• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec sagi o rondzie na południu Gdańska. Są miliony złotych i umowa na budowę

Szymon Zięba
27 lipca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowe rondo, a pasy już wytarte
  • Skrzyżowanie Niepołomickiej, Czerskiej i Starogardzkiej w Gdańsku. Budowa ronda usprawni ruch.
  • Skrzyżowanie Niepołomickiej, Czerskiej i Starogardzkiej w Gdańsku. Budowa ronda usprawni ruch.

Niemal 11 mln zł - tyle kosztować będzie budowa ronda u zbiegu ul. Czerskiej, Niepołomickiej i StarogardzkiejMapka. Gdańsk podpisał właśnie umowę z wykonawcą inwestycji. Wszystko wskazuje na to, że mieszkańcy południowych dzielnic miasta wreszcie doczekają się wyczekiwanych zmian w ruchu. Prace mają zostać zakończone latem 2023 r.



Czujesz się pewnie za kierownicą jeżdżąc po rondach w Trójmieście?

Podpisanie umowy z wykonawcą kończy wieloletnią sagę, związaną z budową ronda u zbiegu ul. Niepołomickiej, ul. Starogardzkiej i ul. Czerskiej.

O rondzie w tym miejscu mówiło się bowiem od lat. O jego powstaniu pisaliśmy już w 2018 r., przy okazji ogłoszenia przetargu przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska.

Mimo że i mieszkańcy, i radni dzielnicy podkreślali, że zmiana organizacji ruchu w okolicy jest potrzebna - budowa ronda wciąż odsuwała się w czasie.

Nowe rondo. Dlaczego to tak ważna inwestycja?



Przypomnijmy: wielu mieszkańców południa Gdańska w drodze do śródmieścia nie wybiera zatłoczonej zwykle ul. Świętokrzyskiej, lecz decyduje się na trasę dłuższą, choć mniej zakorkowaną. Chodzi o ciąg ul. Niepołomicka - ul. Starogardzka - Trakt św. Wojciecha.

Najmniej drożnym miejscem na tej trasie - poza Traktem św. Wojciecha - jest splot ul. Niepołomickiej, ul. Starogardzkiej i ul. Czerskiej.

Budowa ronda w tym miejscu ma znacznie poprawić jego przepustowość.

Do budowy ronda trzeba było dołożyć miliony



Choć o budowie ronda mówiło się od lat, a potrzebę wykonania inwestycji widzieli zarówno mieszkańcy, jak i urzędnicy, na przeszkodzie w jej sfinalizowaniu stanęły finanse.

Na jego budowę pierwotnie zabezpieczono w budżecie ponad 7,7 mln zł. Jednak dwie oferty, które złożyli zainteresowani inwestycją, były droższe. Wynosiły one odpowiednio ponad 12 mln zł i prawie 11 mln zł.

W maju miejscy urzędnicy zapowiedzieli jednak, że inwestycja i tak zostanie zrealizowana.

- Decyzją władz miasta zwiększone zostaną środki na realizację zadania. W najbliższym czasie przetarg zostanie rozstrzygnięty i zostanie podpisana umowa - podkreślają przedstawiciele Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Ostatecznie umowę na wykonanie zadania podpisano z firmą Strabag. Koszt wyniesie niecałe 11 mln zł. Prace mają zakończyć się na początku lata przyszłego roku.

Miejsca

Opinie (196) ponad 10 zablokowanych

  • A

    Kiedy będzie koniec budowy łącznika Piotrkowskiej z Lawendowym Wzgórzem, końca ni widać

    • 0 1

  • Ronda są ogólnie niebezpieczne (1)

    Kierowcy zbyt szybko wjeżdżają i nie da się oszacować czy można już bezpiecznie włączyć się do ruchu.

    Przed każdym wjazdem na rondo powinien być próg zwalniający.

    Jedynie takie, wzorcowe wykonanie jest w Gdańsku na skrzyżowaniu ulic Nieborowskiej i Królowej Bony.
    Zachęcam tam pojechać, by zobaczyć próg zwalniający z prawdziwego zdarzenia a nie jakiś wypierdek-naleśnik.

    • 0 0

    • Lecz się !

      • 0 0

  • Lidl (2)

    Dlaczego nie warukowanko dołożenie się do ronda od Lidla który powstał obok ?

    • 1 0

    • Ale Lidl się ponoć dokłada.

      • 0 0

    • lidl czy inny tam .. kupił ziemie od mista, zapłacił podatki, to czemu jeszcze ma coś budować za swoje ??

      miasto ciągnie pit, cit i wiele innych to niech buduje

      • 0 0

  • Takie rondo to fajna rzecz

    Co z tego skoro infrastruktura drogowa w tej lokalizacji nie jest przystosowana do takiego natężenia ruchu jaki tam panuje.
    Teraz jeszcze tylko wymyślić jakiegoś patrona skrzyżowania o ruchu okrężnym i miasto będzie miało fajerant.

    • 1 0

  • A kiedy zaczną budowę???

    W całym artykule nie ma wzmianki ...
    Czyżby taktycznie nie podaje się początku budowy by móc zostawić sobie furtkę na przesuwanie jej zakończenia?

    • 1 0

  • Ja tam nigdy żadnego "radnego dzielnicy" nie widziałam

    Stoję za to codziennie w korkach niezależnie od tego którędy jadę. Niestety ten obszar infrastrukturalnie nie został zaprojektowany na taką ilość mieszkańców a ponieważ tereny obok dróg są prywatne, nie ma możliwości żeby poszerzyć i zrobić np. dodatkowy pas.

    • 3 0

  • Kpina...

    Certolą sie z tym skrzyzowaniem juz tyle czasu. Po pierwsze...Wystarczylo pomyslec o tym jak sie wydawalo zgode na budowe osiedli na Maćkach, po drugie...skoro nie ma pieniedzy ciezko zrobic takie rondo "na szybko" jak np na Warszawskiej? Tam polozyli nalesnika na srodku malego skrzyzowania i hucznie nazwali to rondem, a na ty skrzyzowaniu, ktore jest dosyc duze moglibybpolozyc nakladke na srodku, pomalowac pasy i mamy rondo.

    • 2 0

  • No tak faktycznie ważniejsze rondo na starogardzkiej, na skraju miasta niż na świętokrzyskiej, która łączy całe południe...........Ciekawe który radny tam mieszka i to lobbował ???!!! Trzeba będzie się przyjrzeć sprawie.

    • 2 3

  • Równowartość dwudziestu mieszkań 50m2 w dobrej lokalizacji. Jak to jest skalkulowane? (2)

    • 2 1

    • tak, żeby każdy decydent się nachapał

      • 1 0

    • wykonawca został wyłoniony w ramach jawnego przetargu

      możesz sobie sprawdzić jego warunki i oferentów. Skoro nie było tańszego to znaczy że to właśnie tyle kosztuje. Załóż taką firmę, stań do przetargu z kwotą o połowę mniejszą i jeśli nie wygrasz to możesz skierować sprawę do prokuratury. Tyle że tutaj tańszych nie było i można to zweryfikować.

      • 0 0

  • a co z leszczynowa te pseudo rondo nie zdaje proby czasu codziennie kilka dzwonow nie mowiac o autobusach ktore sie nie mieszcza, miala tam byc sygnalizacja swietlna, ciagle oklamujecie ludzi

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane