• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Słowackiego i Rakoczego z dodatkowymi pasami do skrętu?

Szymon Zięba
17 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Dodatkowe prawo- i lewoskręty mają poprawić bezpieczeństwo i rozładować korki.
  • Dodatkowe prawo- i lewoskręty mają poprawić bezpieczeństwo i rozładować korki.

Stworzenie podwójnego lewoskrętu z ul. Słowackiego w ul. PotokowąMapka i podwójnego prawoskrętu z ul. Rakoczego w BulońskąMapka poprawi bezpieczeństwo i rozwiąże problem korków w godzinach szczytu - uważa Agnieszka Owczarczak, gdańska radna, która zwróciła się z wnioskiem o reorganizację ruchu do miejskich urzędników.



Jak oceniasz propozycje stworzenia dodatkowego prawoskrętu i lewoskrętu?

Przypomnijmy: Pod koniec grudnia tego roku zakończyła się budowa drugiego prawoskrętu na al. Havla na Chełmie. Umożliwia on kierowcom manewr na jezdnię al. Armii Krajowej w kierunku centrum. Prawoskręt powstał, ponieważ w godzinach szczytu jezdnia w kierunku skrzyżowania z al. Armii Krajowej i ul. Łostowicką była chronicznie zakorkowana.

Działo się tak, ponieważ wielu kierowców skręcało w prawo w al. Armii Krajowej i mieli oni do dyspozycji tylko jeden pas.

Z podobnym problemem borykają się kierowcy w innych rejonach Gdańska. W godzinach szczytu mają oni problem z opuszczeniem Słowackiego, gdy chcą skręcić w lewo w ul. Potokową. Korki powstają także na wysokości skrętu w prawo z ul. Rakoczego w Bulońską. W obu tych przypadkach uczestnicy ruchu mają do dyspozycji po jednym pasie.

Lewoskręt na Chełmie kosztował ponad 900 tys. zł



Gdańska radna chciałaby - wzorem rozwiązania z Chełmu - dołożyć kierowcom po jeszcze jednym pasie.

- W tych dwóch miejscach tworzą się w godzinach szczytu zatory, a prawoskręt z ul. Rakoczego w ul. Bulońską powoduje dodatkowo blokowanie skrzyżowania z ulicami Piecewską i Żylewicza, gdzie regularnie dochodzi do niebezpiecznych sytuacji - argumentuje Agnieszka Owczarczak.
Na razie nie wiadomo, w jaki sposób do propozycji radnej odniosą się miejscy urzędnicy. Na odpowiedź mają dwa tygodnie. Zdecydowanie zbyt wcześnie także, by szacować koszt ewentualnej inwestycji.


Nieco światła może jednak na to rzucić wydatek poniesiony na budowę prawoskrętu na al. Havla: to zadanie zostało zrealizowane w ramach Budżetu Obywatelskiego, a koszt budowy wyniósł niecałe 950 tys. zł.

Opinie (177) 2 zablokowane

  • Proponuję wydłużyć prawoskręt ze Słowackiego w Potokową (2)

    • 1 1

    • (1)

      Chyba prawoskręt z Potokowej w Słowackiego ???

      • 1 1

      • Nie. Z ulicy Słowackiego od strony lasu w Potokową

        • 1 0

  • dodatkowe skręty spoko, ale dodatkowe buspasy lepiej...

    • 2 0

  • Nie (1)

    Zamiast kolejnego pasa zasadzić tam drzewa!

    • 3 4

    • w Gdańsku drzewa się wycina

      nie sadzi

      • 2 1

  • Smrodziarze wracajcie sobie śmierdzieć do Banina

    i Żukowa.

    • 3 2

  • co z buspasem na Al. Żolnierzy i Słowackiego?

    miał powstać jako 3ci pas

    • 2 0

  • Gdy coś takiego sugerowałem - to mnie pogonili (1)

    Otrzymałem odpowiedź z UM, że tego typu rozwiązania powodują zbyt wiele kolizji gdyż skręcający w lewo próbują zająć dowolny pas ruchu.
    Gdy patrzymy na przepisy, to rzeczywiście jest problem, bo pierwszeństwo ma zawsze ten po prawej i w zasadzie wg przepisów może po skręcie zająć dowolny pas.

    • 2 1

    • Zajmując lewy może być 1 sek szybciej na Potokowej

      • 0 0

  • Warunkowa strzałka na prawoskręcie z Armii w Havla

    Ktoś wie czy jest możliwosć zastosowania zielonej strzalki w tym miejscu?

    • 1 3

  • Ludzie na rowery bo się podusimy

    Walczymy z przemocą słowną
    Kasujemy opinie obraźliwe i nie na temat
    i nie po myśli lewackiej i peło

    • 3 7

  • Jak zawsze 100 lat za późno z pomysłem

    • 1 1

  • Aż dziwne że radna musi zajmować się takimi sprawami bo w miejskich urzędach nie ma nikogo z ilorazem inteligencji kto wpadłby na taki świetny pomysł. Gdzie są planiści od organizacji, urbanizacji no gdzie? Przecież te korki są tworzone od lat i od lat nic z tym się nie robi. odnoszę wrażenie że ludzie odpowiedzialni za organizacje ruchu w mieście nie mają samochodów i jeżdżą jak nie rowerami to komunikacją miejską stąd problem który dotyczy pani, pana a ich wcale.

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane