- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (171 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Sekundniki mają usprawnić ruch w tunelu pod Martwą Wisłą
Zarządca tunelu pod Martwą Wisłą chce przed wjazdami do obu nitek zainstalować sekundniki odmierzające czas do końca utrudnień w podwodnej przeprawie. Ma to pomóc kierowcom w poruszaniu się między Letnicą a Stogami i uniknąć tworzących się korków przed centrum Gdańska, gdy tunel jest zamknięty tylko na kilka minut.
Z liczbą aut rośnie też liczba zdarzeń w tunelu. Jak informowaliśmy ostatnio, ponad 40 proc. wszystkich zatrzymań pojazdów w tunelu spowodowanych jest awarią pojazdu lub brakiem paliwa w baku.
Korki spowodowane utrudnieniami najczęściej są krótkotrwałe, ale zdarza się, że tunel jest nieprzejezdny przez dłuższy czas. Wówczas kierowcy szukają objazdu np. przez Marynarki Polskiej i Jana z Kolna do centrum Gdańska. Często zdarza się, że zanim tam dojadą, służbom uda się udrożnić przejazd tunelem i objazd okazuje się nieopłacalny. Drogowcy mają pomysł, by temu zaradzić.
Nie wjeżdżaj "na rezerwie" do tunelu
- Składamy do miasta wniosek o dofinansowanie na zamontowanie przed wjazdami do tunelu specjalnych sekundników odmierzających szacowany czas do końca utrudnień w tunelu. Nasi pracownicy są już doświadczeni i są w stanie ocenić, jak długo potrwają utrudnienia i możemy tą wiedzą podzielić się z kierowcami, by nie musieli tracić czasu i nerwów w szukaniu objazdu przez centrum miasta - mówi Michał Adamkiewicz, kierownik Centrum Zarządzania Tunelem. - Inicjatorem tego rozwiązania, po jednym z meczów, była prezydent Aleksandra Dulkiewicz.
Co prawda tunel już jest wyposażony w znaki zmiennej treści znajdujące się na bramownicach przed wjazdem od strony Letnicy i węzła Ku Ujściu, ale oprogramowanie nie przewiduje wyświetlania na nich minut i sekund pozostałych do końca utrudnień. Dodatkowe urządzenia trzeba więc dokupić i zamontować przy ledowych tablicach nad jezdnią.
Gdyby utrudnienia się przedłużały np. ze względu na opóźnienie lawety, która nie może na czas zabrać z jezdni uszkodzonego auta, operator tunelu jednym kliknięciem może wydłużyć wyświetlany komunikat o kolejnych kilka minut.
Drogowcy liczą, że jeśli uda się zdobyć finansowanie, szacowane na kilkadziesiąt tysięcy złotych, sekundniki zawisną przed tunelem najpóźniej w przyszłym roku.
Po zamknięciu tunelu pod Martwą Wisłą korek na Jana z Kolna do centrum sięga nawet do ul. Marynarki Polskiej
Opinie (130) 10 zablokowanych
-
2019-06-25 12:14
Opinia wyróżniona
"ale oprogramowanie nie przewiduje wyświetlania na nich minut" (6)
To je zmodyfikujcie. Chyba nie wyjdzie drożej od zestawu kolejny wyświetlacz+oprogramowanie+montaż.
Chociaż może o to właśnie chodzi w tym interesie :-)- 73 2
-
2019-06-25 17:39
Nie zapomnijmy ze potem trzeba płacić za utrzymanie kolejnego urządzenia
- 0 0
-
2019-06-25 15:09
Ewidentnie nie wiesz NIC o informatyce (3)
O ile wyświetlanie sekund to standard w branży (biblioteka "input secondsdisplay.py") to minuty są dużo bardziej skomplikowane (arytmetyka modulo? Mówi ci to coś? A dylatacja czasu w dwóch układach odniesienia? Nie mówi? No właśnie...).
Co prawda w 2017 Instytut Badań Podstawowych PAN opracował własny wyświetlacz minut, ale zanim to trafi pod przysłowiowe strzechy minie jeszcze sporo, przepraszam za dowcip, czasu.- 3 4
-
2019-06-25 22:59
???
Mam nadzieję, że to jakiś dowcip, którego nie załapałem, bo będziesz chyba pierwszym informatykiem, który myśli o dylatacji czasu w kontekście wyświetlaczy drogowych, o trudnościach z operacją modulo już nie wspomnę ;)
- 3 0
-
2019-06-25 15:27
A możesz przytoczyć to przysłowie o strzechach? (1)
czy też "przysłowiowe" ma się wpisywać w ogólny ton komentarza?
Swoją drogą, jeśli w ważnym projekcie komuś się nie chciało wpisać unsigned przed long to za 18 lat dużo elektrowni jądrowych wybuchnie i staną pociągi, a wyświetlacze minut się spalą- 3 0
-
2019-06-25 17:05
Mógłbym, ale moderacja standardowo usunie...
Wyszukaj sobie przysłowie o młynarzu z Wilqa, i podstaw zamiast tego "strzecha".
- 0 0
-
2019-06-25 12:59
a niech się suweren z MADEK+ SUBiXów ... uczy dzielić
a nie tylko kończyć na liczeniu do 500+ i tak tylko by umieć się podPiSać
- 2 1
-
2019-06-25 11:21
Opinia wyróżniona
Skoro ludzie są tak głupi (2)
I wjeżdżają na rezerwie albo w ogóle poruszają się swiadomie niesprawnymi autami to takie rozwiązanie w ogóle nie pomoże. Tylko konsekwentna eliminacja starych zdezelowanych aut może pomóc, no ale w Polsce policja jest tylko jak się coś dzieje, działań prewencyjnych- zapobiegających brak
- 29 8
-
2019-06-25 16:29
...przeglądy techniczne... (1)
...tyle się mówiło i pisało o nowych przepisach i zaostrzeniach odnośnie przeglądów technicznych aut...ja niestety nie widzę żadnej poprawy na naszych drogach, szrotów jeździ nadal bardzo dużo a tych kopcących i trujących nas wszystkich jest coraz więcej...
- 1 0
-
2019-06-25 18:05
Bo jak policja ma kontrolować spaliny, skoro sami jeżdżą takimi złomami...każde auto, które kopci powinno być eliminowane z drogi z automatu, a kary dla takich kierowców surowe, za te trujące wydzieliny z wydechów. Sory, jak kogoś nie stać na utrzymanie auta w należytej kondycji to proszę zostawić go w garażu lub na złomie
- 0 0
Wszystkie opinie
-
2019-06-25 11:02
ten tunel to bubel, ciekawy kiedy znowu zacznie przeciekać:) (6)
- 23 137
-
2019-06-25 11:21
to normalne, taki tunel musi być ciągle monitorowany (2)
ale bubel jest dlatego, że z małej autostrady wylatujemy raptownie na osiedlową dziurawą drogę i stoimy w korku
- 20 5
-
2019-06-25 13:02
to nie tunel bubel
tylko niedokończona inwestycja drogowa. Ciekawe czy miasto kiedyś ją rozbuduje.
- 8 3
-
2019-06-25 13:32
najlepiej jakbyś miał autostradę pod dom
- 6 4
-
2019-06-25 12:25
każdy tunel kiedyś musi przeciekać
praw fizyki pan nie zmienisz i nie bądź pan głąb
- 20 1
-
2019-06-25 15:14
Zero wiedzy. (1)
Ośle a myślisz że w takiej Anglii Szwajcarii czy w Szwabii to nie ciekną.To norma.
- 3 0
-
2019-06-25 15:19
nie ciekną
bo tam pracuje polski hydraulik
----
Baptized in fire forty to one
Spirit of Spartans Death and glory
Soldiers of Poland Second to none- 1 2
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2019-06-25 11:07
Jak to jest że tunele w Niemczech kosztują mniej niż ten tunel w Gdańsku? (7)
- 30 60
-
2019-06-25 11:10
które ?
- 24 4
-
2019-06-25 11:22
O ile? Które?
- 20 4
-
2019-06-25 12:13
Tak, szczególnie teraz budowane drogi są tańsze
i jakoś trzeba za nie płacić 50% więcej.
Chociaż jest kilka dróg na Pomorzu za które nie trzeba dużo płacić - to te wstrzymane przez PiS- 11 8
-
2019-06-25 12:26
pewnie chodzi ci o te pod krymem - budowane za niemca?
- 9 3
-
2019-06-25 14:11
Idź na plażę i wykop sobie tunel o długości metra i głębokości np. 20cm.
A później wyobraź sobie, że drążysz tunel w skale, albo chociaż bardzo zbitej i nie osypującej się ziemi.- 2 2
-
2019-06-25 15:11
choćby dlatego, że tu trzeba było jedyny w kraju TBM importować (1)
a tam maszyn i ludzi do jej obsługi mają kilka
- 1 1
-
2019-06-26 09:39
Można było zrobić taniej z segmentów
i o wiele lepszy tunel pod każdym względem. Żadna wiertarka nie była potrzebna.
- 0 1
-
2019-06-25 11:07
Do końca utrudnień pozostało 7934 sekundy.
7933, 7932, 7931...
- 87 7
-
2019-06-25 11:08
nie mogli zrobić po 3 pasy?? (9)
- 19 58
-
2019-06-25 11:22
Mogli (3)
ale zmienili metodę wykonania tunelu na droższą z mniejszą ilością pasów.
- 3 19
-
2019-06-25 15:12
A jaka by była ta tańsza metoda? (1)
O ile wiem opcja to albo był okrągły wiercony tunel albo nic? Odkrywki przez rzekę by się nie dało
- 3 2
-
2019-06-26 09:42
pojęcia ludzie nie macie o niczym
- 0 0
-
2019-06-26 09:45
akurat się zgadzam z przedmówcą
dlaczego? To jest pytanie o niegospodarność. Może jakieś powiązania firmy wiertniczej z tymi od wody?
- 0 0
-
2019-06-25 11:49
dlaczego nie na 10 pasów starczyło by na kolejne 10lat :) (1)
- 6 3
-
2019-06-25 12:29
tak i wyszło by im W POprzek - jak na nowogrodzkiej dwie wieże
- 1 9
-
2019-06-25 12:12
po pińcet
- 3 4
-
2019-06-25 14:48
A nie lepiej siedem pasów?
- 3 1
-
2019-12-23 22:47
dodatkowy pas
trzy pasy ! to by się zrobiło kongo z trzech w jedną nitkę.
- 0 0
-
2019-06-25 11:09
(3)
co za d**ilizm, ko to wymyślił? W tunelu popsuje się samochód, tunel będzie nieprzejezdny. Ile sekund się wyświetli?
- 32 16
-
2019-06-25 11:23
Czas dojazdu i zlawetowanie.
- 3 1
-
2019-06-25 11:26
Równo 2876.
2876 jak szybko i łatwo podzielić na 60 daje 47 minut (około)... więc będzie czas wypić kawę, zapalić papierosa... a jak puszczą ruch po 2361 sekundach to z jaką radością będziesz wskakiwać do auta!
No jeżeli potrwa to dłużej to cóż... bywa!- 10 2
-
2019-06-25 15:12
99
bo wyświetlacz ma tylko tyle miejsca na cyfry :D
- 1 0
-
2019-06-25 11:13
Prezydent inicjatorem pomysłu...
Nasz lokalny Kim Dzong Un, jak pomysł jest dobry to sobie go przypisze ;-)
- 36 32
-
2019-06-25 11:13
Sekundniki nie wystarczą (6)
Na Zachodzie standardem jest system znaków zmiennej treści, które działają synchronicznie na danych trasach. Dzięki czemu można rozplanować podróż w oparciu o świeże dane, podawane na tablicach przy drodze.
Podobny system działa w Poznaniu, gdzie tablice pokazują czas przejazdu przez dane trasy i podpowiadają alternatywne rozwiązania w przypadku wydarzeń niestandardowych.
Nam póki co zostaje Raport Drogowy i Radio Kierowców, same sekundniki nic nie zmienią.- 35 6
-
2019-06-25 11:43
na wjeździe na AK masz taka tablicę i jeszcze w kilku miejscach Trójmiasta
- 7 0
-
2019-06-25 11:56
mhmhm system znaków zmiennej tresci? może zrobić nowy przetrag i dodać coś takiego do (3)
tristara...będzie kolejny hajsik dla ziomeczków
- 6 0
-
2019-06-25 12:14
Przecież sa znaki zmiennej treści przy wieżdzie do tunelu (2)
- 5 0
-
2019-06-25 12:30
to po uj sekundniki jeszcze? (1)
- 0 1
-
2019-06-25 15:13
bo sekundniki będą miały stałą treść
i dwa razy na dobe będą pokazywać prawidłową godzinę!
- 0 0
-
2019-06-25 15:35
Tak
te tablice powinny stać już na Przeróbce, aby kierowcy nie cisnęli niepotrzebnie w zakorkowaną drogę i tunel, utykając tam bez możliwości wycofania się.
- 4 0
-
2019-06-25 11:14
"Gdyby utrudnienia się przedłużały..... (2)
operator tunelu jednym kliknięciem może wydłużyć wyświetlany komunikat o kolejnych kilka minut."
i cyk, godziny w pracy lecą ;)- 25 10
-
2019-06-25 11:25
Patrz panie jaka technika teraz :]
- 3 1
-
2019-06-25 15:15
taka technologia to tylko w Gdańsku :D
precyzja co-do-se-kun-dy oraz operator Czesław małym palcem lewej ręki dorzucający po +15 przez trzy godzinki XD
Brakuje jeszcze tylko karłów obnoszących tabliczki z cyferkami, jak na meczach bokserskich :D- 5 0
-
2019-06-25 11:14
sekundniki (6)
zjeździłem właśnie wszystkie państwa byłej Jugosławii i jeszcze kilka innych po drodze i w każdym, większym mieście jest sygnalizacja z sekundnikami. No i w Katowicach też była. Tylko u nas te mendy zacofane wydały setki milionów na tristar a efekt zerowy i sekundników też nie ma.- 64 10
-
2019-06-25 11:19
Plus dałem za jedno trafne słowo. (1)
- 4 3
-
2019-06-25 16:11
ale kilku niewolników broni swoich Panów , buahahhahaha
- 0 0
-
2019-06-25 12:48
rozporządzenie nie pozwala na montaż sekundników tam, gdzie jest sygnalizacja z dynamicznymi cyklami (2)
- 2 1
-
2019-06-25 13:01
bo to takie RozporoRządzenie jakie i te ministry
- 4 0
-
2019-06-25 13:28
za tyle milionów to dynamiczne cykle powinny ogarnac proste odliczanie
a w praktyce nie cytuj teorii tristara bo ten miś g*wno wnosi. Stajesz na każdych światłach kolejno jadąc główna drogą z przepisową prędkością. Za komuny bez super elektroniki były wyświetlacze pokazujące z jaka prędkością jechać by trafić na zielone. Moze tyle by wystarczyło zrobić w tym patologicznym mieście.
- 12 0
-
2019-06-25 14:59
Lobby
Rząd nie chce ułatwić Ci życia, tylko pewne grupy chcą, żebyś stał w korkach i wydawał pieniądze na paliwo = wpływy do budżetu (podatki, akcyza).
W tym kraju nie może być dobrze obywatelowi, niestety..- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.