• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Skrzyżowania, które sprawiają kierowcom największe problemy

szym
18 września 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Stłuczka na skrzyżowaniu ul. Armii Krajowej i Łostowickiej potrafi sparaliżować tę część Gdańska.
  • Jej następstwem są długie korki.

Przecięcie alei Niepodległości i MalczewskiegoMapka w Sopocie, Armii Krajowej, ul. Łostowickiej i HavlaMapka w Gdańsku oraz ulic Morskiej oraz KartuskiejMapka w Gdyni - to skrzyżowania, które sprawiają najwięcej problemów kierowcom. Sprawdziliśmy skrzyżowania z największą liczbą stłuczek w Trójmieście.



Jak oceniasz swoje umiejętności jako kierowcy?

Niedawno wskazaliśmy które ronda w Gdańsku sprawiają najwięcej problemów kierowcom. Teraz pod lupę wzięliśmy "klasyczne" skrzyżowania w całym Trójmieście.

Kłopotliwe skrzyżowania w Gdańsku



Z policyjnych statystyk wynika, że jeżeli w Gdańsku dochodzi do kolizji na skrzyżowaniu, to najprawdopodobniej stało się to na przecięciu al. Armii Krajowej, ul. Łostowickiej i Havla.

Rocznie funkcjonariusze odnotowują tam średnio 35 kolizji. I właśnie to skrzyżowanie otwiera niechlubne zestawienie najbardziej kłopotliwych w mieście.

Druga w kolejności jest krzyżówka al. Armii Krajowej i 3 MajaMapka. Tylko w tym roku doszło tam do 24 kolizji.

Trzecie miejsce na podium zajmuje skrzyżowanie ul. Świętokrzyskiej i HavlaMapka (22 stłuczki).

Do tej pory pisaliśmy tylko o kolizjach. A co z wypadkami (przypomnijmy: w zdarzeniu musi być osoba ranna)?

W tym roku najwięcej wypadków odnotowano na przecięciu al. Rzeczypospolitej i Jana Pawła IIMapka (dwa wypadki, dwie ranne osoby).

  • Skrzyżowania, na których warto uważać.
  • Skrzyżowania, na których warto uważać.
W ciągu ostatnich trzech lat doszło tu do sześciu wypadków. Rannych zostało siedem osób.

22 kolizje w Sopocie w tym roku



W Sopocie - do końca sierpnia - policjanci w tym roku odnotowali już 22 kolizje. Do stłuczek najczęściej dochodziło na skrzyżowaniach:



Kłopotliwe skrzyżowania w Gdyni



Dokładnych statystyk dotyczących kolizji i wypadków nie prowadzą policjanci z Gdyni. Jednak mundurowi, poproszeni o wskazanie skrzyżowań, na których według nich najczęściej dochodzi do kolizji i wypadków wymieniają:


Jedna z tegorocznych stłuczek na ul. skrzyżowaniu Morskiej i Kartuskiej w Gdyni. Jedna z tegorocznych stłuczek na ul. skrzyżowaniu Morskiej i Kartuskiej w Gdyni.

Najtrudniejsze skrzyżowania na świecie



Choć jazda po trójmiejskich skrzyżowaniach może wydawać się trudna - zwłaszcza dla świeżo upieczonych kierowców i osób spoza Gdańska, Gdyni czy Sopotu, stopień ich skomplikowania nie umywa się nawet do tych, umieszczonych w "Top 10" najtrudniejszych "krzyżówkach" na świecie.

Tak prezentuje się ich lista:



szym

Opinie (204) 8 zablokowanych

  • A odpowiedź: jestem dobrym kierowcą, czasami zdarza mi się złamać przepisy

    • 1 0

  • w Gdyni Kartuska/Morska ludzie jeżdżą jak za lat 80 kiedy 2os miały w mieście samochód. Jadący od strony Chylońskiej chcąc wyminąć tych którzy skręcają w lewo na centrum wymijają prawoskrętem i robi się sytuacja niebezpieczna ! Wiele razy byłam tego świadkiem i dopóki tam nie będzie policji bądź skutecznej kontroli kamer to się nie zmieni. Z prawo skrętu jadą prosto a ludzie z Kartuskiej nie mogą zjechać w lewo w stronę Cisowej/obwodnicy bo jeden z drugim poczekać nie może !!!! To skrzyżowanie jest łatwe tylko ludzie ograniczeni umysłowo i nie mają rozumu. Redakcjo, przejedź się tam i spójrz jak tam brakuje patrolu....!

    • 2 0

  • Adamowicza z jabłoniowa (1)

    To skrzyżowanie wskoczy do top 3 :)

    • 2 0

    • oj tak

      Jadąc ze szkoły i chcąć skręcić w lewo często zupełnie nie widać, czy jadą z naprzeciwka samochody, bo całkowicie zasłaniają środkowy pas samochody, które też czekają na skręt w lewo od strony Adamowicza. Wiele razy widziałam, jak samochody ledwo się mijały. Bo niby wydaje się, że droga wolna, samochód rusza, a tu nagle na pełnej prędkości z naprzeciwka wylatuje samochód, który chce zdążyć przeskoczyć skrzyżowanie na ostatnich sekundach zielonego, lub żółtym. Na dodatek kierowca, jadący ze strony szkoły na tyle musi być napięty i wypatrywać pędzącego samochodu przez niewielkie prześwity w szybach samochodów, że całkowicie zapomina, że musi jeszcze pilnować przejścia dla pieszych i drogę rowerową, którą za moment będzie przecinać, a oni mają zielone tym czasem. A w godzinach szczytu skręt jest tak zapchany, że nie ma opcji normalnego wjechania, tylko trzeba wciskać się jak się da, bo inaczej nigdy nie skręcisz, bo cięgle skrzyżowania wypełnia się samochodami z innych kierunków. Masakra po prostu...

      • 0 0

  • Jak tworzycie taki artykuł to fajnie byłoby przygotować schematy, w jakiej kolejności, kto gdzie ma pierwszeństwo.

    Może ktoś by się czegoś nauczył i kolizji było mniej

    • 3 1

  • Zadne skrzyzowania nie tworza problemu

    to kierowcy utrudniaja ruch ktorzy nie maja pojecia!

    • 1 0

  • Także w Wejherowie.... (1)

    trzeba spojrzeć na niebezpieczne skrzyżowanie.
    Mam na myśli oznakowanie wyjazdu z miasta na drogę krajowa nr 6, i w kierunku Krokowy.
    Znaki drogowe są tam ustawione niezgodnie z przepisami, tym samym stwarzając sytuacją grożącą poważnymi konsekwencjami (znak za znakiem, na łuku, zasłonięty sygnalizator świetlny)

    • 1 0

    • Na wsiach nie ma problemu

      • 0 0

  • Hmmm.

    Jeśli skrzyżowanie Łostowicka - Armii Krajowej - Havla jest tak trudne, to znaczy to mniej więcej tyle, że 3/4 kierowców powinno oddać prawa jazdy znalezione w czipsach.

    • 2 0

  • To nie są najtrudniejsze skrzyżowania...

    ... a najbardziej ruchliwe.
    Dlaczego autor artykułu na podstawie samej tylko "gołej" ilości kolizji twierdzi, że to są trudne skrzyżowania? Jeśli już to trzeba to odnieść do wielkości ruchu w danym miejscu. Jeżeli na takiej krzyżówce AK/Łostowicka przejeżdża rocznie, dajmy na to ok. 1mln aut (strzelam, ale pewnie dużo więcej), a jest 35 kolizji, no to chyba jednak nie jest to duży odsetek.
    Proszę nie wprowadzać opinii publicznej w błąd.

    • 4 0

  • Następny wynalazek

    Skrzyżowanie ulic Toruńska, Trakt Św. Wojciecha, Nowe Podwale Grodzkie kto to projektował? Liczyć trzeba kolizje na tym cudzie.

    • 1 1

  • Trzeba było zbudować wielopoziomowe skrzyżowanie zamiast galerię przy Okopowej.

    Usprawniłby się ruch na Chełm i mniej byłoby okazji do stłuczek. To samo skrzyżowanie przy cmentarzu. Przecież tam są hektary miejsca - można dwa albo trzy poziomy poprowadzić bezkolizyjnie. No, chyba że teren spodobał się jakiemuś deweloperowi...

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane