- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (477 opinii)
- 2 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (280 opinii)
- 3 Gdynia najszczęśliwsza. "Nie płaciliśmy" (158 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (228 opinii)
- 6 Szybko odzyskali skradzionego pheatona (67 opinii)
Są domy, będą ulice. Inwestycje na Pogórzu
Gruntowna przebudowa na skraju dolnej części Pogórza. Nawierzchnię i pełną infrastrukturę zyskają ulice: Cynkowa, Mosiężna i Magnezjowa. Projekt powstanie w kilkanaście miesięcy, a prace budowlane zaczną się w 2024 roku.
Dominuje tu zabudowa jednorodzinna, tyle że - jak to z obrzeżami miast bywa - z kiepskim dostępem do infrastruktury drogowej.
Problemem jest więc nie tylko dojazd do posesji, ale też dość częste zalania po ulewach czy burzach.
Podtopienia utrapieniem
W 2021 roku nową nawierzchnię zyskało kilka ulic w tej okolicy. Teraz w planach jest przebudowa, a raczej budowa kolejnych trzech: Cynkowej, Mosiężnej i Magnezjowej.
O planach miasta pisaliśmy we wrześniu.
![Chcą gruntownie przebudować trzy ulice](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3258/150x100/3258362__c_50_160_467_337__kr.webp)
Urzędnicy nie ukrywają, że wydział inwestycji kilkukrotnie ogłaszał postępowania przetargowe, a wykonawcę było trudno wybrać. Wreszcie postępowanie udało się rozstrzygnąć.
Projekt i prace wykona firma Elgrunt. Ich koszt to 6,5 mln zł brutto.
Będzie zbiornik retencyjny
W ramach inwestycji powstanie 600 metrów kompleksowego układu drogowego z infrastrukturą podziemną, oświetleniem oraz utwardzeniem. Ale nie tylko.
Powstanie także lokalny zbiornik retencyjny, a także studnie chłonne, które zabezpieczą mieszkańców w czasie opadów deszczu często skutkujących podtopieniami.
Zwracają na to uwagę też władze miasta.
- Jednym z największych wyzwań w tym rejonie jest nie tylko utwardzenie nawierzchni w sposób trwały, ale umiejętne zagospodarowanie wody opadowej i roztopowej. Stworzenie kanalizacji deszczowej jako instalacji podziemnej wiąże się z koniecznością jednoczesnej przebudowy istniejących instalacji podziemnych w obszarze występujących kolizji projektowych. - podkreśla Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Inwestycja podzielona na dwie części:
1. Opracowanie projektu budowy ul. Mosiężnej, Cynkowej i Magnezjowej.
2. Wykonanie robót budowlanych w zakresie realizacji:
- ul. Cynkowej (długości ok. 269 m) w formie ciągu pieszo-jezdnego;
- ul. Magnezjowej (długości ok. 162 m) w formie ciągu pieszo-jezdnego;
- ul. Mosiężnej (długości ok. 185 m) w formie ciągu pieszo-jezdnego;
- kanalizacji deszczowej z odprowadzeniem wód do zbiornika retencyjno-chłonnego;
- zbiornika chłonnego w formie ogrodu deszczowego do odprowadzenia wód deszczowych;
- ogólnodostępnej ścieżki wykonanej z kostki brukowej betonowej oraz urządzeń małej architektury wraz z montażem ławek, koszy na odpady, stojaków i rowerowych;
- przebudowy oświetlenia drogi, sieci wodociągowych i kanalizacji sanitarnej, sieci gazowych, teletechnicznych i energetycznych.
Czas wykonania pierwszej części to 15 miesięcy, natomiast zadania drugiego 25 miesięcy. Obie od dnia podpisania umowy.
Wykonawca będzie pełnił także nadzór autorski nad inwestycyjną.
![Trójmiejskie ciekawostki historyczne](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/69/2798/405x405/2798906__kr.webp)
Trójmiejskie ciekawostki historyczne
Rozpocznij quizOpinie (65) 5 zablokowanych
-
2023-03-29 08:25
mam nadzieję że zdążą z tymi remontami przed wyjściem polski z Unii Eurpoejskiej
bo później już nie będzie pieniędzy na to
- 12 2
-
2023-03-29 08:29
Toż to Trzeci Świat.
- 10 2
-
2023-03-29 08:37
Opinia wyróżniona
Piękne okolice - ale bez dróg masakra (10)
Kilka tygodni temu odwiedziłem kilka adresów w Mostach, Kosakowie, Pierwoszynie piękne położenie, widok na zatokę, mnóstwo pięknych domów ale układ drogowy masakra, zakładałem ze będę jeździł również po drogach gruntowych ale nie w takim stanie i na tak długich odcinkach . samochód osobowy w błocie po klamki, buty w błocie . . Przypuszczalnie minie kilkanaście lat aż drogi powstaną
- 34 4
-
2023-03-29 08:48
(1)
Jeżeli miasta Gdynia czy Gdańsk nie sa wstanie budować lokalnych dróg (jak na obrazku) . to kiedy powstaną drogi w Mostach, Kosakowie, Pierwoszynie . jakie sa realia ?
- 8 3
-
2023-03-29 11:51
Przecież gmina Kosakowo buduje więcej niz Gdynia
- 5 1
-
2023-03-29 08:57
powinny powstać tylko za pieniądze mieszkańców którzy z nich korzystają (5)
kto im kazał tam domy budować? jak kupowali tanie działki przy drodze gruntowej to zaakceptowali taki stan, niech sobie radzą sami, dlaczego ci odpowiedzialni co kupili droższe nieruchomości z istniejącą infrastrukturą mają dokładać do czyjejś nieodpowiedzialnej decyzji życiowej?
- 14 15
-
2023-03-29 09:02
Tanie w mostach? XD
- 7 2
-
2023-03-29 10:48
Co to za durny komentarz?
Centrum Gdyni też kiedyś było klepiskiem. Każde miasto, wieś czy osada zazwyczaj się rozwija. To chyba normalne, że ludzie chcą, aby ich warunki życia polepszały się. A od dbania o to są właśnie władze samorządowe.
- 9 3
-
2023-03-29 10:58
(2)
a podatek od gruntu to myślisz, że na co iść pownien jeśli nie na sensowny dojazd do posesji?
- 3 2
-
2023-03-29 12:42
I ile płacisz tego podatku od gruntu? (1)
50zl?
- 1 1
-
2023-03-29 14:56
98zl w Gdyni
- 1 0
-
2023-03-29 10:10
Takie same zdjecia jak w Baninie.
Zalewiska brak drog, polamane plyty, syf.
- 5 1
-
2023-03-30 07:16
Piękne okolice to tam były 30 lat temu-jak jeszcze mało kto sie tam budował.Teraz jest dom na domie wszystko pod turyste a efekt jest wrecz odwrotny....
- 0 0
-
2023-03-29 09:13
ktoś ważny kupił tam dom.
- 13 1
-
2023-03-29 09:48
Piękna sceneria.
Realizatorzy programu "rolnik szuka żony" nie musieliby na wieś wyjeżdżać by nagrać program.
- 12 1
-
2023-03-29 09:51
Typowe w Polsce : najpierw domy a potem infrastruktura . Tak było i będzie.
- 27 3
-
2023-03-29 10:25
Powinno się w drodze uchwały miejskiej
ustalać standardy budowy ulic osiedli jednorodzinnych o bardzo obniżonej względem oczekiwań wytycznych projektowych. Żeby nie było później zaskoczenia że ktoś buduje dom i przez 20-30 lat oczekuje że mu łądnie w końcu wyasfaltują drogę. Uliczki do 10 adresów jednorodzinnych powinny być budowane od razu, ale jedynie z płyt ażurowych na lekkiej podbudowie. do odnogi prowadzące do 50-100 adresów jednorodzinnych niewiele lepszy standard, ale też od razu, bez czekania 20 lat na cywilizację... a dopiero jedna trzonowa droga przez jakieś osiedle z kostki brukowej. Asfaltowe równe drogi powinny tylko łączyć małe osiedla ze sobą bo tam już i autobus pojedzie i jakiś tranzyt zaopatrzenia sklepów. Urbaniści mają związane ręce bo prawo jest upośledzone i działa z gigantycznymi opóźnieniami w stosunku do potrzeb i bieżącego rozwoju miasta!
- 3 3
-
2023-03-29 10:38
Gdynia najlepsze we wszystkich światowych rankingach
- 5 0
-
2023-03-29 10:50
Niech się wezmą za te kopciuchy, tam zawsze jest fioletowe oczko, syf że nie ma czym oddychać
- 4 3
-
2023-03-29 11:11
Nawet na wsi mają ulice,ktoś zapomniał o tej części miasta?
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.