- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (507 opinii)
- 2 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (101 opinii)
- 3 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (52 opinie)
- 4 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (80 opinii)
- 5 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (74 opinie)
- 6 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (378 opinii)
Skrzyżowanie przy Trasie Kaszubskiej już gotowe
Zakończyły się warte 1,8 mln zł prace na jednym z najważniejszych skrzyżowań na Dąbrowie: ul. Wiczlińskiej, Miętowej i Koperkowej. Oprócz nowej sygnalizacji świetlnej, powstały też chodniki, oświetlenie, kanalizacja i trakcja trolejbusowa, ale nie wszyscy są zadowoleni.
- Zadaniem wykonawcy była rozbudowa czterowlotowego skrzyżowania ulicy Wiczlińskiej z ulicą Miętową i ulicą Koperkową. Zakres prac objął także budowę chodników i poboczy, zjazdów, oświetlenia ulicznego, kanalizacji deszczowej, trakcji trolejbusowej oraz budowę sygnalizacji świetlnej wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Powstała także nowa zieleń i elementy małej architektury - wylicza Michał Felon, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Na miejscu trwają jeszcze prace wykończeniowe, głównie w rejonie poboczy, ale jezdnie są gotowe, a sygnalizacja już działa.
Mieszkańcy: światła utrudniają przejazd
Nie wszyscy są jednak zadowoleni z wykonanych prac. I nie chodzi wcale o ich jakość, ale o sam projekt skrzyżowania.
- Można było skorzystać z okazji i dołożyć osobne, choćby krótkie, pasy do skrętów, ale nikt o tym nie pomyślał. Może za dwa lata, gdy skrzyżowanie zacznie się korkować, przeprowadzać będziemy kolejny remont. Bo już dziś na światłach czeka się czasem dłużej niż przed ich uruchomieniem - mówi pan Sławomir, mieszkający przy ul. Koperkowej.
Trasa Kaszubska po ulewach: zamulenia i wyrwy
Niebawem zamknięcie wjazdu z ul. Anyżowej
Władze miasta przekonują, że kierowcy muszą przyzwyczaić się do zmian, a wtedy będzie lepiej. Zwłaszcza że przepustowość skrzyżowania będzie sukcesywnie rosnąć.
- W najbliższych tygodniach praca sygnalizacji świetlnej będzie jeszcze regulowana - mówi Lechosław Dzierżak, radny miasta Gdyni. - Przebudowa była konieczna ze względu na to, że w związku z budową Trasy Kaszubskiej, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zamknie niedługo wyjazd z ul. Anyżowej. Cały ruch z tej ulicy przeniesie się wtedy na ulicę Koperkową i na przebudowane skrzyżowanie - podkreśla Lechosław Dzierżak.
Miejsca
Opinie (131) 5 zablokowanych
-
2022-07-28 15:30
Wywalone w błoto
1,8 mln zł. Pewnie niepotrzebne Gdyni pieniądze. Projekt nieprzemyślany od początku do końca, a my się będziemy z tym bujać przez długie lata. Kto tego nie zakosztował, to niech się nie wypowiada. Polecam dobry artykuł na ten temat na "Gdynia Nasze Miasto".
- 10 2
-
2022-07-28 15:34
Autora tego "projektu drogowego"
musiała solidnie boleć głowa przez dłuższy czas i dlatego postanowił wyżyć się na mieszkańcach. Potem inni frustraci to zatwierdzili. Robotnicy, jak to budowali tylko pukali się w czoło. Ale im płacą tak samo za dobrą jak i za złą robotę.
- 3 0
-
2022-07-28 16:15
Panie redaktorze Sielski,przyjedż pan,zrób zdjęcia i pokaż czytelnikom gdzie kończą się chodniki,które tak bardzo miały ułatwić nam życie!(mam na myśli te w kierunku lasu)bo tam wszyscy wędrują na spacer.
- 2 0
-
2022-07-28 16:26
Światła
Super mogli narobic wiecej świateł po drodze!
- 2 0
-
2022-07-28 17:14
Czy osoba która podejmowała decyzję była kiedyś w Anglii?
Pytam, bo tam mają takie sprytne ronda. Na jezdni leży płaski okrągły placek na który można najechać w przypadku np: autobusów lub jak auto jest za duże na takie rondo. Oczywiście znaki pionowe mówią o zachowaniu się na takim właśnie rondzie. Takie rozwiązanie było by idealne w tym miejscu.
- 8 3
-
2022-07-29 07:59
Skrzyżowanie nie zostało wgl przemyślane. Zamiast zrobić oddzielne pasy skrętów w lewo i w prawo z ul. Miętowej, to zrobiono olbrzymi chodnik z pasem zieleni (gdzie ruch pieszych jest znikomy). Jeżeli kierowcy chcą jednocześnie skręcić w lewo z ulic Miętowej i Koperkowej to jest problem jak się minąć. Nowa rozwiązanie niewiele wniosło, wręcz utrudniło. Lepsze byłoby rondo.
- 1 0
-
2022-07-29 09:42
Tragedia
Ktoś kto zaprojektował to skrzyżowanie nigdy na nim nie był to pewne,ale kto taki bubel uzgodnił ze strony MZK.
- 1 0
-
2022-08-22 17:12
Łamanie przepisów
Kierowcy notorycznie łamią przepisy bo aby skręcić trzeba przejechać przez podwójną ciągłą linie. Praktycznie inaczej się nie da. Dotyczy to zwłaszcza trolejbusów. Ta przebudowa to jeden wielki skandal.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.