• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Samowola taksówkarzy na lotnisku

Marzena Klimowicz-Sikorska
5 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Taksówkarze niezrzeszeni w korporacji, która ma umowę z lotniskiem, parkują gdzie popadnie, nawet na miejscu dla osób niepełnosprawnych. Taksówkarze niezrzeszeni w korporacji, która ma umowę z lotniskiem, parkują gdzie popadnie, nawet na miejscu dla osób niepełnosprawnych.

Poza samochodami zrzeszonymi w jedynej korporacji, która ma umowę z trójmiejskim lotniskiem w Rębiechowie - firmą City Plus Taxi - każda inna taksówka musi walczyć o wolne miejsce, a że miejsc takich jest niewiele, parkują, gdzie popadnie. Nawet na stanowiskach dla osób niepełnosprawnych.



Tylko jedna firma z Trójmiasta - City Plus Taxi - ma podpisaną (od blisko 14 lat) umowę z lotniskiem na dzierżawę miejsc przed terminalami, reszta musi radzić sobie na własną rękę. Miejsc do parkowania jest niewiele, więc taksówkarze z pozostałych korporacji walczą o każdą przestrzeń. Nawet jeśli oznacza to złamanie prawa.

- Jestem regularnym pasażerem lotniska w Rębiechowie i regularnie jestem świadkiem, jak miejsca dla inwalidów zajęte są na "chwilę" przez kierowców taksówek - mówi pan Rafał, czytelnik trojmiasto.pl. - Myślę, że służby porządkowe - ochrona, policja, straż miejska - powinny coś z tym zrobić.

Na trójmiejskim lotnisku znajdują się łącznie cztery parkingi, w tym jeden do postoju krótkoterminowego tzw. "kiss & fly", który właśnie upodobali sobie niezrzeszeni w City Plus Taxi taksówkarze. Choć wszystkie należą do Portu Lotniczego, zarządza nimi firma zewnętrzna PCP, która wynajęła do ich pilnowania... ochroniarzy.

- Z taksówkarzami problem jest przy wjeździe na parking "kiss & fly", tuż przed szlabanem - mówi Michał Dargacz, rzecznik prasowy trójmiejskiego lotniska. - W celu wyeliminowania problemu z wjeżdżaniem na parking oraz parkowaniem na kopertach, firma PCP wynajęła firmę ochroniarską, której pracownik cały czas obecny jest na parkingach i nadzoruje ruch.

Pracownicy agencji ochrony mają zadbać przede wszystkim o nieparkowanie w miejscach niedozwolonych i o to, by taksówki nie tamowały wjazdu i wyjazdu ze strefy "kiss & fly". Jak dotąd robią to jednak mało skutecznie.

Parkingi i ich ceny na trójmiejskim lotnisku.

- Port lotniczy jako właściciel tego terenu, planuje dodatkowe rozwiązania, jak np. wprowadzenie systemu skanowania rejestracji - dodaje rzecznik. - Na razie monitorujemy ten problem i zastanawiamy się nad wyborem najlepszego rozwiązania.

Opinie (207) 6 zablokowanych

  • A kto normalny ,porządnie zarabiający ,korzysta z tego "pożal się boże" prowincjonalnego lotniska (4)

    przecież latają tylko zmywaki i robole jakimiś dziadowskimi tanimi liniami więc i od samego lotniska nie można wymagać zbyt wiele skoro ma tak marnych pasażerów

    • 1 30

    • A Ty skąd latasz? Ze Szwederowa?

      • 11 0

    • (1)

      To prawda. Normalny, porzadnie zarabiajacy przed lotem na inny kontynent zawsze jezdzi busikiem do Berlina, Frankfurtu, Kopenhagi. Ubozsi do Warszawy.

      • 7 5

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • Proszę przyjrzyj się dokładnie jakie samoloty DOKŁADNIE tam latają, a później zabieraj głos....

      • 4 1

  • projektanci o nich zapomnieli??

    jak zbudują kolej metropolitalną,taksówkarze nie będą potrzebni...

    • 6 2

  • umowa (1)

    umowa od czternastu lat z City Plus Taxi! myślę, że jest to kryminalna umowa bo: lotnisko nie jest prywatną własnością prezesa. po drugie taka umowa uprzywilejowuje jedną korporację taksówkową. pewnie kasa poszła do kieszeni prezesa. a swoją drogą ciekawe, czy CBA nie powinna przyjrzeć się sprawie, bo wygląda na to, że to przekręty, że palce lizać. może i CBA jest umoczona, kto wie...

    • 18 3

    • "może i CBA jest umoczona, kto wie..."

      Najwyższy czas powołać "CBA do kwadratu". Będzie tropić łapówkarzy w szeregach CBA.

      • 0 0

  • a komu to przeszkadza?

    No właśnie komu? Taksówkarz na miejscu dla niepełnosprawnych zatrzymując się i chwilę czekając na klienta nie robi nic złego. Przecież gdy zobaczy samochód uprawniony to zjedie z koperty i już. Nie róbcie scen. A tak mamy monopol jedynie słusznej korporacji taksówkowej

    • 13 12

  • umowa

    i dodam jeszcze, dlaczego taki przebiegły prezes - pokazywali w telewizji, młody i spocony, kiedy komentował kradzieże służb lotniskowych, wiec dlaczego on podpisując umowę z City Plus Taxi nie podpisał umowy o lądowanie jedynie np przewoźnika Ryanaira w Gdańsku. może Józef Bąk coś wie więcej, dlaczego tak jest, że jedni mogą stawać taksówkami a inni są tępieni. jak nie wiadomo o co chodzi to na pewno o...

    • 15 4

  • Problem się skończy jak uruchomią kolej metropolitalną. (1)

    mając do dypozycji taxi za 80 zł do gdyni czy 50 do gdańska, pojedzie się za dychę

    • 14 2

    • Jestem pewna,że w miarę normalnie będzie kursowała do 22,a potem co godzinę lub rzadziej i taksówki zawsze będą miały klientów.

      • 3 0

  • (1)

    Ładować na podstawie zdjęć albo zapisu monitoringu mandaty po 500zł to się nauczą.

    • 5 2

    • FARMAZON!!!!!

      Pierdoło a jak mają czekac na ludzi...zamów Ty kiedyś taxi i zeby nie miał po Ciebie jak podjechać ŻYCZĘ Z CAŁEGO SERCA :)

      • 2 1

  • sol (2)

    a co z szefem wielkiej organizacji SOLU??

    • 7 1

    • Podobno dalej pracuje :)

      ale tak to jest jak się siedzi po znajomościach ;)Warto z Panem Prezesem grać w piłkę i mieć dobre układy z Dyrektorem :)

      • 3 1

    • Toż to istne

      panoptikum.

      • 0 1

  • Taxi Incognito (1)

    Dlaczego te wszystkie taksówki wszystkie oznaczenia mają na magnes? Wszystkie i wszystkie. W świecie mają znormalizowane barwy - Niemcy kremowe, Barcelona czarne z żółtymi drzwiami, Londyn czarne, Stany yellow,itd. W ten sposób pasażerowie wiedzą, że jadą taksówką. Czy port nie może wymagać pewnych standardów w zamian za uprzywilejowaną pozycję. Ale będzie dym...

    • 11 6

    • kolor taksówki

      Pani Kasiu.Taksówki w Polsce są prywatnymi autami rodzinnymi,dlatego są zróżnicowane markowo i kolorystycznie.Taksówki o których pani wspomina należą do jednego właściciela,który zatrudnia kierowców i służą one tylko do pracy.Taksówki te,to auta bardzo ubogo wyposażone.Jak się pani przejedzie to doceni polskie taksówki.Niemcy nam zazdroszczą różnorodności i kolorystyki aut stojących na postojach.

      • 0 0

  • (1)

    Jedno nie wyklucza drugiego. Przecież taksówkarz też może być osobą niepełnosprawną.

    • 11 3

    • Albo może przewozić niepełnosprawnych

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane