• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Samoloty omijają Gdańsk

TN
22 stycznia 2004 (artykuł sprzed 20 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Loty z Gdańska na Maderę od października 2024
Na początek, już w kwietniu, tanio będzie można polecieć z Gdańska do Londynu. Większość planowanych na lato połączeń pierwszych polskich tanich linii lotniczych airpolonia.com do miast europejskich będzie jednak omijać Trójmiasto.

- Dla nas sezon letni zaczyna się już w kwietniu i wtedy planujemy uruchomić połączenia Gdańsk-Londyn dwa lub trzy razy w tygodniu - mówi Marek Sławatyniec, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu airpolonia.com. - Na razie potrzebne są jeszcze końcowe ustalenia ze stroną brytyjską.

Generalna zasada jest taka, że im wcześniej rezerwujemy bilet, tym mniej zapłacimy, cena zależy też od obłożenia linii. Najtańsze bilety na połączeniach zagranicznych kosztują 55,55 zł, a na krajowych 19,99 zł. Do tego dochodzą jeszcze podatki i opłaty lotniskowe. Ceny wylotów z Gdańska będą podobne do tych, obowiązujących obecnie z Warszawy - w praktyce do Londynu i z powrotem można polecieć nawet za mniej niż 300 złotych.

W tym roku będzie też można polecieć tanimi liniami m.in. do Kolonii, Frankfurtu, Brukseli, Sztokholmu, Paryża, Mediolanu, Rzymu, Aten, Barcelony i Madrytu. Połączenia będą jednak przede wszystkim z Warszawy, Katowic i Wrocławia.

- Nasze doświadczenia pokazują, że lepszą inwestycją jest rozwijanie połączeń zagranicznych - mówi Marek Sławatyniec. - Jeśli chodzi o kraj, to nie ma jeszcze takiego obyczaju podróżowania.

Na razie nie polecimy więc z Gdańska do Wrocławia czy Katowic. Nawet istniejące już połączenie Gdańsk-Warszawa jest deficytowe. Jeśli w najbliższym czasie nie uda się osiągnąć średniej 70-80 pasażerów na lot (samoloty Boeing 737-400 używane przez airpolonia.com mieszczą na pokładzie 168 pasażerów), to liczba lotów może zostać ograniczona. Dokładne ceny biletów można sprawdzić na stronie www.airpolonia.com. Internet jest główną platformą handlową linii. Tu można dokonać rezerwacji i kupić bilet - niestety tylko za pomocą karty kredytowej. Jeśli ktoś nie dysponuje tym środkim płatniczym, może zarezerwować bilet przez call center. Tu usługa kosztuje jednak dodatkowo 20 złotych.

- Chcemy zastanowić się, jak możemy wesprzeć rozwój tanich linii lotniczych - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni, która była gospodarzem konferencji. - W każdej chwili jesteśmy też gotowi przywrócić linię autobusową z gdańskim lotniskiem.

Konkretne pomysły mają już za to hotelarze. Wspólnie powołali Polską Grupę Marketingową, zrzeszającą już kilkanaście hoteli z Trójmiasta i województwa.

- Do Trójmiasta będą przylatywać goście z zagranicy, na początku najprawdopodobniej z Anglii i Irlandii - mówi Henryk Piekoś, prezes PGM. - Nasza inicjatywa postała z myślą o tanich liniach. Trudno sobie wyobrazić połączenia z głównymi miastami Europy bez współpracy z bazą hotelową. Turysta przyleci, i co dalej? Skoro tanio przyleciał, to chce również taniego noclegu. Współpraca umożliwia stworzenie pakietów, w których hotele poważnie obniżają ceny i za np. 100 euro będzie można spędzić weekend w Trójmieście z zapewnionym przelotem i noclegami.
Głos WybrzeżaTN

Opinie (129)

  • tytul jak to w lewackim GW czesto sie zdarza zupelnie bez sensu
    A ten MM cos mi magiem zalatuje
    niech wymieni te atrakcje turystyczne gdyni
    moze chodzi o autobusy :)

    • 0 0

  • cityman

    a mogę ja wymienić?
    jezeli chodzi o atrakcje typu zabytki, czy pomniki Neptuna, Gdańska nikt nie pobije
    natomiast jezeli chodzi o atrakcje pod turystów typu angielskiego czyli knajpy, gdzie można się tanio upić i nie zostać pobitym/okradzionym itp. to Gdynia rzeczywiscie zaczyna sie robić atrakcyjna

    P.S. niskopodłogowe autobusy mają pewne znaczenie dla turystów lotniczych (zwłaszcza pijanych) - nie dysponują oni zazwyczaj swoim autem :)) poza tym chciałbym dodać, że z Rębiechowa do Gdyni co około godzinę odjeżdża pociąg :))

    • 0 0

  • o prosze jak szybka "przypadkowa" riposta
    ale dyskusji nie bedzie
    tylko troche stat. na 2 mln turystow odwiedzajacych Pomorze 1,5 mln odwiedza Gdansk i ta wiad. mi wystarczy

    • 0 0

  • cityman

    gdybym ja był zagranicznym turystą też odwiedziłbym raczej Gdańsk
    sek w tym, że nie wszyscy jeżdżą za granicę zwiedzac zabytki, niektórzy mają niższe pobudki - można to wykorzystać, aby liczba podróżnych wynosiła nie 2 a 5 milionów
    i drugie pytanie - ile z tych 1,5 mln zostaje w gdańsku okradzionych i/lub pobitych w zwiazku z czym nigdy tu już nie wróci?

    • 0 0

  • do GALLUXA

    "nawiozą im tych bambusów samolotami i gdzie oni ich wszystkich pomieszczą?"

    Przepraszam, ale kto to sa "bambusy" ?

    • 0 0

  • cos nie tak

    jezeli chcesz sie dostac do W-wy to musisz zaplacic 232PLN, liczba miejsc tanich musi byc bardzo znikoma. W ramach poprawienia rentownosci proponuje zwiekszyc limit miejsc za 19,99+oplaty

    • 0 0

  • Cityman, Szczurek

    Przepychanki Gdańsk - Gdynia nigdy nie miały sensu. Poza tym ile osób z tych co odwiedzają Gdańsk odwiedza też i Sopot i Gdynię? Wielu z nich nawet nie będzie wiedziało, że to różne miasta i nie będą wiedzieli co gdzie było. To zresztą nie ma żadnego znaczenia, to tak jak by się Krakusy kłóciły czy więcej osób odwiedza rynek czy Kazimierz i gdzie co jest lepsze.

    Natomiast zaczął się pojawiać tu argument o połączeniu kolejowym Rębiechowa z Gdynią. Faktycznie takie istnieje i jeżdżą tam pociągi dość często (tramwaj szynowy). Natomiast obecnie nie ma ono żadnego znaczenia dla lotniska. A to po prostu dlatego, że przystanek "rębiechowo" znajduje się 3,2 kilometra od terminalu lotniska. Wysiądziesz pan w polu i co dalej? Na składanym rowerze? Czy piechotą z walizkami 45 minut?

    Ale samo istnienie tej linii, o której istnieniu niemal wszyscy zapominają (została ona wybudowana niemałym trudem razem z Gdynią, aby połączyć ją z główną nicia kolejową z pominięciem niemieckiego Wolnegop Miasta Gdańska) może mieć kapitalne znaczenie. Otóż tereny, przez które przebiega stają się coraz ważniejszymi punktami, coraz ludniej zamieszkalymi. Oprócz Gdyni Głównej jest to Wlk. Kack (a więc Karwiny, Dąbrowa Dąbróka itp) Osowa, Lotnisko i Żukowo oraz dalej Kaszuby. To są całe rzesze ludzi, którym np do Centrum Gdyni tą drogą jest 5 razy szybciej niż autobusem, czy nawet samochodem. Tylko nikt o tej linii nie pamięta a i nie jest ona do niczego przygotowana.

    Wystarczy postawić porządne przystanki, z rębiechowa na lotnisko puścić autobus do każdego przyjazdu pociągu (a potem może tramwaj lub nagiąć trasę, w końcu w koło same pola) i przyszłość transportowa okolicy zapewniona. No ale do tego trzeba gospodarzy miasta z głową!

    Ale może z tej trybuny takie wołanie usłyszy?

    PS: d giedy GW jest lewacki? Może raczej poradziecko-komunistyczny? Lewaccy to są np anarchiści, ekolodzy itp? I co ma tytuł artykułu do lewactwa?

    • 0 0

  • kilka sprostowan!

    1. Port lotniczy Gdansk jest przeznaczony do odprawiania 5 mln pasazerow rocznie!!
    2. Plany rozbudwy lotniska z lat 80 sa nie aktualne od 20 lat!!
    3. AirPolonia nigdy nie zacznie latac z Gdanska do Hamburga, a to dlatego ze najlepiej jest autokarem!! Samolotamia Polskich Linii Lotniczych przewozi dziennie okolo 40 pasazerow w jedna strone!! Poprostu brakuje chetnych na latania do Hanmburga!! Predzej otworza polacznenie do Frankfurtu!!
    4. OK moze i jezdzi pociag z Gdyni do Rebiechowa ale z "dworca" w Rebiechowie nie ma zadnego transportu na lotnisko!! A piechota z bagazami nie bedzie siechcialo chodzic 2 - 3 kilometrow pieszo!!
    5. Ludzie czemu wy jestescie tak bardzo podatni na reklame!! Przeciez to bylo jasne od poczatku ze cena 19zl jest tylko chwytem reklamowym i ze ilosci takich biletow bedzie ograniczony!! Oraz wiadome jest to ze im mniej sie palci tym nizsza jest jakosc uslug !! TO JEST OCZYWISCTE!!
    6. Ktos sie pytal kto rzadzi AirPolonia? Wlasciecielem jest pan Litwinksi ktory byl dyrektorem lotu przez ladnych kilka lat i zna strukture LOT-u od podszewki!! Obnizenie cen biletow LOT-u oraz British airways byla spowodowana powstanie AirPolonii!!
    7. W Pradze dzieki tanim liniom lotniczym wrozl o prawie 60%!! Skorzystal na tym caly region!!
    8. DZieki naszym wladzom lotniska (ktorzy wola ajac sie zmiana nazwy lotniska) sznse na utworzenia w Gdasnku bazy Ryanair sa coraz nizsze! Sam Ryanair zaczol rozmowy z wladzami lotniska w Bydgoszczy!! Bydgoszczanie napewno na tym skorzystaja!!!!
    9. Osobiscie nie skorzystam (chyba nigdy) z oferty AirPolonia poniewaz LOT-em do Warszawy w 2 strony place 68.80zl!!

    Jak jeszcze cos mi sie przypomni to napewn napisze!!

    Pzdr.

    • 0 0

  • Panie Nemo

    zgadzam się z Panem w całej nieomal rozciągłości
    nie zwykłem latać z lotniska w Rębiechowie, dlatego nie znam dokładnego usytuowania lotniska względem dworca kolejowego - wygięcie torów w stronę lotniska jest myślę ciekawym pomysłem - dobrze by było gdyby zorganizowaniem tego zajął się (poza PKP) również ktoś z gminy na której terenie leży Rębiechowo (a nie jest to Gdynia)
    Jeżeli chodzi o wykorzystanie linii kolejowej biegnącej w stronę Gdyni od Kościerzyny jako transportu miejskiego to jest pewien kłopot - linia ta biegnie w pewnym oddaleniu od większych osiedli - jedynie w okolicy Wielkiego Kacka przybliża się do miasta - reszta jej trasy biegnie prze lasy (nawet nie czuję kiedy rymuję), ale pomysł wart jest rozważenia

    • 0 0

  • Szczurek

    Przepraszam bardzo a czy Osowa nalezaca do Gdanska i w malej czesci do Gdyni nie jest wiekszym osiedlem!!????

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane