• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM zapłaci 24 mln zł za remont przystanku Grabówek

bra
25 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Tak po remoncie będzie wyglądał przystanek SKM Grabówek i jego okolice.
  • Tak po remoncie będzie wyglądał przystanek SKM Grabówek i jego okolice.
  • Tak po remoncie będzie wyglądał przystanek SKM Grabówek i jego okolice.
  • Tak po remoncie będzie wyglądał przystanek SKM Grabówek i jego okolice.
  • Tak po remoncie będzie wyglądał przystanek SKM Grabówek i jego okolice.

24,2 mln zł kosztować będzie gruntowy remont przystanku SKM Grabówek. Wybór wykonawcy nie był pewny, bowiem najkorzystniejsza oferta w przetargu była o 1,6 mln zł wyższa niż budżet Szybkiej Kolei Miejskiej. Realizacja wszystkich prac potrwa 11 miesięcy.



Co dla ciebie, jako pasażera SKM, jest ważniejsze?

Niedawno informowaliśmy, że w tym roku podróżujących SKM-ką po Gdyni czekają utrudnienia związane z remontami aż czterech przystanków: Orłowa, Leszczynek, częściowo Gdyni Głównej. Ostatnim na liście jest peron w Grabówku.

Spółka SKM właśnie podjęła decyzję o wyborze konsorcjum Roverpol i Roverpol Infraestructuras na wykonawcę modernizacji SKM Grabówek. Będzie ona kosztowała 24,2 mln zł. A to oznacza, że przewoźnikowi udało się znaleźć brakujące 1,6 mln zł. Taka była bowiem różnica między najkorzystniejszą ofertą a budżetem.

Tak dzisiaj wygląda peron SKM w Grabówku. Widoczny na zdjęciu budynek zostanie rozebrany. Tak dzisiaj wygląda peron SKM w Grabówku. Widoczny na zdjęciu budynek zostanie rozebrany.
Wykonawca będzie miał 11 miesięcy od momentu podpisania umowy na całkowitą metamorfozę przystanku, w ramach której m.in.:
  • zburzony zostanie budynek peronowy z zapleczem technicznym oraz poczekalnią;
  • powstanie nowa nawierzchnia peronu z wiatą na całej długości oraz dwa wiatrołapy;
  • przebudowane będzie przejście od strony pętli trolejbusowej;
  • na peron będą prowadzić nowe zadaszone schody, a obok nich powstanie pochylnia;
  • pojawią się też nowe elementy małej architektury (ławki, śmietniki) oraz urządzony zostanie niewielki plac przy pętli trolejbusowej.

Projekt przewiduje ponadto wykonanie "komory podtorowej" we wschodniej części przystankuMapka (tj. w stronę Stoczni). Będzie to niedostępna pusta przestrzeń, która w przyszłości może posłużyć do budowy nowego dojścia do przystanku od strony sklepu Lidl.

Na zdjęciach satelitarnych doskonale widoczna jest w tym miejscu wydeptana ścieżka prowadząca na peron.
bra

Opinie (120) 1 zablokowana

  • Aż dwa wiatrołapy i tylko 24 miliony. Coś wspaniałego

    • 3 1

  • Tutaj tez oststni w łańcuszku wykonawca dostanie 2 miliony podczas gdy generalny ma 24 milion jak w przypadku awf gdzie jawnie skrojono podwykonawców którzy do końca życia zostaną z długami.

    • 1 1

  • Jasna kolorystyka na przystankach SKM to nieporozumienie (1)

    Zwłaszcza przy dużej częstotliwości ruchu i żeliwnych klockach hamulcowych, które powodują osadzanie się nalotu i efekt rdzy. Proszę zwrócić uwagę na elewację hotelu w Sopocie! Takich rzeczy powinni być świadomi architekci, ale też Zamawiający, który zna (przynajmniej teoretycznie) specyfikę swojego działania i tym samym winno się minimalizować koszty późniejszego utrzymania, konieczności czyszczenia nawierzchni peronowej czy elementów stalowych.

    I na zakończenie - przykro że w żaden sposób przystanek nie jest powiązany z estakadą, co mogłoby stanowić szybki i wygodny punkt przesiadkowy dla północnych dzielnic. Ale lepiej jest tak jak jest więc nie będzie niczego.

    • 11 0

    • mogliby uruchomic waskotorowke wahadlowo, najlepiej podziemna

      • 0 0

  • (3)

    Szkoda że nie jest od razu realizowane dojście od strony Lidla. Wielu mieszkańców idących w tą stronę czy uczniowie Chłodniczaka musi w związku z tym nadrabiać 700 metrów! Brak zapowiadanego wcześniej tunelu powoduje że dalej wiele osób będzie "skakać" przez tory. Jak już się robi raz na 60 lat remont to może jednak warto to zrobić porządnie.

    • 108 2

    • może podstawią autonomiczne busy

      skoordynowane z rozkładem jazdy?

      • 1 4

    • Tym bardziej ze zamierzaja postawic nonsensowny placyk nie wiadomo dla kogo. Kto tam bedzie na lawce siedzial? Wiem, cena...

      • 9 0

    • Teren za Lidlem jest prywatny i pewnie powstaną tam mieszkania. Od współpracy tego dewelopera z PKP zależy dojście do peronu z tamtej strony. Dlatego też w projekcie jest zaprojektowana ta przestrzeń, by w przyszłości łatwo zrobić takie dojście.

      • 3 0

  • No to graficiarze szykujcie farbę.

    a kierowczyki wyszukujcie miejsca na trawnikach.

    • 1 0

  • Pierwszy komentarz, i już widać, że to kolejna inwestycja, która nie brała pod uwagę konsultacji z mieszkańcami.

    • 6 2

  • (15)

    Zniszczyć chyba ostatni zabytkowy przystanek na tej linii, ze świetną poczekalnią, żeby postawic takie niefunkcjonalne coś bez wyrazu? Tylko remont! Ratujmy Grabówek!

    • 65 14

    • zabytek? nie wszystko co stare to zabytek (1)

      • 8 11

      • Jest stary, ładny i to nam wystarcza, żeby się martwić, że zniknie.

        • 9 4

    • (3)

      Obawiam sie, ze za pozno? Bryla jest piekna, ale Polacy sa slepi :(

      • 15 3

      • To obiekt użyteczności publicznej, nie muzeum. (1)

        Przede wszystkim ma być funkcjonalny.

        • 3 9

        • Nonsens. Ma być i funkcjonalny, i ładny - nowy projekt może jest funkcjonalny, zobaczymy, natomiast jest tez szpetny, a brzydkie otoczenie to niska jakosc zycia. Obiekty uzytecznosci publicznej na swiecie bywaja fenomenalne. Mozna bylo zostawic bryle i mimo to diametralnie przebudowac peron. Nowy projekt szybko sie zestarzeje, jak wszystko, co brzydkie.

          • 7 0

      • wsiedzie piknej ale wsiedzie idziej

        • 1 0

    • Hmm

      Nie każdy facet z widłami to Neptun albo jakoś tak..

      • 6 6

    • Można odnieść wrażenie, że chodzi o wydanie pieniędzy, a nie o pasażerów. Przystanek można wyremontować. Zwłaszcza, że wiaty z prawdziwego zdarzenia potrzebuje choćby Orłowo.

      • 7 1

    • Wiecznie zaszczana poczekalnia. (1)

      Strach tam przebywać.

      • 5 3

      • Przeciez mozna tam ustawic zwyklego robota do obcinania

        • 1 0

    • Dworzec gdynia grabówek (1)

      Rozumiem remont ale dlaczego cudownie wygodną poczekalnia mają zburzyć i postawić wiatę albo coś podobnego
      Podobnie w Orłowie rozwalił wszystko schody na wiadukt są o 11 stopni wyższe a windy /podnośniki NIGDY nie działają.
      Czy osoby decydujące korzystają z tych peronów czy tylko uszczęsliwiaja innych

      • 9 0

      • Nowo budowane schody bardzo niewygodne: np. przy wejsciu spod tunelu przy Wzgórzu św. Maksymiliana, z przystanku skm Gdynia Redł

        • 0 0

    • wysłać tam NIK!

      • 1 0

    • (1)

      Kilka betonowych słupków ma kosztować 30 baniek?

      • 3 0

      • Z czegoś muszą żyć

        • 0 0

  • Ciekawy, zabytkowy budynek zostanie zburzony i w to miejsce zbudowana nijaka, pozbawiona charakteru wiata, jak 1000 innych (1)

    Naprawdę nie dało rady zachować tego budynku i zmodernizować pozostałej części peronu?
    Dokąd my zmierzamy....

    • 9 1

    • Nie rozumiemy co Pan chcial przekazac w swojej wypowiedzi

      Z powazaniem pkppis

      • 0 3

  • Ten peron to już de fakto Leszczynki

    • 4 1

  • (1)

    Jest gorzej a nawet bardzo źle nowy projekt nie pasuje do charakteru dzielnicy, stary to chyba zabytek kolejnictwa czy nie powinien być odrestaurowany i zachowany

    • 8 2

    • Nowy projekt jest kiczowaty i nieudolnie nawiazuje do kosciola. Amatorszczyzna, poziom slabego studenta architektury.

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane