• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sąd zapala zielone światło dla Obwodnicy Metropolitalnej

Maciej Naskręt
26 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Obwodnicą Metropolitalną, jeśli uda się znaleźć firmę zainteresowaną jej budową w formule partnerstwa publiczno-prywatnego, pojedziemy w 2022 r. Obwodnicą Metropolitalną, jeśli uda się znaleźć firmę zainteresowaną jej budową w formule partnerstwa publiczno-prywatnego, pojedziemy w 2022 r.

Naczelny Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił w poniedziałek skargi na decyzję środowiskową dla budowy Obwodnicy Metropolitalnej. Wyrok jest prawomocny, czekano na niego cztery lata. To krok do budowy tej trasy.



Kto ponosi winę za wieloletnie prace nad decyzją?

Wreszcie zapadł długo wyczekiwany wyrok w sprawie decyzji środowiskowej dla Obwodnicy Metropolitalnej. W poniedziałek Naczelny Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargi do decyzji środowiskowej dla budowy Obwodnicy Metropolitalnej.

Przypomnijmy: na obecnym etapie postępowania już tylko dwie osoby skarżyły decyzję w sprawie budowy Obwodnicy Metropolitalnej. W kwestii drugiego wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego na postępowanie o wydanie decyzji środowiskowej na Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej wpłynęły dwie skargi kasacyjne do Naczelnego Sądu Administracyjnego. Pierwszą z nich wniosła osoba z Glincza, drugą ‒ ze Straszyna.

Radość wśród urzędników gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad jest wyczuwalna, ale:

- Dla pewności czekamy jeszcze na uzasadnienie pisemne wyroku NSA, które powinno do nas dotrzeć za dwa tygodnie - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Na uprawomocnienie się decyzji mieszkańcy, kierowcy, a także urzędnicy czekali aż cztery lata. W grudniu 2014 r. skierowano bowiem wniosek o wydanie decyzji dla nowej obwodnicy do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gdańsku, czyli do I instancji.

Pierwotnie wydanie decyzji zaskarżyło do sądu pięć podmiotów. Wśród nich byli: Genowefa Zasada, sołtys Glincza, która odwołanie złożyła wspólnie z Bartoszem Radko, Eugeniusz Patoka (przedsiębiorca z gminy Kolbudy), wójt gminy Kolbudy - Leszek Grombala, a także Małgorzata Mejer z okolic Żukowa.

Czytaj też: Prywatna firma może zbudować Obwodnicę Metropolitalną

Potrzebne 2 mld zł na budowę



W listopadzie zeszłego roku Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej została wykreślona z ministerialnej listy inwestycji drogowych , jednak w styczniu resort infrastruktury poinformował o nowym pomyśle na realizację tej inwestycji. Według urzędników nie jest wykluczone, że OMT mogłaby powstać w partnerstwie publiczno-prywatnym.

Przypomnijmy, że 30-kilometrowa droga ekspresowa ma połączyć Południową Obwodnicę Gdańska z Trasą Kaszubską w Chwaszczynie. Nowa droga wokół Trójmiasta miałaby nie tylko pozwolić na sprawniejsze poruszanie się po drogach wschodnich Kaszub (zakorkowane są DK nr 20 z Gdyni do Żukowa i DK nr 7 z Gdańska do Żukowa), ale przede wszystkim odciążyć coraz bardziej zatykającą się obwodnicę Trójmiasta.

Wstępny termin oddania do ruchu drogi to 2022 r.

Czytaj też: Obwodnica Metropolitalna w formule ppp? Menedżerowie są ostrożni w ocenach

Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej. Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej.

Miejsca

Opinie (319) ponad 10 zablokowanych

  • (4)

    no dobra, a kiedy OPAT?

    • 19 1

    • przecierz pisowcy rozpoczeli jego budowe 10 lat temu (1)

      zapytaj się Mielewczyk i Jaworskiego . wbijali pierwsza łopate to może wiedza kiedy skonczą

      • 6 2

      • A zakończył premier Tusk w 2014

        31 marca 2014
        "Premier Donald Tusk do dzisiaj musi podjąć decyzję w sprawie OPAT"
        01 kwietnia 2014
        "Problemy z budową OPAT. Rząd nie dołoży pieniędzy do nowej obwodnicy"
        "Zgodnie z odpowiedzią wiceministra Klepackiego, budowa OPAT nie może zostać ujęta w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2020.
        - Planowana Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej nie spełnia żadnego z wymogów drogi krajowej, określonych w ustawie o drogach publicznych. Znaczenie tego przedsięwzięcia ma charakter lokalny i jako takie winno być planowane i realizowane - pisze Zbigniew Klepacki i dodaje jednocześnie, że OPAT został wpisany do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku) i jest na liście planowanych projektów morskich."

        • 0 0

    • OPAT nie powstanie, bo jest potrzebny. (1)

      Wybuduje się OMT - misia na miarę naszych możliwości!

      • 8 2

      • OPAT

        Przed Puckiem powinny być rogatki i dalej stop!
        Tylko mieszkańcy i dostawy towarów, inaczej Półwysep się zdegraduje.
        Trzeba odeprzec atak spalin na chronioną przyrodę

        • 3 3

  • Partnerstwo Prywatno Publiczne - to kolejna ściema.

    Rząd powie my chcemy budować ale nie ma chętnych i znowu k. latami zastój.
    Przecież ten Sąd gdyby chciał mógł to zrobić kilka lat temu. Brak było woli, pieniądze potrzebne były na drogi ekspresowe na południu kraju,

    • 12 1

  • Ile to będzie kosztowało podczas użytkowania gotowej obwodnicy?

    Jeżeli opłaty będą tak wysokie jak na autostradzie Kulczyka, to wszyscy będą omijać ją starymi drogami i nic się nie zmieni. Droga będzie a problem zostanie i to na dziesiątki lat. Potrzebna jest obwodnica darmowa, bo tylko w takiej formule daje szansę na odblokowanie dotychczasowych połączeń.

    • 10 9

  • Kapucha się kręci.

    No to teraz jeszcze protesty wywłaszczonych i niech Chińczyki albo Włosi budują.Znaczy się - my będziemy budować a jakiś cwaniak z firmą w teczce zarobi.

    • 11 3

  • (1)

    kto niby czekał na tę bezsensowną kretyńsko zaprojektowaną drogę?Chyba tylko d**ile z gdaki liczący na to ile kasy można będzie bokiem puścić

    • 9 8

    • As

      Ja

      • 1 2

  • to rzeczywisty już okultyzm w całej koncepcji komunikacji Trójmiasta (2)

    Jeżeli ktoś czuje się związany ze społeczeństwem to najpierw buduje sobie łazienkę, kafelki d*perelki a później kabiny natryski, a na końcu baseny we własnym ogródku. U nas żyjemy w jakimś matryksie obwodnic. Jest miejsce na poszerzanie, odnawianie, naprawianie istniejących już sieci dróg ale nie ma pieniędzy w milionach a pcha się nas na miliardowe inwestycje i blokuje przykładowo poszerzenie Spacerowej, Kielnieńskiej, Kościerskiej, itd. Obłuda nie ma tu granic. Codziennie tracimy tyle czasu na lokalnej trasie Kielnieńskiej z nawierzchnią z dziurami od lat, fałdy, brody, dziury, brak pobocza jak jedzie karetka lub straż pożarna to strach zjechać na bok o jeden metr po prostu. Można sobie urwać podwozie. Tak sobie zawisnąłem jednego razu w zimie bo nic nie było widać obok ze śniegu. Yaris po prostu nadział się na górę z asfaltu na skraju jezdni. To co nam tu zgotowali urzędnicy drogowi to już nie sztanizm to już terroryzm społeczny. Jak się tu poruszać? Ciągle natomiast walka o miliardy a jakże można się wtedy nachapać!!!Pomóżcie ludziom żyć normalnie, zostawcie prywatne mienie w spokoju.

    • 13 11

    • poszerzenie Spacerowej (1)

      Spacerowa przebiega przez las, moze najlepiej go calego wyciac i pobudowac 10 pasow zebyscie mogli dojechac sprawnie z przedmiesc?

      • 6 0

      • poszerzenie Spacerowej? - Tak

        wystarczy jeden dodatkowy pas, aby zawalidrogi jechały sobie prawym a normalni lewym, i to nie tylko dla ludzi z przedmieść ale właśnie też dla mieszkańców Gdańska.

        • 0 4

  • A ja się pytam gdzie są moje kanapki, 3 min temu jeszcze leżały na biurku

    • 6 3

  • Nareszcie ! (1)

    Odkorkować Trojmiasto !!!

    • 10 4

    • przecież to je dokorkuje, nie odkorkuje

      • 5 0

  • W końcu

    No ile, można już czekać, już dawno te drogi powinny powstać

    • 8 5

  • Czyli co, 5 ludzi blokowalo inwestycje przez 4 lata? Skoro nie mieli racji to może teraz zaplacą odszkodowanie? (2)

    • 21 9

    • (1)

      Protest jeszcze jest usprawiedliwiony ale poraża czas rozpatrywania sprawy. To powinno być w trybie ekspresowym maksymalnie 2 miesiące

      • 6 1

      • Albo bez trybu najlepiej, jak mordy zdradzieckie

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane