• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sami wykopali schody między osiedlami

on
4 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (158)

Potrzeba matką wynalazków. Nie inaczej było ze schodami, które pojawiły się na skarpie jednego z osiedli na Południu Gdańska. "Pojawiły się", czyli zostały wykopane - zapewne na potrzeby sprawniejszego przemieszczania się między blokami. To nie pierwsza taka samoróbka w tej okolicy.



Czy takie samodzielne konstrukcje mają sens?

Jakiś czas temu pisaliśmy o samodzielnie wykopanych w ziemi schodkach, które ułatwiały bezpieczniejsze poruszanie się skrótem od strony osiedla Lawendowe WzgórzaMapka w kierunku pętli UjeściskoMapka.

Schody jednak dość szybko spłynęły z deszczem, wobec czego mieszkańcy muszą podchodzić pod górkę z większą ostrożnością. Ale spełniały swoją rolę, a miejsce, w którym je wykopano, cały czas uczęszczane jest przez pieszych.

Zmiany przy zbiorniku na Łostowicach



Jak przekazała Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska trwają przygotowania do postępowania przetargowego dotyczącego dokumentacji projektowej. Zatem budowa murowanych schodów w tym miejscu jest coraz bliżej.

Międzyosiedlowe połączenie



  • Schody wykopane kończą się tam, gdzie zaczynają się schody murowane.
  • Schody wykopane kończą się tam, gdzie zaczynają się schody murowane.
  • Schody wykopane kończą się tam, gdzie zaczynają się schody murowane.
Podobna, ziemna konstrukcja, ale powiedzmy wprost - zrobiona z większym rozmachem - pojawiła się w głębi osiedla, w jego nowszej części. Na skarpie wykopano 10 stopni, po których łatwiej dojść do schodów "właściwych", które tam "kończą bieg". Schody murowane prowadzą na osiedle wyżej do Astra ParkuMapka.

Co ciekawe i co widać na załączonym filmie, schody murowane - przynależne do osiedla wyżej - prowadzą donikąd, a przynajmniej nie widać dokąd konkretnie.

Jeśli ktoś chce zejść jeszcze niżej lub iść dalej, po prostu schodzi lub chodzi po skarpie.


To nie koniec. Schodów jest więcej



Kawałek dalej wykopano... kolejne schody, te jednak wzmocnione zostały płytami na każdym ze stopni. Prowadzą również z Lawendowego Wzgórza do góry w kierunku Astra Parku.

Kawałek dalej powstały kolejne wykopane schody, ale już z płytami na stopniach. Kawałek dalej powstały kolejne wykopane schody, ale już z płytami na stopniach.
Z obu konstrukcji mieszkańcy już chętnie korzystają.

Jest jeszcze trzecia konstrukcja na tym samym osiedlu w tym samym ciągu, ale dalej.

  • Kolejne schody chałupnicze znajdują się w tym samym ciągu ale dalej w kierunku wylotu na ul. Ostrzycką a zejście jest dwustopniowe (tzn. dwuetapowe).
  • Kolejne schody chałupnicze znajdują się w tym samym ciągu ale dalej w kierunku wylotu na ul. Ostrzycką a zejście jest dwustopniowe (tzn. dwuetapowe).

Schodki, które także wzmocnione są płytą ciągną się skarpą od Lawendowego Wzgórza w kierunku wylotu na ul.TurzycowąMapkaOstrzyckąMapka.
on

Miejsca

Opinie (158) ponad 10 zablokowanych

  • bogaty Gdańsk

    a miasto Gdańsk buduje z pieniędzy Gdańszczan chodnik z przystanku do prywatnej posesji, która zamyka innym dojście do przystanku tramwajowego. Bogaty Gdańsk.

    • 5 1

  • Sytuacja z osiedla przy Świrskiego w Gdańsku

    Od lat nie ma połączenia pomiędzy Świrskiego a Unruga / Człuchowska
    Ludzie przechodzili ścieżką wydeptaną pomiędzy drzewami, trzeba było uważać na dziki
    Miasto nie chcę tam zrobić chodnika bo w Miejscowym Palnie ma być rondo i nowa ulica ale w perspektywie za kilkanaście lat
    Przy okazji budowy nowego osiedla lasek został wycięty i można w bezpieczniejszy sposób tam przejść
    Jest to droga dla wielu dzieciaków do pobliskiej podstawówki
    Idąc chodnikiem trzeba nadrobić prawie kilometr
    Jeżeli mamy rezygnować z przemieszczania się samochodami to należy słuchać potrzeb mieszkańców gdzie są potrzebne ciągi piesze

    • 6 0

  • to pokazuje stan władzy w Gdańsku - pani prezydent i Wszystko Dla Gdańska (PO)

    • 5 2

  • Zaraz zaprotestują obrońcy Praw Trawy.

    Tam gdzie te schody rosła trawa.

    • 4 4

  • Widzę, że deweloperzy nie zawodzą

    Robią trasy piesze do nikąd, wychodząc zapewne z założenia, że miasto zrobi albo mieszkańcy sobie ogarną tak jak tutaj. Smutne, że nadzór nie weryfikuje takich rzeczy przy odbiorze

    • 5 0

  • Pozdrawiam mojego sąsiada Adama (1)

    Dobrze zrobiłeś schody

    • 4 0

    • ja tez mu pomagałem...

      • 0 0

  • Tak samo jak wydeptane ścieżki 3 metry od wyznaczonej ścieżki. (3)

    "Projektanci przestrzeni" nie projektują tego było wygodniej/szybciej, tylko by ładnie wyglądało na prospektach. Efekt jest taki, że człowiek jak każde inne stworzenie będzie skracał drogę wydeptując jedyną właściwą trasę.

    • 128 3

    • Dokładnie

      I to mnie zawsze fascynuje

      • 2 0

    • Mnie to ciekawi co ludzie robią z zaoszczędzonym czasem dzieki skrótowi w postaci takiej ścieżki

      • 1 6

    • To samo z parkowaniem na trawie, projektanci nie pomyśleli i trzeba sobie radzić.

      • 0 1

  • Podstawowy dokument strategiczny miasta: Studium Uwarunkowań I Kierunków Rozwoju Przestrzennego już od 5 lat (2)

    zawiera tzw. "piramidę mobilności" w której zakłada się priorytetowe traktowanie potrzeb pieszych. Niestety w ramach istniejących i nowobudowanych osiedli nadal nie przeprowadza się inwentaryzacji miejsc, z których korzystają piesi by skracać sobie drogę do codziennych celów podróży. Jednocześnie miasto realizuje nadal wielkie projekty drogowe, które można postrzegać jako ścielenie czerwonego dywanu dla zmotoryzowanych mieszkańców gmin sąsiednich, do których przeprowadza się wielu mieszkańców naszego miasta lub przyjezdni z innych województw. Warto przełożyć zapisy dokumentów strategicznych na konkrety i skupić się na realizacji wielu małych projektów ułatwiających mieszkańcom życie.

    • 2 1

    • (1)

      O wszystkich trzeba dbać, także o zmotoryzowanych. Ułatwiać życie trzeba wszystkim.

      • 1 1

      • brak gotowości zakwestionowania roli samochodów w życiu miasta powoduje, że to samochody stają się głównym źródłem

        utrudnień życia kierowców. Jak się tworzy miasto dla samochodów, mamy samochody i korki. Jak się tworzy miasto dla ludzi, trzeba skalę zależności od samochodów ograniczać. Nie ma innej drogi do zrównoważonego rozwoju miasta.

        • 0 1

  • Nikt w tym mieście nie dba o dobre skomunikowanie. Dobra inicjatywa

    • 1 1

  • i pyk 3000 mandatu za samowolę budowlaną

    w tym kraju to możliwe

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane