- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (263 opinie)
- 2 Dostał 5 mandatów naraz (70 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (323 opinie)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (204 opinie)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (50 opinii)
- 6 Rusza wyczekiwana inwestycja na Witominie (66 opinii)
SKM remontuje perony. 6 tygodni prac budowlanych i utrudnień
Rozpoczęły się remonty czterech stacji SKM. W dwóch miejscach zniknie odstęp między kolejką a peronem, w dwóch kolejnych naprawiony zostanie peron. Pasażerowie muszą się pogodzić z tym, że przez sześć tygodni kolejki będą jeździć nieregularnie.
Remonty rozpoczęły się też na dwóch kolejnych przystankach w Gdyni: Stocznia i Grabówek . Tam z kolei konieczna jest naprawa krawędzi peronowych.
Prace spowodują utrudnienia w ruchu pociągów i zmiany w rozkładach jazdy.
- Na każdy weekend przygotowaliśmy inny rozkład jazdy, można je sprawdzić na naszej stronie internetowej, stosowne informacje będziemy też wieszać w gablotach na przystankach - informuje Marcin Głuszek, dyrektor marketingu w SKM Trójmiasto. - Prace będą prowadzone głównie w ciągu dnia i mogą powodować kilkuminutowe opóźnienia. W niektórych miejscach konieczne będzie też zamykanie odcinków torów, przez co ruch kolejek będzie odbywać się wahadłowo.
Pierwsze prace były prowadzone w miniony weekend i od razu spowodowały niezadowolenie pasażerów, którzy w sobotę późnym wieczorem dzwonili do naszej redakcji lub informowali innych pasażerów o utrudnieniach za pośrednictwem naszego Raportu.
- Jechałem z Gdyni w kierunku Sopotu. W pewnym momencie moja kolejka zatrzymała się kilkaset metrów przed przystankiem w Redłowie, gdzie chciałem wysiadać. Najpierw przepuściła jeden skład jadący z przeciwnego kierunku. Po kilkunastu minutach oczekiwania przejechała kolejna kolejka w kierunku centrum Gdyni i dopiero po tym ruszyła moja. Mając przystanek w zasięgu wzroku przez ponad pół godziny czekałem, by kolejka doturlała się na peron. Nie do końca sprawnie przebiegało też informowanie pasażerów o utrudnieniach. Co prawda kierownik pociągu powiedział, że będziemy mieć opóźnienie, ale z zapowiadanych kilku minut zrobiło się pół godziny - relacjonował nasz czytelnik.
SKM tłumaczy, że wrzesień i październik to najlepsze miesiące na przeprowadzanie tego typu inwestycji. Po pierwsze nie ma już turystów i wzmożonego ruchu sezonowych pociągów, po drugie jest na tyle ciepło (bez przymrozków), by prace prowadzić także w nocy.
- Główne prace będziemy prowadzić w ciągu dnia, w nocy tylko w razie konieczności - obiecuje Marcin Głuszek. - Dołożymy wszelkich starań, by utrudnienia i uciążliwości dla pasażerów i mieszkańców były jak najmniejsze.
Szczegółowe rozkłady jazdy kolejek SKM w czasie prowadzonych remontów znajdziesz tutaj.
Opóźnienia i inne utrudnienia możesz też śledzić na żywo na mapie PLK PKP.
W poniedziałek otwarto oferty, które wpłynęły na przetarg na przebudowę przystanku SKM Chylonia w Gdyni. Do postępowania przystąpiło siedmiu wykonawców. Złożone oferty wahały się od 10,6 mln do 14,5 mln zł. Najniższą złożyła firma Rajbud z Szymbarka. Teraz nastąpi analiza złożonych ofert, wykonawca od momentu podpisania umowy będzie miał 12 miesięcy na realizację inwestycji.
W jej ramach powstanie nowa bryła peronu, który zostanie wyposażony w windę, informację pasażerską i monitoring. Na skróconym i podwyższonym peronie stanie też charakterystyczna wiata z przeszkleniami dachowymi, co ma wyróżnić przystanek na tle pozostałych.
Na peronie powstaną także miejsca, gdzie podróżni czekający na pociąg będą mogli schronić się przed wiatrem. Będzie to drugi, po Żabiance, modernizowany w ostatnich latach przystanek, gdzie zdecydowano się na takie rozwiązanie.
Prace powinny rozpocząć się wczesną jesienią i potrwają rok. Czy będą wiązały się z dużymi utrudnieniami w ruchu?
- Prace w Chyloni będą co prawda wiązały się z wyłączaniem na przemian jednego i drugiego toru, ale nie powinny mieć wpływu na częstotliwość kursowania składów, gdyż przystanek posiada swoje rozjazdy przed i za peronem i pociągi będą mogły korzystać także z torów Polskich Linii Kolejowych - mówi Maciej Lignowski, prezes spółki PKP SKM Trójmiasto.
Opinie (100)
-
2016-09-05 20:28
a noc
dlaczego nie wtedy?
ciężko pomyslec?- 3 0
-
2016-09-05 20:48
Czy to nie jest obciach?
Gdynia Redłowo, Stocznia, Grabówek, Leszczynki w Chyloni coś ma się dziać. Brak wind, brak zjazdów, brak jakiejkolwiek perspektywy żeby skorzystały z tych peronów osoby z wózkami dziecięcymi o inwalidach nie wspominając. Czy to nie jest mega obciach, że "propaguje się" komunikację zbiorową kiedy jednak wchodzimy w szczegóły okazuje się, że wszystko jest raczej na pokaz?
- 10 1
-
2016-09-05 21:45
hahaha wrzesień październik hahaha
Głuszek najmniej pasażerów jest w wakacje o dziwo jeżdżę 16 lat skm wrzeszcz grabowek
- 2 0
-
2016-09-05 21:58
Gdynia Cisowa - Remont trwa już 2 lata
2 lata trwa już kilkumiesięczny remont peronu Gdynia Cisowa.... końca nie widać
- 9 1
-
2016-09-05 22:13
Nakładki na peron (1)
Nie szybciej taniej było by dać aluminiowe 15 cm przedłużenie peronu na wspornikach. Pomalować na żółto i pięknie.
- 4 2
-
2016-09-06 12:31
no ale przecież kolesie nie zarobią na takim małym zleceniu
jak w Misiu
- 1 0
-
2016-09-05 23:56
Proponuję zmianę nazwy z SKM chylonia na SKM Meksyk (2)
Pustynny piach zaraz po wyjściu z peronów w stronę Hutniczej już pięknie nawiązuje do tej nazwy.
Do tego opalone twarze mieszkańców, chodzących chwiejnym krokiem od parzącego słońca.
Wypada uczcić ten wyjątkowy klimat okolicy.- 7 0
-
2016-09-06 12:32
Chłopcy z Pueblo i tercet egzotyczny z winem kaktusowym (1)
- 1 0
-
2016-09-06 17:06
ole!
- 0 0
-
2016-09-06 08:20
Po co te windy ?,przecież i tak zaraz nie będą działać, bo nie będzie kasy (1)
na przeglądy.
- 4 0
-
2016-09-06 17:19
podjazdy betonowe powinny być, nie windy
- 1 0
-
2016-09-06 09:01
remonty peronów skm
A kiedy Orłowo, zimą jest tam bardzo niebezpieczna ślizgawka, poza tym peron jest w środkowej części wybrzuszony i można zjechać po lodzie prosto pod koła nadjeżdżającej kolejki.
- 0 0
-
2016-09-06 09:44
ooo
Jakie ładne zdjęcie, W realu wygląda to znacznie gorzej.
- 4 0
-
2016-09-06 09:45
(2)
A nie byłoby bardziej sensownie prowadzić prace właśnie w nocy żeby w ciągu dnia utrudnień było mniej?
- 2 0
-
2016-09-06 10:33
Nie
Nie, bo to Polska.
- 0 0
-
2016-09-06 12:24
Tak, pod twoim oknem, ponoć kolejowe maszyny do przemieszczania i szlifowania szyn świetnie się do tego nadają
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.