• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Skanska rozpoczyna budowę Trasy Sucharskiego na Przeróbce

Maciej Naskręt
1 czerwca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Most wantowy w ciągu 17 miesięcy doczeka się przedłużenia do Węzła Ku Ujściu. Most wantowy w ciągu 17 miesięcy doczeka się przedłużenia do Węzła Ku Ujściu.

W poniedziałek ruszy budowa środkowego, 2,7-kilometrowego odcinka Trasy Sucharskiego. Jego wykonawcą będzie Skanska.



Przebieg środkowego odcinka Trasy Sucharskiego w Gdańsku. Przebieg środkowego odcinka Trasy Sucharskiego w Gdańsku.
W środę władze miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne podpisały umowę na budowę środkowego odcinka Trasy Sucharskiego między mostem wantowym zobacz na mapie Gdańskaa Węzłem Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska. Inwestycja pochłonie 184 mln zł, czyli o 108 mln zł mniej, niż planowało wydać na to miasto.

Budowa drogi potrwa nieco ponad 17 miesięcy. Czy kierowcy mogą spodziewać się utrudnień w ruchu już w pierwszych dniach budowy?

- Póki co utrudnień nie będzie. Środkowy odcinek Trasy Sucharskiego to w dużej mierze inwestycja wiodąca poza głównymi ulicami. Stąd ewentualne utrudnienia, objazdy nie powinny być dolegliwe dla kierowców - uspokaja Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.

Projekt środkowego odcinka Trasy Sucharskiego zakłada budowę dwóch nowych jezdni rozdzielonych pasem zieleni. Każda będzie liczyła po dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 m. Powstaną dwa węzły: Wosia Budzysza i Ku Ujściu. Drogowcy wybudują też cztery wiadukty, kanalizację telekomunikacyjną systemu inteligentnego zarządzania ruchem Tristar, odwodnienie jezdni.

Budowa całej Trasy Sucharskiego obejmuje między innymi budowę dwujezdniowej drogi od Węzła Olszynka (zlokalizowanego w ciągu projektowanej Południowej Obwodnicy Gdańska) do ul. Ku Ujściu. Plan przewiduje także modernizację ok. dwukilometrowego odcinka drogi w kierunku Westerplatte. Inwestycja będzie kosztować miasto 360 mln zł. Ok 40 proc. wydatków zwróci Unia Europejska. Trasa Sucharskiego będzie gotowa najwcześniej w 2013 r.

Wizualizacja przebiegu Trasy Sucharskiego.

Opinie (83)

  • znowu ta skanska (1)

    wydawalo by sie ze dobra firma a to partacze jakich malo

    • 2 15

    • A ja słyszałem że to Budimex wszystko pier....i.

      • 5 0

  • Czy trzeba o tym samym pisac co tydzień?

    • 4 2

  • po trupach (1)

    czy też zasypią rowy na Olszynce wzorem konsorcjum Bilfinger Berger - Wakoz?

    • 2 3

    • Jeśli ci zasypali idź do sądu zamiast pierdzielić na forum

      • 6 0

  • Najwyższy czas, bo "stara" Sucharskiego ledwo już dyszy pod ciężarem kontenerów z DCT.

    Oby sprawnie poszło, bo też tamtędy jeżdżę codziennie i czekam z utęsknieniem na nową drogę.

    • 3 1

  • cieszyć się

    cokolwiek do przodu

    • 0 0

  • mam 300 fotek z drog USA ! wlasnie ze sa 16 pasmowe drogi -moge udowodnic barana! (1)

    sama jechalam miim LEXUSEM GS-350 !jagnieca skora,automat ,GPS,etc- 200km(ale i wy tak nie zrozumiecie tego) i wiem jak sie super jedzie ,ale to nie dla was !!! dla was jednopasmowe dziurawce !!! jak bylam w 3-city to bylam w szoku ze to co wy nazywacie autostrada trzeba placic za pozal sie Bosze 2 paski -to zwykla lokalna droga !!! dajecie sie nabijac w butelke !!! well,pozdrawiam .jak chlop jakis napisal wam prawde to go sluchajcie bo ma racje a nie od razu sie go z blotem miesza -burali i kolki jedne ! lepiej angielskiego sie nauczcie bo wstyd mi za was.

    • 0 11

    • Heh, a ja jak spotykam tutaj takich zamerykanizowanych Polaków to dopiero mi żal pupę ściska. Co opisują że ile to oni jeździli i czym. Tutaj samochody są 3 razy tańsze niż u nas, a i tak większość Amerykanów jeździ totalnymi rzęchami. Co do twierdzenia, że 2 pasmowe to lokalne proponuje się przejechać drogą stanową 75 na Florydę, która ma na przemian 2-3 pasy w jedną stronę.Masz 300 fotek z dróg w stanach i co nie mogłeś na nich zobaczyć, że tam jest tyle pustkowia, że nawet jakby całe nasze województwo przenieść to mógłby tego nikt nie zauważyć.

      • 1 0

  • ha i teraz się okazuję, że wybudowany kilka lat temu most "do nikąd" był jak najbardziej słuszną inwestycją:) (1)

    inaczej trzeba by go teraz budować za parę razy większą kasę;]

    • 0 3

    • bzdury do kwadratu

      w ten sposób myśląc należałoby budować kosmodrom gdzieś w dziczy na Kaszubach bo za 100 lat się przyda a wówczas będą przecież zupełnie inne ceny

      • 1 1

  • Najpierw naprawić

    To najpierw proszę naprawić przejazd przez tory tramwajowe przy skręcie w lewo ze Stogów na most wantowy, oraz zaprawić dziurę przy wjeździe na sam most... zawieszenie można urwać

    • 1 0

  • już widzę jak zdążą za rok...

    tylko rozgrzebią...

    • 0 0

  • ci którym sie to podoba to imbecyle

    dla mnie to inwestycja robiona pod kogoś, kto niebawem ten terminal będzie okupował, lobby widać prężnie zadziałało!! nie ma żadnego znaczenia dla mieszkańców! gdyby przekopać się tak jak było w planach pod kanałem portowym na martwej Wiśle i pociągnąć dalej przez letniewo, uczniowską, wtedy taka trasa miała by jakiś sens na dzień dzisiejszy pieniądze wyrzucone w błoto! tak jak stojący praktycznie bezużytecznie od 10 lat most im JP2 z trasą do nikąd!! to jest po protu paranoja! nie żebym wszystkie ruchy krytykował ale na kiego wała nam szarym ludziom wybudowana z naszych pieniędzy zostaje trasa do terminalu kontenerowego?? kiedy cały Gdańsk i Sopot tonie w korkach ??? bzdura a imbecyle się cieszą tak jak z płatnych autostrad bo "lepiej jak są płatne niż jak ich wcale nie ma" przez debili mamy w kraju to co mamy

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane