• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM wprowadza zmiany

Marzena Klimowicz
10 grudnia 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
Od 14 grudnia zacznie obowiązywać nowy rozkład SKM. Od 14 grudnia zacznie obowiązywać nowy rozkład SKM.

Zmiana rozkładu jazdy, więcej pociągów, które będą częściej kursować do tego remonty peronów i być może nowe połączenie do Malborka - to najważniejsze zmiany jakie w planuje wprowadzić Szybka Kolej Miejska.



Od 14 grudnia zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy. Dla pasażerów oznacza częstsze, bo co 7-8 minutowe kursowanie pociągów na trasie Gdańsk Główny - Gdynia Główna i co 15 min. z Gdańska Głównego do Wejherowa. - Wydłużyliśmy także godziny szczytu przewozowego. Dziś rozpoczyna się on od godz. 6 i trwa do 9, w nowym rozkładzie rozciągnęliśmy go do godz. 20. - mówi Maciej Lignowski, członek zarządu SKM.

Czy podobają ci się zmiany wprowadzane przez SKM?


Oprócz tego zwiększono ilość pociągów na odcinku między Gdynią Chylonią a Wejherowem, które w godzinach szczytu będą kursować średnio co 15 minut. -Więcej niż do tej pory będzie także pociągów do Rumi i Redy, które również będą kursować w cyklu 15-minutowym - zapewnia Maciej Lignowski.

Ze względu na to, że miedzy Rumią a Wejherowem przebiegają tylko dwa tory kolejowe, po których oprócz pociągów SKM poruszając się także pociągi Intercity, towarowe czy Przewozów Regionalnych, 15-minutowy czas oczekiwania na pociąg może się nieco wydłużyć.

Zmiany dotyczą także trasy: Wejherowo - Gdańsk Główny. Wydłużono godziny szczytu przewozowego. Ranny potrwa do godz 9:39 (wcześniej do 8:11), a popołudniowy od 12:30 do 19.00.

W tym czasie kolejki będą kursować do 15 minut na tej trasie.
- Uruchomiliśmy dodatkowo dwie pary pociągów z Redy do Gdańska Głównego w porannym szczycie przewozowym (od godz. 9:15 do 12:15) i pięć pociągów z Gdańska do Redy w przedziale czasowym (10:00-13:30).

Jak zapewnia Maciej Lignowski, nowy rozkład jest skorelowany z rozkładami innych pociągów, autobusów i trolejbusów. - Wspólnie prowadziliśmy prace and rozkładem i staraliśmy się żeby nasze pociągi w szczycie porannym i popołudniowym zapewniały przyjazd i odjazd pociągów Intercity czy wojewódzkich. Na te pierwsze i ostatnie ekspresy i Intercity jest zapewnione połączenie -zapewnia Maciej Lignowski. - Jednak nie zawsze udało nam się dopasować rozkład do kursujących na odcinku: Gdańsk - Wejherowo autobusów czy trolejbusów, jednak jesteśmy otwarci i staramy się żeby nasze pociągi zazębiały się z przewoźnikami miejskimi, jak Zakładem Komunikacji Miejskiej czy przedsiębiorstwem Komunikacji Trolejbusowej.

Wiadomo też, że wygasająca 13 grudnia umowa dotycząca honorowania okresowego biletu obowiązującego na trasie Gdańsk Główny - Tczew zostanie przedłużona. - Jest wola samorządu by bilet okresowy dalej był honorowany. Formalnie umowy o przedłużeniu nie ma, jednak z naszej strony mogę zapewnić, że zrobimy wszystko żeby w jak najszybszym czasie umowa została przedłużona.

Pewne jest także, że w nowym roku nie będzie podwyżki cen biletów, jednak biorąc pod uwagę rosnące koszty energii elektrycznej nie można tego wykluczyć w kolejnych latach. - Wzrost cen biletów to ostatnia rzecz jaką chcielibyśmy zrobić. Ostatnia podwyżka o 12 proc. miała miejsce w zeszłym roku. Po analizie okazało się, że już po niej nasze bilety były droższe w stosunku do innych przewoźników obsługujących te same trasy. Jednak już wiemy, że w przyszłym roku zapłacimy za energię o 30 proc. więcej. To jednak nie przełoży się na podwyżki.

Wzrost przychodów SKM upatruje właśnie w nowym, atrakcyjniejszym rozkładzie jazdy, licząc na wzmożony napływ klientów.

W planach natomiast pozostaje remont peronów SKM, a co za tym idzie poprawy bezpieczeństwa przez zainstalowanie monitoringu i przystosowania ich do potrzeb niepełnosprawnych. W pierwszej kolejności SKM zajmie się przystankami leżącymi na trasie, po której będą przemieszczać się kibice Euro 2012. Do 2011 wyremontowane mają zostać perony SKM: Wrzeszcz, Politechnika, Żabianka, Sopot, Sopot Wyścigi, Gdynia Wzgórze św. Maksymiliana. Niedługo skończy się remont stacji SKM Gdańsk Oliwa.

- Zostaną one wyposażone w urządzenia ułatwiające osobom niepełnosprawnym dostanie się na peron i do pociągu - słyszymy od Macieja Lignowskiego.

Najmniej pewną inwestycją w nadchodzącym roku jest uruchomienie połączenia z Malborkiem, bo choć władze samorządowe tego miasta są zainteresowane takim pomysłem wszystko, jak zwykle, zależy od pieniędzy.

Opinie (154) ponad 20 zablokowanych

  • Gdzie się kończy Gdańsk?

    • 0 0

  • Dlaczego kolejką nie mogę dojechać do Oruni czy Pruszcza Gdańskiego?

    • 0 0

  • (2)

    między Gdynią główną a Chylonią nie będzie więcej pociągów, więc co za narzekanie na przejazdy kolejowe, a nawet rzadziej będą jeździć, więcej będzie do Wejherowa przy tej samej ilości skmek, więc oczywiste jest że do Chyloni musi być mniej bo nikt nie kupił składów, pociągi jeżdżące do Chyloni będą jeździć teraz do Gdyni Głównej:)

    • 0 0

    • o jej!

      rzeczywiście, między Chylonią a Główną są tak potężne potoki pasażerów, że tam trzeba kolejki puszczać nie co 7, a co 2 minuty, napiszcie petycję, setki tysięcy podpisów gwarantowane!!!

      • 0 0

    • czy ty wg wiesz gdzie jest chylonia i gdzie znajduja sie przejazdy kolejowe? Bo z tego co napisales wynika ze nie masz zielonego pojecia!

      • 0 0

  • A gdzie supernowoczesne kolejki a'la Maglev ?:) (2)

    .. znudziło mi się przemieszczanie starymi, brzydkimi i co gorsza śmierdzący kolejkami skm. Czas na nowość! Tylko kiedy?

    • 0 0

    • co 10 min w Tokio:)

      • 0 0

    • pff...

      Jak Ci się znudziło to zmień środek transportu.
      Zapomniałaś/eś wspomnieć o tym,że mamy parę nowych skm-ek. Ja zachwycać się będę jak odczuję te zmiany. Będą częściej kursować? Dlaczego dopiero teraz? Czyżby Warszawa oddała nam nasze pożyczone skm-ki?

      • 0 0

  • LASKOWICE POMORSKIE (3)

    SKORO POWRACA TRASA DO MALBORKA DLACZEGO NIE POWRACA JAK KIEDYS DO LASKOWIC LUB SMĘTOWA???

    • 0 0

    • wieśniaki niech same sobie radzą! (2)

      to jest szybka kolej MIEJSKA!!!

      • 0 0

      • (1)

        widze że kultura bokiem ci ludku wychodzi....

        • 0 0

        • Nie ma co się takim przejmować.

          Jakby chciał mieć faktycznie MIEJSKĄ kolej to psioczyłby na to, że SKM jeździ do Słupska i korzystał z pociągów pośpiesznych Gryf, Rybak Bryza, które kosztują z 10zł. więcej niż SKM. A tak to sam pewnie zasuwa SKM-ą w tamte strony.

          • 0 0

  • Więcej pociągów, częstsze kursy...i remonty. Nie wiem jak Wy ale dla mnie to jakoś się wyklucza.

    • 0 0

  • A MOŻE BY TAK POPRAWIC FUNKCJONOWANIE AUTOMATOW Z BILETAMI?? (4)

    Te automaty to jawna kpina..

    Banknotów nie przyjmuja (o ile w ogole je oddaje), monety przelatuja lub sie zacinaja, a co najlepsze czasem rzada odliczonej kwoty (szczegolnie w nocy) a kto o 3 rano ma odliczone 1,95??

    zenada..

    • 0 0

    • prawda

      Z tym to na prawdę przegięcie. Niech już weźmie te 5 groszy lub chociaż taka opcja będzie żeby już stracić je. Pół godziny ostatnio czekałem bo oczywiście automat przyjmował tylko drobnymi i musiałem iśc do kasy podczas gdy SKM'ka pojechała w siną dal...

      • 0 0

    • (1)

      jak zwykle biedny studencik - faktycznie zenada

      • 0 0

      • żenada to twoj wpis.

        • 0 0

    • "banktnotów nie przyjmują"?

      Jak to nie przyjmują? Wczoraj kupiłem 14dniowy na najkrótszy odcinek płacąc 50złotówką... i przyjął.

      To że za jednorazowy bilet nie przyjmują banknotów to w miarę zrozumiałe - w końcu mogą tam włożyć tylko skończoną ilość bilonu

      • 0 0

  • Co to za bajdurzenie o Malborku i problemach finansowych? (2)

    Skoro kilka lat temu SKM obsługiwała trasy do Elbląga (przez Malbork), Laskowic Pom. i Iławy to nie było żadnego głupiego gadania o braku pieniędzy. Prawdziwy powód jest zapewne taki, że PR i SKM dogadały się kilka lat temu, iż nie będą sobie wchodziły w drogę. SKM dostanie w całości Słupsk, a PR wszystkie dotychczasowe relacje, na których SKM zgarniała PR najwięcej pasażerów (tj. Elbląg, Iławę, Laskowice). PKP teraz nie jest na rękę wpuszczać konkurenta dla PR, bo pomimo że to spółki z jednej stajni, to jednak taryfowo SKM wypada korzystniej od PR.

    • 0 0

    • (1)

      puśćmy jeszcze SKM-ki do Olsztyna, Działdowa, Bydgoszczy i Kołobrzegu, tak będzie najlepiej, najwygodniej i najtaniej, w końcu SKM ma nieograniczone możliwości taborowe prawda?

      • 0 0

      • Ale głupoty wygadujesz.

        Obsługiwanie tras na Malbork i Słupsk to i tak mniej niż kiedyś. Przypominam, były pociągi nawet do Iławy i Laskowic. Kłopotów taborowych zero, więc nie wciskaj ludziom ciemnoty. No chyba, że chcesz aby dalej województwo pomorskie było czarną dziurą pod względem kolejowym, gdzie na ważniejszych trasach panuje monopol jednej spółki - Warszawa (IC), Słupsk (SKM), Elbląg, Bydgoszcz (PR).

        • 0 0

  • Sprinter (2)

    a co z pociągami SKM Sprinter ? Jak na mnie powinno być ich więcej jeżdżą chyba ze dwa na cały dzień ...

    • 0 0

    • (1)

      dokładnie - więcej sprinterów!

      • 0 0

      • puszczając sprintery SKM musi płacić za dostęp do nieswoich torów, co tworzy dużo większe koszty uruchomienia takich pociągów

        • 0 0

  • To nie nowość!!!

    Był już taki czas ,,,ze pociągi skm jeżdziły co 7 minut,pora by do tego wrócić !!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane