• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Są już minibusy i trasa linii 100 w śródmieściu Gdańska

Krzysztof Koprowski
14 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Dwa z sześciu zamówionych minibusów posłużą do obsługi linii w ścisłym Śródmieściu Gdańska. Dwa z sześciu zamówionych minibusów posłużą do obsługi linii w ścisłym Śródmieściu Gdańska.

Autobusowa linia, która obsługiwać będzie Główne i Stare Miasto zostanie uruchomiona przed końcem października. Odjazdy z przystanków zaplanowano co ok. 20 minut.



Taką trasą pojedzie linia 100 przez Stare i Główne Miasto w Gdańsku. Taką trasą pojedzie linia 100 przez Stare i Główne Miasto w Gdańsku.
O pomyśle uruchomienia komunikacji autobusowej w ścisłym centrum Gdańska pisaliśmy jako pierwsi pod koniec lipca br. Od tego momentu sprawy potoczyły się błyskawicznie, bo zaledwie niespełna miesiąc później rozstrzygnięto przetarg na autobusy, które w liczbie dwóch sztuk są już w Gdańsku.

I to właśnie dwa pierwsze autobusy posłużą do uruchomienia linii 100, która będzie wykonywać pętlę uliczną po ulicach historycznego Śródmieścia. Pozostałe autobusy skierowane zostaną bowiem do obsługi innych rejonów miasta, w tym m.in. Osowej oraz okolic Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.

Nowa linia uruchomiona zostanie do końca października.

- Uruchomienie linii będzie jeszcze tematem spotkania komisji ds. bezpieczeństwa i organizacji ruchu drogowego, które przewidzieliśmy na najbliższą środę. Dodatkowo trzeba ustawić słupki przystankowe. Nie sądzę, by udało się zdążyć z tym przed 19 października [taki termin podawano wcześniej - przyp. red.], ale z pewnością ruszymy z nową linią do końca miesiąca - informuje Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku ds. przewozów.

Jak oceniasz rozkład linii 100?

Przystanek początkowy "setki" zlokalizowany będzie w środkowej zatoce przy dworcu głównym. zobacz na mapie Gdańska Przy dworcu głównym będzie znajdował się też przystanek końcowy. W stosunku do wcześniejszych planów, miniautobusy nie pokonają całej ul. Ogarnej, a wyminą odcinek przekształcony w deptak zobacz na mapie Gdańska świeżo wykonaną ulicą powstałą przy okazji budowy Teatru Szekspirowskiego zobacz na mapie Gdańska.

- Dwa pojazdy pozwolą na uruchomienie linii z częstotliwością co ok. 20 minut. Tyle bowiem będzie trwało pokonanie całej trasy, ale w godzinach szczytu należy się liczyć z nieco dłuższym czasem przejazdu ze względu na korki - tłumaczy Zomkowski.

Linia ma funkcjonować z 20-minutowym taktem przez cały tydzień w godzinach od ok. 7 do ok. 23. Nie da się jednak ukryć, że taka częstotliwość jest niezbyt atrakcyjna, biorąc pod uwagę przesiadkę z tramwaju lub autobusu, na którą dodatkowo będzie się nakładało pokonanie tunelu podziemnego ze schodami.

20 minut to też czas, który potrzebny jest na spacer spod dworca np. do nabrzeża Motławy czy innych oddalonych obszarów od głównej osi komunikacyjnej. Czy zatem "setka" nie będzie wozić zamiast pasażerów powietrza?

- Praktyka pokaże, jakim zainteresowaniem cieszy się linia. Docelowo być może rozwiniemy komunikację na tym obszarze miasta. Będziemy obserwować zapełnienie pojazdów i zbierać opinie pasażerów - zapewnia zastępca dyrektora ZTM Gdańsk ds. przewozów.

Na nowej linii obowiązywać będzie normalna taryfa przewozowa. Przystanki będą również funkcjonować jako zwykłe. Z racji niewielkiej ilości miejsca, ograniczone będą one tylko do słupka przystankowego z rozkładem jazdy.

Miejsca

Opinie (158) 4 zablokowane

  • cała trasa w korkach...

    • 5 0

  • Na to są pieniądze

    A na skasowane kursy autobusu nocnego N1 już nie. Które są bardziej potrzebne? Czy z tej linii 100 ktokolwiek będzie korzystał (poza kaskaderami opłaconymi przez ZTM)?

    • 7 0

  • Busik

    ....przydały by się na Diamentowej,Piaskowej na Oruni...gdzie jest pod górę,a nie w City !!!!!!

    • 10 0

  • (2)

    Trochę jestem w szoku, że od pomysłu do realizacji nie upłynęło milion lat!

    • 2 4

    • natalka

      Niemożliwe:

      Ludzie żyją na ziemi ok. 100.000 lat. Cywilizacja trwa ok. 7.000 lat. Cywilizacja przemysłowa trwa 200 lat, w Gdańsku jeszcze krócej. Więc jaki milion?

      • 1 4

    • Była forsa do preputania, to i czas naglił.

      Zasada, o której piszesz dotyczy wyłącznie terminów likwidacji absurdalnych prowizorek oraz realizacji inwestycji potrzebnych ;-)

      • 7 0

  • w krakowie są dorożki i melexy do zwiedzania

    ruch,zaopatrzenie knajp tylko jak ludzi na rynku brak, o poranku, a tu takie cuda. co za poroniony pomysł

    • 11 0

  • Ludzie schorowani, inwalidzi

    to gdyby chcieli korzystać z tej linii celem dojazdu do przychodni na Wałowej, to nie za bardzo będą mogli. Przystanek przy hotelu Heweliusz a następny przy Madisonie i szkole muzycznej, to tak czy inaczej daleko jest.
    To linia raczej dla chcących sobie objechać Główne i Stare Miasto, ewentualnie dla turystów chcących się dostac do Radissona, Hanzy czy Hiltona.

    • 6 0

  • Kolejny pomysł rodem z kapelusza.

    Można by np. puścić drogę przez dawny most kolejowy na Olszynce celem odciążenia Bramy Nizinnej ale co tam, będa fanfary, będzie wstęga i klapa na ordery.

    • 7 0

  • (1)

    lepiej na nowe osiedla puścili by więcej autobusów,a nie 174 przez ul.Czermińskiego raz na godzinę

    • 8 0

    • oczywiście

      w d*pie mają gdzie ludzie zrobią zakupy, dziwne,że Carrefur nie upomina się o klientów,czym mają dojechać

      • 4 0

  • Dlaczego nie przez ul.Wałową? (1)

    Uważam, że linia 100 powinna jechać ul.Wałową obok znajdującej się tam przychodni lekarskiej co w znacznym stopniu ułatwiłoby życie starszym i schorowanym mieszkańcom Starego Miasta.

    • 6 0

    • To jest bardzo dobry pomysł. Autobus powinien docelowo ze Stolarskiej

      skręcić w Rybaki i objechać Wałową koło przychodni do dworca PKP(oczywiście po likwidacji tej porąbanej pętli Stare Miasto i wyrzuceniu ze Śródmieścia tych śmierdzieli przegubowych, które nigdy nie powinny były się tam pojawić).
      To załatwiłoby też Lisickiemu jego cwaniackie próby podniesienia czynszów w mieszkaniach komunalnych (likwidacja bonifikat), bo miałby na tej trasie autobus.
      Pomysł z Wałową (przychodnia i PGNIG) ma przynajmniej jakieś uzasadnienie zwłaszcza dla starszych mieszkańców (bo jeśli gdzieś jeżdżą autobusami po dzielnicy to właśnie do lekarzy), bo przystanek kilkadziesiąt metrów od dworca koło Madisona na skrzyżowaniu z Rajską jest kompletnie pozbawiony sensu.

      • 7 0

  • Jak się nie sprawdzi to zlikwidują. (1)

    Najwięcej do obszczekiwania pomysłu mają ci,co w te rejony przychodzą na sobotnią balangę albo niedzielny spacerek.A tu tysiące ludzi mieszkają,pracują,chodzą do szkół i mają dość dygania codziennie z okolic Targu Rybnego do LOTu albo dworca, żeby wsiąść do tramwaju.Bardzo dobry pomysł.Kto nie chce, niech nie jeździ.W Londynie autobusy i to piętrowe,śmigają uliczkami węższymi niż nasza Kozia i nikt nie płacze.

    • 1 10

    • Jakbyś mieszkał koło Targu Rybnego, to wiedziałbyś że na autobus na

      Wałową masz bliżej niż do LOT-u

      • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane