• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Skończą się korki przed rondem de la Salle?

Maciej Naskręt
7 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Ulica Nowa Słowackiego w Gdańsku. Nitka w kierunku Niedźwiednika. Ulica Nowa Słowackiego w Gdańsku. Nitka w kierunku Niedźwiednika.

Dłuższe zielone światło zobaczą kierowcy jadący lewoskrętem z ul. Słowackiego w ul. Potokową - przez rondo de la Salle na Niedźwiedniku w Gdańsku. Drogowcy zmienili tam program sygnalizacji świetlnej. Nowe ustawienie świateł ma zmniejszyć korki podczas popołudniowego szczytu.



Czy podróżowałe(a)ś już nową Trasą Słowackiego we Wrzeszczu?

Zmodyfikowany został program sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Słowackiego oraz Potokowa w Gdańsku. Od środy - dzięki nowym ustawieniom - sygnalizacja wychwytując zwiększony ruch pojazdów na tzw. lewoskręcie z ul. Nowej Słowackiego w ul. Potokową zobacz na mapie Gdańska automatycznie wydłuża cały cykl z 90 do 120 sekund, wykorzystując uzyskany w ten sposób czas na przepuszczenie samochodów skręcających w stronę Moreny.

Zmiana ustawień sygnalizacji była konieczna po otwarciu dla ruchu ul. Nowej Słowackiego, kiedy to potok pojazdów nadjeżdżających od strony centrum Wrzeszcza był tak duży, że powodował gigantyczne korki w okolicy zjazdu z ul. Słowackiego w stronę Moreny. Wydłużało to czas podróży o nawet 40 minut. Korki sięgały często Garnizonu. O sprawie informowaliśmy w osobnym artykule.

- Dzięki modyfikacji już teraz obserwujemy znaczną poprawę ruchową w tym rejonie miasta - podsumowuje Tomasz Wawrzonek, szef Działu Inżynierii Ruchu w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku.

- Będziemy sytuację monitorować i obserwować dalej, o to samo prosząc też wszystkich kierowców. Prosimy o uwagi, jeśli zajdzie taka potrzeba, będziemy dalej modyfikować program tak, aby maksymalnie polepszyć ruch w tym miejscu - dodaje.

Zmodyfikowany cykl sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Nowej Słowackiego i Potokowej zaczyna pracę po porannym szczycie komunikacyjnym.

Przypomnijmy, że budowę wrzeszczańskiego odcinka Trasy Słowackiego (ul. Nowej Słowackiego i fragmentu ul. Nowej Kościuszki) rozpoczęto w marcu 2011 r. Dwujezdniową, 3,3-kilometrową drogę między rondem de la Salle a al. Rzeczypospolitej oddano do ruchu w grudniu 2012 r. Inwestorem przedsięwzięcia była miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne. Natomiast generalnym wykonawcą jest hiszpańska firma OHL. Przedsięwzięcie pochłonęło 186 mln zł.

Miejsca

Opinie (146) 4 zablokowane

  • nie wiem

    dlaczego jadąc od strony Zaspy i wjeżdżając na trasę Słowackiego koło ETC w prawo są bez sensu poustawiane światła. Tam włąśnie , aby uniknąc korków zrobili dodatkowy prawoskręt w ramach innego zadania, ustawili sygnalizatory kierunkowe i... Kierunek na wprost włąca się jendoczesnie z kierunkiem w prawo i to ma być usprawnienie. Dlaczego nie zrobili wyświetlonej zielonej strzałki dla skręcających w prawo. Tak samo od strony estakady. Są sygnalizatory kierunkowe do zjazdu w prawo w starą Kościuszki i do jazdy na wprost nową Słowackiego. Zauważyłem, że podczas, gdy samochody sotją oczekując na jazdę na wprsot świeci się zielony sygnał w prawo w celu przepuszczania powietrza. Tutaj również wystarczłaby zilona strzałka dla zjężdżających w prawo w Kościuszki. Poza tym sygnalizatory tymczasowe na tymczasowym przejściu dla pieszych na wysokości Kilińskiego trzymają czerowne światło piekielnie długo i samochody nie puszczają pieszych tylko powietrze

    • 3 1

  • (4)

    od dawna wiadomo, że nowe drogi a w szczególnosci poszerzanie ich będzie generować korki. W Moskwie wyburza sie kolejne domy pod budowe wielkich arterii miejskich licząc na zmniejszenie korków, a efekt jest odwrotny. Na zachodzie, gdzie stawia się na transport publiczny nie ma takich problemów. Ale widać daleko nam do zachodu. Nim miasto to zrozumie, nowa słowackiego juz nie będzie taka nowa tylko połatana, podziurawiona i do remontu...

    • 8 4

    • Warto by zobaczyć ile Moskwa ma mieszkańców. (3)

      Problemy Moskwy można znaleźć conajwyżej w Warszawie.

      U nas ze względu na położenie i budowę jeszcze wiele wody się przeleje, zanim będziemy mieli z tym problem.

      Obecnie jeżdżę po Słowackiego i jestem bardzo zadowolony, bo korków tam nie ma.

      Oczywiście, że zawsze można powiedzieć, że korki się przesuwają dalej, ale na obecną chwilę, to my odrabiamy zaległości w drogach, a nie nadbudowujemy niepotrzebnie.

      Jedyny problem do usunięcia to obecnie skrzyżowanie z Okopową. Na pewno z pełną oceną trzeba zaczekać do czasu, aż część ruchu spacerowej przeniesie się na Słowackiego, oraz do powrotu letnich kierowców.

      • 1 2

      • to że jeździsz tam i stwierdzasz że tam nie ma korków (2)

        nie jest argumentem podważającym wywody "s". Spróbuj myśleć systemowo, może cokolwiek zrozumiesz. Większą skuteczność w likwidowaniu korków miałoby przeznaczenie środków, które poszły na poszerzenie Słowackiego na budowę PKM kilkanaście lat temu, nie mówiąc o efektach rzetelnej polityki rowerowej, w tym systemu bike and ride.

        • 2 1

        • Kilkanaście lat temu ??? (1)

          Koszty PKM są na tyle duże, że bez środków unijnych nie mielibyśmy możliwości wybudowania tej lini. Tak naprawdę projekt mógł ruszyć dopiero w obecnym czasie, a przesunięcie zostało wymuszone brakiem poparcia społecznego wśród mieszkańców.

          A można to zauważyć pod wieloma tematami odnośnie PKM.

          Co do systemu B&R to nie przesadzajmy, bo ze względu na nasze położenie i klimat ta polityka pozostanie tylko jako dodatek, dla tych co chcą tak spędzać. Po drugie 95% w zimę i tak wraca do ZKM, bo nie ma warunków na rozsądną jazdę.

          Jestem za rozwojem zrównowarzonym, dlatego cieszyłem się gdy oddawano pętlę przy Świętokrzyskiej i jestem za PKM. Jednakże aby Gdańsk mógł funkcjonować Słowackiego musiało być poszeżone.

          A mówienie o podziale miasta to nie przesadzajmy, bo ilość takich dróg 500.000 mieście nie jest zbyt duża.

          • 0 2

          • anonimie, chyba dawno na mieście nie byłeś

            i nie mieszkasz na Łąkowej lub w pobliżu innych ciągów komunikacyjnych które mają odkorkowywać miasto podczas gdy bardziej je dzielą niż odkorkowują. Nie ma prostych rozwiązań, są tylko inteligentne wybory : kilkanaście lat temu były już fundusze przedakcesyjne, koszt samych ekranów to ułamek nakładów potrzebnych na stworzenie systemu przyjaznego dla pieszych i cyklistów, z korzyścią również dla kierowców.

            • 1 0

  • Ćwieczenie refleksu, płynnej jazdy i sprawnego ruszania spod świateł wystarczy

    • 0 2

  • Budyń oszalał wdrożył system jedna droga na jednego mieszkanca

    • 2 2

  • Kierunek z Wrzeszcza na Potokowa (2)

    Gdyby dobudowac przed rondem drugi pas lewoskretu z kierunku Wrzeszcz na Potokowa(Morene)to w jednym cyklu zielonego swiatla przejechaloby niemal 2x wiecej samochodow.Tym sposobem wygospodarowalibysmy dodatkowe sekundy dla innych kierunkow.

    • 5 0

    • Jak najbardziej się zgadzam

      Dziwię się, że tego nie zrobiono, bo miejsce akurat jest.

      • 0 0

    • geniusz

      " drugi pas lewoskretu " i "2x wiecej samochodow" hahaha

      • 1 0

  • Właśnie transport publiczny ! Tylko do cholery częściej !!!! I skomunikowany z skm i innymi przesiadkami ! A nie każdy sobie jedzie i ma wszystko w d. A biedny podróżny czeka na następne połączenie 40 min a nawet 1 godzinę. Przy takich rozwiązaniach nie dziwi to że każdy chce poruszać się swoim samochodem

    • 1 1

  • (1)

    Miasto powinno zaczac od budowy kolei metropolitalnej plus duzych parkingow w okol peronow, z ktorych sporo ludzi jezdzi do pracy, a potem rozwazac warianty poszerzania slowackiego. Teraz nawet jak powstanie ta kolej, to znajac nasza mentalnosc, nikomu nie bedzie sie chcialo ja jezdzic do pracy, bo wszyscy sa przyzwyczajeni do samochodow.

    • 1 2

    • Wbrew pozorom będzie się chciało

      W większości firm, nie ma jak zaparkować auta pod biurem, a parkingi inne kosztują. Więc spora część tak czy inaczej przesiądzie się na PKM.

      • 2 0

  • A co ze Słowackiego od Rzeczpospolitej do Grunwaldzkiej?

    Na odcinku nieco ponad 1 km są 3 skrzyżowania ze światłami. Można zapomnieć o zielonej fali. Regułą jest jazda od czerwonego do czerwonego, które trwają w nieskończoność, chociaż na bocznych robi się szybko pusto. Dotyczy to także reszty Słowackiego, ale tutaj jest wyjątkowo upierdliwe. Czy ktoś z ZDiZ się tym zajmie?

    • 0 0

  • Miasto wstydu"

    Znikają książki z tramwajowej czytelni. "Zabrali nawet siatki"
    Kradną auta ,rowery itp Trójmiasto - siedlisko złodzieji,

    • 3 2

  • wiadukt (1)

    Trochę to dziwne, ale w innych miastach Polski stawiają na skrzyżowania bezkolizyjne - wielopoziomowe(Kraków)a w Gdańsku raczej nikt nie mówi o budowie
    skrzyżowania wielopoziomowego na Armii Krajowej czy właśnie Słowackiego(owo rondo de la Salle), ostatnio była nawet mowa o wyburzeniu wiaduktu na Podwalu i likwidacji podziemnych przejść. Za to w centrum potrzebne jest nam kolejne muzeum itp...

    • 2 1

    • są tylko skrzyżowania pseudobezkolizyjne

      w nowoczesnych miastach takich skrzyżowań się już nie buduje, a istniejące estakady się rozbiera: wygooglaj sobie chociaż informacje na temat takich działań w San Fransisco, Nowym Jorku i Vancouver.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane