejkach jak nic bez dodatkowych opłat klepać filmidła cyberpunkowe bez żadnych modyfikacji - przedziały bydlęce na końcu każdego wagonu, wypełnione degeneratami, śpiącymi we własnych wymiocinach, palących i pijących nie wiadomo co, awanturującymi się i agresywnymi... tłumy (quasi)kalekich żebraków (w tym dzieci, zbierających na gandzię, bo w kiosku nie chcą im sprzedać zwykłych fajek), poryte ostrymi narzędziami szyby, brud, smród, bohomazy sprajowe na zewnątrz i w środku... klimacik jest, więc klimatyzacja zbędna ;)

    Co do klimatyzacji natomiast w autobusach niskopodłogowych, hahaha :) Zapraszam do lektury newsów na stronach różnych ZKMów i takich tam. Pierwsza rzecz którą robią po otrzymaniu nowego autobusu, to DEMONTAŻ KLIMATYZACJI 8) Tam dopiero jest sajgon, bo nie to że się okna NIE CHCĄ otwierać - one po prostu NIE SĄ otwierane 8) 8)

    (swoją drogą, jakoś nie widziałem komentarzy antyklerykalnych - czyżby, o zgrozo, piekielna temperatura w transporcie miejskim NIE była winą tych sług piekielnych na czarno odzianych? ;) )

    • 0 0

  • Panie w.k.Radny

    Wiekszosc ludzi korzystajacych z komunikacji miejskiej po prostu nie stac na wlasny srodek transportu. Po co komu kolejny most wantowy, po ktorym przejedzie kolejny samochod, ktory potem bedzie stal 2 godziny w korku i zatruwal srodowisko...?
    Ja proponuje inwestycje w nowe wagony apelujac do arcykulturalnej mlodziezy, ze dobro wspolne to dobro nasze i wasze i ze sie go nie niszczy. Bo wszyscy sie na nie skladamy. A jak wagony beda spelniac nasze oczekiwania to daje glowe ze wiekszosc tych zmotoryzowanych co korkuja miasto dzien w dzien w puszkach zwanych autami, przesiadzie sie do SKM bo bedzie taniej, szybciej i przyjemniej :)

    • 0 0

  • Rowery w SKM

    U nas robi się wiele, ale zupełnie bez głowy. W SKMce zamontowono stojaki na rowery. Teoretycznie powinny zmieścić się w nich 4 pojazdy... Po dwa w dwóch stojakach. niestety jak zwykle ktoś zapomniał uwzględnić, że większość rowerów ma kierownice!!! Konia z rzędem temu, kto wstawi 2 rowey do jednego stojaka. Za mała odlełość, kierownice się haczą. Same stojaki są ustawione pod takim kątem, że jeśli wstawiamy rowery do wewnętrznych części stojaka to okazuje się, że jest za mało miejsca, tym razem na długość. Gratuluję pomysłowości!!!
    I jeszcze słówko o Renomie. Uczciwym ludziom, którym przydarzyło się zapomnieć skasować bilet, wypisują mandaty bez zmróżenia oka. Pijaków bez biletów omijają szerokim łukiem. Stosują też taką taktykę: jeśli ktoś się zapiera, że nie ma dokumentów, zabierają go do wagonu towarowego. Tam straszą polcją. Jeśli gapowicz upiera się, ze nie ma dokumetów, to go po jakimś czasie puszczają. Wniosek: po raz kolejny w tym kraju uczciwość nie popłaca!!

    • 0 0

  • Czemu się nie otwierają?

    Zgadzając się z przedmówcami i łacząc się w narzekaniu na stan techniczny kolejek, chciałbym jednak zwrócić uwagę na dwie rzeczy:
    - dlaczego się okna nie otwierają. Nie otwierają się, bo są poniszczone przez pasażerów. Owszem nie przez tych normalnych, lecz przez bandę debili. Niemniej jednak - pasażerów. SKM powinna dbać o stan swojego taboru. Naprawiać zniszczenia i pilnować, by nie powstawały następne. Ale prawda jest taka, że wszystkiego nei dopilnują i cierpimy w duzej mierze z winy nie SKM, lecz zwykłych debili bez rozumu jeżdżących z nami kolejkami,
    - klimatyzacja nie rozwiazuje problemu, bo do klimatyzacji trzeba dorosnać. Jeśli ktoś jeździ autobusami ZKM to wie, o czym mówię. Klimatyzacja włączona - i co z tego, skoro ludzie uparcie otwierają okna. I cały efekt klimy szklag trafia. A zwróć uwagę tkaiemu, żeby nie otwierał, bo bedzie skutek odwrotny do zamierzonego - to z mordą wyjeżdża. Jednego uspokoisz, to na nastęnym przystanku kolejny otwieracz wsiądzie. Chociaż w SKM problemu by nie było, skoro tam się nie da okien otworzyć, he he he ;)

    • 1 0

  • Anka - w SKM wagon towarowy?

    to wyngiel tyż wożą?
    a swoją drogą z tymi stojakami to masz rację - pomysł jak niewypał
    zaprojektował to pewnikiem jakiś ynżynier z łaski bożej

    • 0 0

  • Dziwne

    Zaprawdę dziwne jest to, że pośród tylu firm rewizorskich PKP od lat trzyma się Renomy, a przecież oni są najgorsi.
    Swego czasu kontrolowali w autobusach MZK Malbork, ale szybko ich stamtąd wygonili.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane