- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Sen o odkorkowanym mieście
Chciałbym opisać sen, jaki co noc śni się mieszkańcom Oruni Górnej, Ujeściska, Chełmu i Jasienia. Sen pt. "Czy zdążę na czas do pracy", "Ile tym razem będę stał(a) w korku", "Kiedy ten autobus w końcu przyjedzie" - pisze nasz czytelnik z Gdańska, pan Wojciech.
Pytanie do najjaśniej nam panującego prezydenta Gdańska i jego świty: jak długo będziemy czekać na rozwiązanie tego ciągnącego się kilometrami problemu?
Dlaczego mijają lata, miesiące, dni i nikt nie jest w stanie w sposób choćby doraźny znaleźć rozwiązania, kiedy ono na prawdę jest proste?
Wraz z grupą sąsiadów z Ujeściska , specjalistów z przydatnych w tym wypadku branż (prawnej, finansowej i inżynieryjnej), w ciągu dwóch tygodni dokonaliśmy niezbędnych obliczeń. No i mamy propozycję odkorkowania tego rejonu miasta.
Dla władz ? Nie. Im pewnie nie są potrzebne. W takim razie dla kilkudziesięciu tysięcy mieszkańców tych dzielnic. Mamy nadzieję, że podpiszą się pod tym listem otwartym w tej sprawie i z takimi postulatami:
1. Sprzedając w tym rejonie ziemię deweloperom, należy w pierwszej kolejności wymagać stworzenia sieci dojazdów do nowych osiedli wraz z poszerzeniem i przebudową istniejących już ulic.
2. Likwidację niepotrzebnych sygnalizatorów świetlnych.
3. Natychmiastowe poszerzenie ulicy Łódzkiej, budowa zatoczek autobusowych na ulicy Warszawskiej i prawoskręt w ul Świętokrzyską.
4. Dobudowa prawoskrętu z ul. Witosa do skrzyżowania z Armii Krajowej.
5. Naprawa nawierzchni ul. Warszawskiej i budowa prawoskrętu przy zbiegu z ulicą Jabłoniową.
6. Idealnym rozwiązaniem byłaby zamiana skrzyżowań: Łódzka/Świętokrzyska, Łódzka/Warszawska, Warszawska/Witosa, Warszawska/Jabłoniowa, Kartuska/zjazd Auchan na rondo (nawet malowane na jezdni) - upłynniłoby to ruch.
Jakie to spowodowałoby korzyści?
Upłynnienie ruchu, co doprowadziłoby do zmniejszenia zanieczyszczenia powietrza, obniżenia kosztów eksploatacji i renowacji. Nie wspominając o mniejszej frustracji mieszkańców.
Zalety można by mnożyć. Myślę, że każdy, kto zajmuje odpowiednie stanowisko w magistracie wie, lub przynajmniej powinien wiedzieć, że rondo usprawnia ruch. Urzędnicy w Sopocie i Gdyni wiedzą to doskonale.
Czy mieszkańcy tych dzielnic muszą zorganizować protest i zablokować ulice, aby ktoś w końcu zaczął działać? Dłużej nie da sie tego tolerować. Mam nadzieję, że władze miasta w końcu zrobią coś, aby slogan reklamowy "Gdańsk. Tu się żyje " nie został zamieniony na " Gdańsk. Tu się stoi".
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (96) 2 zablokowane
-
2008-06-09 12:07
Sen o potędze!!!
Co to za sen , taki drobiazg z dojazdem do Ujeściska i paru innych tam wybudowanych osiedli. To co śni się Adamowiczowi i spółce to dopiero jest sen o gigantomani. Oni zrobją , oni zaplanują , oni zdobędą na ten sen odpowiednie fundusze. I przebudzenie przyjdzie w najmniej oczekiwanym momęcie - bo już latem 2012 roku !!! Przyjemnych snów Panie Prezydencie - ale z każdego snu trzeba się kiedyś obudzić i to będzie bardzo przykre przebudzenie!!!
- 0 0
-
2008-06-09 12:08
A kto powydawal zezwolenia na budowe?
Tak to jest jak sie w zupelnej dziczy chce stawiac miastro nie majac na to pomyslu.Zamiast wykorzystac potencjal istniejacych dzielnic z istniejaca infrastruktura pozwolono ludziom budowac sie na obrzezach i teraz sa problemy.A przeciez wystarczyloby wydac 1/3 kwoty potzrebnej na budowe infry na Poludniu w rewitalizacje o odswiezenie DOlnego Wrzeszcza, Brzezna, Nowego Portu tudziez Zaspy i Przymorza.
Ale POmyslodawcy wola od dupy strony.
POzdrawiam POludniowe dzielnice.- 0 0
-
2008-06-09 12:23
A może by tak ten artykuł powinien trafić na ręce Premiera . To moze by zrobił porzadek w Gdańskim UM . Panie Prezydencie , co sie stało ? Lat temu kilka pokazałeś nam że potrafisz zarzadzać i zdobywac fundusze , a teraz co ...? Zmeczenie materiału lub Gdańsk Morze mozliwości Pana przerosły ? Pokaż nam wyborcom że potrafisz zarządzać mocną ręką .
- 0 0
-
2008-06-09 12:35
POjechali do Klagenfurtu, Ujeścisko mają gdzieś..
i tak już 10 lat..
- 0 0
-
2008-06-09 12:56
Nawet jak człowiek chciałby dojechac rowerem do centrum i potem przesiąśc sie na skmke albo autobus dalej, to w tym całym pieknym, europejskim, a jakze, miescie nie ma miejsca gdzie mozna zostawic rower.Oprocz Madisona TOTALNY brak.
Do lamp czy znaków przykuwac nie wolno, stojaków nie ma to GDZIE?- 0 0
-
2008-06-09 12:57
To są wszystko fantasmagorie.
Miasto w ogóle nie rozwiązuje tematów TRUDNYCH. A ekipa pana A kieruje się doraźnymi interesami.
Przykładem jest wpuszczenie WZki w węzeł przy Auchan zamiast budowa nowego węzła -koniecznego - aby mieć jeszcze jedno połączenie S6 z centrum.
Słowackiego mamy na odcinku leśnym.. tam gdzie jej poszerzenie wymagałoby twardych decyzji- jest cisza.
Przesiadka na komunikację miejską ? przecież autobus tak samo stoi w korku jak samochód.. to przyjemniej jest w klimatyzowanym samochodzie.- 0 0
-
2008-06-09 13:01
Pomyśl logicznie autorze artykułu (2)
Jeśli deweloper będzie miał dodatkowo budować drogi do osiedla to za metr kwadratowy mieszkania zapłacisz 2-3 tyś więcej niż zapłaciłeś. Będzie Cię na to stać? Wydasz 150 tyś więcej na mieszkanie?
Bo nie myślisz chyba, że wyłoży to z własnej kieszeni...- 0 0
-
2008-06-09 13:55
No tak się składa, że niktórzy developerzy potrafią wybudować drogę dojazdową do siedla od najbliższej drogi (1)
Przykład: Investing, Hossa
- 0 0
-
2008-06-09 14:56
Przeczytaj uważnie artykuł
Autor nie pisze o budowie "drogi od osiedla do najbliższej drogi"...
Poczytaj czego on wymaga i się zastanów chociażby ile czasu potrwała by budowa/przebudowa takiej infrastruktury. A potem pomyśl o kosztach.- 0 0
-
2008-06-09 13:15
zablokujcie ulice oszołomy
To napewno sobie pomożecie, barany
hahaha!!!- 0 0
-
2008-06-09 13:19
do autora artykułu (6)
To ze sam stoisz w korku (głównie z własnej winy - bo sami kupujercie 2, 3 auta na rodzinę, poza tym nikt nie kazał wam kupować mieszkania na zakorkowanym południu) i uważasz ze sygnalizatory sa niepotrzebne to wcale nie znaczy ze tak jest
Sygnalizatory wielokrotnie ratowały zycie dzieciom, matką z dziećmi, osobom starszym ETC
Poza tym sygnalizatorów nikt nie stawia dla własnego widzimisię. Powstaja na wyraźne polecenie policji lub komisji ruchu drogowego
Trochę pokory dziadzie za kółkiem- 0 0
-
2008-06-09 13:52
A niech sobie ma i 5 aut na rodzinę i co z tego? Ma prawo i ma prawo jeździć komfortowo i wygodnie jak każdy.
Dzisiaj to normalna rzecz dwa auta w rodzinie. Mąż zasuwa do pracy, żona również, po drodze jedno z nich zawozi dzieci do przedszkola.
I co się rzucasz kobieto?
A mieszkanie kupił tam, gdzie mógł lub gdzie mu się podobało.- 0 0
-
2008-06-09 14:04
syganlizatory... (3)
może i tak jest jak piszesz ale stawianie 3 syganlizatorów żeby przejechać przez jedno skrzyżowanie to chyba jakiś senny koszmar policjanta który takie coś zalecił. żeby nie być gołosłownym to spróbuj przejechać w godzinach rannych z warszawskiej na łostowicką. Na conajmniej 2 z tych świateł będziesz stała. A jeżeli wierzyć zapowiedzią to niedługo zostanie właczona sygnalizacja na wyjeździe z wilanowskiej. Wtedy bedziesz miała jadąc od wilanowskiej 4 syganlizatory żeby dojechać do łostowickiej.
Zasłanianie się argumentacją że sygnalizatory ratują życie dziecią i emerytą jest delikantnie pisząc obłudą. Taki stan rzeczy powoduje ze pogotowie zamiast jechać do emeryta 5 minut jedzie 25, co się dzieje w tym czasie z potrzebującym emerytem sama sobie dopowiedz.
W każdym cywilizowanym kraju gdzie ruch się planuje unika się jak ognia krzyżowania ciągów komunikacyjny samochodów z pieszymi bo z tego są same problemy. Pieszy powinien przechodzić przejściem podziemnym lub viceversa (tutaj należy wziąśc pod uwagę warunki ekonomiczne)- 0 0
-
2008-06-09 14:07
"Zasłanianie się argumentacją że sygnalizatory ratują życie dziecią i emerytą jest delikantnie pisząc obłudą."
chyba raczej błędem ortograficznym.- 0 0
-
2008-06-09 15:28
oprócz tego, sygnalizatory zmniejszają czujność - masz zielone jedziesz - a dziecko lub emeryt może wyjść na drogę i światło go nie zatrzyma ! Sygnalizacja powinna być tylko na największych krzyżówkach w mieście - a nie na takich popierdółkach jak zjazd do kauflandu na unruga w Gdyni !
- 0 0
-
2008-06-09 17:57
Kolejny...
... ktory kaze pieszym zainwestowac w skrzydla, bo mu sie silnik w ciezko wypracowanym aucie przerzewa...
- 0 0
-
2008-06-09 15:22
Jasne Iwonko, miasto jest cacy, mieszkańcy są źli!!!
rozumujesz jak nasz jaśnie oświecony Prezydent :-(
- 0 0
-
2008-06-09 13:56
nie dziadzie za kołkiem . Nie jesteśmy dzaiadami tylko uzytkownikami dróg , którzy płacą podatki i kupili mieszkania . Nikt nie twierdzi że trzeba zlikwidowac swiatła , tylko niepotrzebne sygnalizatory np >: skrzyżowanie chełm na Armii krajowej 1 stoi tam zupełnie zbędny dalej Następnie ul Kartuska osiedle Jasień do Auchan - przed salonem Vovo vis a vis Apteki .Ruch żaden a sygnalizacja działa nawet w nocy . Piszesz o komisjach które decydują . To wiedz że krzyzówkę Armii Krajowej z chełmem zatwiedzała komisja złożona z 6 osób w tym 4 to Panie w wieku przedemerytalnym nie posiadające nawet prawa jazdy . Efekt : wystarczy popatrzeć co się dzieje na tym skrzyżowaniu . Sodoma i gomora i wiecznie ciagnące się korki . Skręt na ujescisko poszerzany 2 krotnie i nadal zaden autobus nie jest wstanie skrecić normalnie . Brak prawoskrętu z Chełmu na Armii Krajowej powoduje codziennie korki aż za stację BP . To jest normalne ??? Kto decyduje w takich przypadkach ???
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.