• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Skrzyżowanie przy Trasie Kaszubskiej już gotowe

Michał Sielski
27 lipca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Skrzyżowanie na Dąbrowie przed i po przebudowie. Skrzyżowanie na Dąbrowie przed i po przebudowie.

Zakończyły się warte 1,8 mln zł prace na jednym z najważniejszych skrzyżowań na Dąbrowie: ul. Wiczlińskiej, Miętowej i KoperkowejMapka. Oprócz nowej sygnalizacji świetlnej, powstały też chodniki, oświetlenie, kanalizacja i trakcja trolejbusowa, ale nie wszyscy są zadowoleni.



Wolisz skrzyżowania ze światłami czy bez?

Skrzyżowanie to jest nie tylko jednym z najważniejszych na Dąbrowie, ale też drogą z kierunku cały czas silnie rozbudowującego się Chwarzna-Wiczlina. Prace kosztowały 1,8 mln zł, a 800 tys. zł pokryto z dofinansowania Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Wykonawcą robót był WPRD Gravel.

- Zadaniem wykonawcy była rozbudowa czterowlotowego skrzyżowania ulicy Wiczlińskiej z ulicą Miętową i ulicą Koperkową. Zakres prac objął także budowę chodników i poboczy, zjazdów, oświetlenia ulicznego, kanalizacji deszczowej, trakcji trolejbusowej oraz budowę sygnalizacji świetlnej wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Powstała także nowa zieleń i elementy małej architektury - wylicza Michał Felon, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Na miejscu trwają jeszcze prace wykończeniowe, głównie w rejonie poboczy, ale jezdnie są gotowe, a sygnalizacja już działa.

Mieszkańcy: światła utrudniają przejazd



Nie wszyscy są jednak zadowoleni z wykonanych prac. I nie chodzi wcale o ich jakość, ale o sam projekt skrzyżowania.

- Można było skorzystać z okazji i dołożyć osobne, choćby krótkie, pasy do skrętów, ale nikt o tym nie pomyślał. Może za dwa lata, gdy skrzyżowanie zacznie się korkować, przeprowadzać będziemy kolejny remont. Bo już dziś na światłach czeka się czasem dłużej niż przed ich uruchomieniem - mówi pan Sławomir, mieszkający przy ul. Koperkowej.

Trasa Kaszubska po ulewach: zamulenia i wyrwy



Niebawem zamknięcie wjazdu z ul. AnyżowejMapka



Władze miasta przekonują, że kierowcy muszą przyzwyczaić się do zmian, a wtedy będzie lepiej. Zwłaszcza że przepustowość skrzyżowania będzie sukcesywnie rosnąć.

- W najbliższych tygodniach praca sygnalizacji świetlnej będzie jeszcze regulowana - mówi Lechosław Dzierżak, radny miasta Gdyni. - Przebudowa była konieczna ze względu na to, że w związku z budową Trasy Kaszubskiej, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zamknie niedługo wyjazd z ul. Anyżowej. Cały ruch z tej ulicy przeniesie się wtedy na ulicę Koperkową i na przebudowane skrzyżowanie - podkreśla Lechosław Dzierżak.

Miejsca

Opinie (131) 5 zablokowanych

  • Wywalone w błoto

    1,8 mln zł. Pewnie niepotrzebne Gdyni pieniądze. Projekt nieprzemyślany od początku do końca, a my się będziemy z tym bujać przez długie lata. Kto tego nie zakosztował, to niech się nie wypowiada. Polecam dobry artykuł na ten temat na "Gdynia Nasze Miasto".

    • 10 2

  • Autora tego "projektu drogowego"

    musiała solidnie boleć głowa przez dłuższy czas i dlatego postanowił wyżyć się na mieszkańcach. Potem inni frustraci to zatwierdzili. Robotnicy, jak to budowali tylko pukali się w czoło. Ale im płacą tak samo za dobrą jak i za złą robotę.

    • 3 0

  • Panie redaktorze Sielski,przyjedż pan,zrób zdjęcia i pokaż czytelnikom gdzie kończą się chodniki,które tak bardzo miały ułatwić nam życie!(mam na myśli te w kierunku lasu)bo tam wszyscy wędrują na spacer.

    • 2 0

  • Światła

    Super mogli narobic wiecej świateł po drodze!

    • 2 0

  • Czy osoba która podejmowała decyzję była kiedyś w Anglii?

    Pytam, bo tam mają takie sprytne ronda. Na jezdni leży płaski okrągły placek na który można najechać w przypadku np: autobusów lub jak auto jest za duże na takie rondo. Oczywiście znaki pionowe mówią o zachowaniu się na takim właśnie rondzie. Takie rozwiązanie było by idealne w tym miejscu.

    • 8 3

  • Skrzyżowanie nie zostało wgl przemyślane. Zamiast zrobić oddzielne pasy skrętów w lewo i w prawo z ul. Miętowej, to zrobiono olbrzymi chodnik z pasem zieleni (gdzie ruch pieszych jest znikomy). Jeżeli kierowcy chcą jednocześnie skręcić w lewo z ulic Miętowej i Koperkowej to jest problem jak się minąć. Nowa rozwiązanie niewiele wniosło, wręcz utrudniło. Lepsze byłoby rondo.

    • 1 0

  • Tragedia

    Ktoś kto zaprojektował to skrzyżowanie nigdy na nim nie był to pewne,ale kto taki bubel uzgodnił ze strony MZK.

    • 1 0

  • Łamanie przepisów

    Kierowcy notorycznie łamią przepisy bo aby skręcić trzeba przejechać przez podwójną ciągłą linie. Praktycznie inaczej się nie da. Dotyczy to zwłaszcza trolejbusów. Ta przebudowa to jeden wielki skandal.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane