- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (262 opinie)
- 2 Dostał 5 mandatów naraz (70 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (322 opinie)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (204 opinie)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (50 opinii)
- 6 Rusza wyczekiwana inwestycja na Witominie (66 opinii)
SKM przegrywa z samochodem dla dwóch osób
- Według rozkładu SKM Trójmiasto dojazd do pracy z Gdyni między godz. 8 a 9 nie jest szczytem komunikacyjnym, więc pociągi jeżdżą rzadziej. Po krótkim okresie prób wróciłem więc do dojeżdżania z Redłowa do Oliwy samochodem - pisze nasz czytelnik, pan Tomasz. Oto jego list.
Czytaj więcej: Pociągi SKM jednymi z najpunktualniejszych w Polsce.
Pragnę jednak zwrócić uwagę - tak na chłodno - na częstotliwość jazdy pociągów SKM.
Jakiś czas temu przeprowadziłem się do Gdyni-Redłowa, blisko przystanku SKM, i przyznam, że wiązałem wielkie nadzieje z nowym mieszkaniem. Dojeżdżam wraz z dziewczyną do biurowego zagłębia Gdańska, czyli Olivia Business Centre. Myślałem, że w końcu będę mógł przesiąść się do pociągów SKM, nie używać auta, nie tworzyć korków.
Szybko jednak okazało się, że rzeczywistość, w której trzeba mieć na uwadze najmniejszy styk z PKP SKM, nie wygląda tak różowo.
Kiedy kończą się godziny szczytu?
Mimo iż dojeżdżam do pracy na godz. 9 (około, ponieważ w mojej fantastycznej korporacji funkcjonują słynne "elastyczne godziny pracy"), wychodzę ok. 8:20 z domu, to okazuje się, że wcale nie jest to tzw. poranny szczyt komunikacyjny. Jakie było moje zdziwienie, gdy odkryłem, że pociągi SKM nie jeżdżą co legendarne 6-7 minut, tylko co 10-11 minut (8:32, 8:42, 8:53). Ktoś może powiedzieć, że to i tak często, ale... no nie. Jeśli ktoś kiedykolwiek korzystał z metra, ten wie, jak nieporównywalnym komfortem korzystania z komunikacji miejskiej jest możliwość wyjścia o dowolnej godzinie, ponieważ pociąg "zawsze będzie za 30 sekund".
W przypadku PKP SKM niestety spóźnienie o jedną minutę sprawia, że człowiek traci kolejne 10 minut. Każdy, kto dojeżdżał SKM, wie też, jak często te pociągi są zwyczajnie opóźnione. Albo przyspieszone. Nigdy nie wiem, czy jadę poprzednią SKM, czy przyszłą, ponieważ rozkład to fikcja. Wystarczy niefortunna zmiana świateł na naszej drodze i klops - czekasz 10 minut. Nie rozumiem tego, chcemy zachęcić jak najwięcej ludzi do dojeżdżania komunikacją zbiorową, a ta jeździ dramatycznie rzadko.
Pewnego deszczowego dnia szukałem godzin czy raczej kwadransów, w których SKM jeździ co słynne 6-7 minut. Faktycznie znalazłem takich kilka - w ciągu doby.
Zatem wybaczcie, ale od wczoraj znowu wróciłem do dojeżdżania do pracy w dwie osoby autem. Próbowałem to zmienić, ale niestety nasze miasta jeszcze do tego nie dorosły.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (559) ponad 10 zablokowanych
-
2020-02-26 07:54
Opinia wyróżniona
Skm (61)
Dojeżdżam skm z Gdyni do Gdanska codziennie od kilkunastu lat i czuje się uprawniona do oceny tego srodka komunikacji. Opożnienia owszem zdarzają się ... ale nie codzien, nie ciagle jak pisze Pan, ktory ppdrożował skm zaledwie kilka razy. Z mojego doswiadczenia wynika, że opóżnienie zdarza się mniej więcej raz w tygodniu! A w korach na ulicy stoimy ciągle! Samochodem z Gdyni do Gdańska to jest dopiero koszmar! Więc nie zamienię skm na auto
- 511 129
-
2020-05-18 11:10
Jedzie Pani 2 razy dziennie, z i do pracy na 10 przejazdów w tygodniu psują się 2. Biorąc pod uwagę doswiadczenia tylko jednego podróżnego to daje przynajmniej 20% wypadających kursów cały czas.
- 0 0
-
2020-02-27 10:43
Od pół roku jeżdżę SKM z Redy do Zaspy i z powrotem
Ilość spóźnień, problemów z dotarciem, zatrzymań pociągu w trasie z uwagi na jakieś awarie: 1 (słownie jeden przypadek). Nie wiem, może mam wyjątkowe szczęście, albo w godzinach w jakich się poruszam nie ma tego problemu. Ale sytuacja generalnie wydaje mi się abstrakcyjna. Powiem szczerze, ze nie wiem o co chodzi.
- 0 0
-
2020-02-27 07:16
SKM relikt przeszłości
Ja jeżdżę cały tydzień i zgadzam się z artykułem i autorem. Jednakże nadal SKM ma przewagę nad samochodem - korki. Zwracam jednak uwagę na jakość taboru to naprawdę skansen i kolejki spóźniają się częściej niż raz w tygodniu. Chyba że liczy pani jak SKM spóźnienie 5 minut to nie spóźnienie.
- 3 0
-
2020-02-26 18:31
Raz w tygodniu to mało?
Jesli Pani zaobserwowała, że spóźnienie jest raz w tygodniu, to znaczy że częstotliwość spóźnień jestem naprawdę duża i równie dobrze ktoś może trafić na dwa razy w tygodniu.
- 2 1
-
2020-02-26 13:51
Popieram
Jeżdżę od dwóch lat skm z redy do Gdańska. Spóźnienia przez ten okres nie zaliczyłem ani jednego. Jadę przed 6 i wracam po15. Nie wiem kiedy te pociągi się spóźniają skoro nie w godzinach szczytu
- 4 1
-
2020-02-26 12:56
dojeżdżam od 25 lat codziennie, a bywa ze i w weekendy. (1)
z gdyni do gdańska na 08.00. zaczynałem publicznym transportem, ale gdy tylko kupiłem samochód nie zamienię auta na kolej. nigdy przenigdy.
- 3 5
-
2020-02-26 13:51
Zdecyduj się
Najpierw piszesz że kupiłeś samochód a w podpisie że masz BMW... No albo albo....
- 7 0
-
2020-02-26 12:45
Samochód nigdy się nie spóźnia. zawsze cierpliwie na mnie czeka ;-)
- 8 4
-
2020-02-26 12:22
Ja na tej trasie jeżdżę pociągami Polregio (1)
ok. 20 minut.
- 4 0
-
2020-02-26 14:33
Redłowo-Przymorze? Polregio?
nie no sukces Panie :)
- 6 0
-
2020-02-26 12:10
Raz w tygodniu ? bardzo często. Okorkach wiemy i można wziąć na to poprawkę.
- 1 5
-
2020-02-26 11:33
jeżdżę skm od ponad roku
dla mnie spóźnienie to >1 minuta i dzieje się to praktycznie codziennie
- 8 1
-
2020-02-26 11:23
ja również dojeżdżam SKM do pracy i niestety ale... (2)
SKM rozpoczynająca swoja trasę na stacji Gdynia Cisowa na kolejna stację Gdynia Chylonia potrafi podjechać opóźniona nawet do 4 minut.....
- 9 2
-
2020-02-26 14:43
zwykle ma 3-4 minuty spóźnienia
nawet z bocznicy...
- 2 1
-
2020-02-26 12:36
takie rzeczy ...
tylko z SKM :)
to po prostu trzeba umieć tak sp....lić coś co działa doskonale na całym świecie i jest przyszłością- 8 1
-
2020-02-26 10:56
Też dojeżdżam z Gdańska do Redlowa od 10lat (3)
I jest zupełnie inaczej.
O ile jak mieszkałem we Wrzeszczu i SKMkę miałem pod nosem, to mogłem wychodzić o której chcialem i +/-5minut w szczycie jakaś przyjechała, na rozkład raczej nie można zwracać uwagi. Oczywiście raz w tygodniu się jakaś zepsuje, ale tragedii nie ma. Ale teraz mieszkam na Morenie to Komunikacja miejska nie wchodzi w grę. Podróż zajmuje około 1,5h w szczycie z odchyleniem +/-30minut, a dodatkowo bilet za 200pare złotych. Samochodem natomiast 40-60minut. Jest różnica.- 13 0
-
2020-02-26 14:36
Dziwne bo tez mieszkam na morenie i dojezdzam (1)
do redlowa. Pomijajac fakt pkm jasien pkm stadion, okolo 30min czas dojazdu to jadac przez wreszcz mamy:
Autobus w korku okolo 7 rano, okolo 30min
Skm wrzeszcz redlowo to 23min. Z czekaniem 7min to razem wychodzi 1godzina. Nawet jesli dorzucimy 10min stania autobusem ww korku, chociaz nie pamietam abym od roku przekroczyl 30min jazdy, to max godzina i 10min.- 2 3
-
2020-02-26 18:17
Na przystanek autobusowy jeszcze musisz dojść, a później z skmki do pracy też jakoś ten dystans pokonać. Morena jest całkiem spora i jak najbardziej te 1,5 godziny jest realne...
- 11 0
-
2020-02-26 13:49
I to jest właśnie paranoja. Bo teoretycznie właśnie po to ludzie mieszkają w takich dzielnicach Żeby korzystać z komunikacji. Mnie komunikacja w Trójmieście przerasta i z niej nie korzystam...
- 10 0
-
2020-02-26 10:18
Witam, jestem autorem tego artykułu (3)
Wcześniej dojeżdżałem SKM do pracy przez 18 lat. Proszę nie oceniać, nie mając o mnie zielonego pojęcia.
- 20 12
-
2020-02-26 10:58
jeżdzę ponad 40 lat (2)
Bywało różnie, zdecydowanie warunki funkcjonowania SKM są dużo lepsze a jej obciążenie o niebo (albo i dwa) niższe. Jednak ze smutkiem stwierdzam, że tendencja jakości usługi jest raczej spadkowa i widać skutki wieloletnich zaniedbań i drenowania firmy.
Jednak nie mam żadnych złudzeń, że przejęcie SKM przez samorząd cokolwiek zmieni. On obecnie nie potrafi wyegzekwować pożądanych zachowań kontrahenta a co dopiero, gdy będzie musiał żądać od kolegów... :\ Albo rodziny...- 14 1
-
2020-02-26 13:31
Przejęcie przez samorząd bardzo dużo by zmieniło (1)
Zobacz na wszystkie koleje samorządowe - jakie mają nowoczesne pociągi i jak może samorząd wpływać na częstotliwość. Najlepszym przykładem niech będą Koleje Mazowieckie lub Wielkopolskie albo SKM Warszawa.
- 4 4
-
2020-02-26 14:40
bo tamte samorządy mają kasę i mogą sobie zabawki fundować.
W odróżnieniu od pomorskiego. Bardziej zadłużać sie go nie da. W Warszawie miesięczny bilet kosztuje 100pln a w Trójmieście "myśli się" o podobnym za... 150. Ale bardziej o "wspólnej portmonetce", którą łatwo i szybko będziemy przewoźnikom po uważaniu płacić.
Pomijając fakt, że koleje w pomorskiem maja dużo do nadrobienia, bo zawsze byłyW odróżnieniu od pomorskiego. Bardziej zadłużać sie go nie da. W Warszawie miesięczny bilet kosztuje 100pln a w Trójmieście "myśli się" o podobnym za... 150. Ale bardziej o "wspólnej portmonetce", którą łatwo i szybko będziemy przewoźnikom po uważaniu płacić.
Pomijając fakt, że koleje w pomorskiem maja dużo do nadrobienia, bo zawsze były zwijane a nie rozwijane. Zlikwidowano równiez całe zaplecze, bo to miała załatwić "niewidzialna ręka rynku". No i załatwiła...
Nas.
Czy ktoś broni marszałkowi organizować transport publiczny, w tym szynowy. Ma Regio. I co? Czy ktos mu bronił impasować przejęcie, gdy dysponował mozliwościami wszystkich szczebli władzy? Po prostu, nie było takiej woli.- 6 0
-
2020-02-26 09:55
opóźnienia zdarzają się codziennie
tylko nie wiadomo, czy to przyjechał wcześniej następny a może jednak porzedni się spóźnił. A już zapowiedzi w składach o opóźnieniu to kuriozum... Co mnie z tego że mi "kierpoć" przepraszam powie, kieedy juz dawno wiem, ze na przesiadkę nie zdążę...?! Bo mnie zależy to czas kontroluję.
Jesli tolerancja pomiaru spóźnienia jest zbliżonatylko nie wiadomo, czy to przyjechał wcześniej następny a może jednak porzedni się spóźnił. A już zapowiedzi w składach o opóźnieniu to kuriozum... Co mnie z tego że mi "kierpoć" przepraszam powie, kieedy juz dawno wiem, ze na przesiadkę nie zdążę...?! Bo mnie zależy to czas kontroluję.
Jesli tolerancja pomiaru spóźnienia jest zbliżona to taktu w "godzinach szczytu" (co raz krótszych) to wiarygodność takich statystyk jest żadna i jedynie poprawia samopoczucie zarządów przewoźnika (premia!) i samorządu województwa (mniejszy wstyd).- 12 1
-
2020-02-26 09:40
Czyli nastepne auto parkujace gdzie popadnie,bo przy takim podejsciu platny parking nie wchodzi przeciez w gre (3)
- 26 9
-
2020-02-26 10:20
Autor napisał, że ma miejsce parkingowe pod pracą. Czytałeś to w ogóle? (2)
- 8 7
-
2020-02-26 13:20
już mu uwierzę (1)
korposzczur najniższego szczebla z oliwskiego mordoru
miał by miejsce parkingowe?
pewnie parkuje na trawniku Bimetu, bo gdzieś na podwórzu w Oliwie,
a przed domem też gdzieś na dziko, za każdym razem gdzie indziej,
bo go przeganiają, codzień traci więcej czasu na parkowanie niż na dojazd,
a co jakiś czas płaci mandat.
rozwiązaniem są oczywiście lawety.
ale nasza teoretyczna straż miejska jeszcze do nich nie dorosła- 15 12
-
2020-02-26 14:32
skąd wiesz, że jest właśnie takim człowiekiem i robi takie rzeczy? wylałeś wiadro pomyj, pisałeś z własnego doświadczenia?
- 6 8
-
2020-02-26 09:43
oj nie zgadzam się ... (6)
niestety miałem (nie)przyjemność dojeżdżać kiedyś SKM przez kilka miesięcy - opóźnienia to norma, nie wspominając o brudzie, lepiących się poręczach, zaduchu, smrodzie, tłoku + słynne na kolei: pasażerze, zadbaj sam o swoje bezpieczeństwo... mam obecnie okazję dojeżdżać kilka razy w m-cu z samego centrum Gdyni do samego centrum Gdańska (czyli niby
niestety miałem (nie)przyjemność dojeżdżać kiedyś SKM przez kilka miesięcy - opóźnienia to norma, nie wspominając o brudzie, lepiących się poręczach, zaduchu, smrodzie, tłoku + słynne na kolei: pasażerze, zadbaj sam o swoje bezpieczeństwo... mam obecnie okazję dojeżdżać kilka razy w m-cu z samego centrum Gdyni do samego centrum Gdańska (czyli niby optymalny wariant dla użytkowników SKM). Czas dojazdu SKM: z tylko kilkuminutowym dojściem do stacji, oczekiwaniem, spóźnieniem co drugi-trzeci kurs (na odrębnym własnym torze, ciekawe jak im się to udaje tak często ...te wspaniałe tablice na peronach które zaginają czasoprzestrzeń: 2 minuty...po 2 minutach nadal 2 minuty...po kolejnych 2 minutach 3 minuty...po kolejnej minucie nagle wjeżdża pociąg... o ile nie zatrzymał go np. opad 5 mm śniegu ... żenada) wynosi około godziny :/ i to wszystko, nie wspominając o zimnie, deszczu, itd., za jedyne 14 zł z 2 strony. Samochód: poza szczytem około 30 minut, w szczycie około 45 minut, koszt około 20 zł... z przyjemnością dokładam 6 zł ... gdybym jechał z kimś oszczędziłbym każdorazowo 8 zł ...nie wspominając o zabraniu rodziny, itp. Unikam SKM jak mogę, jeżdżę obecnie ze 2 razy do roku jak muszę w szczególnych okolicznościach. Bądźmy szczerzy - taki środek transportu jak SKM ma bardzo duży potencjał, ale jak jest u nas tak fatalnie zarządzany, samo prezesostwo nigdy z niego nie korzysta i tak koszmarnie funkcjonuje, to jest kiepskim (przymusowym) wyborem. SKM jeżdżą Ci którzy muszą - przykładowo brak samochodu czy koszty paliwa z Rumii do Gdańska miesięcznie, jeszcze nie poznałem nikogo kto by nią jeździł bo to lubi.
- 38 15
-
2020-02-28 12:49
piszmy bez błędów
Rumi !
- 0 0
-
2020-02-28 09:22
bzdety
- 0 0
-
2020-02-27 13:00
Życie nie jest czarno-białe
Jedzie Pan z centrum Gdyni do centrum Gdańska.... Rozumiem, ze Polregio jedzie troche rzadziej, ale w dalszym ciągu jest to kilkadziesiąt pociągów w ciągu dnia w jedną stronę + znacznie tańszy bilet + kilkanaście krótszy czas dojazdu niż SKM + na tym odcinku jest prawie zawsze mozliwosc by wygodnie usiąść.
Dla zainteresowanych polecam książkeJedzie Pan z centrum Gdyni do centrum Gdańska.... Rozumiem, ze Polregio jedzie troche rzadziej, ale w dalszym ciągu jest to kilkadziesiąt pociągów w ciągu dnia w jedną stronę + znacznie tańszy bilet + kilkanaście krótszy czas dojazdu niż SKM + na tym odcinku jest prawie zawsze mozliwosc by wygodnie usiąść.
Dla zainteresowanych polecam książke "Nie zdąże" Olgi Gitkiewicz, gdzie z grubsza jest wyjaśnione dlaczego w Polsce i innych wschodnich krajach Europy jest jak jest- czyli wieczne korki, zła komunikacja publiczna i większa niz w Austrii,Niemczech, czy Francji liczba samochodów na 1000 mieszkańców.
Niestety,ale Polacy to naród przyspawany do samochodów,gdyby tylko wyszedł pomysł ze zrobieniem parkingu na Długim Targu,by mieć bliżej do Głównego Miasta to pewnie większość zgodziłaby się na to bez problemu....- 2 0
-
2020-02-26 12:58
Od 1974 roku koleją tę trasę w 80 %
przejechałem po torach dalekobieżnych, gdzie obecnie swoimi kolejkami robi to Polregio.
Obecnie to teraz nawet ok. 20 minut.- 10 0
-
2020-02-26 09:59
na tej trasie (1)
to tylko Regio...
- 14 0
-
2020-02-26 16:28
Dokładnie, jeżdżę w przeciwnym kierunku niż autor i z dojściem od i do jest poniżej pół godziny
A ten 45 minut w szczycie samochodem to on chyba widzi w środku wakacji. Tyle się z dobrym wiatrem jedzie, ale przecież on już na starcie siedzi w samochodzie ustawionym na głównej i wyłącza stoper, jak wejdzie w kontakt wzrokowy z lokalizacją docelową.
- 4 4
-
2020-02-26 08:44
Orunia Górna do Oliwy czy na Lotnisko to ok. 1h podróży transportem (7)
Autem polowe czasu mniej
- 37 2
-
2020-02-26 11:11
komunikacja publiczna nie jest dla nerwusów (1)
dla mnie pół godziny w tą czy w tamtą; ludzie połowę czasu wolnego tracą na tv czy inne głupoty, wiec dla mnie pół godz dłużej na czytanie książki to nie porblem
- 24 6
-
2020-02-26 13:01
pomaga książeczka
lepsiejsza niż persen
a tomuś-korposzczurek-co-piska
w swej furmance nie poczyta
pewnie nie umie- 10 9
-
2020-02-26 09:31
(4)
Ale w artykule jest mowa o podróżach w mieście, nie po wsiach
- 26 38
-
2020-02-26 12:12
Oliwa wsia? (3)
- 8 9
-
2020-02-26 16:25
Orunia Górna i okolice lotniska jak najbardziej tak (1)
- 5 3
-
2020-02-28 07:06
Nie wiesz o czym piszesz
- 0 1
-
2020-02-26 13:02
moja Oliwa jest starsza niż Warszawa
taka prawda- 10 1
-
2020-02-26 08:45
Niezła próba Panie Prezesie Zarządu SKM, niezła próba.
(*_*)- 29 11
-
2020-02-26 08:51
(15)
spóźnienie raz w tygodniu to mało? czyli jeden na pięć przejazdów jest opóźnionych, czyli zawsze jeden dzień w tygodniu jestem spóźniony do pracy.. to dużo
- 50 10
-
2020-02-26 11:14
zgodnie z artykułem
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Pociagi-SKM-jednymi-z-najpunktualniejszych-w-Polsce-n142264.html
SKm się nie spóźnia- 3 2
-
2020-02-26 09:33
Czyli 10%
To mało ?? 5x w tygodniu dojazd do pracy plus powrót. Czyli 1 na 10 przejażdżek jest opóźniona.
- 11 1
-
2020-02-26 09:07
Dzisiaj się spóźniłem... następne 4 dni z górki! Taki tok myślenia mi nie odpowiada. (12)
Niestety ale, nie może być tak, ze mam umówione spotkanie i muszę wybierać kolejkę o 10-15 min. szybszą a w przypadku PKM to mówimy tutaj już o 30-40 min a może i godzinę ze względu na częstotliwość PKM, bo mogę oczekiwać, że kolejka będzie spóźniona i nie zdążę w ustalonym czasie dotrzeć na miejsce, np lotnisko. To jest loteria i my wszyscy
Niestety ale, nie może być tak, ze mam umówione spotkanie i muszę wybierać kolejkę o 10-15 min. szybszą a w przypadku PKM to mówimy tutaj już o 30-40 min a może i godzinę ze względu na częstotliwość PKM, bo mogę oczekiwać, że kolejka będzie spóźniona i nie zdążę w ustalonym czasie dotrzeć na miejsce, np lotnisko. To jest loteria i my wszyscy płacimy za możliwość uczestnictwa w tej grze jakim jest czekanie na peronie na pociąg, mimo, że w rzeczywistości SKMowej ta kolejka przyjeżdża statystycznie o czasie;)
- 40 9
-
2020-02-26 11:17
jeśli jest całościowa obsuwa np o 5 czy 10 min
to jakby jej nie było, bo wychodzac na kolejke odjeżdzającą o 07.00 wsiądziemy do tej która miała odjechać o 06.50.
Nie każde spóźnienie ma rzeczywisty wpływ na nasze być czy nie być o czasie w pracy.- 15 2
-
2020-02-26 09:29
A wystarczy wyjsć na wcześniejszy (10)
W godzinach szczytu kursują co kilka minut
- 18 51
-
2020-02-26 10:20
całą podstawą napisania tego artykułu jest to, że nie co kilka tylko co kilkanaście (5)
po co komentujesz, jak nie rozumiesz, co przeczytałeś/aś?
- 11 2
-
2020-02-26 11:25
podstawą artykułu jest to że autor-księciunio (4)
ma elastyczne godziny pracy w openspace, i oczekuje że skm podstawi skład który będzie na księciunia oczekiwał, bo inaczej przy najgorszym przypadku jaki księciunio opisywał, kolejki jeżdżące - o zgrozo co 10-11 minut, będzie musiał 10 minut bezporduktywnie stać na peronie, a nie po to kończył uniwerystety żeby teraz swój cenny dla ludzkości czas marnować na czekanie.
taki z tego wniosek wyciąnałem- 70 25
-
2020-02-26 11:44
Zły wniosek (3)
Pociągi nie przyjeżdzają na czas. To jest problem opisany w tym artykule.
- 17 10
-
2020-02-26 12:03
niektóre pociągi nie przyjeżdżają na czas. (2)
te które przyjeżdżają robią to za rzadko. To jest problem opisany w tym artykule. Kiedyś jeździły w takcie 6 minutowym, warto, żeby zaczęły jeździć w takcie 5 minutowym lub częstszym nie tylko w wąsko pojętych godzinach szczytu rannego i popołudniowego. Warto wprowadzić wyższe opłaty za parkowanie w mieście i wpływy przeznaczyć na poprawę jakości serwisu SKM.
- 19 5
-
2020-02-26 12:38
Na jakiej trasie co 5 minut ? Życie to system (1)
naczyń połączonych i tu kłania się ulica Pucka w Gdyni Chyloni ze swym słynnym przejazdem przez tory SKM.
Pociągi co 5 minut to paraliż tego przejazdu i nerwy kierowców, pieszych i rowerzystów go pokonujących w drodze do i z pracy.
Wtedy połowa kolejek mogłaby kursować na trasie Gdańsk Śródm. - Gdynia Gł, lecz SKM ma tunaczyń połączonych i tu kłania się ulica Pucka w Gdyni Chyloni ze swym słynnym przejazdem przez tory SKM.
Pociągi co 5 minut to paraliż tego przejazdu i nerwy kierowców, pieszych i rowerzystów go pokonujących w drodze do i z pracy.
Wtedy połowa kolejek mogłaby kursować na trasie Gdańsk Śródm. - Gdynia Gł, lecz SKM ma tu tylko jeden peron i byłyby problemy z nawrotkami przy ogólnej częstotliwości co 5 lub 4 i wìęcej.
Zatem, aby zwiększyć częstotliwość na trasie z Gdańska Śródm. do Gdyni Cisowej gdzie SKM ma tu swoją bazę koniecznością jest budowa tunelu na ulicy Puckiej. Tu powinien mocny nacisk nie tylko na władze Gdyni, ale przede wszystkim pod adresem PKP, jako administratora torów, czyli infry kolejowej (jako pkp plk).
PLK podobno robią już jakieś kroki w kierunku budowy tunelu.- 15 4
-
2020-02-26 16:26
Niech kierowcy snickersa zjedzą
- 5 2
-
2020-02-26 09:58
i stać na peronie (2)
bo może przyjedzie?
- 27 6
-
2020-02-26 23:11
(1)
A co? Nie łaska? W końcu ty jesteś dla SKM -ki, czy ona dla ciebie. Dla przewoźnika jesteś tylko problemem. Śmiecisz, błocisz, guzdrzesz się przy wsiadaniu, stąd te opóźnienia. Gdyby nie ty, SKM -ki jeździłyby punktualnie.
- 6 1
-
2020-02-27 16:26
To niech sobie jeżdżą puste skmki
zobaczymy jak długo pociągną
- 0 1
-
2020-02-26 09:31
a wystarczyłoby przyjeżdżać o czasie...
- 52 4
-
2020-02-26 08:03
Pani Katarzyno, ja również cenię sobie dojazdy do pracy z SKM
ale twierdzenie, że się nie spóźniają z wykrzyknikiem, no umówmy się, że jest to Pani opinia i doświadczenie jednostkowego przejazdu w ciągu dnia tam i z powrotem, więc niech indywidualni podróżni nie wypowiadają się na temat spóźnień i opóźnień chyba, że są konduktorami i się spóźniają przez to do pracy - ci akurat mają wiedzę rzetelną. Podobnie z
ale twierdzenie, że się nie spóźniają z wykrzyknikiem, no umówmy się, że jest to Pani opinia i doświadczenie jednostkowego przejazdu w ciągu dnia tam i z powrotem, więc niech indywidualni podróżni nie wypowiadają się na temat spóźnień i opóźnień chyba, że są konduktorami i się spóźniają przez to do pracy - ci akurat mają wiedzę rzetelną. Podobnie z awariami składów - znacznie częściej czytam na portalu o zablokowanym przejeździe niż sam siedzę w zepsutej SKM, ale nie twierdzę wówczas na tej podstawie, że SKMki się nie psują i nie są awaryjne, bo to zwyczajnie się zdarza, ale dane to chyba rzetelnie może tylko przedstawić przewoźnik, jeśli będzie na tyle odważny, żeby mówić pradę.
- 47 16
-
2020-02-26 07:29
Opinia wyróżniona
Nowobogacki autor (28)
Od pierwszych słów widać, że tekst jest antyskm. Większość osób nie widzi problemu w dojazdach skm, bo to tak na prawdę jedyny rozsądny środek transportu w Trójmieście. Jazda w godzinach szczytu transportem samochodowym to horror. Już dawno odstawiłem samochód dojeżdżając z Rumi do Gdańska, wystarczy dopasować wyjście z domu do odjazdu pociągu.
Od pierwszych słów widać, że tekst jest antyskm. Większość osób nie widzi problemu w dojazdach skm, bo to tak na prawdę jedyny rozsądny środek transportu w Trójmieście. Jazda w godzinach szczytu transportem samochodowym to horror. Już dawno odstawiłem samochód dojeżdżając z Rumi do Gdańska, wystarczy dopasować wyjście z domu do odjazdu pociągu. Porównywanie skm do japońskiego metra jest nie na miejscu. A zarzut, że marszałek, organizator przewozów wpływa na liczbę i częstotliwość kursów jest prawdziwy. Wystarczy zaczerpnąć u źródła i zapoznać się z zawartą ostatnią umową powierzenia.
- 366 117
-
2020-02-26 14:27
Zamieszczona opinia nie jest miarodajna
Także przemieszczam się gł SKM i ZTM. Jeżdżę codziennie od ponad 5 lat Gdansk Niedzwiednik Gdynia Orłowo. Zamieszczona opinia nie jest miarodajna. Nie kazdy może mieć elastyczne godziny pracy. Ja takich nie pisiadam. Z opinia się nie zgadzam
- 3 2
-
2020-02-26 13:07
I jeszcze to: (2)
W przypadku pkp skm niestety spóźnienie o jedną minutę sprawia, że człowiek traci kolejne 10 minut
Jak to możliwe, bo ten pan nigdzie się nie przesiada na trasie...- 6 3
-
2020-02-26 14:35
On nagina czasoprzestrzeń
- 2 1
-
2020-02-26 14:29
możliwe!
Bo w SKM jak przychodzisz na SKM która odjeżdża o 07:24 na peron o 07:20 to widzisz odjeżdżający skład SKMki widmo której nie powinno być w ogóle o tej porze a punktualnie o 07:24 to możesz sobie tylko odmrozić jaja na mrozie bonie ma ani informacji ani SKM
- 7 2
-
2020-02-26 13:06
Jeśli chodzi o Rumię, to tu powinno być
więcej pociągów Polregio albo SKM "Sprinter", które na trasie z Wejherowa do Tczewa i dalej, do Gdańska powinny jechać od Rumii po torach dalekobieżnych, aby po drodze miały tylko kilka zatrzymań i szybszy czas przejazdu.
- 6 0
-
2020-02-26 11:48
Nowobogacki autor to by napisal ze nie wsiadzie do skm bo tam smierdzi (1)
i nie chce choroby
- 3 2
-
2020-02-26 16:53
Sam jest rakiem na tkance miasta
- 3 1
-
2020-02-26 11:44
"Wiekszość" użyta w znaczeniu "Ja i mój pies" to żadna większość
- 7 1
-
2020-02-26 10:54
(1)
Chyba nie wiesz co to wygoda, jak masz słaby samochód biednie wyposażony to przykro mi, ale jak masz wygodny i bogato wyposażony to stanie w korkach nie jest takie straszne, lepsze to niż kisić się w zatłoczonej skm'ce z śmierdzącymi stoczniowcami jak sobie piwko po pracy wypiją.
- 6 12
-
2020-02-26 11:35
Mi wystarczy, że mogę siedzieć
w swoim aucie i gra mi Eska Trójmiasto. Jeśli doliczyć czas dotarcia od przystanku SKM do domu, to stanie w korku wcale nie powoduje, że tracę czas.
- 9 9
-
2020-02-26 10:17
nowobogacki, bo antyskm?
jak doszedłeś do takiego wniosku...?
- 11 3
-
2020-02-26 09:24
Podobne odczucia mam po przeczytaniu treści. Słownictwo autora bardzo dziwne. "Legendarne 7-8 min"...
- 15 9
-
2020-02-26 09:25
hipsterska c*pa ten autor (8)
Można wyjść 5 minut wcześniej - na bank się nie spóźni. A porównanie do metra w Tokyo np to już absolutne nieporozumienie. Tam składy kursują nawet co 3 minuty a są napchane do granic możliwości - są nawet zatrudnieni "upychacze" pomagający wcisnąć się do wagonu. PKM to przy tym, luksus. Jakkolwiek więcej składów by się przydało bez wątpienia.
- 31 15
-
2020-02-26 11:34
(1)
Co 3 minuty to odjeżdża metro i w Warszawie. Co do skm czemu z Rumi Janowa jest 15 minut przerwy w porannym szczycie !? Jest 07:10 a póżniej 07:25 nabity jak puszka sardynek. Natomiast chwile wcześniej jest co 5 minut 06:56 i 07:01 - kroś długo nad tą abstrakcją myślał...
- 11 0
-
2020-02-26 13:14
Do chyba ok. 1995 roku składy SKM przez
cały dzień jeździły 3xEN57, czyli 9 wagonów, a nie jak teraz, gdzie nierzadko trafi się w szczytach pojedynczy EN71, czyli 4 wagony.
Pasażerowie wraz z mediami powinni naciskać władze w tej kwestii, gdzie również pociągi PKM mogłyby być dłuższe.- 7 0
-
2020-02-26 10:08
W którym miejscu autor (1)
wspomina o tokijskim metrze?
- 7 2
-
2020-02-26 10:16
w żadnym
ale jakie to ma znaczenie dla krzykaczy?
- 8 3
-
2020-02-26 09:45
cała twoja mentalność z kolbud wyszła na jaw (3)
otóż to jest kolej - powinna kursować z dokładnością +/- 15 sekund, a nie +/- 6 minut. Równać należy do najlepszych (np. Tokyo) a nie najgorszych (kolej transsyberyjska). PKM to żaden luksus, bo już wielokrotnie opisywano problemy z ogromnym tłokiem w tych pociągach. No ale jak się styka pierwszy raz z cywilizacją, to owszem rozumiem, że wszystko
otóż to jest kolej - powinna kursować z dokładnością +/- 15 sekund, a nie +/- 6 minut. Równać należy do najlepszych (np. Tokyo) a nie najgorszych (kolej transsyberyjska). PKM to żaden luksus, bo już wielokrotnie opisywano problemy z ogromnym tłokiem w tych pociągach. No ale jak się styka pierwszy raz z cywilizacją, to owszem rozumiem, że wszystko się podoba. Niestety są osoby, które nie przyjechały do Trójmiasta na studia ze ściany wschodniej, pamiętają doskonale jak działała kolej w zdawać by się mogło odległych czasach zacofanego komunizmu.
- 24 14
-
2020-02-26 14:34
Sam se równaj do metra w Londynie, Paryżu, NY czy Tokio (jedynie tam nie jechałem).
- 0 0
-
2020-02-26 10:24
to z kolbud czy ze ściany wschodniej? (1)
W każdym razie cieszę się, że czujesz się lepszy, bo "jesteś z miasta" - to zapewne twoje największe życiowe osiągnięcie...
- 10 6
-
2020-02-26 10:50
a dlaczego od razu zakładasz że kolbudy to coś gorszego?
nikt nic takiego nie napisał.
- 3 2
-
2020-02-26 09:12
podejście typu SKM to mniejsze zło wiec jest super. A wcale nie jest super jest przeciętnie choć mogło by być dobrze
- 13 1
-
2020-02-26 08:45
Jedyny rozsądny jeżeli mieszkasz w lini SKM
Gdyby tak dociągnąć do Gdańska południe
- 18 1
-
2020-02-26 08:52
Banan i tyle (2)
Wystarczy wyjść tak żeby nie być na peronie minutę przed pociągiem tylko 5 minut i po sprawie. Ale oczywiście jadąc na 9 Pan jest i tak niewyspany i musi wyjść ze swojego nowego mieszkania w ostatniej chwili.
- 40 21
-
2020-02-26 14:22
(1)
Moim zdaniem autorowi chodziło o to że SKM jest tak tragicznie niepunktualna że NIGDY nie wiesz o której wyjść żeby zdążyć na konkretną SKM. Miałem tak samo i pozdrawiam autora. Homosovieticus bedą bronic tej SKMskiej patologii nadal. Myślę że właśnie powinno się porównywac SKM do metra, albo przynajmniej do Berlińskiej S-Bahn i mierzyć w górę a nie wierzyć w świetność rozwiązań z lat 70.
- 10 7
-
2020-02-26 14:33
Ale musisz jechać dokładnie tym składem, który był zaplanowany na 8:30?
Przejazd innym składem zniszczy Cię, jak Mielno.
- 11 6
-
2020-02-26 07:52
z jednym się zgodzę (1)
jazda skm w godzinach szczytu to horror.
- 35 9
-
2020-02-26 08:48
Zalezy gdzie sie wsiada w sumie.. i czy ma sie gdzie usiasc. Czasowo tak czy siak czesto wypada lepiej niz samochod.
- 19 4
Wszystkie opinie
-
2020-02-26 07:01
Komunikacja w trójmieście jest fatalna. (8)
Droga, wolna i awaryjna.
- 397 72
-
2020-02-26 07:27
Skm (7)
Moim zdaniem skm to fantastyczne rozwiązanie, tanio, szybko, wygodnie. Zawsze wybieram skm spośród innych rodzajów transportu (tramwaj, autobus czy uber).
- 23 28
-
2020-02-26 07:35
Żartowniś z Ciebie. SKM i tanio, albo szybko, a tu już popłynołeś z tym wygodnie (3)
- 37 7
-
2020-02-26 08:35
drogo, w tłoku, ze spóźnieniem, z brzydkimi zapachami, z ludźmi kaszlącymi (2)
nad uchem, często starym gratem itp
- 11 3
-
2020-02-26 08:54
na czym polega
kasłanie starym gratem?
- 7 3
-
2020-02-26 11:40
Oj tam stare graty od razu. Ostatnio jecgałem wyremontowaną z tabliczką: rok produkcji 1976, przecież nawet 50 lat nie ma...
- 5 0
-
2020-02-26 08:15
Autor zapomniał
porównać czasy przejazdu. Oczywiście na trasie z Redłowa do Oliwy nigdy nie stał w korku w Sopocie ....Wiele osób marzy o tym, by móc dojechać do pracy koleją (mieszkańcy północnych dzielnic Gdyni, czy Gdańska Południe), bo SKM to, mimo wszystko, najlepszy środek transportu w Tricity.
- 22 2
-
2020-02-26 10:14
Tan io to masz ale w Warszawie. Dwa, trzy razy większe odległości a bilet na wszystko za 90 zł u nas 230
- 10 0
-
2020-02-26 10:48
Zawsze mnie bawią ludzie które opowiadają jak to cudownie jest poruszać się komunikacją miejską bo mogą np. poczytać książkę w drodzę do pracy. Ja nie jestem w stanie nawet wykonać pełnego oddechu, nie mówiąc o czytaniu czegokolwiek.
- 6 4
-
2020-02-26 07:02
Zarząd SKM nie widzi problemu (8)
Zarząd SKM nie widzi problemu z okien służbowych samochodów.
- 370 17
-
2020-02-26 07:14
(1)
Iwona , boli że mąż jeździ komunikacją?
- 4 31
-
2020-02-26 07:36
Boli to, że zarządcy SKM są oderwani od rzeczywistości i nie korzystaja z własnych usług.
- 38 1
-
2020-02-26 08:54
(1)
Jest jeszcze jedna rzecz, odkąd kupiłam sobie autko i nie jeżdżę komunikacją przestałam chorować, a wcześniej dwa lub 3 razy w sezonie byłam chora na grypę dojeżdżając komunikacją.
- 14 3
-
2020-02-26 09:48
U mnie, od kiedy przestałem jeździć SKM, kury znowu zaczęły się nieść.
- 8 13
-
2020-02-26 09:28
a na wszelkie reklamacje i uwagi następuje wzruszenie ramion i kpiący uśmiech
- 9 0
-
2020-02-26 10:05
Co powiedzieć o PKM, które jeździ raz na godzinę w relacji Gdańsk-Gdynia. (1)
PKM to dopiero tragedia - jeździ raz na godzinę pomiędzy Gdynią a Gdańskiem. Do tego rozkład jest taki, że albo się pracuje 7h albo 9h. Powinna jeździć co 10-15 minut maksymalnie. No ale tu jest Polska, tu nic się nie opłaca, najlepiej ograniczyć rozkład do 1 pociągu na dzień.
- 10 1
-
2020-02-26 11:43
SKM, która jest w zasadzie częścią komunikacji miejskiej, zachowuje się jak przewoźnik dalekobieżny i nie widzi nic złego w puszczaniu pociągów raz na godzinę.
- 6 0
-
2020-02-26 11:07
SKM to postkomunistyczna firma
godziny szczytu określają jak w komunie. Czasy że pasażerami byli głównie robotnicy jadący na 6.00 lub 7.00 do stoczni już dawno minęły. Wiele osób rozpoczyna teraz prace ok 9.00 ale w SKM jeszcze o tym nie wiedzą bo żyją w starych strukturach ne ciepłych posadkach
- 6 2
-
2020-02-26 07:04
Nie dziwię się czytelnikowi, bo zrobiłem tak samo. (8)
Po ostatnich podwyżkach i cięciu kursów jeżdżenie komunikacją w Gdyni nie ma sensu.
- 279 57
-
2020-02-26 07:19
Spoko,zaraz podniosą ci stawki w SPP i wrócisz do KM ;) (1)
- 4 19
-
2020-02-26 08:12
Elektryki nie płacą
- 4 6
-
2020-02-26 08:09
Po jakich podwyżkach? Podwyżki dopiero będą trolu. (4)
- 8 7
-
2020-02-26 08:24
dlaczego będą podwyżki? (3)
żeby sponsorować darmowe przejazdy dla dziatwy?
- 3 2
-
2020-02-26 08:32
dla emerytów, darmowe i ulgowe - a oni maja pieniadze w przeciwienstwie do dzieci (1)
- 3 5
-
2020-02-28 09:20
Tak, mają pieniądze z mikro emerytury. A dzieci mają rodziców z 500 plus.
- 0 0
-
2020-02-26 13:15
Po to, by dowieźć ludzi do roboty.
- 2 0
-
2020-02-26 09:42
A wystarczy ruszyć doopsko 5 minut wcześniej. No chyba, że nie umie przeprogramować ekspresu, które robi mu poranną sojową latte o konkretnej godzinie i nie da rady wcześniej się ruszyć.
- 9 9
-
2020-02-26 07:05
To jest niewiarygodne. (46)
Tak niewykorzystany potencjał. SKMki powinny być nowe, czyste i kursować co 7 minut conajmniej od 6 do 22. Jest 2020 rok a w SKM pełen PRL!
- 475 31
-
2020-02-26 07:13
(10)
po co się ograniczać , niech jeździ co 3 minuty
- 23 7
-
2020-02-26 08:04
jeździła, 30 lat temu. (6)
Jakoś nie było problemu z kasą wtedy?
- 35 2
-
2020-02-26 08:39
Nie bylo, inflacja 600%, drukowali kase na potege.
- 5 16
-
2020-02-26 09:04
Wtedy się kasy nie liczyło.
- 4 5
-
2020-02-26 13:26
Nigdy nie było co 3 minuty. Gdybyś taką (3)
częstotliwość wprowadził do Chyloni, to kierowców z ulicy Puckiej szlag by trafił - bo zgodnie z przepisami szlabany na takich przejazdach jak ten z tej ulicy (kilka torów), opuszcza się na 5 minut przed przejazdem pierwszego pociągu.
Podejrzewam, że z tego też powodu w godzinach szczytu zmniejszono częstotliwość kursów pociągów SKM z co 6 minut na co 7/8, aby na minutę, dwie ulżyć kierowcom korzystającym z tego przejazdu.
pkp plk podobno wg tego portalu już coś robi w sprawie budowy tunelu w ciągu tej ulicy.
Dopiero po jego zbudowaniu, SKM będzie mogła zwiększyć częstotliwość.- 3 2
-
2020-02-26 13:56
chore, żeby kierowczyki dyktowały warunki (2)
w takim pociągu nawet pół tysiąca ludzi się zmieści, a w aucie ile, 5? A przeważnie sam kierowca jeździ. Sąsiadów ma zabierać?
- 6 4
-
2020-02-26 22:35
w autobusie około setki... (1)
... więc gołym okiem widać kto dyktuje warunki, kilka autobusów i aut i jest pół tysiąca
- 1 0
-
2020-02-27 17:36
to czemu bilety porównywalne z paliwem?
- 0 0
-
2020-02-26 09:53
Metro sie nie ogranicza i tak jeździ ale widac dla niektórych to kosmos (2)
- 11 2
-
2020-02-26 12:23
linia metra ma inną budowę i inne zabezpieczenia ruchu kolejowego
- 2 3
-
2020-02-26 13:57
Od kiedy SKM jeździ pod ziemią?
Wystarczy jeden gostek skracający sobie drogę przez tory i cała sieć leży od Lęborka po Tczew
- 1 2
-
2020-02-26 07:24
Na wykupienie SKM od PKP i nowe pociągi trzeba (lekko licząc) dużej bańki (albo i więcej). (7)
Masz pomysł skąd wziąć tę kasę? Bo chcieć jest łatwo; zapłacić za zachcianki nieco trudniej.
- 8 11
-
2020-02-26 07:40
Samorzady co roku dokładają do SKM, wiec czas oddać im SKM za te pieniądze które SKM dostaje. (1)
A dostaje kasę od samorządów nie tylko za usługę przewozu. Bo na tabor też.
- 9 5
-
2020-02-26 10:10
SKM dostaje pieniadze za wykonaną usługę
Sądzisz że "u marszałka" będzie pracowała charytatywnie? Że cudowny sposób stanie się altruistą? Spójrz na stan Regio i będziesz wiedział jaki będzie los SKM w gnieździe liberałów, dla których bryka jest symbolem statusu...
- 4 2
-
2020-02-26 07:58
Jeszcze PKP musi chciec sprzedac swoje udzialy...
- 10 0
-
2020-02-26 08:14
nie dokarmiać czarnej stonki
- 4 0
-
2020-02-26 09:29
Sprzedajmy stadion
- 7 0
-
2020-02-26 09:37
Likwidacja KRUS i przywilejów emerytalnych innych grup zawodowych, likwidacja 3-stopniowego samorządu (1)
- 11 2
-
2020-02-26 10:18
Potwierdzam, wtedy w końcu byśmy godnie zarabiali gdyby nie pewne grupy uprzywilowane w tym sukienkowi
- 8 0
-
2020-02-26 07:36
Za tego niby strasznego PRL-u skin jeździło częściej tak w ogóle. (14)
- 29 4
-
2020-02-26 08:11
"Niby strasznego" komuchu? (9)
Już ci tęskno do SB-ckiego buta, czy może rodzinka była dobrze ulokowana w KC? Też smacznie przespałeś Stan Wojenny?
- 8 32
-
2020-02-26 08:23
(7)
Stan wojenny trwał 2 lata. PRL ponad 40 lat. Przez ten czas społeczeństwo otrzymało w zamian za swoje poświecenie tyle dóbr, że nawet pis tego nie przebije. W latach 1956-1980 oddano ponad 5 mln mieszkań, budowanych przez ludzi dla ludzi. Wiele osób wykupiło je za półdarmo. Wyżu demograficznego z lat 70-80 póki co, nie przebija nic.
Poza oczywistymi wadami socjalizmu, który jest absurdalnym ustrojem, suma summarum społeczeństwo wyszło na tym na plus.- 30 7
-
2020-02-26 09:33
Słyszałeś o logice kiedyś? (3)
Aby oceniać czy coś wyszło na plus musisz porównać to coś do alternatywy wzgledem której występuje owa korzyść.
W przypadku ustroju taka alternatywą jest inny ustrój. Tu, domyślnie, zachodnioeuropejski kapitalizm drugiej połowy XX wieku.
Chcesz bronić tezy, że na sowieckim komuniźmie wyszliśmy lepiej niż np. - żeby porównywać jablka z jablkami - Finowie?- 10 8
-
2020-02-26 10:21
to nie jest porównanie jabłek z jabłkami (2)
Finowie nie mieli folwarków w polskim znaczeniu.
Jest ich mało i mogą tylko na sobie polegać. Tam nie było "kupą mościpanowie". Do dzisiaj inżynier zarabia relatywnie mało w porównaniu z robotnikiem a zarządzający niewiele więcej niz inżynier. Ale wystarczająco. O etyce i etosie pracy to nawet nie ma co wspominać, bo róznice sa kolosalne. Nawet Microsoft nie był w stanie tego zepsuć.
Przez ich tereny nie przeszedł rosyjski walec a wojna zimowa była skutkiem ambicji agresora a nie konieczności.
Zachodnioeuropejski kapitalizm XX wieku poprzedzał ten XIX wieczny... Który budował osiedla dla robotników, zakładał kanalizację i wodociągi, elektryfikował przemysł i miasta. To w naszej (i rosyjskiej) rzeczywistości nadal został w relacjach niewolniczych.
I do tej własnie relacji wróciliśmy... Bo innej nie znamy, potomkowie folwarcznych fornali. Bez żadnej korzyści.- 10 2
-
2020-02-26 14:11
Hiszpania była podobna do przedwojennej (1)
Polski (w tym zakresie PKB), gdzie dodatkowo została spustoszona przez wojnę domową.
Jednak Franco nie zdławił prywatnej własności środków produkcji.
I jak Hiszpania wygląda teraz ?
PRL był trzymany na poziomie przez kogo ? Tylko przez komunistów ?
Przedwojenne, ocalałe z wojny kadry naukowe, lekarskie czy inne dały dyla za granicę ?
Ludzi leczyli komuniści czy lekarze ?
Zatem spadaj że swymi poddańczymi wobec PRL tekstami.
Bo jakby do władzy doszła ekipa londyńska, to ci lekarze wtedy napewno przestaliby leczyć, a niejaki profesor Roman Podoski, kształcony przez zaborców kształcić kadry elektryfikatorów polskich kolei (to dzięki niemu i jego pracom PRL elektryfikował linie kolejowe, w tym SKM).
Na złość "Londynowi" i Mikołajczykowi elektrycy porzuciliby elektryfikację wsi, nauczyciele naukę analfabetów, inżynierowie prywatne fabryki, a ludzie zakupy coraz to lepszych dóbr konsumpcyjnych, zwłaszcza sprzętów AGD czy Hi-fi, gdzie dobra te sprowadzał oficjalnie prywatny handel, a nie np. marynarze floty handlowej drogą przemytu czy produkował je w małych fabrykach (a nie w wielkich molochach monopolistycznych) prywatny sektor produkcyjny, a budowlańcy nie budowaliby domów i całych osiedli ?
Po 1989 r. ludziom z pomysłami przestano krępować ręce, przez co ruszyli zakładaniem własnych firm, w tym branży IT.
Jednak wcześniej część tych ludzi nie miała ochoty czekać na łaskę komunistów, by móc działać samemu, na swoim i wyjechała na Zachód, by tam rozwinąć swoje talenty.
Nie pozwalasz ludziom działać dla dobra nie tylko ich, ale i ogółu ? To w końcu wyjadą, co będzie szkodliwe dla kraju.
Zatem nie chwal PRLu, bo nie rozwinął kraju jak powinien.- 0 5
-
2020-02-26 14:52
a gdzie widzisz pochwałę PRL?
To przycież my, "tymi ręcyma" to zrobiliśmy...
Podobnie jak nie mityczni "naziści" w Niemczech zrobili to co zrobili. Robi się to, co jest w głowach i dlatego Hiszpania czy Finlandia mają inne wyniki i doświadczenia
Zrobiono niemało ale tylko to, co w głowach się mieściło. To trwało 40 lat. Od kolejnych 40 ponoć jesteśmy "wolni". Ludzie wyjeżdżali za chlebem i nadal wyjeżdżają. Z powodu konkretnych zachowań i postaw. Bo nic się nie zmieniło.
I to jest nasz problem.- 4 0
-
2020-02-26 13:29
najlepiej wyszli ci, co darmo się wyuczyli na lekarza czy inżyniera
i uciekli na Zachód.
- 2 1
-
2020-02-26 13:30
Wielu ludzi wykupiło prl-owskie mieszkania
dopiero po 1990 roku. Wcześniej nie były ich, tylko spółdzielni mieszkaniowych.
- 1 0
-
2020-02-26 22:28
To jest chore że ktoś to pulsuje. Propaganda nie chce umrzeć i ludzie te brednie łykają.
- 0 1
-
2020-02-26 14:13
Wielu z nich z powodu socjali głosuje na ...
PiS. Tacy z nich sb-ecy.
- 1 0
-
2020-02-26 08:15
A ile wtedy było prywatnych samochodów? (1)
- 5 1
-
2020-02-26 08:41
dwa
- 2 2
-
2020-02-26 13:42
Za PRL wszystkie pociągi elektryczne (1)
jeździły przez cały dzień 3xEN57. A było to dobre, nadmierna eksploatacja ?
Latem 1989 roku dla zabicia czasu w oczekiwaniu na dworcu głównym w Krakowie na pociąg o 23:00 gdzieś tam w Polskę, po 20:00 przejechałem się składem 3xEN57 tam i z powrotem do Wieliczki.
3xEN57 to 636 miejsc siedzących, a ten pociąg na tej krótkiej podmiejskiej trasie przywiózł ok. 10 osób - jechałem przy drzwiach i na przystankach pośrednich wychylałem się i sprawdzałem, czy po drodze nie aleją się do środka setki osób.
W Wieliczce wysiadło właśnie 10 osób. I tym samym składem wróciłem do Krakowa i przewidzianych osób było jeszcze mniej. Zatem powinien był jechać tylko jeden ezt.
Przez taką "ekonomikę" przewozową Od tego roku na PKP zaczęto wycinać połączenia.- 0 2
-
2020-02-26 14:01
Połączenia to cięto od lat 90
Poza tym przyczyn rzezi na kolei było więcej niż tylko zwykła niegospodarność
- 1 0
-
2020-02-26 07:37
Chciałbyś (1)
W PRL skmki kursowały co 6 minut i przeważnie miały 3 składy. Wprawdzie od dawna nie mieszkam na trasie skm i nią nie podróżuje ale podobno teraz jest troszkę gorzej...
- 39 0
-
2020-02-26 17:40
Oj, nie było tak pięknie w prlu-u. Jeździłem do loo 4 lata pociągami z Sopotu do Gdyni Wzgórze i nie było tak fajnie.
Na papierze kolejki jeździły co 3 , co 6 minut a w rzeczywistości bywało co 40. Nie raz zimą wystawaliśmy na peronie, wtedy rodzice nie podwozili do szkoły i nie dawali samochodów dzieciakom w klasie maturalnej. Nie twórzcie legend.
- 0 0
-
2020-02-26 08:40
dokładnie w środku sam PRL w tych skemkach
- 6 1
-
2020-02-26 10:16
Lol
Za PRL to SKM to był cud miód :) co 7 minut, punktualnie praktycznie cały czas, wieczorami co 12 minut. Było tłumaczenie że częściej się nie da wtedy bo sterowanie było ręczne. Teraz komputery i nadal się nie da ?
- 15 1
-
2020-02-26 10:46
(1)
To nie jest PRL!! Niestety. W PRLu (pamiętam codzienne dojazdu na uczelnię) SKM-ki kursowały w szczycie co 6 minut. Poza szczytem co 12!
- 12 0
-
2020-02-26 14:25
Owszem, za prl skm jeździły co 6 minut,
ale tylko u nas i w stolicy między dworcami Zachodnim, a Wschodnim, gdzie tu stworzono niezłą kolej podmiejską.
I tu zamiast pójść za ciosem ówczesne władze polityczne i kolejowe PRL i pierwsze w III RP zmarnowały potencjał dany przez mocną elektryfikację kolei z lat 70/80 by stworzyć przy innych dużych miastach koleje podmiejskie z faktem co 1 h przez cały dzień, gdzie najgorzej jest na Górnym Śląsku - zamiast czegoś na wzór niemieckich S-bahn, to kolejowo obszar ten jest skansenem w stosunku do podobnego obszaru jakim jest Okręg Ruhry z Kolonią.
Zatem nie zamierzam chwalić PRL, mimo że u nas w 3M udało im się stworzyć SKM.- 1 1
-
2020-02-26 12:12
PRL ? widać, że zna Pan tylko z opowiadań. (1)
Moja mama dojeżdżała ponad 20 lat codziennie z Oliwy do Gdyni Głównej i raz jedyny tylko się spóźniła- gdy było zderzenie składów.
- 6 1
-
2020-02-28 09:25
Dojeżdżałem do liceum 4 lata skm-ką i nie raz się spóżniłem.
Nie piszcie głupot o tym jak dobrze było na komuny na kolei, nie było dobrze. Skm-ki jeździły częściej tylko na papierze, był tłok bo ludzi nie mieli samochodów. I były spóźnienia, o pociągach dalekobieżnych też warto wspomnieć. Wybrałem studia w Poznaniu i zmierzyłem się z pociągami ekspresowymi, pospiesznymi i jeszcze regionalnymi. Było tak jak teraz, spóźnienia i podwójne rezerwacje. I wcale nie było tanio.
- 0 2
-
2020-02-26 13:17
Jak będą wyglądały nowe pociągi po 5 (1)
latach
Pociągi nie kosztują tyle co auta, aby kupować je na 5 lat.- 2 0
-
2020-02-26 13:25
samoloty latają 20-30
lat
- 0 0
-
2020-02-26 14:47
w prl skmki jeździły częściej!
nawet co 3 minuty
- 3 1
-
2020-02-26 22:50
w PRL kolego było lepiej
- 4 1
-
2020-02-26 07:05
Dużo słów, zero treści (23)
Tekst jakiś ucięty w połowie. Autor nie odnajduje się w rozkładzie jazdy, nie umie odnaleźć się na wyświetlaczach-tam można odnaleźć, czy będzie jechać SKM planowa czy opóźniona. Bezsensowne narzekanie gościa, bo SKM jeżdżą po 8:00 rzadziej niż co 7 minut.
- 339 117
-
2020-02-26 07:14
Po jednym deszczowym dniu (9)
nie wytrzymał bidulek ciśnienia :D
I tak tkwią te wuje w tych korkach- 44 17
-
2020-02-26 07:37
(6)
Wolę postać trochę w korku, zresztą zawsze mam wybór i mogę zmienić trasę, niż stać i czekać na przystanku. O innych "walorach" komunikacji i pasażerów lepiej nie wspominać.
- 23 15
-
2020-02-26 09:35
jak się zmienia trase w korku? (5)
- 9 4
-
2020-02-26 10:22
skręca (1)
w najbliższą boczną uliczkę
- 4 3
-
2020-02-26 16:55
Czyli zmienia korek
- 2 1
-
2020-02-26 11:06
no właśnie (2)
i jak się zmienia trasę jadąc od A do B główną arterią komunikacyjną 3miasta? Chyba wpław wzdłuż plaży...
- 3 0
-
2020-02-26 14:38
np. w Sopocie możesz jechać po Niepodległości albo Armii Krajowej albo dołem przez Bitwy pod Płowcami (1)
zawsze jeździsz jedną trasą po prostej?
- 1 4
-
2020-02-26 15:48
nadłożyć parę km
i potem włączać się do tego samego korka. No geniusz normalnie...
- 2 1
-
2020-02-26 07:41
Dzień Świra (1)
Czytaj Ty głąbie ze zrozumieniem.
Pewnego deszczowego dnia on nie stał na stacji czekając na SKM, tylko szukał godzin w których szrot odjeżdża co 6-7 minut.- 19 8
-
2020-02-26 08:21
Nie umiesz bez "ty głąbie", czy wtedy komentarz się nie liczy w wielkim boskim liczniku ciętych ripost?
- 14 4
-
2020-02-26 07:23
skm mogłoby funkcjonować lepiej (1)
ale nie - wagony wcale nie są obsikane i nie śmierdzą.
- 24 3
-
2020-02-26 07:37
trzymaj drożdż od kibla do kibla
- 6 1
-
2020-02-26 07:27
Czego tu wymagać (2)
Czego tu wymagać od starej PRL-owskiej SKM - nie da się tego porównać z metrem, stare składy, wysłużona trakcja, przepełnione wagony. Wystarczy że osoba na wózku będzie wsiadała do pociągu i już odjazd wydłuża si o cenne dziesiątki sekund...czynników jest wiele. Oczywiście nie mam nic do niepełnosprawnych :) to infrastruktura jest fatalna...
- 19 3
-
2020-02-26 11:08
"cenne dziesiątki sekund" lol
przecież to jest nic, do nadrobienia szybkością przejazdu między stacjami.
- 0 0
-
2020-02-26 12:28
a czy na linię metra wjeżdżają np pociągi innych przewoźników?Bo po torach po których jeżdzi SKM na sporym odcinku trasy jeżdżą inne pociągi które należy przepuszczać na odcinku Słupsk-Rumia
- 0 0
-
2020-02-26 07:36
Dokładnie (1)
I dlaczego on oczekiwał 6-7 minut. tak jeździły w latach 80-tych.
Teraz w szczycie jest to 2x na 15 minut czyli co 7-8 minut.- 17 4
-
2020-02-26 10:26
podstawą, sensem tego artykułu jest to, że nie jeżdżą co 7-8 tylko co 10-11 minut...
czytałeś go w ogóle?
- 6 1
-
2020-02-26 11:05
ale za to jak kwieciście opisał to pustosłowie... (1)
Kolejki są na złym poziomie, to jest niestety fakt. Oczywiście jest dużo do poprawy i w PRLu było lepiej. ALE
nie przesadzajmy, że jazda między redłowem a przymorzem to jakaś gehenna. Wręcz przeciwnie, jedno z niewielu sensownych połączeń z tym zagłębiem biurowym.
Spoko, niech typ nawet i codziennie ma 10min opóźnienie z skmką. To i tak nic w porównaniu z korkami przez sopot albo z szukaniem miejsca do parkowania pod biurowcami.- 11 1
-
2020-02-26 14:40
autor napisał, że ma miejsce parkingowe w pracy
czytałeś w ogóle?
- 1 5
-
2020-02-26 11:18
typowy słój (1)
- 2 4
-
2020-02-26 14:39
akurat mieszkam od urodzenia w Trójmieście :)
- 0 0
-
2020-02-26 11:53
Swoją drogą, to ten "szczyt" (częstotliwość 7-8 min, huehue) mógłby trwać do 9tej. Już nie mówiąc o częstotliwości 5-6 min. I wiem, że to dla SKM niemożliwe, ale to też by było słabo.
- 1 0
-
2020-02-26 18:16
na wyświetlaczach
jest G. prawda
kiedy poc ma przyjechać 'planowo' może i pokazują czas do przyjazdu
ale kiedy jest awaria - tylko wprowadzają w błąd -
Za 2 min / Pani mówi za 10 / automat że poc wjeżdża
a ty stoisz - za dziesięć minut powtarza się
i stoisz
można by pójść na autobus ale nie wiadomo za 2 / za 5 / za 10 / za 15 / realnie za 35 min o ile wejdziesz- 1 0
-
2020-02-26 07:07
w gdyni (5)
nie ma tragedii - komunikacja jest ok - nie pamiętam kiedy coś nie przyjechało, a w gdańsku to norma
- 65 80
-
2020-02-26 07:24
to masz sklerozę
ja pamiętam.
- 12 1
-
2020-02-26 07:37
Widzę pamięć dobra .... ale krótka
- 4 1
-
2020-02-26 08:20
W gdańsku to jest masakra dojechac rano gdzieś
Spoźniające się autobusy, jak juz wgl przyjadą, przepełnione a i też niejednokrotnie zdarzało się że autobus nie przyjechał/spóźnił się na początkowej stacji np wrzeszcz
- 8 3
-
2020-02-26 11:06
tak OK, 10 km/godzina jazdy (1)
codziennie horror Dąbrowa-Dzaiłki leśne
- 3 0
-
2020-02-26 14:41
Dąbrowa-Działki Leśne mają dziesiątki połączeń bezpośrednich trolejbusami
jak chcesz stać w korku, to Twój wybór
- 2 0
-
2020-02-26 07:08
kiedy jedna spójna tania komunikacja w trójmieście? (4)
Nigdy ktoś kto jest wożony limuzyna nie zrozumie problemów ludzi w komunikacji.
- 118 11
-
2020-02-26 07:26
Za kilka miechów będziesz miał miesięczny na wszystko za 1,5 paczki (3)
I wystarczy,bardziej spójna być nie musi.
- 9 9
-
2020-02-26 07:43
typowe PiSowskie myślenie. jest dobrze jak jest wazne, że nasi w spółkach na stołkach siedzą nic nie robiąc (2)
- 5 10
-
2020-02-26 09:10
POpzpr wasz koniec (1)
nastąpił i przyjmij to do wiadomości.
- 1 4
-
2020-02-26 09:29
zastanow sie gdzie plujesz bo SKM jest zarzadzane przez PiS, a czego PiS nie dotknie to spartoli
- 6 2
-
2020-02-26 07:09
i po co się żali? (6)
te artykuły że niby ktoś się skarży są żenujące... widzę znów kampania anty skm pomimo tego , że korzysta z niej miliony osób rocznie .
Zlikwidujcie SKM zobaczycie jak będzie fajnie- 104 84
-
2020-02-26 07:19
tak, zlikwidować SKM i w to miejsce jakikolwiek prywatny przewoźnik. (3)
- 13 4
-
2020-02-26 08:10
Jasne... (2)
Nie wiesz dobry człowieku, żeby przewoźnik wyszedł na zero to bilety musiałyby być co najmniej o 1/3 droższe. Dlatego przewoźnicy świadczący tzw. przewozy użyteczności publicznej dostają dotacje. Przypominam - nowy osławiony gdański bilet miejsko-kolejowy za 99zł wprowadza kto? Marszałek i prezydent Gdańska. Nie SKM, Polregio, czy ZTM Gdańsk.
- 5 2
-
2020-02-26 08:21
chcesz nam powiedzieć, dobry człowieku (1)
że "prywaciarz" by nie zarobił na tym odcinku?:) Panie marszałku?:)
- 3 1
-
2020-02-26 08:39
To nie marszałek pisze, tylko zwiazkowcy kolejowi na przywilejach i wierchuszka z biura,
która nic nie robi bo ma legitkę partyjna PiS
- 7 0
-
2020-02-26 07:27
to wściekły atak na skm
inspirowany przez D bahn i komunistów! Skm takie dobre
- 5 3
-
2020-02-26 08:14
Nasza SKM jest super! A to że jeździ żadko i z opóźnieniami? "Tak, ale niektóre tylko przejściowo."
- 3 2
-
2020-02-26 07:10
Fajny ten czytelnik (18)
Taki mało rozgarnięty.
- 278 50
-
2020-02-26 07:12
(2)
dokładnie, zwykły lamus
- 39 12
-
2020-02-26 10:33
Ponieważ? (1)
Bo widzi problem i o nim mówi? Czemu ludzie, którzy chcą walczyć z patologiami są przez Ciebie nazywani lamusami? Bo sam w tym tkwisz i chcesz tkwić?
- 6 18
-
2020-02-26 19:00
ty chyba problemow w zyciu nie masz :D
bo skm jezdzi co 10 min omg omg omg- 2 1
-
2020-02-26 07:16
Nom (1)
Np można dorosnąć i ogarnąć dziewczynę na żonę, ale to inny temat
- 28 9
-
2020-02-26 09:30
W punkt!
Życie w konkubinacie to jakaś plaga.
- 9 3
-
2020-02-26 07:28
Taki korpoludek. (4)
To że SKM wymaga poprawy nie jest niczym nowym, tak jak nie jest również niczym nowym fakt iż każdy korpoludek wymaga pracy również nad sobą.
- 48 8
-
2020-02-26 07:33
a Ty rozumiem w administracji pracujesz (2)
czy może programista 15k na "swoim?";) obrażając interlokutorów wystawiacie sobie słabe świadectwo
- 9 8
-
2020-02-26 09:36
Programiści dość sprawnie opanowują rozkłady jazdy (1)
- 12 0
-
2020-02-26 11:14
To widocznie pracownik administracji
- 0 0
-
2020-02-26 09:38
...i nad poprawnym posługiwaniem się j. polskim!
- 4 0
-
2020-02-26 07:38
(3)
Przecierz pan nie musi być na punkt 9. Więc w czym jest problem?
- 19 4
-
2020-02-26 07:48
ej, ale ortografię to Ty kolego szanuj!
- 10 3
-
2020-02-26 10:34
W tym, że widzi cały problem z przewoźnikiem i komunikacją, a nie tylko to, czy się spóźnia do pracy (1)
W artykule nie chodzi o spóźnienia, tylko o całość zachowań komunikacyjnych w mieście, zachęty do korzystania z transportu publicznego, itd.
- 5 0
-
2020-02-26 11:12
zachęta do korzystania z skm jest jedna i ewidentna
Wsiadasz - czytasz/grasz w gre/śpisz - wysiadasz. Żadnego korka, żadnego zachowywawnia uwagi, żadnego martwienia się o miejsce do parkowania.
Jak się mieszka koło jednego przystanku skm i pracuje koło drugiego to autentycznie trzeba mieć coś z banią żeby wynajdować powody do dojazdów samochodem.- 12 1
-
2020-02-26 10:32
różnica między nim a Tobą polega na tym, że on dostrzega coś więcej
i chce coś z tym zrobić
- 2 10
-
2020-02-26 12:18
Czy 2-3 minuty to problem? (2)
Normalna (w szczycie) częstotliwość to co 7 lub 8 minut (suma daje kwadrans). Częstotliwość poza szczytem to co 10 minut. Problem pojawia się gdy są jakieś spóźnienia lub w ogóle nie podjeżdża SKM-ka.
- 1 0
-
2020-02-26 14:43
Czy 10 minut oczekiwania przy 18 minutach jazdy to problem? Tak. (1)
10 minut oczekiwania to sporo więcej niż wspominane 30 sekund w metrze.
- 2 0
-
2020-02-26 19:04
to
to zapraszam do wawy. Bedziesz se metrem smigal XD
- 0 0
-
2020-02-26 07:11
A ja mam auto dla pięciu osób (8)
to z nim SKM też przegrywa czy nie? Nie każdego stać na Smarta!
- 103 11
-
2020-02-26 08:00
Akurat smart (1)
Jest bardzo tani dlatego że to samochód ekonomiczny.
- 1 4
-
2020-02-26 08:18
Ale tylko dla dwóch osób.
- 6 0
-
2020-02-26 08:35
Może autorowi chodzi nie o Smarta tylko o Toyotę IQ... (2)
.
- 2 0
-
2020-02-26 08:41
albo teslę
- 0 1
-
2020-02-26 10:35
A może autor napisał, że dojeżdża w 2 osoby, a nie o aucie 2-osobowym?
Wiesz, że auto działa też, jak nie jest zapełniony 5 pasażerami?
- 2 0
-
2020-02-26 08:43
(2)
Jak jedziesz sam, to przegrywa.
Jak jedziesz w 5 osób, to zdecydowanie wygrywa.- 4 0
-
2020-02-26 09:51
do kaszlaka wchodzi 15 osób.
- 4 0
-
2020-02-26 10:14
15 osób i 2 koty!
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.