• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Samolot zawrócił po zderzeniu z ptakiem

Marzena Klimowicz-Sikorska
9 czerwca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
aktualizacja: godz. 13:51 (9 czerwca 2010)
Najnowszy artykuł na ten temat Pasażerowie Wizz Aira pozostawieni sami sobie?
Kilkanaście minut po starcie do prawego silnika samolotu Wizz Air wpadł ptak. Uszkodzona maszyna zawróciła na lotnisko do Gdańska. Kilkanaście minut po starcie do prawego silnika samolotu Wizz Air wpadł ptak. Uszkodzona maszyna zawróciła na lotnisko do Gdańska.

Wizz Air ogłosił już nowy rozkład lotów, po tym, jak jego samolot lecący z Trójmiasta do Liverpoolu musiał zawrócić na lotnisko po zderzeniu z bocianem.



Samolot linii Wizz Air, który w środę o godz. 6 wyleciał do Liverpoolu, został uszkodzony tuż po starcie. Około godz. 6:20 do prawego silnika wpadł duży ptak (najprawdopodobniej bocian), który uszkodził maszynę. Nikomu na pokładzie nic się nie stało.

Załoga samolotu zdecydowała się na szybki powrót na lotnisko w Rębiechowie. - Samolot przechodzi teraz przegląd techniczny. Lot do i z Liverpoolu będzie opóźniony. Na razie nie ma sygnału do podstawiania samolotu zastępczego - usłyszeliśmy od pracownika linii Wizz Air.

Jednak z naszych nieoficjalnych informacji wynika, że silnik został poważnie uszkodzony. W środę ten samolot miał wykonać łącznie cztery kursy. Na lotnisku im. Lecha Wałęsy są jeszcze trzy inne samoloty linii Wizz Air. Niewykluczone, że któryś z nich poleci za uszkodzoną maszynę.

Oświadczenie WizzAir

W tej chwili maszyna przechodzi kontrolę i wkrótce zostanie naprawiona.

W związku z tym zdarzeniem Wizz Air został zmuszony do wprowadzenia następujących zmian w dzisiejszym rozkładzie lotów z Gdańska:

Lotnisko docelowe Sztokholm Skavsta
Numer lotu W6 325
Szacowana godzina odlotu 12:35
Opóźnienie 01:00

Lotnisko docelowe Rzym Fiumicino
Numer lotu W6 345
Szacowana godzina odlotu 15:30
Opóźnienie 05:40

Lotnisko docelowe Malmo Strup
Numer lotu W6 393
Szacowana godzina odlotu 21:30
Opóźnienie 05:15

Lotnisko docelowe Turku
Numer lotu W6 349
Szacowana godzina odlotu 18:25
Opóźnienie 02:40

Lotnisko docelowe Londyn Luton
Numer lotu W6 309
Szacowana godzina odlotu 22:10
Opóźnienie 03:45

Również loty powrotne z powyższych lotnisk będą odpowiednio opóźnione.

Wizz Air zaoferuje pasażerom, których loty zostały opóźnione o co najmniej 2 godziny vouchery na posiłek i napoje zgodnie z rozporządzeniem Unii Europejskiej i Ogólnymi Warunkami Przewozu Pasażerów Wizz Air.

Miejsca

Opinie (406) ponad 20 zablokowanych

  • Po pierwsze redakcjo ! Samolot złapał ptaka nie po 20minutach, tylko w momencie oderwania sie od ziemi!

    po lotnisku rozbiegl sie wielki huk, okazalo sie ze to bocian ktory dostal sie do silnika, i załoga odrazu podjela decyzje o ogloszeniu "Mayday", i powrocie do portu, to trwało max 6minut od momentu startu do ladowania - wiec lepiej sprawdzcie informacje zanim cos napiszecie.. Mam na telefonie zdjecia uszkodzonego silnika, i filmik z ladowania awaryjnego. W silniku uszkodzone jest 5 płatów silnika, oraz poszycie - co jest bardzo duza usterka, i dzis samolot bedzie naprawiany po wepchnieciu do hangaru w GDN. SPRAWDZCIE INFORMACJE ZANIM NAPISZECIE !!!

    • 21 0

  • Oj Miglance,nie byłoby Wam tak smieszno na pokładzie tego samolotu...

    • 1 0

  • zama se nie zmas przycycochu

    • 0 0

  • (22)

    to świadczy o zabezpieczeniu lotniska na zasadzie "jakośtobedzie"
    rozumiem klucz dzikich gęsi na wysokości 500 metrów
    rozumiem orła na wysokości 1000 metrów
    ale bociek przy starcie z lotniska?
    to może zrobić fuche umyślnego, któren to rzeczony umyślny przed każdym startem bedzie popierdzielał po pasie startowym i udawał krzyk sokoła??
    albo postawić "zakaz zatrzymywania i postoju bocianom"

    przy okazji
    czy wy już do końca swego życia każdą katastrofę czy klęske żywiołową bedziecie kojarzyli z jednym?
    to sie bedzie musiało niekorzystnie odbić na waszym przyszłym życiu, niedługo zapomnicie gadać i tylko kwa, kwa, kwaaaaaaaaa..........

    • 4 8

    • 20 minut po starcie to jest PRZY starcie? (19)

      Samolot w tym momencie był już daleko za Kartuzami...
      Nie ma to jak znawcy, zawsze ci sami znawcy pod każdym artykułem o samolocie...

      • 3 1

      • (15)

        to sie nazywa czytac ze zrozumieniem, ale wybaczmy staremu czlowiekowi, ze umysl juz nie ten ;)

        • 2 2

        • wierzę tym, którzy piszą, że było to tuż po starcie
          cała procedura z odejściem po starcie i lądowaniem awaryjnym mogła trwać ze 20 minut
          samolot to nie bociek, nie odrywa się natychmiast od gleby i ląduje gdzie i kiedy mu wygodnie

          do tego głupka bożesztymoj
          wg ciebie ile to jest "daleko za kartuzy"?
          czy to kaszubski mały czy duży kilometr??

          • 2 2

        • te ciupolew (13)

          a masa startowa równa jest masie przy lądowaniu??
          wg ciebie można bezpiecznie posadzić wypełniony paliwem samolot czy może najpierw trzeba zrzucić paliwo??

          • 2 2

          • (12)

            juz sie nie wybronisz:) walnales bzdure i na nic odwracanie kota ogonem

            • 2 2

            • ale zrzuca paliwo przed awaryjnym lądowaniem czy ląduje z pełnymi bakami i łamie sobie podwozie??? (11)

              na to mi ekspercie od wibratorów zapewne nie odpowiesz;-)
              i ten twój brak konkretnej odpowiedzi też jest znamienny
              jak i pisanie o bzdurze i odwracaniu kota
              zamiast napisać mi: TAK ląduje z pełnym bakiem, NIE WIEM, NIE NIE ląduje z pełnym bakiem ty sadzisz sie niczym marszałkuńcio z armatą na zająca:-)

              • 1 1

              • (6)

                zacznijmy od tego ze w zasadzie samolot nie posiada baku, a paliwo znajduje sie w skrzydlach. Nie jestesmy w harcerstwie czleku. Rownie dobrze ja moglbym sie zapytac po jakim czasie samolot osiaga pułap przelotowy czy predkosc swiatla. Sluszna technika: obrona przaz atak, niemniej jednak nieskuteczna w tym wypadku. Przykro mi człeku ale wtopiles i basta. Przyjmij to jak mezczyzna, bez dalszych skowytow.

                • 0 1

              • i ma całe skrzydło wypełnione paliwem, tak?? (5)

                no toś teraz miły wtopił ojojojojoj, ale co tam:-) niech portal widzi jakie tu orły z benzyną w skrzydłach latają ha ha ha ha
                ma bak umieszczony w środkowej części nośnej płata (dolnopłata!)

                odnośnie zbiornika na paliwo zwanego też bakiem, to dam ci darmową lekcję języka ojczystego

                "II bak ‹hol., ros.›
                1. «metalowy, szczelnie zamykany zbiornik na ciecz, zwłaszcza na benzynę»
                 Bak samochodu, motocykla, samolotu.
                 Bak z benzyną.
                 Pełny bak benzyny.
                 Napełnić bak benzyną.
                 Wlać paliwo do baku."

                nie wiem w co twój stary uderzył po starcie, ale wiem, że to nie mógł być bocian ha ha ha ha

                • 0 0

              • (3)

                samoloty na benzyne? i tankuja pewnie na orlenie?

                • 1 1

              • nie słyszałem jeszcze żeby paliwo lotnicze robili z łupków metodą odkrywkową (2)

                i orlen z tego co pamietam jest dostawcą LOT-u
                chociażby:-)

                • 0 0

              • czyli kerozyna to to samo co benzyna? niby mleko i maslo tez to samo, a jednak mlekiem bulki sie nie smaruje

                • 0 0

              • Ale w Rębiechowie samoloty i Lotos tankuje

                już zapomnieliście,że monopol Orlenu w Rębiechowie się skończył???

                • 0 0

              • Sprawdzić w google:

                1. Płat - czy oznacza skrzydło? Jak wygląda "bak" w samolocie i jaki ma kształt oraz gdzie dokładnie jest zlokalizowany?
                2. Paliwo Jet A1 i benzyna - jaka jest różnica?

                • 0 0

              • Gallux - zauważmy też, że paliwa nie nalewa się "do pełna" (3)

                a tylko tyle, ile wynika z przewidywanego zużycia i odpowiedniej rezerwy, więc nie zawsze masa startowa przekracza tę dopuszczalną przy lądowaniu.

                Poza tym, lot na jednym silniku raczej nie zachęca do długiego pozostawania w powietrzu, tym bardziej, że - jak się okazuje - zdarzenie nastąpiło podczas startu, więc żadnego zapasu wysokości maszyna nie miała. Dobrze, że skończyło się tylko na strachu

                • 0 0

              • (2)

                DAreck
                nie sugeruj czego nie napisałem
                pisząc do was trzeba uważać na każdy przecinek

                chyba sie zgodzisz ze mną, że mając bak pełny lotniczego paliwa wystarczającego na lot do liverpoolu, plus zapas na ewentualny lot do lotniska zapasowego, mając na uwadze wyłączony jeden silnik BEZPIECZNIEJ JEST ZRZUCIĆ PALIWO??
                dyskusja zaczęła się "w temacie", że 20 minut lotu, to mogło być - nabranie pełnej mocy, odejście i po konsultacji z wieżą powrót na lotnisko w rębiechowie
                zapasu wyskości nie miała, ale miała pełny ciąg (!) tego się nie da przerwać w połowie pasa startowego (!) trzeba wystartować i modlić się....
                przeciez samolot, to nie rakieta, prawda??

                • 0 0

              • Nie wiem, czy bezpieczniej jest zrzucać, czy nie (1)

                Wszystko zależy od wielu czynników
                - masy samolotu (czy pozwala na lądowanie, czy nie)
                - wysokości na jaką zdołał się wzbić
                - odległości od lotniska i położenia względem pasa startowego
                - pewnie też od pogody
                - i dziesiątek innych czynników

                Ja o to bym zapytał pilota, który siedział za sterami :)

                Będąc skazanymi na czytanie newsów z trojmiasto.pl możemy sobie gdybać do woli, bo jak zwykle się okazuje, że o ich rzetelność nikt nie dba. Jak można pisać "tuż po starcie", a za chwilę "około 6.20"? W fazie wznoszenia przez 20minut maszyna może pokonać całą odległość od ziemi do wysokości przelotowej!

                • 0 0

              • jasne, że pilotem sie zostaje, ale komentatorem sie jest:-)
                pilotować nie może każdy, ale każdy może sobie komentować
                otóż mnie po prostu śmieszą takie właśnie wypowiedzi, mówione z naciskiem na "musicie mi uwierzyć, bo mam dostęp do sieci"
                ale jest coś takiego jak wiedza, nabyta w przeróżny sposób, intuicja i logika
                i to mi pozwala zamieszczać takie, a nie inne komentarze
                można sie z nimi nie zgadzać, można z nimi polemizować, co robisz np Ty, ale jak można polemizować z kimś kto pisze "odwracasz kota ..."?

                • 0 0

      • ten samolot tepaku ledwie zdarzyl sie oderwac od asfaltu jak zlapal ptaka !!! (1)

        • 0 1

        • za to tobie chyba nikt z rańca nie złapał ptaka
          i stąd ta nerwowość

          • 1 0

      • poza tym widac jaki inteligenty jestes.. wiesz na jakiej wysokosci jest samolot po 20minutach od startu ? hehe to co to był -

        bocian wysokogorski ? hehehehe

        • 1 0

    • (1)

      gallux zmień ksywkę na "maruda" lub "wieczny malkontent - specjalista w każdej dziedzinie" bardziej będzie do ciebie pasować

      • 3 2

      • a ty sobie na: saska pierdoła w lemingowym sosie

        • 0 3

  • Brawo (5)

    Super szybka reakcja pilota. Brawo za konsekwentną decyzję. Co by było gdyby pilot zdecydował, że leci dalej? Pewnie by spadł po kilku minutach i znowu zginęłoby ponad 170osób. Latałem wiele razy z Wizzair i zawsze byłem zadowolony z ich usług. W sierpniu po raz kolejny lecę z Wizz. Pozdrawiam

    • 3 3

    • co Ty opowiadasz!? (3)

      nikt by nie zginął . Samoloty typu Airbus A200 są wytrzymałymi maszynami i spokojnie wylądowałby na jednym silniku. Nowoczesna konstrukcja samolotu zapewnia duże bezpieczeństwo. W historii tego modelu jeden egzemplarz miał awarię i spadł w 2009 gdzieś nad atlatykiem co w porównaniu z boeingami czy mc dougasami jest naprawdę świetnym wynikiem.

      • 2 1

      • a od kiedy lata airbas, a od kiedy boeningi??
        airbas miał juz kilka wypadków, nie dorabiaj uszu....

        • 0 1

      • (1)

        Przecież właśnie wylądował. Lot z jednym silnikiem jest ryzykowny, zawsze może nawalić, albo trafić następnego bociana...

        • 1 0

        • Poza tym taki 'lot' oznacza ew. utrzymanie wysokości i jako taką kontrolę nad maszyną

          przed lądowaniem, a nie możliwość wznoszenia jak gdyby nigdy nic ;)

          • 0 0

    • pilotowi się nie chciało robić

      • 0 0

  • jak to nikomu sie nic nie stalo?

    "Nikomu nic się nie stało, jednak dzisiejsze loty tej linii mogą być opóźnione."
    a jakby w lesie potracil motrem sarne to tez by tak napisali?

    • 0 0

  • Współczuję oczekującym , jakiś czas temu kwitłem podobnie na lotnisku w Torp cały dzień , zastępczego samolotu nie było . Coś za coś , to przecież tanie linie lotnicze

    • 3 0

  • Coś z tym trzeba zrobić! (3)

    To nieprawdopodobne, by projektanci samolotów nie pomyśleli jak zabezpieczyć silniki przed tak prozaicznymi przypadkami. Zbyt często to się zdarza. Chyba da się coś z tym zrobić?

    • 1 2

    • Silniki zasysają takie ogromne ilości powietrza w tak krótkim czasie, że postawienie przed nim osłon kompletnie by taki silnik unieruchomiło. Uwierz mi, że gdyby to było proste to dawno by je montowano ;)

      • 3 0

    • wlotu silnika stringami zabezpieczyć się raczej nie da...

      • 1 0

    • najlepiej je zatkać

      i z przodu
      i z tyłu...

      • 0 0

  • dobrze, że obyło się bez tragedii (1)

    ale teraz mam stracha, bo w lipcu będę lecieć wizz airem..

    • 2 1

    • Ty w lipcu a ja w niedzielę do Liverpoolu

      • 0 0

  • boć

    A ptak nie zdazyl na odprawe ...wiec polecial za maszyna i zginal smiercia bohaterska ...

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane