- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (255 opinii)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (91 opinii)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (93 opinie)
- 4 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (180 opinii)
- 5 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (336 opinii)
- 6 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (91 opinii)
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/21/300x0/21428__kr.webp)
- Gdynia staje się tradycyjnym miejscem zawinięć statków pasażerskich, dlatego też stawiamy na rozwój ruchu pasażerskiego - mówi Janusz Jarosiński, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. - Z wizyt statków pasażerskich wynika olbrzymia korzyść nie tylko dla portu czy miasta ale także dla całego regionu. Naszą ofertę portową staramy się zawsze uatrakcyjnić i w zależności od wielkości statku - największe jednostki cumują wyłącznie przy nabrzeżu Francuskim, które znajduje się tuż przy wejściu do portu, natomiast jednostki mniejsze przy nabrzeżu Pomorskim. Podczas jednoczesnej wizyty dwóch dużych jednostek - jedna z nich cumuje przy nabrzeżu Polskim.
Będzie to także rok rekordowy w ruchu pasażerskim i to nie tylko z powodu wizyt statków pasażerskich, ale również dzięki dużemu ruchowi w terminalu promowym.
- Gdynia jest portem numer jeden w ruchu pasażerskim i będziemy robić wszystko, żeby to pierwszeństwo utrzymać - dodaje prezes Jarosiński. - Dlatego nie tylko zachęcamy armatorów do zawijania do naszego portu, ale przede wszystkim inwestujemy w infrastrukturę portową.
W związku z wejściem Polski do Unii Europejskiej obecnie najważniejszą sprawą dla gdyńskiego portu jest uzyskanie certyfikatu bezpieczeństwa. Każdy portowy terminal ma swojego oficera ochrony, który współpracuje z oficerem ochrony Zarządu Morskiego Portu Gdynia. Problem bezpieczeństwa w porcie potraktowano bardzo poważnie - wykonano już wiele różnorodnych zadań pozwalających na to, aby 1 lipca br. legitymować się międzynarodowym certyfikatem bezpieczeństwa, zgodnym z IMO ISPS Code. To podstawowy warunek, bez którego nie można sobie wyobrazić portowej działalności w dzisiejszej rzeczywistości.
Opinie (39)
-
2004-06-01 12:57
gdzie tam
na polish barbados
chałupy wlcome to :))- 0 0
-
2004-06-01 13:10
Czy ten okrent ma śrubę?
Czy ma śrubę?
- 0 0
-
2004-06-01 13:11
a nie ma
trza mu przykręcić
podobnie jak mojemu synowi
coś się ostatnio nie uczy :((- 0 0
-
2004-06-01 13:16
Super, ale...
Kiedy?? Czy gdzieś można znaleźć listę z dokładnymi datami, godzinami i nazwami statków, które zawiną w tym sezonie w nasze gdyńskie brzegi??
- 0 0
-
2004-06-01 13:20
a numer buta i koszuli kapitana też??
- 0 0
-
2004-06-01 13:31
od razu widać ze zdjęcia , rze ma góra 30 m. dugości
- 0 0
-
2004-06-01 14:41
Gdańsk sie wzbogaci
Znowu zarobia gdańsscy handlowcy. Autobusy przywożą turystów na Stare i Główne Miasto i trochę dolców i euro zawsze zostawią. Dziękujemy Gdynio !!!
- 0 0
-
2004-06-01 14:41
dodam śmieciu czyli uzupełnię swoją jakże błyskotliwą ripostę, o jedną małą uwagę
być w dupie, ale w dobrym towarzystwie (nie twoim bo ci wali z buzi) to nic złego:)))- 0 0
-
2004-06-01 18:54
Stara Znajoma BP!...
Ho-ho... kogo ja tu nie widzę! Ze zdjęcia mruga do mnie Stara Znajoma "Birka Princess"; to statek grający główną rolę w wyświetlanym i u nas przez czas jakiś serialu pt. Rederiet. Owa "Rederiet" to przedsiębiorstwo żeglugowe, dysponujące bodaj jednym (!) statkiem "Freja"; oglądaliśmy dobrych parędziesiąt odcinków tego filmu, aż pewnego dnia wszystko się nagle urrrwało!!
- 0 0
-
2004-06-01 20:26
a w porcie i tak pustki.......... bezrobocie
co z tego ze zawijaja statki pasażerskie a w porcie roboty nie ma. Zobaczcie jakie pustki w portach w Gdyni i w Gdańsku
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.