- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (458 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (54 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (196 opinii)
- 4 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (176 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (281 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (68 opinii)
Skrzyżowania, które sprawiają kierowcom największe problemy
Przecięcie alei Niepodległości i Malczewskiego w Sopocie, Armii Krajowej, ul. Łostowickiej i Havla
w Gdańsku oraz ulic Morskiej oraz Kartuskiej
w Gdyni - to skrzyżowania, które sprawiają najwięcej problemów kierowcom. Sprawdziliśmy skrzyżowania z największą liczbą stłuczek w Trójmieście.
Kłopotliwe skrzyżowania w Gdańsku
Z policyjnych statystyk wynika, że jeżeli w Gdańsku dochodzi do kolizji na skrzyżowaniu, to najprawdopodobniej stało się to na przecięciu al. Armii Krajowej, ul. Łostowickiej i Havla.
Rocznie funkcjonariusze odnotowują tam średnio 35 kolizji. I właśnie to skrzyżowanie otwiera niechlubne zestawienie najbardziej kłopotliwych w mieście.
Druga w kolejności jest krzyżówka al. Armii Krajowej i 3 Maja
Trzecie miejsce na podium zajmuje skrzyżowanie ul. Świętokrzyskiej i Havla
Do tej pory pisaliśmy tylko o kolizjach. A co z wypadkami (przypomnijmy: w zdarzeniu musi być osoba ranna)?
W tym roku najwięcej wypadków odnotowano na przecięciu al. Rzeczypospolitej i Jana Pawła II
W ciągu ostatnich trzech lat doszło tu do sześciu wypadków. Rannych zostało siedem osób.
22 kolizje w Sopocie w tym roku
W Sopocie - do końca sierpnia - policjanci w tym roku odnotowali już 22 kolizje. Do stłuczek najczęściej dochodziło na skrzyżowaniach:
- al. Niepodległości i Malczewskiego
- 5 kolizji,
- ul. Malczewskiego i ul. Kolberga
- 5 kolizji,
- al. Niepodległości i ul. Sikorskiego
- 3 kolizje,
- al. Niepodległości i ul. 3 Maja
- 3 kolizje,
- al. Niepodległości i ul. Podjazd
- 3 kolizje,
- al. Niepodległości i ul. Haffnera
- 3 kolizje.
Kłopotliwe skrzyżowania w Gdyni
Dokładnych statystyk dotyczących kolizji i wypadków nie prowadzą policjanci z Gdyni. Jednak mundurowi, poproszeni o wskazanie skrzyżowań, na których według nich najczęściej dochodzi do kolizji i wypadków wymieniają:
Najtrudniejsze skrzyżowania na świecie
Choć jazda po trójmiejskich skrzyżowaniach może wydawać się trudna - zwłaszcza dla świeżo upieczonych kierowców i osób spoza Gdańska, Gdyni czy Sopotu, stopień ich skomplikowania nie umywa się nawet do tych, umieszczonych w "Top 10" najtrudniejszych "krzyżówkach" na świecie.
Tak prezentuje się ich lista:
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Samochody wyposażone w kamery. Gdańsk, Gdynia, Sopot
Opinie (204) 8 zablokowanych
-
2021-09-19 21:20
A odpowiedź: jestem dobrym kierowcą, czasami zdarza mi się złamać przepisy
- 1 0
-
2021-09-20 06:35
w Gdyni Kartuska/Morska ludzie jeżdżą jak za lat 80 kiedy 2os miały w mieście samochód. Jadący od strony Chylońskiej chcąc wyminąć tych którzy skręcają w lewo na centrum wymijają prawoskrętem i robi się sytuacja niebezpieczna ! Wiele razy byłam tego świadkiem i dopóki tam nie będzie policji bądź skutecznej kontroli kamer to się nie zmieni. Z prawo skrętu jadą prosto a ludzie z Kartuskiej nie mogą zjechać w lewo w stronę Cisowej/obwodnicy bo jeden z drugim poczekać nie może !!!! To skrzyżowanie jest łatwe tylko ludzie ograniczeni umysłowo i nie mają rozumu. Redakcjo, przejedź się tam i spójrz jak tam brakuje patrolu....!
- 2 0
-
2021-09-20 07:15
Adamowicza z jabłoniowa (1)
To skrzyżowanie wskoczy do top 3 :)
- 2 0
-
2021-09-20 23:07
oj tak
Jadąc ze szkoły i chcąć skręcić w lewo często zupełnie nie widać, czy jadą z naprzeciwka samochody, bo całkowicie zasłaniają środkowy pas samochody, które też czekają na skręt w lewo od strony Adamowicza. Wiele razy widziałam, jak samochody ledwo się mijały. Bo niby wydaje się, że droga wolna, samochód rusza, a tu nagle na pełnej prędkości z naprzeciwka wylatuje samochód, który chce zdążyć przeskoczyć skrzyżowanie na ostatnich sekundach zielonego, lub żółtym. Na dodatek kierowca, jadący ze strony szkoły na tyle musi być napięty i wypatrywać pędzącego samochodu przez niewielkie prześwity w szybach samochodów, że całkowicie zapomina, że musi jeszcze pilnować przejścia dla pieszych i drogę rowerową, którą za moment będzie przecinać, a oni mają zielone tym czasem. A w godzinach szczytu skręt jest tak zapchany, że nie ma opcji normalnego wjechania, tylko trzeba wciskać się jak się da, bo inaczej nigdy nie skręcisz, bo cięgle skrzyżowania wypełnia się samochodami z innych kierunków. Masakra po prostu...
- 0 0
-
2021-09-20 08:01
Jak tworzycie taki artykuł to fajnie byłoby przygotować schematy, w jakiej kolejności, kto gdzie ma pierwszeństwo.
Może ktoś by się czegoś nauczył i kolizji było mniej
- 3 1
-
2021-09-20 08:25
Zadne skrzyzowania nie tworza problemu
to kierowcy utrudniaja ruch ktorzy nie maja pojecia!
- 1 0
-
2021-09-20 09:36
Także w Wejherowie.... (1)
trzeba spojrzeć na niebezpieczne skrzyżowanie.
Mam na myśli oznakowanie wyjazdu z miasta na drogę krajowa nr 6, i w kierunku Krokowy.
Znaki drogowe są tam ustawione niezgodnie z przepisami, tym samym stwarzając sytuacją grożącą poważnymi konsekwencjami (znak za znakiem, na łuku, zasłonięty sygnalizator świetlny)- 1 0
-
2021-09-20 11:24
Na wsiach nie ma problemu
- 0 0
-
2021-09-20 10:06
Hmmm.
Jeśli skrzyżowanie Łostowicka - Armii Krajowej - Havla jest tak trudne, to znaczy to mniej więcej tyle, że 3/4 kierowców powinno oddać prawa jazdy znalezione w czipsach.
- 2 0
-
2021-09-20 10:10
To nie są najtrudniejsze skrzyżowania...
... a najbardziej ruchliwe.
Dlaczego autor artykułu na podstawie samej tylko "gołej" ilości kolizji twierdzi, że to są trudne skrzyżowania? Jeśli już to trzeba to odnieść do wielkości ruchu w danym miejscu. Jeżeli na takiej krzyżówce AK/Łostowicka przejeżdża rocznie, dajmy na to ok. 1mln aut (strzelam, ale pewnie dużo więcej), a jest 35 kolizji, no to chyba jednak nie jest to duży odsetek.
Proszę nie wprowadzać opinii publicznej w błąd.- 4 0
-
2021-09-20 11:22
Następny wynalazek
Skrzyżowanie ulic Toruńska, Trakt Św. Wojciecha, Nowe Podwale Grodzkie kto to projektował? Liczyć trzeba kolizje na tym cudzie.
- 1 1
-
2021-09-20 11:59
Trzeba było zbudować wielopoziomowe skrzyżowanie zamiast galerię przy Okopowej.
Usprawniłby się ruch na Chełm i mniej byłoby okazji do stłuczek. To samo skrzyżowanie przy cmentarzu. Przecież tam są hektary miejsca - można dwa albo trzy poziomy poprowadzić bezkolizyjnie. No, chyba że teren spodobał się jakiemuś deweloperowi...
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.