- 1 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (64 opinie)
- 2 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (99 opinii)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (82 opinie)
- 4 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (176 opinii)
- 5 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (74 opinie)
- 6 Jarmark św. Dominika startuje w sobotę (219 opinii)
Schronów na lotnisku już nie ma
Wyburzone hangary i kolejne rozstrzygnięte przetargi. Lotnisko w Gdyni wciąż może być gotowe na Euro 2012. Jego władze zapowiadają, że nawet jeśli nie zakończą całej inwestycji, samoloty i tak będą tam lądować.
Prace na terenie lotniska trwają cały czas. Zburzone zostały schronohangary, w miejscu których stanie terminal. Niedługo zostanie ogłoszony przetarg na jego wykonawcę, który do pracy ma przystąpić najpóźniej w listopadzie. Tymczasem wyłoniono już wykonawcę dokumentacji przebudowy nawierzchni płaszczyzny postojowej samolotów, przebudowy sieci elektroenergetycznej i teletechnicznej. Trwają przetargi na opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej w zakresie budowy drogi wraz z rondami i parkingami oraz infrastruktury wodno-kanalizacyjnej i zagospodarowania zieleni.
Gdyńskie lotnisko ma się skupić głównie na obsłudze cargo i małych, prywatnych samolotów. Ma być rezerwowym lądowiskiem dla Rębiechowa. Dopiero w późniejszych latach ma zająć się czarterami i obsługą tanich linii lotniczych. Koszt jego budowy szacuje się na 110 mln zł.
Opinie (118) ponad 10 zablokowanych
-
2011-09-11 19:56
(4)
dokonczenie estakady kosztowalo 287 milionow pln wiec 110 to nie jest taki kosmos a ponadto takie srodki to nie tylko lotnisko ale tez poterzny impuls gospodarczy dociagniecie koleji metropolitalnej do kosakowa drogi no i wiadomo przy takiej inwestycji zawsze wyrastaja jakies inwestycje posrednie powstaja firmy a to miejsca pracy i podatki itd wiec napewn warto
- 12 5
-
2011-09-11 19:59
poterzny - fakt !!!
- 2 1
-
2011-09-11 20:06
(2)
Żeby to było lotnisko, z którego będziesz mógł gdzieś polecieć nie mając własnej Cessny to jeszcze pewnie z 200 mln trzeba będzie doinwestować. W Dzienniku Bałtyckim w artykule o tym samym powiedziano to jasno: "- Będziemy mieć kod referencyjny B, co oznacza, iż największymi jednostkami, które u nas wylądują, będą duże businessjety - dodaje Piotr Szpajer". Czyli do cargo i rezerwowego lotniska dla Rębiechowa to jeszcze będzie daleko nawet po wydaniu 110 mln złotych.
- 7 1
-
2011-09-11 20:30
byc moze masz racje ale od czegos trzeba zaczac ,,Nie odrazu Krakow zbudowano,,
- 0 3
-
2011-09-12 14:25
ale...
.... gdyńskie lotnisko bedzie spełniac WSZYSTKIE warunki bezpieczeństwa dla samolotów klasy A. Zatem, w razie tłoku lub awarii albo mgły w Rebiechowie - wielkie Boeingi i inne piotwory będa mogły lądowac w Gdyni!
- 0 0
-
2011-09-11 20:53
Czy ktoś wie na kiedy planowane jest otwarcie drugiego terminala w Gdańsku? (2)
- 1 3
-
2011-09-11 21:43
Teoretycznie powinni go oddać pod koniec lutego bo w lutym 2010 podpisano umowę przewidującą 24 miesiące realizacji.
- 3 0
-
2011-09-12 08:39
Jak wejdą strażacy to w 2013
a jak wejdzie jeszcze nadzór budowlany w czasie budowy to chyba nigdy.Wystarczy przejechać sie porannym 210 wszyscy robotnicy którzy nim jada do pracy sa pijani lub na kacu. W autobusie można się upić oprami. Gdyby kierowcy policja kazała dmuchac to pewnie by go aresztowali od tych oparów.Do tego tradycyjnie nie zmieniają majtek i skarpetek masakra. Atmosfera jak w radzieckim czołgu po przejściu frontu nieprzyjaciela. Wszyscy w pory nawalili wszyscy onuc nie zmienili, a powietrza mało.
- 1 2
-
2011-09-11 22:04
Chyba nie będzie... :P
"Czy lotnisko w Gdyni będzie gotowe na Eoro 2012?" wydaje mi się, że na EORO raczej nie będzie gotowe... :P :D
- 4 1
-
2011-09-11 22:44
hehe (2)
już widzę te korki na płk. Dąbka :)a skoro mamy 110mln na lotnisko to może rozbić jeszcze jakąś skarbonkę i wybudować tunel chylońska pucka?
- 6 4
-
2011-09-12 14:28
jaki tłok????
Czytaj ze zrozumieniem! Przez najblizsze lata lata gdyńskie lotnisko słuzyc bedzie GA, czyli małym, biznesowym liniom i prywatnym samolotom. A te tłoku na dojeździe nie wygenerują . Spoko!Owszem, za pare lat moze sytuacja sie zmienic, ale do tego czasu i ul. Płk Dabka bedzie inna i pewnie kolej zostanie odbudowana ze stacja na lotnisku ( bo tory tam przeciez prowadza od dziesiatek lat, az na płyte lotniska!)
- 0 1
-
2012-02-06 09:13
promy
Z Oksywia do Gdyni Śródmieście powinny kursować promy, takie jak w Kanale Kilońskim.
- 0 0
-
2011-09-11 23:36
haha:D
łłłooooo ale fajniuśno będzie można latać z gdańska do Gdyni ;D
- 8 3
-
2011-09-12 00:12
A w Pruszczu też będzie?
zamiast rozbudować istniejące i zbudować dobrą komunikację do niego z każdej strony budują kolejne nowe prowizorki. Pozdrowienia dla pomysłodawców. Cóż będą dwa mało znaczące wiejące wioską zamiast jednego lotniska z prawdziwego zdarzenia. Brawo wojna między miastami. Pasażer nic na tym nie zyska. Może tylko bmw będzie można zajeżdżać na zarastających pasach startowych. :(
- 7 6
-
2011-09-12 07:18
Patronem lotniska w Gdyni (1)
powinien być śp. pan prof. Lech Kaczyński. Przecież pan doktor Szczurek był doradcą pana prof. Kaczyńskiego. Zupełnie nie rozumiem dlaczego tak nie może być.
- 3 6
-
2011-09-12 14:29
bo zginął w samolocie?.....
eeech
- 0 0
-
2011-09-12 08:35
Głupota (3)
Nie ma żadnego uzasadnienia dla budowy portu lotniczego w Kosakowie. Ani ekonomicznego, ani ekologicznego, ani żadnego innego. Lotniskiem zapasowym dla Gdańska i tak będzie Bydgoszcz, Poznań i Warszawa, bo takie są przepisy. Stanowi o tym Polska Agencja Żeglugi Powietrznej. Na klepisku nie będzie próbować lądować żaden doświadczony kapitan, gdy ma do wyboru inne porty lotnicze, które dobrze zna. Teoria mówiąca o podejściu od wody jest wyssana z palca. Na tym kierunku nie da się wybudować drogi startowej o wymaganej nośności i długości. Obecny "czarny pas" ma 580 m długości; gdzie wziąć rozbieg? Gdzie wyhamować? Gdzie ustawić elementarne pomoce nawigacyjne? Dlaczego nikt o tym nie myśli? Jedynym kierunkiem, na którym mogłyby się odbywać operacje lotnicze jest 13/31, ale podejście na 31 wymuszałoby niski przelot nad miastem, więc ten wariant automatycznie odpada. Lotnisko nie wpisuje się również w siatkę dróg lotniczych. Wygląda na to, że to kolejny śmieszny pomysł tego zakompleksionego miasta, które nie może od lat znaleźć miejsca w szeregu. Płońsk też nigdy nie będzie Warszawą...
- 16 8
-
2011-09-12 09:25
Właśnie
To przyznanie (nie w powyższym artykule ale W Dzienniku Bałtyckim), że lotnisko będzie miało kod referencyjny B, czyi będzie dla awionetek) wynika chyba z rzeczy, o których włodarze Gdyni dowiedzieli się gdy już porozpisywali przetargi na terminal i remont płyty. Bo ten terminal do niczego nie będzie służył póki nie rozwiążą problemu wąskich dróg kołowania a ich w ogóle nie planowano remontować. Czyli totalna amatorszczyzna. A co do drugiego pasa, tego od strony morza, to przy jego długości i wytrzymałości to nigdy nie będzie służył do czegokolwiek innego niż loty sportowe.
- 9 0
-
2011-09-12 14:32
fachowiec sie znalazł!
...od siedmiu bolesci. Lotnisko w Gdyni - Kosakowie wpisane jest do strategii komunikacji lotniczej województwa i do planu obsługi komunikacyjnej EURO 2012. Czy przypuszczas, ze amatorzy o tym zdecydowali??? Jesli jestes innego zdania, to zamiast na anonimowym forum trzeba było zgłosic sie w stosownym czasie, dać sie poznać i być wybranym np. marszałkiem województwa!
- 1 7
-
2011-09-12 19:15
BRAVO!!!!I to jest samo sedno! Gdynia ma kompleks niższości, a wódz p. Szczurek już nie wie co zrobić, aby pokazać że jest lepszy!!!!Oj, Gdynianie popłyniecie za to, popłyniecie!
- 3 0
-
2011-09-12 08:38
Jak sądzisz??
"Czy lotnisko w Gdyni będzie gotowe na Eoro 2012?" - Sonda !!! :)
- 1 1
-
2011-09-12 08:41
bardzo dobrze ze takie lotnisko powstaje (1)
trzeba tylko zadbac aby istnialo polaczenie z linia kolei metropolitalnej. wtedy lotnisko bedzie naprawde uzyteczne
- 3 5
-
2011-09-12 09:35
Masz na myśli, ze nie będzie miało gorszego połączenia z centrum Gdyni niż Rębiechowo? No chyba, że włodarze Gdyni wymyślą jakiś sposób aby storpedować podłączenie Gdyni do kolei metropolitalnej. Przecież metropolia nie istnieje, nieprawdaż?
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.