• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Skanska naprawi ul. Sucharskiego, czyli drogę serwisową Trasy Sucharskiego

Maciej Naskręt
9 września 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Budowa 8-kilometrowej Trasy Sucharskiego pochłonęła 472 mln zł. 85 proc. tej kwoty pochodziło z budżetu Unii Europejskiej. Budowa 8-kilometrowej Trasy Sucharskiego pochłonęła 472 mln zł. 85 proc. tej kwoty pochodziło z budżetu Unii Europejskiej.

W GIK otwarto dziś oferty złożone w przetargu na remont, a praktycznie budowę drogi serwisowej Trasy Sucharskiego. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Skanska, która 1,3-kilometrową drogę chce wyremontować za 1,4 mln zł.



Przewidziana do remontu stara ul. Sucharskiego w Gdańsku posiada już chodnik i drogę dla rowerów. Firmie Skanska pozostaje wykonanie części, z której skorzystają głównie kierowcy. Przewidziana do remontu stara ul. Sucharskiego w Gdańsku posiada już chodnik i drogę dla rowerów. Firmie Skanska pozostaje wykonanie części, z której skorzystają głównie kierowcy.
Znamy oferty przetargowe na remont starej ul. mjr H. Sucharskiego zobacz na mapie Gdańska. Inwestycja jest niezbędna, ze względu na konieczność dostosowania ulicy do standardów drogi serwisowej, bowiem taką rolę pełni ona po oddaniu do użytku Trasy Sucharskiego. Do tej pory ulica była wyłączona z ruchu, a jej nawierzchnia była niczym ubity dukt.

Kompleksowa naprawa istniejącej nawierzchni ma być wykonana na długości 1,32 km - na odcinku pomiędzy Węzłem Wosia Budzysza, a Węzłem Ku Ujściu.

Do miejskie spółki przesłano pięć ofert. Najkorzystniejszą cenowo propozycję złożyła Skanska. Chce ona wybudować drogę za kwotę 1,43 mln zł. Będą oszczędności w budżecie. Zamawiający, czyli miasto Gdańsk, na remont przeznaczył 2,312 770,85 zł. Spółka miejska GIK występuje w przedsięwzięciu jako inwestor zastępczy.

Czy drogi serwisowe takie jak przy Trasie Sucharskiego są niezbędne?

Co ciekawe, w zeszłym roku właśnie Skanska budowała odcinek Trasy Sucharskiego, przy którym teraz powstanie projektowana droga serwisowa. Wtedy spółka za budowę 2,6 km dwujezdniowej drogi zainkasowała 183 mln zł.

- Oferty są w tej chwili sprawdzane i w ciągu najbliższych dni komisja ogłosi wyniki przetargu. O wyborze wykonawcy w przetargu decyduje w 100 proc. cena ofertowa. Firma wyłoniona w przetargu na prace będzie miała trzy miesiące od daty podpisania umowy - mówi Magdalena Skorupka Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.

W ramach przedsięwzięcia prowadzona będzie rozbiórka istniejącej nawierzchni bitumicznej ul. Sucharskiego wraz z podbudową, frezowanie istniejącej nawierzchni. Następnie wykonawca przystąpi do odbudowywania drogi poprzez ułożenie podbudowy i warstw z asfaltobetonu. Na końcu pozostanie wykonanie znaków pionowych i poziomych.

Inwestycja nie zakłada realizacji ścieżki rowerowej, bowiem infrastruktura dla tego typu pojazdów została przygotowana podczas pierwotnej budowy Trasy Sucharskiego. Ścieżką rowerową można aktualnie przejechać od ul. Wosia Budzysza w okolice ul. Poinca. Nowa droga przede wszystkim ułatwi kierowcom dojazd do towarowej stacji kolejowej, a także otwartej pół roku temu stacji paliw Lotos.

W przetargu złożonych zostało 5 ofert:

1. Strabag sp z o.o. - 1 685 043, 19 zł brutto
2. MTM Gdynia - 1 610 289, 83 zł
3. SKANSKA S.A. - 1 434 684,96 zł
4. EUROVIA Polska S.A. - 1 989 622,97 zł
5. Kruszywa sp z o.o. (konsorcjum) - 1 751 958,86 zł

Miejsca

Opinie (74) 1 zablokowana

  • (1)

    A kto naprawi te wszystkie dołki przed i za wiaduktami, mostami. Dlaczego nie egzekwuje się gwarancji?

    • 6 1

    • Skanska ma to naprawiać w ramach wygranego przetargu.

      • 0 0

  • (2)

    Niemieckie autostrady pomimo że są droższe nie mogą równać się z polskimi ponieważ ja widziałem jak budowano autostrady w Niemczech i w Polsce. W Polsce jak to się mówi budowano na solidnych fundamentach, tam gdzie był teren niepewny usuwano go i nawożono nowy podkład który niejednokrotnie zabezpieczano palami wbitymi w grunt, następnie 50 cm zbrojonego betonu z dylatacjami i na to dywan odpowiedniej grubości z odpowiednich materiałów. Buduje się także w terenie górzystym gdzie estakady i wiadukty mają niejednokrotnie po kilkadziesiąt metrów wysokości. Nowe niemieckie położone na marnej jakości kruszywo żywotność będą miały krótszą od tych zbudowanych na płytach jeszcze za Hitlera i są droższe w budowie tak naprawdę od polskich. U nas wszystko zmieniło od czasów Gierka i Gomułki- WTEDY PARTACZONO A DZIŚ BUDUJE SIĘ CAŁKIEM INACZEJ, DLATEGO MY POLACY JAKO NARÓD BĘDZIEMY ZAMOŻNYM SPOŁECZEŃSTWEM! POZA TYM W NIEMCZECH WYKRYTO PRZEKRĘTY NA MASOWĄ SKALĘ I SĄDY ZAJĘŁY SIĘ JEDNOSTKAMI KTÓRE CZERPAŁY PROFITY PRZY TEGO TYPU INWESTYCJACH.

    • 0 10

    • potwierdzam! A1 to ŚWIETNA droga

      • 0 1

    • "będziemy " kiedy ? "w niemczech sądy zajęły się jednostkami " w polsce sądy zawalone pomówieniami.Historie nie z tego świata.

      • 0 1

  • (4)

    Pan Prezydent Gdańska Paweł Adamowicz jest pierwszym naszym prezydentem, który tak naprawdę rozpoczął modernizacje gdańskiej infrastruktury drogowej i rozpoczął modernizacje naszego miasta. Zaniedbania z poprzednich lat są GIGANTYCZNE! Nec temere nec timide - Bez strachu lecz z rozwagą motto z herbu Gdańska, rodzinnego miasta Pana Prezydenta idealnie pasuje do Jego postępowania. Pan Prezydent jest politykiem Platformy Obywatelskiej, to widać po Jego słowach i czynach. Jaka uderzająca różnica z bandytyzmem ekonomicznym i nieodpowiedzialnością ekipy PiS-u! Pan Prezydent nie obawia podejmować decyzji kontrowersyjnych i to takich które nie zawsze podobają się opinii publicznej. Efekty Jego pracy to m.in. Nowa Słowackiego, Trasa Zielona Ergo Arenę, Park Reagana Tunel pod Martwą Wisłą, Obwodnica Pd, rozbudowa Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy i Terminal II tegoż lotniska, Kolej Metropolitalna Stadion na Euro i Euro w Gdańsku, ul. Havla, Nowa Wałowa, Tramwaj na Orunię, Trasa AK, Terminal kontenerowy w Porcie PN, Trasa Sucharskiego, czy najnowocześniejsza flota tramwajowa i autobusowa w Polsce! Działalność władz Gdańska to kwestia odpowiedzialności za miasto ale i za kraj, za Polskę i Polaków i Gdańszczanie, Polacy tą odpowiedzialność doceniają.

    • 4 14

    • Skąd wam takie suchary rozsyłają? (1)

      To nawet w PRL nikt nie był na tyle głupi, żeby w tak żenujący sposób klakę robić prominentom ;-/ To jakiś zakamuflowany sarkazm?

      • 3 0

      • A CO Z TEGO CO NAPISAŁ BEZSTRONNYNIE JEST PRAWDĄ?

        • 1 0

    • Przekonałeś mnie.

      • 1 0

    • Czy to scenariusz do kabaretu "bezstronny " ?

      • 0 0

  • Majstersztyk to naprawiony wiadukt na klinicznej

    Niech Skanska to naprawi!

    • 5 0

  • A teraz da sie za 1,5mln ? (1)

    Co ciekawe, w zeszłym roku właśnie Skanska budowała odcinek Trasy Sucharskiego, przy którym teraz powstanie projektowana droga serwisowa. Wtedy spółka za budowę 2,6 km dwujezdniowej drogi zainkasowała 183 mln zł."

    A teraz da sie za 1,5mln jednopasmowa ?

    • 2 2

    • "A teraz da sie za 1,5mln jednopasmowa ?" Jak "da się" to da się.

      • 0 0

  • (1)

    Niech może lepiej w ramach gwarancji ktoś naprawi te hopki przy wjeździe na most wantowy bo niedługo będzie tam uskok wysoki na metr.

    • 5 1

    • to spowalniacze,

      • 4 0

  • Budowac droge, ktora nikt nie bedzie jezdzil - totalny absurd

    Jakie sluzby serwisowe mialyby tam niby jezdzic ? Chyba Lotos serwis. Wyglada mi to na lobbing Lotosu, bo na stacji obok pustki, nie liczac tirow na pauzie na parkingu. Wyrzucenie pieniadze w bloto, przepraszam w asfalt. Za to ul. Przetoczna wyglada juz gorzej niz dukt lesny. Niestety ludzie i firmy przy tej ulicy nie maja takiej sily przebicia w naszym kochanym urzedzie miasta. Wiec na remont nie ma co liczyc .

    • 2 0

  • "Skanska naprawi ul. Sucharskiego, czyli drogę serwisową Trasy Sucharskiego"
    Niezorientowanym tytuł sugeruje, że firma naprawia to co sknociła.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane