• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk-Kraków to najpopularniejsza trasa lotnicza w Polsce

MKo
20 listopada 2023, godz. 10:45 
Opinie (185)
Najnowszy artykuł na ten temat Loty z Gdańska na Maderę od października 2024
Z lotniska w Gdańsku najchętniej - spośród krajowych połączeń - latamy do Krakowa. W pierwszej 10 najpopularniejszych lotów po kraju są aż 4 połączenia z Gdańska. Z lotniska w Gdańsku najchętniej - spośród krajowych połączeń - latamy do Krakowa. W pierwszej 10 najpopularniejszych lotów po kraju są aż 4 połączenia z Gdańska.

Wśród 10 najczęściej wybieranych tras lotniczych w Polsce prawie połowa odbywa się z lotniska w Gdańsku. Najczęściej wybieraną trasą lotniczą w Polsce jest w tym roku połączenie z Gdańska do Krakowa. Chętnie latamy też do Wrocławia, Lublina i Warszawy.



Raport o najpopularniejszych połączeniach lotniczych na trasach krajowych przygotował branżowy portal esky.pl.

Analiza obejmuje zarówno rezerwacje lotnicze w jedną stronę, jak i w obie strony, dla których podróż odbyła się lub dopiero odbędzie w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia br.

Przedstawione ceny biletów to uśredniona wartość podróży na jednej trasie dla jednego pasażera. Lista 10 najczęściej wybieranych krajowych tras lotniczych w 2023 r. odpowiada za 81 proc. wszystkich obsłużonych pasażerów w Polsce, które zarezerwowały swoją podróż z platformą eSky.pl.


Najchętniej latamy z Gdańska do Krakowa



Jak wynika z opublikowanych danych, najczęściej wybieraną trasą lotniczą w kraju jest w tym roku połączenie między Gdańskiem a Krakowem.

Średnia cena biletu lotniczego między stolicami Pomorza i Małopolski wyniosła 192 zł dla podróży w jedną i 305 zł dla lotów w obie strony.

Tablica przylotów i odlotów na żywo



Połączeń z gdańskiego lotniska w pierwszej 10 jest więcej. Na 4. miejscu jest trasa Gdańsk-Wrocław, a na 5. - Gdańsk-Lublin.

- Aby dostać się z Pomorza do najludniejszego miasta na Dolnym Śląsku i vice versa, Polacy płacili średnio 138 zł w jedną stronę i 209 zł za lot w dwie strony. Na trasie Lublin-Gdańsk wyglądało to podobnie - 119 zł204 zł - informuje portal.
Zestawienie zamyka połączenie między Gdańskiem a stolicą. Bilety na tej trasie kosztowały średnio 269 zł (w jedną stronę) i 451 zł (w dwie).

Ceny biletów? Jesteśmy w środku stawki



Przygotowana analiza obejmuje też dane dotyczące tras o najniższych kosztach podróży samolotem w obie strony. W tym zestawieniu Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy też wypada nieźle.

Jak wynika z danych, bilety na połączenia krajowe z Trójmiasta są w umiarkowanych cenach. Najtaniej z Gdańska polecimy do Zielonej Góry (5. miejsce), Lublina (6.) i Wrocławia (7.).

W ubiegłym roku Urząd Lotnictwa Cywilnego podawał, że w ruchu krajowym obsłużono 3,2 mln pasażerów, co stanowiło 8 proc. wszystkich operacji wykonanych na polskich lotniskach.



Połączenia krajowe z gdańskiego lotniska:

  • Zielona Góra (LOT)
  • Wrocław (Ryanair)
  • Warszawa (LOT)
  • Lublin (Ryanair)
  • Kraków (Ryanair)
  • Rzeszów (LOT)
MKo

Miejsca

Opinie (185) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • (1)

    Czytałem, że najpopularniejszą trasą jest jednak Kraków - Gdynia.

    • 8 3

    • Dofinansowali Lufthanse 9 mld euro pomocy państwowej

      a lotnisko w Gdyni kazali zamknąć bo kilkanaście mln euro "dofinansowania" wydała Gdynia na ucywilnienie. Tusk palcem nie kiwnął nawet gdy był w Brukseli, bo uwalenie było po donosach zza miedzy. A mówił, że wspiera lokalne lotniska...

      • 1 2

  • Mój mąż przewidział że to będzie najpopularniejsza trasa i latamy na tej trasie co jakiś czas. (auto służbowe) w tym czasie czeka na nas na parkingu nieopodal portu lotniczego.

    • 5 13

  • Czyli moderna lini PKP nic nie dała, nadal samolot wygrywa (8)

    Tyle w kwestii ekologi

    • 4 4

    • Ceny PKP Intersity powalają z nóg (5)

      • 2 1

      • (4)

        Bilet 2 klasy na zwykły pociąg IC z Gdańska do Krakowa to 90 zł. Rzeczywiście "powala z nóg".

        • 2 1

        • (1)

          przez Poznań, Wrocław, Opole, Katowice - w sumie ponad 10 godzin jazdy, ale faktycznie - darmocha...

          • 2 1

          • Dokładnie miałam rodziców na południu!!! Jazda pociągiem to była masakra!!! Tyle siedzenia w pociągu, kręgosłup wysiadał, nogi puchły , dzieciaki wrzeszczały, pijaków pełno

            • 1 1

        • (1)

          Chyba 250 zł!!! 90 złoto jak może kupujesz miesiąc wcześniej!!! A jak człowiek jedzie no na pogrzeb lub ślub lub coś ważnego mu wypadnie to musi brać najszybszy intercity lub samolot!!! Nikt nie ma czasu na 13 godzinne podróże pociągiem!!!

          • 1 1

          • a kto ci każe jechać pendolino

            biedota do TLK

            • 0 1

    • Bo na kolei masz gospodarkę centralnie planowaną, a w lotnictwie wolny rynek i niższe ceny

      Tyle w kwestii ekonomii

      • 4 1

    • Oczywiście, po podróż PKP jest za długa, 3,5 godz do Warszawy tam na dworcach 30 min straty plus pk 3 godz wawa Kraków plus znowu 30 min straty i tak od prawie 100 lat. Czas na zmianę programu nauczania bo nic się nie zmieni!!!

      • 0 1

  • Cóż z Tuskiem nie będzie CPK, czyli huba i 20 mld zysków rocznie cargo (20)

    Amsterdam 70 mln pasażerow w kraju 17 mln ludności a PO uważa, że to megalomania lotnisko na 40 mln. Tylko Niemcy sie cieszą, bo to oni nadal będą na tym zarabiać.

    • 20 39

    • Z Horałą będzie piardyliard zysku z Centralnej Łąki Imienia Solidarności Baranów (5)

      • 17 5

      • Ignorancie lub członku PO, Polska wygenerowała przez rok ruch cargo o poziomie 20 mld zł płatnych w cłach i VAT (2)

        ale tylko 4 mld zł trafiły do polskiego budżetu, reszta do Niemiec itp. bo płaci się tam, gdzie towar wyląduje. To samo z portami jeśli przypłynie statek.

        • 4 11

        • Czerwone paski z TVP info cytujesz? (1)

          faktycznie - przekaz dla tępogłowych chwycił

          • 10 3

          • Nie z tvn

            Morozowski powiedział prawdę, ale zaraz musiał to potem prostować tak jak z łamaniem konstytucji aby być w linii partii

            • 1 4

      • Podobni analfabeci do ciebie wypowiadali się w tym samym tonie o porcie w Gdyni (1)

        • 1 5

        • Oświecony gupku

          Tylko, że wtedy Polska miała kilkadziesiąt kilometrów dostępu do morza i żadnego portu dalekomorskiego. Kumasz to wsiowy propagandzisto?

          • 3 1

    • Nie z Tuskiem, a z Panem Premierem Tuskiem, to po pierwsze. (6)

      A po drugie mamy niewykorzystywane i deficytowe lotniska w Radomiu, Łodzi, Lublinie, Zielonej Górze, Szczecinie czy Olsztynie , mamy długi do spłacania na kilkadziesiąt pokoleń, no i mamy przekop, również nikomu niepotrzebny więc może basta!

      • 13 6

      • stop (1)

        skończ jęczeć niemiecki lisku przyprowadzony spod monachium

        • 2 12

        • ale mnie teraz yntelygencją zaimponowałeś, normalnie Himalaje. Jak to w PiS

          • 0 1

      • xd rozśmieszyłeś mnie tym wpisem na maxa (3)

        na per pan trzeba sobie zasłużyć, a on za to co wywinął uciekając jak szczur z tonącego okrętu do Brukseli i zostawiając tą gwiazdę Kopacz na stołku i promując wcześniej Kichawę Końśką na stołek prezydenta nie zasługuje na żadne pan. To wstyd że był premierem. On pinoki może buty wiązać pod względem zarządzania, i ma dłuższy nos od niego, bo zmienia zdanie co wywiad na różne tematy.

        • 3 7

        • To samo możesz napisac o niejakim (1)

          Wojtyle,co zwial do Watykanu i jeszcze zmienil swoje personalia. No a poza tym,kto ci jeszcze placi za te bzdury?

          • 3 2

          • Albo o prezydencie na uchodźctwie

            Wsiowy gupek zawsze pozostanie wsiowym gupkiem.

            • 4 2

        • pan Duda, pan Kaczyński, pan Morawiecki itd itp. = ci to dopiero zasłuzyli

          • 0 0

    • Odchodzi się od wielkich HUBów (2)

      Teraz w lotnictwie jest trend na dwusilnikowego Dreamlinera lub A350, bo są ekonomiczniejsze niż A380, których to linie lotnicze się pozbywają. W Polsce jest o tyle problem że jest ona za duża na jedno duże lotnisko, a za mała żebyśmy mieli 3 lotniska regionalne z których odbywają się loty na inne kontynenty. Z drugiej strony, cała dyskusja rozchodzi się o tą nazwe "Centralny". W rzeczywistości jedynym centrum jakie to lotnisko będzie obsługiwać to Łódź i Warszawa, bo Okęcie trzeba zlikwidować.

      • 0 0

      • trend dotyczy pasażerskich (1)

        • 0 0

        • Dla cargo wystarczy Radom

          • 0 0

    • Zapomniałeś że to Tusk promował w swoim czasie twór zwany CPL (1)

      ale jakby to ująć zabrakło im kasy i na planach się skończyło. Oni sami chcieli zamknąć Okęcie ale sklerotycy, stuknięte Julki i gimbaza tego nie pamięta.

      • 2 3

      • dobrze że mamy ciebie, co byśmy bez ciebie zrobili

        • 0 0

    • Kto tam będzie jeździł??! To za daleko, Ew lato będzie obstawione , a ludzie latają biznesowo, do rodziny, na zakupy, już fo Warszawy ciężko dojechać z Gdyni i Gdańska , a ile będzie pociąg kosztować i inne dojazdy. Nie opłaca się to lotnisko!!!

      • 1 1

    • Ale Schiphol to baza dla KLM, dużego światowego przewoźnika

      Air France-KLM czwarty w Europie, ósmy na świecie. LOT to przy tym orzeszki ... z czym do ludzi?

      Poza tym, ile z tego CPK udało się już zrobić? Chyba nie wiele, także słabo to wróżyło od początku, pralnia pieniędzy.

      • 4 1

  • bezpośredni lot do Krakowa to powiedzmy jeszcze

    ale z przesiadką w Warszawie to (z mojego doswiadczenia) kompletna porażka. Razem z jazdą na lotnisko (i z lotniska w Krakowie), czasem na przesiadkę, opóźnienia (wieczne) i gubienie bagażu to jest zabawa dla zdesperowanych. Do tej pory polecałem podróż pociągiem, ale po wczorajszej akcji (140 minut opóźnienia) polecam już chyba tylko rower MEVO.

    • 33 5

  • Połączenie lotnicze Gdańsk-Gdynia

    pozwoli ominąć korki na obwodnicy

    • 33 1

  • Bo mamy daleko wszędzie

    • 8 0

  • Opinia wyróżniona

    Wizytówka dla PKP (14)

    Taka informacja jest poniekąd wizytówką PKP.
    Dużo to mówi, że na takie, stosunkowo krótkie, odcinki korzystniej wychodzi polecieć samolotem. Zarówno finansowo, jak i czasowo. Wiadomo, czasem podróży ciężko konkurować z samolotem, chociaż licząc dojazd na lotnisko i odprawę to pociąg mógłby wyjść nie wiele gorzej, to jednak ceny biletów na pociąg sięgające ponad 200zł nie zachęcają by wybrać ten środek transportu.

    • 131 10

    • (4)

      Cena to jedno - pozostaje jeszcze dostępność. Wracałem wczoraj samolotem do GDN i w WAW wypadała mi długa przesiadka więc sprawdzam popołudniowe pociągi i na dwóch popołudniowych brak jakichkolwiek biletów.

      • 17 3

      • Skoro biletów było brak to znaczy ze trasa popularna bo jest tak wielu chetnych to dobrze bo nie przynosi strat (3)

        Wiec chciałbys by pociągi jechały częściowo puste bo ty w ostatniej chwil chcesz sie przejechac pociągiem

        • 8 15

        • (2)

          Pociągów jest po prostu za mało, a infrastruktura kolejowa jest w lesie. Sytuacja z niemożliwością kupienia biletu na pociąg jest na wielu trasach codziennością. PKP IC rozwija się ślamazarnie, remonty linii kolejowych polegają często na dodawaniu kolejnych przystanków i likwidacji mijanek, co powoduje zmniejszenie liczby pociągów które są w stanie w ciągu dnia taką trasą przejechać, a dodatkowo zwiększona popularność pociągów pasażerskich powoduje, że pociągi towarowe są coraz bardziej spowalniane, co odbiaj się na tym, że transport samochodowy staje się atrakcyjniejszy. Przez populistyczne priorytety budowania dróg zamiast linii kolejowych wszyscy mamy transport droższy i wolniejszy :(

          • 22 5

          • (1)

            IC nie ma nic do PLK, to dwie różne spółki. Jedna to przewoźnik, druga od infrastruktury.

            Między Warszawą a Trójmiastem pociągi średnio jeżdżą co godzinę. To mało?
            A zamiast częstotliwości można zwiększyć pojemność. Dostawić wagonów, wrócić do używania piętrowych (tak jak mają Koleje Mazowieckie), spiąć dwa zestawy ze sobą (o ile perony nie za krótkie).

            • 3 2

            • Nie wyskakuj z takimi argumentami. Jest jedną Polska, a jak sobie pokroiła transport kolejowy między spółki i spółeczki, to już mnie mało obchodzi. Ma być sprawny i dostępny.

              • 6 2

    • By sie cos zmieniło w PKP potrzeba by w Polsce jakies 30 lat inwestycji minimum!!I kazdy kolejny rzad musiał by je realizowac !

      • 3 3

    • Podróżuje co jakiś czas na tej trasie zarówno samolotem jak i pociągiem. Nie uważam że pkp przegrywa na tej trasie. Pociągi zazwyczaj niemal pełne, a fakt że połączeń z Krakowem jest wiele w ciagu dnia często wygrywał u mnie w konkurencji z tańszym nocnym lotem (ryan gdn-krk), który z reguły bywał opóźniony (to chyba ostatnia rotacja i zawsze kumulowały się na tym locie opóźnienia z całego dnia).

      • 7 0

    • (4)

      cena biletów jest niższa za lot tanimi limiami bo wszyscy podatnicy płacą dopłaty do tanich przelotów. Tanie linie nie zarabiają na biletach tylko na reklamach (np w swoich gazetkach). W praktyce wygląda to tak, że przychodzą do lotniska i mówią jak chcecie mieć nas u siebie to dajcie miliony za nasze reklamy, lotniska na to przystają i tak się biznes kręci

      • 4 5

      • (2)

        twoja glowka sie kreci lol

        • 5 2

        • nie wiem jakim nie ogarem trzeba być żeby wierzyć że bilet za 5 zł pokrywa koszty przelotu

          • 3 2

        • o to przykład Rzeszowa: 30 mln zł na promocję regionu w tanich liniach lotniczych, za to płacą wszyscy podatnicy bo Porty Lotnicze są państwowe

          • 2 0

      • Cena jest niższa, bo są mniej atrakcyjne godziny lotów, wyloty skumulowane, żeby mniej okienek je obsłużyło, taryfy tak zrobione, żeby za każdy dodatkowy serwis trzeba było dopłacić (w praktyce też chodzi o to, żeby ludzie z niego rezygnowali). I to jest w sumie ok - wiesz co dostajesz, a czego nie dostajesz... A na reklamach zarabiają wszystkie linie.

        • 3 1

    • pociągi wszędzie tyle kosztują

      Te 344 zł za bilet w jedną stronę w Pendolino, to nie jest wygórowana cena biorąc pod uwagę komfort podróży. Natomiast cały tekst jest jednym wielkim nieporozumieniem, ponieważ nie ma alternatywy w postaci bezpośredniego, regularnego połączenia lotniczego na tej trasie. Nie wiem z czego wynikają te statystyki, ale pewnie jak ktoś zauważył tu na forum, to są loty zagranicznych turystów, którzy robią standardowy set miejsc w tym kraju - Warszawa, Gdańsk i Kraków.

      • 2 5

    • Bo lotnictwo jest dotowane. Tzn. cena paliwa jest zaniżana przez niskie podatki. Nie ma akcyzy i VAT.

      • 2 2

  • Kiedy Radom - Gańsk? (3)

    Marek Perukarz chciałby do Sopotu, na Monciak, do go-go

    • 9 4

    • Sopot zdechł

      nie dzieje się prawie nic

      • 1 2

    • Z Radomia Cypr Wizzair (1)

      Lata za grosze do końca marca. 110 PLN w jedną stronę...

      • 0 0

      • I to by było na tyle

        Sukces partii

        • 1 1

  • Opinia wyróżniona

    (2)

    Bo z Krakowa jest o wiele więcej połączeń w ciepłe kraje, niż z Gda. Sam tak leciałem.
    Bilet 120 zł i po 1,5 h łącznie z odprawą w Krak.

    • 56 5

    • Co ma jedno do drugiego?

      Do Krakowa przylatujesz przed północą i myślisz , że ludzie masowo nocują na lotnisku żeby potem lecieć gdzieś indziej?
      Szczerze wątpię aby ktoś tak robił. Już lepiej polecieć przesiadać się gdzieś indziej.

      • 3 4

    • ale wiesz, że to statystyki portalu sprzedającego bilety lotnicze?

      ten portal to był dobry w 2008, jak trzeba było płacić np. kartami kredytowymi

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane