• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Skarga na Nową Politechniczną oddalona przez sąd

szym
5 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowa Politechniczna ma kosztować 800 mln zł
Transparenty sprzeciwiające się budowie trasy tramwajowej przez Bohaterów Getta Warszawskiego wywieszane w 2016 roku. Transparenty sprzeciwiające się budowie trasy tramwajowej przez Bohaterów Getta Warszawskiego wywieszane w 2016 roku.

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku oddalił skargę stowarzyszenia Królewska Dolina na decyzję Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, dotyczącą budowy linii tramwajowej Gdańsk Południe-Wrzeszcz. Mieszkańcy ul. Bohaterów Getta WarszawskiegoMapka nie zgadzają się na to, by w pobliżu ich mieszkań przebiegała trasa Nowej Politechnicznej.



Kto w sporze o trasę Nowej Politechnicznej ma rację?

Przypomnijmy: w czerwcu informowaliśmy, że decyzja GDOŚ, która zezwoliła na budowę trasy przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego, została zaskarżona do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie.

WSA odrzuciło skargę Królewskiej Doliny, uznając ją za bezzasadną.

- Przez cały czas trwania przygotowań do inwestycji, od 2016 roku prowadzone były rozmowy z mieszkańcami. Ostatnia z nich odbyła się 27 czerwca 2022 roku właśnie z przedstawicielami Stowarzyszenia Królewska Dolina - mówi Joanna Bieganowska z UM w Gdańsku.
Przypomnijmy, że do końca roku trwać będą prace projektowe Nowej Politechnicznej. Wykonawcą jest firma Ingeo (złożyła ofertę w konsorcjum z BPBK, które jest w stanie upadłości). Opracowanie projektu, a potem nadzór autorski nad robotami budowlanymi kosztować będzie 4,88 mln zł.

Decyzje środowiskowe i odwołania stowarzyszenia Królewska Dolina



  • Dla obu wariantów w 6.02.2017 roku wystąpiono do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska o wydanie Decyzji środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia.
  • Decyzję dla preferowanego wariantu z włączeniem tramwaju w Aleję Grunwaldzką na wysokości ul. Boh. Getta Warszawskiego uzyskano 9.12.2019 roku.
  • Strony postępowania wniosły odwołania od powyższej decyzji.
  • Strony postępowania (obszar ul. Bohaterów Getta Warszawskiego) wniosły odwołania od powyższej decyzji.
  • Decyzję GDOŚ uzyskano 3.03.2022 roku.
  • Strony postępowania wniosły odwołanie do WSA 22.04.2022 roku, GDOŚ 24.05.2022 roku przekazał sprawę do WSA z wnioskiem o oddalenie skargi.
  • 28.07.2022 roku WSA wyznaczyło termin posiedzenia niejawnego.


Wizualizacja trasy GP-Wrzeszcz. Film z 2016 r.

szym

Opinie (339) ponad 20 zablokowanych

  • Kasta

    Kasta ma się dobrze, zawsze przeciwko obywatelom.

    • 15 1

  • Jest rada po polsku!! (1)

    Mieszkańców wyrzucić, kamienice wyburzyć, wpuścić znajomego dewelopera i budować.budowaćbudować

    • 12 3

    • Metoda ogólnie Polska,

      ale styl warszawski.

      • 3 0

  • Tramwaj bez sensu - ciasno i stromo. Tramwaje się sprawdzają na wydzielonych torowiskach.

    Gwarancja awarii i zatkania ruchu samochodowego. Busy tańsze, mogą być elektryczne.

    • 12 6

  • Ciekawi mnie dlaczego z Bohaterów Getta tramwaj bedzie miał skręt wyłącznie w lewo , dlaczego nie zbudować od razu też w prawo

    • 8 4

  • Prawie 5 milionów złotych za sam projekt i nadzór inwestorski (1)

    Jaka część kierowców docierających z południowych dzielnic Gdańska przesiądzie się na tramwaj, który dowiezie ich do pracy w "Mordorze" Gdańska czyli biurowców zbudowanych kiedyś lub w przyszłości przy Grunwaldzkiej (stacji SKM Gdańsk Przymorze Uniwersytet)? Przypuszczanie niewielka. Czy nie lepiej skupić uwagę na budowie linii PKM łączącej osiedla Gdańsk Południe z linią SKM na Oruni oraz na radykalnej poprawie komfortu i bezpieczeństwa dostępu rowerzystów i pieszych do wszystkich istniejących i przyszłych stacji PKM i SKM? Obawiam się, że zostaną wydane dziesiątki/ setki milionów złotych na linię tramwajową, której wagony na końcówkach trasy będą woziły powietrze. Warto pamiętać, że nakłady na infrastrukturę rowerową (np. drogę rowerową w śladzie "Trasy Nowej Politechnicznej" od Myśliwskiej do centrum Wrzeszcza) cechują się najwyższymi wskaźnikami efektywności ekonomicznej. Obawiam się, że tzw. trasa GPW to kolejny przykład dużej, ale dość mało efektywnej inwestycji, degradujący środowisko naturalne całej doliny rozciągającej się między Jasieniem, Moreną a Suchaninem i okolicami Politechniki i GUMedu.

    • 12 1

    • te wtrety rowerowe sa zbedne

      Z cala reszta nalezy sie zgodzic, bo to oczywistosci, ktorych nie chca widziec miejscy urzednicy.
      Ciekawe co wzieli, ze im sie tak percepcja zmodyfikowala??!

      • 5 1

  • Niech sie dalej wymieniaja papierami, odwolaniami, rozprawami itp a ceny materialow budowlanych rosna i rosna, zreszta robocizny tez. Co tam, podatnik zaplaci.

    • 4 4

  • w miescie dla każdego coś miłego

    jednym pod nosem wybudują parking, jednym postawią śmietnik, jednym linie tramwajową, jednym cos tam coś tam jak to w mieście Każdy z czegoś korzysta i nie ma co się stawiac

    • 4 8

  • Ktoś celowo chce skłócić mieszkańców. Prawda jest taka, że ten nieergonomiczny, forsowany przez urzędników i innych potencjalnych wykonawców oraz deweloperów przebieg tramwaju nie jest w interesie ani mieszkańców Wrzeszcza, ani południowych dzielnic.

    • 11 3

  • chory pomysl

    ul. Do Studzienki jest waska, ale bardzo waska jest Bochaterów Getta. Ktos sobie ubzdural i na sile forsuje. Wspólczuję tym, ktorzy tam mieszkają. Ciekawe, czy stare kamienice to wytrzymają, chyba, ze chodzi o to, by doprowadzic do ich zniszczenia i wpuszczenia tam później dewelopera

    • 12 4

  • Ktos tu ma chyba coś z głową? Dlaczego nie ma iść tramwaj prosto Miszewskiego do Studzienki. Przecież dwa budynki sa przygotowane do wyburzenia. Czy Bohaterów Getta trzeba rozwalać tą ulicę i zagrożenie dla kilkunastu budynków?

    • 7 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane