- 1 Wyciek oleju do Motławy. Wznowiono ruch (69 opinii)
- 2 Czemu śmieci rozsypano obok śmieciarki? (46 opinii)
- 3 Prokuratura już nie chce ścigać Nergala (132 opinie)
- 4 Licznik przy światłach na skrzyżowaniu (108 opinii)
- 5 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (141 opinii)
- 6 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (235 opinii)
Segway uratuje Mevo? Nowe rowery jeszcze w sierpniu
- Rozruch systemu Mevo 2.0 ma ruszyć w sierpniu, a rowery elektryczne dostarczy firma Segway - poinformował w środę na konferencji prasowej Obszar Metropolitalny. Za wymianę wszystkich rowerów z napędem elektrycznym ma zapłacić hiszpański operator.
Wszystko przez problemy operatora, który najpierw zawiesił funkcjonowanie analogicznego systemu w Sztokholmie, a w połowie maja stracił tam kontrakt po tym, jak władze stolicy Szwecji uznały, że systemu roweru miejskiego w tym mieście nie da się już uratować.
W środę usłyszeliśmy zapewnienia, że u nas system będzie mógł ruszyć jeszcze w sierpniu. Wszystko za sprawą nowego dostawcy rowerów. Obszar uznał, że nie odbierze wadliwych jednośladów z napędem elektrycznym (pękały w nich ramy i zapalały się baterie) i zobowiązał operatora do znalezienia nowej fabryki rowerów.
Ostatecznie wybrano firmę Segway. To znany producent dwukołowców, hulajnóg elektrycznych i rowerów (jednoślady z ich fabryki jeżdżą m.in. po Berlinie, Brukseli i Paryżu). Firma zapewnia, że termin sierpniowy jest realny, bo część rowerów jest już wyprodukowana. Aby mogły one wyjechać na ulice metropolii, wystarczy je tylko oznakować w barwy Mevo. Pozostałe rowery mają zjechać z produkcyjnej taśmy w ciągu najbliższych dwóch miesięcy.
- System Mevo uczy nas oszczędności w słowach i prognozach, dlatego na ostatniej konferencji nie mogliśmy odsłonić jeszcze wszystkich kart. Niemniej nowy rower testujemy od 28 kwietnia. Dziś cieszymy się, że możemy poinformować, że dyskusje i formalności zostały dopięte na ostatni guzik. Wspólnie z operatorem z Hiszpanii przez kilka tygodni pracowaliśmy, by Mevo nie podzieliło losów roweru miejskiego w Sztokholmie - mówi Michał Glaser, prezes Obszaru Metropolitalnego.
Wypożyczalnie rowerów w Trójmieście
- Wymiana rowerów leży całkowicie po stronie operatora. Obszar nie poniesie w związku z tym żadnych dodatkowych kosztów - zapewniła w środę Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo 2.0. - Z ekspertyz, jakie otrzymaliśmy, wynika, że zarówno rowery bez napędu, jak i nowe rowery już od firmy Segway są bezpieczne.
Pierwsze cztery rowery od Segwaya przyjechały do Trójmiasta jeszcze przed majówką. W tajemnicy były one testowane przez pracowników z zaplecza technicznego, którzy o nowym rowerze wypowiadali się pozytywnie.
Wrażeniami z testów obu rowerów (od Vaimoo, które zostały wycofane, i jego następcy - od firmy Segway) podzielił się Grzegorz Pawlikowski, oficer rowerowy z Tczewa.
- Pierwsze wrażenie po testach obu rowerów jest takie, że Segway ma lepsze wspomaganie od roweru Vaimoo. Sprawia wrażenie solidniejszego i wygodniejszego. Kierownica jest szersza, mniej męczą się nadgarstki. Opony bezdętkowe i bardziej pojemna bateria obniżą koszty operatora. Rower ma też kilka gadżetów, tj. ładowanie smartfona czy automatyczną skrzynię biegów. To też ułatwi jazdę użytkownikom i zmniejszy koszty ewentualnych napraw.
Jak będzie wyglądał nowy rower Mevo 2.0?
Nowy rower, już w barwach Mevo, zaprezentowano podczas środowego spotkania z mediami.
To rower o 26-calowej ramie i maksymalnej prędkości 25 km/h. Ma automatyczną skrzynię biegów. Dysponuje baterią o pojemności do 150 km. Jednoślad ma regulowaną wysokość siodełka, zintegrowane koła z gumowymi oponami i wypełnieniem PU i bębnowe hamulce. Jest też wyposażony w wyświetlacz z prędkościomierzem i indukcyjną ładowarkę do telefonu.
Problematyczna może okazać się jego waga. Rower waży bowiem ok. 40 kg (jest cięższy od poprzedniego modelu o prawie 4 kg).
Rowery na ulicach Trójmiasta i metropolii w ramach rozruchu mają pojawić się w sierpniu. Inaugurację poprzedzą testy. Do tego czasu ma być też gotowa nowa aplikacja (poprzednią, podobnie jak rowery, przygotowała włoska firma Vaimoo). W pełnym wymiarze Mevo ma ruszyć na przełomie września i października.
Zmiany czekają jednak nie tylko rowerową flotę. Do nowych rowerów należy dostosować też ustawione już szafy do ładowania baterii. Niewykluczone, że trzeba też będzie przeprowadzić rebranding samochodów, z których korzystać będzie zaplecze techniczne (widnieją na nich poprzednie rowery).
Miejsca
Opinie (494) ponad 10 zablokowanych
-
2023-05-24 22:38
Przygłupy wydają pieniądze podatników
Nieudolność, głupota, niegospodarność i wciskanie kitu w barwach jesteśmy fajni za wszystko zapłaci głupi podatnik i będzie się cieszył ze ma rower. Jeżeli w ogóle będą te rowery za kolejne 50 mln zl
- 10 0
-
2023-05-24 22:51
(2)
Niesamowite jak wielki hejt wylewa się z tych komentarzy, dosłownie o wszystko.
Co za naród.. ️- 4 9
-
2023-05-24 23:38
Nie co za naród tylko co za politycy !!!!!
- 5 1
-
2023-05-25 11:03
to jeden troll wypisuje bzdury
normalni ludzie rozumieją w czym problem i czekają spokojnie na uruchomienie. Wszystok będzie OK!
- 0 0
-
2023-05-24 22:54
po co ten pośpiech (1)
jak się zacznie we wrześniu to już w akurat w grudniu można ogłosić bankructwo
- 4 1
-
2023-05-24 23:36
No bo kasa potrzebna na święta !!!!!!!!!
- 1 1
-
2023-05-24 22:59
To niesamowite. Gdańsk to chyba obecnie jedyne duże miasto w PL bez sieci miejskich rowerów.. (3)
Chyba już czas przyznać sobie nagrody za mevo 2.0 zanim splajtuje..?
- 6 1
-
2023-05-24 23:35
Najlepiej niech yak pozostanie !!!!!!
- 0 0
-
2023-05-25 00:06
(1)
nie jedyne, Poznań właśnie po 10 latach roweru miejskiego zrezygnował z niego bo uznał że to bez sensu i lepiej budować infrastrukturę rowerową...
- 0 2
-
2023-05-25 11:06
Tak, ale tam cel został osiągnięty, u nas po kilku latach też będzie można zakończyć projekt:
System Poznańskiego Roweru Miejskiego uruchomiono w 2012 roku, by podkreślić, że może on być dobrym środkiem transportu. Chodziło o pokazanie, że jest to ekologiczny, ekonomiczny i zdrowy sposób poruszania się. Cel został osiągnięty, rower stał się codziennym środkiem dojazdu do pracy, domu, na zakupy. Poznań ma najwyższy w Polsce zmierzony udział podróży rowerem. W ciągu kilku lat ruch rowerowy w stolicy Wielkopolski zwiększył się ponad dwukrotnie. Na podstawie danych z liczników rowerowych można oszacować, że przekroczył on już 10% wszystkich podróży po mieście.
- 0 0
-
2023-05-24 23:27
Kolejne wyciadanie kasy z ksasy miasta na kolejna porażkę !!!!!!!
- 1 1
-
2023-05-25 00:41
I cóż, że ze Szwecji ...
- 0 1
-
2023-05-25 01:27
Teraz to już chyba Mevo 2.1
40kg ło panie ciężki kloc
- 4 1
-
2023-05-25 01:36
a gdyby tak po prostu zamiast Mevo i Fala była tańsza komunikacja miejska
to takie proste jest, może za proste?
- 4 1
-
2023-05-25 06:15
Mega wał finansowy
- 2 1
-
2023-05-25 06:42
firma droższa więc gdzie haczyk? (1)
mniej rowerów?
- 1 1
-
2023-05-25 11:18
Tańsza bo chińska :)))
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.