- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (46 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Samorządowcy: producenci opakowań powinni płacić więcej za tworzenie śmieci
Stawki za wprowadzenie na rynek tworzyw sztucznych są skandalicznie niskie - mówią samorządowcy skupieni w Unii Metropolii Polskich, a wśród nich wiceprezydent Gdańska. Sugerują, by ustawowo obciążyć producentów opakowań kosztami odbioru odpadów, które teraz pokrywają wyłącznie mieszkańcy gmin. Zdaniem samorządowców, pozwoliłoby to uniknąć drastycznych podwyżek opłat za wywóz śmieci.
W czwartek, w Warszawie, wiceprezydent Gdańska Piotr Grzelak, który jest też szefem zespołu ds. gospodarki odpadami UMP, przedstawił przyjęte w tej sprawie stanowisko.
- W Gdańsku w 2013 r. każdy mieszkaniec produkował 360 kg odpadów. W 2018 r. produkuje ich już 420 kg i ta liczba rośnie. Dlaczego? Każdy, kto chciał kiedyś zrobić ekologiczne zakupy pewnie się zdziwił, że nie można tego zrobić. Nawet pomidory są pakowane w plastikowe opakowania. Dziś nie mamy wyboru - musimy kupić produkt w zbędnych opakowaniach, a później jeszcze zapłacić za ich utylizację. Dlatego 16 stycznia przyjęliśmy stanowisko ws. Rozszerzonej Odpowiedzialności Producentów, żeby nie tylko mieszkańcy ponosili koszty gospodarki odpadami, ale też producenci, którzy jako pierwsi produkują śmieci wprowadzając na rynek opakowania, których nie da się później odzyskać i które często są zbędne - mówił Piotr Grzelak.
Z własnym pojemnikiem na zakupy spożywcze? To nie takie łatwe
Piotr Grzelak przedstawił zasady, które powinny być wdrożone ustawowo, by odciążyć finansowo mieszkańców płacących za śmieci.
Wśród nich jest m.in. wprowadzenie opłaty produktowej, która pokrywałaby koszty zbierania i zagospodarowania odpadów opakowaniowych. Obecnie ponoszą je mieszkańcy.
UMP chce też, by ustalono i egzekwowano sankcje finansowe dla producentów za wprowadzanie na rynek opakowań nienadających się do recyklingu i powtórnego wykorzystania.
Czytaj też: Ministerstwo chce kontroli nowych stawek za śmieci
Jak podkreślał Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy, obecnie producenci praktycznie nie ponoszą odpowiedzialności finansowej za wprowadzanie tworzyw sztucznych na rynek. Stawki opłat są wielokrotnie niższe niż w innych krajach Europy, a cały koszt późniejszego zagospodarowania odpadów spada na gminy i mieszkańców.
Zdaniem samorządowców to także powód, dla którego wprowadzane od nowego roku w całej Polsce podwyżki opłat za odbiór śmieci są tak dotkliwe.
- Z niezrozumiałych dla nas względów, wszystkie koszty ponoszą teraz mieszkańcy. Nie rozumiemy, dlaczego obowiązuje taryfa ulgowa dla firm. W normalnych państwach koszty ponoszą właśnie firmy, które zatruwają środowisko i wprowadzają na rynek złe opakowania, a w Polsce płacą za to mieszkańcy. Podczas gdy drastycznie rosną opłaty za śmieci, firmy są traktowane bezkarnie - mówił Olszewski.
Samorządowcy zaapelowali o pilne wznowienie prac nad ustawą w tej sprawie. Podawali też porównanie stawek za wprowadzenie na rynek produktów z tworzyw sztucznych w Polsce i kilku innych krajach. Wszędzie są one dużo wyższe.
Rozszerzona odpowiedzialność producentów miałaby być rodzajem kaucji za produkty w opakowaniach, z której pieniądze przeznaczane byłyby na dofinansowanie systemu śmieciowego w gminach. Produkty bez opakowań, np. na wagę, byłyby tańsze.
Zdaniem władz Gdańska nowa metoda odciążyłaby finansowo mieszkańców. Pod warunkiem, że zyski z niej trafiałyby do samorządów.
Opinie (295) ponad 10 zablokowanych
-
2020-01-16 18:21
Opinia wyróżniona
(13)
To niestety bardzo głupi pomysł bo producenci opakowań natychmiast przerzucą swoje wyższe opłaty na klientów i finalnie i tak zapłaci za to '' Kowalski'' i tak czy tak nic się nie zmieni a może trzeba zastosować metodę kija i marchewki dla tych producentów którzy będą produkowali w opakowaniach wielokrotnego użytku lub biodegradowalnych
To niestety bardzo głupi pomysł bo producenci opakowań natychmiast przerzucą swoje wyższe opłaty na klientów i finalnie i tak zapłaci za to '' Kowalski'' i tak czy tak nic się nie zmieni a może trzeba zastosować metodę kija i marchewki dla tych producentów którzy będą produkowali w opakowaniach wielokrotnego użytku lub biodegradowalnych stworzyć specjalną ulgę w podatku lub w inny sposób ! a ci co produkują śmieci to im dowalić jakąś opłatę by zachęcić ich do pro-ekologicznych zachowań inaczej się nie da niestety. A to przecież podobna sytuacja jak ze sklepami wielkopowierzchniowymi jak rząd chce wprowadzić od takich sklepów specjalny podatek to co robi zarząd tych sklepów już zapowiedział że przeżuci podwyższone koszta na klientów i w finale zapłacimy wszyscy więcej robiąc tam zakupy.
- 267 72
-
2020-01-18 13:01
A jak pan Grzelak
wyliczył 100 procentową podwyżkę? Przecież sam wykazał że mieszkaniec Gdańska produkuje o kilkanaście procent śmieci więcej niż w 2012 roku. To jest kolejny podatek miasta na gdańszczanach.
- 0 0
-
2020-01-17 12:42
Często produkty w Niemczech są tańsze niż w Polsce. Wiem bo kupuję całą chemię dla dziecka w Niemczech. I mimo innych stawek za wprowadzenie plastiku do obrotu ceny produktów mają niższe niż u nas
- 4 0
-
2020-01-17 08:02
oto chodzi:
Kowalski się 4 razy zastanowi co kupuje i w jakim opakowaniu
- 10 0
-
2020-01-17 07:06
Brawo.Wpierw podatek dla producentów a potem ulga !!
- 4 0
-
2020-01-16 23:11
(1)
Przecież jak tylko pierwsza firma wypuści tańsze produkty bez folii, to zaraz pozostałe też będą musiały obniżyć ceny bo inaczej mało kto to kupi. Warunkiem aby to zadziałało jest znacząca opłata za foliowe opakowanie.
- 25 1
-
2020-01-17 10:50
już czekam na mleko bez folii, jogurty w kartonowych pudełkach
sorry w kartonowych też nie bo drzewa trzeba chronić!. W czym tu pakować? No bo jak nie zapakują pomidory, jabłka to będą poobijane i wtedy po co mi takie fe, brzydkie!
Może niech każdy przyniesie do sklepu swój kubek i mu się naleje! no i swoją siatkę (taką wieczną - która się nie psuje) , ba nawet kilka siatek- 1 5
-
2020-01-16 23:13
samorządowcy, aktywiści miejscy itp. (1)
mają wyłącznie głupie pomysły ;)
- 3 13
-
2020-01-17 18:05
Bo tylko rzad ma fajne co?
Masakra kolego.....
- 2 1
-
2020-01-16 21:51
Twoja głupota zawsze jest wyrózniona i nie doceira to do ciebie leming jak zawsze (1)
Ze to są sprawdzony systemy stosowane od kilkudziesięciu lat w krajach zachodnich. Zawsze powtarzam ze ty nie jestes Gdańszczaninem tylko słoikiem z pod wioski pod Gdańskiem.I zawsze musisz to potwierdzac
- 13 12
-
2020-01-17 13:13
Inteligentny inaczej !
Niestety jesteś prostym człowiekiem słoma z butów i nie staraj się tego udowadniać widać skąd jesteś ty skoro umiesz obrażać innych a logiki i mądrości w twoich wypowiedziach trudno szukać ! jedynie chamstwo i buractwo !!!! Nie powinieneś się wypowiadać na takich forach bo wstyd ! Prawdziwy Leming to twoja wizytówka
- 2 0
-
2020-01-16 18:43
Ale zapłaci ten co kupił i wyrzucił
A nie ten co nie kupił
- 24 1
-
2020-01-16 18:26
(1)
Niech przerzucają, jak opakowanie będzie miało znaczący udział w cenie to zaczną to zmieniać.
Tylko to powinno być w całości przerzucone na producentów, czyli miasto odbiera wszystkie śmieci za darmo, płacą producenci... koszty przerzucają na klientów i wtedy każdy płaci za tyle śmieci za ile zapłacił- 39 2
-
2020-01-17 12:01
Nie podatkiem a zakazem zwalczymy plagę plastikowych opakowań.
- 0 1
-
2020-01-16 17:47
Opinia wyróżniona
A (9)
Wystarczy produkować mniejsze opakowania. Kupuje np. szampon 400 ml a w środku 2/3 zapełnionej butelki. Ale na półce wielkie opakowanie, promocja itp. To typowe działanie marketingowe oddziaływające na psychikę konsumenta. A potem płacę za śmieci. Tu znowu mamy lobbing producentów plastiku niestety. I nikt o tym głośno nie mówi.
- 231 9
-
2020-01-17 02:42
Z własnym pojemnikiem na zakupy. A czemu nie? (5)
Ja juz od od dobrego roku choadzam na zakupy z własną siatą. W sklepie nawet nie bawie sie w koszyki , ładuje bezporednio do siaty, przy kasie wywalam wszystko i ładuję spwrotem po zapłacie. Przyswiecają temu 2 mysli: pierwsza na co komu nieporeczny koszyk ; druga - kiedy ostatnio myto te koszyki? Jeszcze mi sie nie zdarzylo, by ktoś mi zwrócił uwagę, ze przed płatnoscia ładuje do wlasnej siaty.
- 10 0
-
2020-01-18 15:31
Najlepiej z wiadrem
Takim ładnym, ocynkowanym
- 0 0
-
2020-01-17 08:35
Robie identycznie (3)
Najbardziej mnie wqr...jak widzę te wszystkie madki z ich cudownymi bombelkami siedzącymi w koszach na zakupy. A jeszcze chwilkę wcześniej biegały wesoło po podwórku, wśród kupek czworonożnych przyjaciół. Później idziesz i masz pakować w te wózki zakupy. Dzięki ...
Czy myślenie u tych kobiet to chyba jakiś większy proces, który wpierw musi kiełkować (pytanie jak długo trwa okres wegetacji), a dopiero później następuja plony?- 8 10
-
2020-01-17 10:32
i tak wszystko co kupujesz jest w opakowaniu wiec o co kaman ? bulki wrzucasz luzem do koszyka ??
- 3 5
-
2020-01-17 09:03
Madki bombelków wożonych w wózkach, proszę o nie komentowanie (1)
- 5 2
-
2020-01-18 09:39
Niekomentowanie
piszemy łącznie.
- 1 0
-
2020-01-16 21:02
(2)
Np Pepsi były 2 litrowe butelki teraz są 1,8, czyli mniej napoju więcej plastiku. Mimo wszystko u nas nie jest jeszcze tak źle. Nie byłem w USA, ale oglądałem filmy kolesia który w stanach chodzi po sklepach i nagrywa co tam jest. Prawie 100% wszystko opakowane, we wszystkim mega ilości cukru. My przy nich jesteśmy eko krajem.
- 9 2
-
2020-01-16 21:20
(1)
A teraz po polsku mozesz? Pepsi jest 1,8 ze wzgledu na inflacje, aby nie podnosic ceny. Co ma cukier do plastiku? Co do autora, to nie chodzi tylko o wrzucanie powietrza, proponuje sie douczyc, ale dam wskazówkę, np w chipsach powietrze przeciwdziala gnieceniu sie chipsom. Pozdrawiam
- 6 8
-
2020-01-17 10:31
a wystarczy zapakowac je do tuby tak jak np pringelsy masa sie zgadza i ile mniej miejsca zajmuje , ale nie jest tak spektakularne jak wielka torba powietrza :P
- 2 1
-
2020-01-16 17:45
Opinia wyróżniona
Koniecznie! (6)
Czas skończyć z tym okropnym plastikiem! Każdy ogórek czy cukinia zapakowana osobno w plastik. Zwariować można!!!!
- 235 21
-
2020-01-18 10:12
"zwariować "może i można natomiast odejść na raka to prawie pewne
niech mi ktoś wskaże na tym ogórku /cukinii atest folii plastykowej w którą są pakowane produkty , na kontakt z żywnością. Nikt nie sprawdza a potem nie może się nadziwić że schodzi na raka a tak ekologicznie się odżywiał.
- 2 0
-
2020-01-17 11:36
Tak, wszytko co z plastiku zastąpić szkłem :D
- 2 2
-
2020-01-16 23:14
(2)
plastik jest całkowicie neutralny dla środowiska
- 7 20
-
2020-01-17 09:10
zwłaszcza jak go zeżresz - nawet w powietrzu ostatnio wykryto mikrocząsteczki plastiku (1)
co do wspomnianych absurdalnych ogórków - ja takich nie kupuje
ludzie powinni reagować i 'głosować' swoją kasą- 6 0
-
2020-01-17 11:22
I wykryto też cząsteczki głupoty ECO wariatów!
- 3 4
-
2020-01-16 17:47
I jak się tylko to otworzy to od razu gnije.
- 12 3
Wszystkie opinie
-
2020-01-16 17:03
Dobry pomysł (4)
Wszystko w plastiku
- 71 23
-
2020-01-16 17:20
(1)
Bzdura,ma to tylko zasłonić podwyżkę od miasta dla mieszkańców.
- 15 7
-
2020-01-16 20:32
Dobry pomysł
A opakowania produkowane w Chinach sprowadza niemiecka firma
- 3 0
-
2020-01-16 19:52
Dobry pomysł to miał żywiec. Na wodzie jest ładnie kolorem oznaczone do jakiego śmietnika wrzucić opakowanie.
Idę z opakowaniem do śmietników. Patrzę na nie i już wiem gdzie wyrzucić. Wiem że do żółtego śmietnika. To jest genialny pomysł który powinien zostać producentom narzucony ustawowo.
Jak trzymam opakowanie po jogurcie i mam czytać 4 stronicowy dekalog śmietnikowy przy każdym wyrzuceniu śmiecia. Szukać na kartach A4 czy jogurt do brązowego czy fioletowego czy turkusowego to mam to gdzieś. Wyrzucam losowo.- 17 0
-
2020-01-16 20:30
No Grzelak , nie lubie Cię
Ale brawo ,popieram w 100%!
- 5 3
-
2020-01-16 17:04
(31)
A producenci obciążą kosztami konsumentów, koło się zamyka.
- 323 23
-
2020-01-16 17:09
Tak jak podatek bankowy (3)
Zapłacili klienci
- 45 1
-
2020-01-16 20:50
(2)
Też tak myślałem, ale tu właśnie chodzi o obniżenie, a raczej niepodwyższanie ceny dla klienta. Jak producent będzie chciał zapakować w plastikowy pojemnik włożony w celofanową torebkę, wyłożony na spodzie kartonikiem z gąbką, dorzucić koszt utylizacji opakowania i przestać być konkurencyjnym, to się grubo zastanowi, czy nie lepiej owinąć swój towar w zwykłą gazetę.
- 8 4
-
2020-01-17 08:22
(1)
wtedy nikt tego nie kupi. Towar zawijany w gazete był już w prlu. I jakoś nie utrzymało się to.
Nie ma czegoś takiego jak podatek zapłacony przez producenta. Podatek to koszt, a koszt jest uwzględniany przy ustalaniu ceny produktu. Ekonomia naprawdę jest bardzo prosta.- 1 1
-
2020-01-17 11:34
nie utrzymało się bo daliśmy sobie wmówić że jak coś wrzucisz do śmietnika to to znika
- 1 0
-
2020-01-16 17:14
(1)
Lewiźnie tego nie wytłumaczysz. Zakute socjalistyczne łby żyją w innej rzeczywistości.
- 32 6
-
2020-01-16 18:02
Dokładnie,pisowcy tak mają.
- 13 19
-
2020-01-16 17:17
I prawidłowo, a za 500+ (9)
płacimy wszyscy, aż się niedługo ten żałosny system od obciążenia finansowego rozleci razem z tym żałosnym pisem i jego żałosnymi wyborcami
- 32 18
-
2020-01-16 17:21
(5)
I powróci słońce Peru na białym koniu zabierając VAT i ofe again))
- 30 17
-
2020-01-16 18:04
(4)
ofe nie zabierze, pis zrobi to szybciej... i to jeszcze potrącając ci 15%
- 19 11
-
2020-01-16 18:14
A ktoś jeszcze ma coś w OFE po tym jak Po zabrało (3)
Pieniądze? Bo ja nie
- 14 6
-
2020-01-16 18:43
Szkoda mi Ciebie, biednyś.
- 5 6
-
2020-01-16 19:36
Biedny chłop nie potrafi zalogować się na konto w OFE i zobaczyć ze zostało mu z 20 000 ponad 10 000 zł ( 10 000 przekazano do ZUS na dożywotnią emeryturę).
- 6 3
-
2020-01-17 22:43
PO nie zabrało OFE, przeniosło te środki do ZUS.
Teraz PiS przeniesie je z ZUS do OFE, inkasując dla siebie 15%.
- 0 0
-
2020-01-16 20:24
Nie ma nic gorszego w tym kraju niż
roszczeniowe pisowskie inkubatory 500plusowe
- 9 10
-
2020-01-17 07:36
zawsze placilismy (1)
tylko 500 nie wyplacano obywatelom
- 4 1
-
2020-01-17 16:04
Ta, a 26 nowych podatków to z kosmosu się wzięło?
- 1 0
-
2020-01-16 18:41
Ale tych co to kupują
A nie tych co mają większe mieszkanie
- 13 0
-
2020-01-16 18:44
Ja chcem 10 kategorii i
1000 zł opłaty. Bo jestem eko.
- 2 0
-
2020-01-16 18:48
Ale grzelak tylko jajka je
- 9 0
-
2020-01-16 19:23
ale będzie bardziej ekologicznie (5)
Ale może dzięki temu więcej artykułów będzie pakowanych w bardziej ekologiczne opakowania. Proponuję spojrzeć na to nieco szerzej :)
- 4 1
-
2020-01-16 21:00
(4)
Torba foliowa 60 gr, torba papierowa 2 zł. Pięćset plus powie: poproszem torebke foliowom. I po tfojej ekologii. Ekologia jest dla bogatych, co lubią płacić za modę. Moje dzieci też były eko, dopóki nie przeszły na własny rozrachunek. A producenci nie chcą zbawiać świata, tylko zarabiać. Ekologiczne produkty mogłyby być tańsze, tylko po co?Ekologia to dziś świetny biznes.
- 5 3
-
2020-01-16 23:11
(3)
no właśnie, teraz torba foliowa kosztuje 60 gr; ale jak producent będzie musiał zapłacić za wprowadzanie folii do obrotu 5 zł i doda to do ceny torby, to za papierową zapłacisz 2 zł a za foliową 5,60.. wtedy 500+ też poprosi o papierową.
- 8 0
-
2020-01-16 23:24
(2)
To nie lezy w interesie państwa.Jak producent bedzie miał zapłacić 5zł za wprowadzenie to zwinie interes zwolni ludzi i nie będzie odprowadzał podatków do budżetu,więc nie jest to w interesie państwa.500+ za niedługo przy obecnej inflacji zakupy zmieści w kieszeniach.
- 2 2
-
2020-01-16 23:32
słaby biznesmen zwinie interes, a przewidujący przestawi się na takie opakowania które się opłaci produkować - biodegradowalne, zwrotne.. itp.
- 5 0
-
2020-01-17 06:22
Janusz biznesu już dziś może się pakować i robić wypad. Koniec dobrobytu dorabiania się ponad miarę na plecach pracowników i kosztem środowiska.
- 0 0
-
2020-01-16 19:25
masz wybór
Nie musisz kupowac w plastiku, a tak czy chcesz czy nie chcesz za wywóz musisz płacic
- 5 1
-
2020-01-16 19:36
No właśnie
Przecież koszt opakowań jest wliczony w towar. Nie ma innej opcji. Więc zawsze zapłaci za to konsument. Ciężko tu o jakieś rozwiązania. Chyba że wszystko co się da sprzedawać luzem. A luzem wcale nie będzie oznaczać taniej. Jeśli zwiększą się straty takich produktów na którymś etapie dystrybucji to też będą musiały być wkalkulowane w cenę produktu. Nikt dopłacał nie będzie bo trzeba zarobić, zapłacić ludziom itd
- 7 1
-
2020-01-16 20:32
Nie obciąża , nie kupujemy w plastiku
- 0 0
-
2020-01-16 22:19
A kto Ci każe być obciążonym? (1)
Naprawdę musisz kupować każdego pomidorka zapakowanego w osobną folijkę?
- 5 2
-
2020-01-17 22:45
Nie każdy lubi kupować obmacane przez milion bab owoce i warzywa.
- 0 0
-
2020-01-17 15:45
no i o to chodzi
żeby pojawił się producent z tańszym opakowaniem
- 0 0
-
2020-01-16 17:06
I to jest złe słowo... (11)
... Rzucone przez gdańskiego urzędnika europejskim producentom w twarz. I dystrybutorów. I sklepom.
- 163 14
-
2020-01-16 17:12
Samorządowcy... (4)
... Powinni zająć się problemami miasta i mieszkańców, a nie kształtować politykę (w tym ogólnokrajową, historyczną, międzynarodową i "gender"), i nie finansować tego wszystkiego z podatków i parapodatków, takich jak opłata śmieciowa.
- 127 31
-
2020-01-16 18:36
Śmieci to problem miasta!
- 15 1
-
2020-01-16 18:44
Ona jeździ ze stołem po Polsce? (2)
- 17 0
-
2020-01-16 19:09
(1)
nie wiem, ucichło. ale Trojmiasto.pl mogłoby to sprawdzić dokładnie i rzetelnie !
- 12 0
-
2020-01-16 21:40
Oni to jej tuba
- 11 0
-
2020-01-16 18:41
To ten specjalista od II wojny światowej? (1)
- 27 0
-
2020-01-16 23:12
tak, to ten sam
Dziwne, ze jeszcze nie ma doktoratu z historii
- 14 0
-
2020-01-16 19:23
Ciekawe czy Grzelak w swej mądrości wpdał na to na kogo przerzucili by koszty producenci po wprowadzeniu takiej opłaty
Na pewno bijąc się w swe kapitalistyczne serca solidarnie westchną i wezmą je na siebie nie przerzucając opłaty na koszt swoich produktów.
DLaczego tylko proponowana opłąta nie zależy od metrów kwadratowcyh zakładów produkcyjnych? Przecież jak powszechnie wiadomo (przynajmniej w Gdańsku) to metry produkuja śmieci.- 25 0
-
2020-01-16 23:11
dodaj, ze to słowo rzucone również klientom
Chyba nie myślisz, ze miasto obnizy opłatę za odbiór śmieci.
- 16 0
-
2020-01-16 23:57
tak tak
to zle slowo rozpeta III ą wojnę.To ten gostek,ten"historyk"
- 14 0
-
2020-01-17 15:00
a wiadomo, że już raz złe słowo Polaka przeciw Niemcowi rozpoczęło II Wojnę Światową!
- 3 0
-
2020-01-16 17:07
POpieram :) Czas zadbać o naturę :) (2)
- 30 89
-
2020-01-16 18:30
Generalnie pomysł jest OK
Jednak poprzedni rząd wprowadzając ustawę śmieciową, choć rekomendowane było to dyrektywą unijna, takiego obciążenia na producentów i dystrybutorów nie wdrożył tłumacząc, że wyliczenie ile z tej opłaty ma przypadać poszczególnym gminom byłoby tak kosztowne, że przekroczyłoby to wpływy. Czyżby nastąpił jakiś przełom w technologii IT? Skąd zmiana w szeregach tej samej Platformy?
- 9 0
-
2020-01-16 18:41
Zadbaj o leczenie
- 7 4
-
2020-01-16 17:08
Proszę zająć się sprawami miasta. (8)
Dlaczego nasi samorządowcy jak tylko się gdzieś pojawiają, to zamiast odnosić się do problemów lokalnych, odnoszą się do polityki krajowej? Samorządowcy nie są od ingerowania w ustawy, które są uchwalane na poziomie krajowym, jak chce p. Grzelak się tym tematem zajmować to niech ubiega się o mandat posła. Ja bym sobie życzył, żeby p. Grzelak zajął się tym czym ma się zajmować, czyli działaniami na poziomie miasta, a miasto nie jest od tego, żeby narzucać producentom czegokolwiek jakiekolwiek opłaty, które i tak zostałyby przerzucone na klientów bo tak to działa zawsze.
- 276 71
-
2020-01-16 17:20
Brawo popieram
- 28 6
-
2020-01-16 19:07
tak i nie
zgadzam się, że p. Grzelak powinien pracować dla społeczności lokalnej.
ale opodatkować firmy produkujące śmieci też :)
nie musimy kupować pomidorów na tacy zawiniętej w folię, tylko pomidory luzem :)- 19 5
-
2020-01-16 19:24
Niestety nasi samorządowcy w sprawach ich kompetencji nie maja wiele do powiedzenia
Więc wola takie bicie piany i odwracanie kota ogonem.
- 29 4
-
2020-01-16 19:42
Lokalnie to deweloperzy rządzą
Oni od polityki są
- 19 1
-
2020-01-16 21:24
Zapytam (1)
Dla czego ten wielki samorzadowiec tak krytykuje przeprowadzenie kontroli przez RIO w temacie opłat za śmieci? Ta instytucja powstała po to aby samorządy były kontrolowane właśnie. Dokumenty na stół i jak jest wszystko w porządku to bez obaw panie Grzelak.
Dla czego UM nie zmieści czytelnej, transparentnej informacji dla czego mamy zapłacić więcej i jak to wyliczono? Już raz w opłatach smieciowych powstała spora nadwyżka, ale wtedy władze Gdańska nie zwróciły nam pieniędzy. A pracownicy szadolek za co wykupili łoże na stadionie?
Czy łoża i jej koszt jest usprawiedliwieniem podwyżek? Bo innego uzasadnienia nie słyszałem panie Grzelak?- 28 3
-
2020-01-17 08:40
Myślisz, ze on to zrozumie, co napisałeś?
- 6 1
-
2020-01-16 23:54
A co, cymbale, jest bardziej lokalne niż śmieci?! 500+ może?,
- 9 5
-
2020-01-17 15:46
przepełnione wysypisko to lokalny problem co nie?
- 2 0
-
2020-01-16 17:09
(4)
Jaka ściema - żaden producent tego nie zapłaci. Skończy się tak ze konsument zapłaci drożej za śmieci i drożej za produkt.
- 220 16
-
2020-01-16 23:14
brawo, słuszna uwaga.
- 4 0
-
2020-01-16 23:35
tutaj wlaanie o to chodzi aby klient miał wybór... (2)
Zamiast kupowac e Biedronce pomidory pakowane na 6szt w plastikowym opakowaniu (za które przoducent musiałby zapłacić dodatkowa oplate) za którą oczywiście miałby potem zapłacić klient...
Abys poszedł do lokalnego warzywniaka I kupił sobie na wage te 6 pomidorów, naturalnie i bez dodatkowych podatków...
To rynek (przy pomocy dodatkowej opłaty) zdecyduje czy chce dodatkowo dopłacać czy jednak woli wziąść własne worki itd- 5 2
-
2020-01-17 01:10
"Abys poszedł do lokalnego warzywniaka" (1)
i kupił te same pomidory po cenie 2 x wyższej niż w Biedrze, bo w moim osiedlowym sklepie tak się właśnie kształtują ceny. Więc dziękuję, nie skorzystam.
- 4 0
-
2020-01-17 02:00
to jeżeli biedra tego nie wprowadzi to ogarnie kuwetę lidl
a jak u nich się pokażą produkty bez zbędnych opakowań - to bieda podwinie ogon. W końcu ktoś się po prostu wyłamie.
- 1 1
-
2020-01-16 17:09
Teraz morde dorabiają do podwyzek (3)
- 196 18
-
2020-01-16 17:14
Mieszkańcy zaczęli się burzyć to szukają frajera.
- 44 1
-
2020-01-16 19:12
Jacy Ci samorządowcy są super, najpierw dowalili 100% podwyżki teraz ze wzrokiem kota ze szreka słodzą jacy oni dobrzy, jak bardzo chcą dla nas dobrze. Nie wiem jak wy ale mnie się robi niedobrze, niedługo chyba puszczę hafta na monitor.
- 26 1
-
2020-01-17 10:40
Żadne dorabianie mordy
To jest oczywista kwestia, tylko nikt nie chciał występować przeciwko lobby. Zaraz się do chłopka dobiorą za bicie piany i temat ucichnie.
- 0 0
-
2020-01-16 17:10
Nie produkuję śmieci! (5)
Jako człowiek, mieszkaniec nie produkuję żadnych śmieci! Produkt metabolizmu który wytwarzam jest biodegradowalny. Śmieci produkują firmy, które pakują wszystko w niepotrzebne opakowania.
Proszę o przywrócenie szklanych butelek zwrotnych, oraz pakowanie produktów w papier.- 302 6
-
2020-01-16 17:13
Kiedyś wszystko było w szklanych butelkach albo w kartonie i jakoś to działało.
- 38 0
-
2020-01-17 06:37
Oczywiście!
Też zwróciłem uwagę na ten zwrot, że to niby my "produkujemy" odpady. Nie, to producenci produkują, my tylko musimy to potem wyrzucić.
- 5 0
-
2020-01-17 06:43
Musisz kupować (1)
Nie możesz żądać przywrócenia szklanych opakowań... Ale możesz w sklepie wybierać takie produkty. To popyt kreuje to co stoi na półkach. Puki konsument sięga po tańszy plastik, to właśnie on tam będzie.
- 3 0
-
2020-01-17 08:32
nie mogę sobie wybrać
bo ich nie ma. Znajdź mi w drogerii szampon w szklanej butelce.
- 5 0
-
2020-01-17 08:19
Lewacka logika
dosłownie w butelce.
A szklana butelka czy papierowe opakowanie to nie śmieć?
Niepotrzebne powiadasz opakowania? to czemu w nich kupujesz produkty? Wyhoduj sobie sam jedzenie, nie korzystaj ze sklepów to wtedy CI uwierzę. Korzystasz ze sklepów? Tworzysz śmieci, bo napędzasz konsumpcjonizm. Śmieć jest dopiero wtedy kiedy zużyjesz produkt. Wcześniej nazywa się to opakowaniem.
Opakowanie - wytwór o określonej konstrukcji, którego zadaniem jest zabezpieczenie towaru lub otoczenia w trakcie transportu i przechowywania- 2 3
-
2020-01-16 17:12
(4)
Najpierw wina PiS a teraz producentów. Samorządowcy muszą na kogoś zwalić winę żeby nie wyszło, że im nie zależy na ekologii tylko na pieniądzach jakie można wziąć od mieszkańców.
- 191 45
-
2020-01-16 18:44
60 milionów złotych rocznie wprowadzane jest do Lipska (1)
Z tych pieniędzy można było pokryć koszty sprzątania śmietnikow na ulicach i plażach.
- 17 1
-
2020-01-17 00:36
60 milionów po wsadzeniu przez kilka lat
kilkuset milionów. Jeszcze Niemce po kupnie założyły sprawę o zawyzoną wycenę majątku GPEC.
- 4 1
-
2020-01-16 19:31
mieszkańcy będa zadowoleni
Oczywiście opłata za śmieci nie spadnie bo urzędnicy nie maja w zwyczaju zmniejszać czegoś co już raz nałożyli a poza tym znajdą sposób żeby zagospodarować wszelkie nadwyżki.
Oczywiście ceny większości produktówposzłyby do góry, bo producenci nie są filantropami a stosowanie przez nich taniego plastiku jest podyktowane właśnie chęcią zwiększenia zysku. Pierwsze co zrobiliby w razie takiej opłaty to przerzucenie kosztów na ceny produktów.- 12 0
-
2020-01-16 20:46
Jeszcze była wina mieszkańców, bo nie segregują. Czyli winien PiS, producenci i mieszkańcy, a samorząd stara się jak może licząc każdą złotówkę w loży VIP na stadionie planując kolejny zakup pisuaru dla psów za 8k.
- 8 1
-
2020-01-16 17:13
(4)
Ustawa śmieciowa to nic innego jak haracz dla rządu !! Taniej i efektywniej byłoby zbudować
sortownię profesjonalną ale wtedy byłoby mniej kasy na apanaże i przywileje rządzących .- 51 34
-
2020-01-16 17:32
Dla samorządu (2)
Jest to POdatek śmieciowy wprowadzony przez PO mający na celu zarabianie kasy przez samorządy. To samo było z fotoradarami . Tylko jedne POdwyższają , bo rabują, a inne dlatego, żeby wyrównać stopień innych podwyżek . A to nie to samo.
- 17 4
-
2020-01-17 19:41
nie PO ale PIS (1)
uchwalony na jesieni 2019
- 0 2
-
2020-01-19 18:22
histeryk
Podatek nie dla rządu a dla samorządu czyli PO bo w gminach wszystkie podatki niestety idą do samorządów i to samorządy są odpowiedzialne za tą wspaniałą politykę śmieciową bo im brakuje na kolejny rydwan albo konia do rydwanu !
- 1 0
-
2020-01-17 06:35
Nie rozumiem tego!
też tak uważam - jak to możliwe, że przy naszej segregacji jest taka podwyżka? Przecież my zmniejszamy zapotrzebowanie na ludzi w sortowniach śmieci!
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.