• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sezon na "pasażery"

AS.
1 czerwca 2004 (artykuł sprzed 20 lat) 
Lato i wiosna 2004 r. upłyną w gdyńskim porcie pod znakiem wizyt statków pasażerskich - będzie to najlepszy rok w 82-letniej historii portu - spodziewane są aż 82 zawinięcia dużych statków z pasażerami na pokładzie. Sezon statków pasażerskich został zainaugurowany 26 maja br., kiedy to przy nabrzeżu Francuskim gdyńskiego portu zacumował wycieczkowiec "Grand Princess", długości 289 metrów, pływający pod banderą Bermudów. Statek ten jeszcze dziesięciokrotnie pojawi się w tym roku w gdyńskim porcie, mając na swoim pokładzie 2600 pasażerów.

- Gdynia staje się tradycyjnym miejscem zawinięć statków pasażerskich, dlatego też stawiamy na rozwój ruchu pasażerskiego - mówi Janusz Jarosiński, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. - Z wizyt statków pasażerskich wynika olbrzymia korzyść nie tylko dla portu czy miasta ale także dla całego regionu. Naszą ofertę portową staramy się zawsze uatrakcyjnić i w zależności od wielkości statku - największe jednostki cumują wyłącznie przy nabrzeżu Francuskim, które znajduje się tuż przy wejściu do portu, natomiast jednostki mniejsze przy nabrzeżu Pomorskim. Podczas jednoczesnej wizyty dwóch dużych jednostek - jedna z nich cumuje przy nabrzeżu Polskim.

Będzie to także rok rekordowy w ruchu pasażerskim i to nie tylko z powodu wizyt statków pasażerskich, ale również dzięki dużemu ruchowi w terminalu promowym.

- Gdynia jest portem numer jeden w ruchu pasażerskim i będziemy robić wszystko, żeby to pierwszeństwo utrzymać - dodaje prezes Jarosiński. - Dlatego nie tylko zachęcamy armatorów do zawijania do naszego portu, ale przede wszystkim inwestujemy w infrastrukturę portową.

W związku z wejściem Polski do Unii Europejskiej obecnie najważniejszą sprawą dla gdyńskiego portu jest uzyskanie certyfikatu bezpieczeństwa. Każdy portowy terminal ma swojego oficera ochrony, który współpracuje z oficerem ochrony Zarządu Morskiego Portu Gdynia. Problem bezpieczeństwa w porcie potraktowano bardzo poważnie - wykonano już wiele różnorodnych zadań pozwalających na to, aby 1 lipca br. legitymować się międzynarodowym certyfikatem bezpieczeństwa, zgodnym z IMO ISPS Code. To podstawowy warunek, bez którego nie można sobie wyobrazić portowej działalności w dzisiejszej rzeczywistości.
Głos WybrzeżaAS.

Opinie (39)

  • gdzie tam
    na polish barbados
    chałupy wlcome to :))

    • 0 0

  • Czy ten okrent ma śrubę?

    Czy ma śrubę?

    • 0 0

  • a nie ma
    trza mu przykręcić
    podobnie jak mojemu synowi
    coś się ostatnio nie uczy :((

    • 0 0

  • Super, ale...

    Kiedy?? Czy gdzieś można znaleźć listę z dokładnymi datami, godzinami i nazwami statków, które zawiną w tym sezonie w nasze gdyńskie brzegi??

    • 0 0

  • a numer buta i koszuli kapitana też??

    • 0 0

  • od razu widać ze zdjęcia , rze ma góra 30 m. dugości

    • 0 0

  • Gdańsk sie wzbogaci

    Znowu zarobia gdańsscy handlowcy. Autobusy przywożą turystów na Stare i Główne Miasto i trochę dolców i euro zawsze zostawią. Dziękujemy Gdynio !!!

    • 0 0

  • dodam śmieciu czyli uzupełnię swoją jakże błyskotliwą ripostę, o jedną małą uwagę
    być w dupie, ale w dobrym towarzystwie (nie twoim bo ci wali z buzi) to nic złego:)))

    • 0 0

  • Stara Znajoma BP!...

    Ho-ho... kogo ja tu nie widzę! Ze zdjęcia mruga do mnie Stara Znajoma "Birka Princess"; to statek grający główną rolę w wyświetlanym i u nas przez czas jakiś serialu pt. Rederiet. Owa "Rederiet" to przedsiębiorstwo żeglugowe, dysponujące bodaj jednym (!) statkiem "Freja"; oglądaliśmy dobrych parędziesiąt odcinków tego filmu, aż pewnego dnia wszystko się nagle urrrwało!!

    • 0 0

  • a w porcie i tak pustki.......... bezrobocie

    co z tego ze zawijaja statki pasażerskie a w porcie roboty nie ma. Zobaczcie jakie pustki w portach w Gdyni i w Gdańsku

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane