• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Słowackiego: mieszkańcy protestują, miasto remontuje

Michał Brancewicz
13 marca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Mieszkańcy nie rezygnują z walki i w piątek po raz kolejny zablokują ul. Słowackiego. Mieszkańcy nie rezygnują z walki i w piątek po raz kolejny zablokują ul. Słowackiego.

Mieszkańcy Gdańska w piątek po raz kolejny zablokują ruch na ul. Słowackiego. Nie podoba się im, że ze względu na rozbudowę lotniska część tej ulicy zostanie wyłączona na stałe z ruchu. Tymczasem prace na ul. Nowatorów, mającej być alternatywą po zamknięciu Słowackiego idą pełną parą.



Ulotka protestujących. Ulotka protestujących.
- W piątek między godz. 16 a 17.30 ok. 130 osób zablokuje przejście dla pieszych w okolicach Portu Lotniczego w Rębiechowie - uprzedza Magdalena Michalewska, rzecznik KMP w Gdańsku.

Okoliczni mieszkańcy chcą w ten sposób po raz kolejny wyrazić swój sprzeciw wobec planów zamknięcia części ul. Słowackiego na potrzeby rozbudowy lotniska. Ich zdaniem przerzucenie ruchu z dwupasmowej ul. Słowackiego na jednopasmową ul. Nowatorów zobacz na mapie Gdańska spotęguje tylko tworzące się tam korki. Dlatego żądają budowy nowej drogi, będącej przedłużeniem ul. Słowackiego w stronę miejscowości Rębiechowo, zamiast zamykanego odcinka tej ulicy.

Przetarg na budowę nowego terminalu został rozpisany już na początku roku, jego wyniki powinniśmy poznać w czerwcu. Wtedy też ruszą prace m.in. przy budowie nowego terminalu.

Za to już dziś pełną parą idą roboty na ul. Nowatorów, która po zamknięciu fragmentu ul. Słowackiego przejmie na siebie ruch samochodów.

- Ulica jest poddawana całkowitej przebudowie - mówi Andrzej Lemański, kierownik działu inwestycji ZDiZ w Gdańsku. - Prace zakończą się na jesieni bieżącego roku.

W ramach remontu ponad 4-kilometrowa ulica zostanie poszerzona o metr. Wymianie ulegnie cała nawierzchnia, powstanie także skrzyżowanie o ruchu okrężnym z ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska. - Będzie to małe rondo, z dwoma pasami ruchu wokół i dwupasmowymi wlotami - wyjaśnia kierownik Lemański. - Poprawi to przepustowość skrzyżowania.

Na całej długości ul. Nowatorów powstanie chodnik i zatoki przystankowe, po drugiej stronie ulicy powstanie droga rowerowa. Całość zostanie oświetlona. Inwestycję wartą 23 mln zł na zlecenie ZDiZ-u wykonuje firma Skanska.

Kłopot w tym, że ul. Nowatorów będzie gotowa dopiero cztery miesiące po rozpoczęcia rozbudowy lotniska. Władze portu lotniczego obiecują jednak, że nie zamkną od razu ul. Słowackiego.

- Mamy z miastem dżentelmeńską umowę, że z tą częścią prac, która wymaga zamknięcia Słowackiego poczekamy do końca remontu ul. Nowatorów - zapewnia Włodzimierz Machczyński, prezes trójmiejskiego lotniska.

Jest jeszcze jeden problem. Na czas remontu Nowatorów została wyłączona z ruchu. Wielu kierowców korzysta teraz z objazdu przez ul. Przyrodników zobacz na mapie Gdańska. Co prawda na fragmencie od ul. Budowlanych do schroniska dla zwierząt wykonano nową nawierzchnię asfaltową, to jednak większa część ulicy jest w fatalnym stanie.

- W pobliżu swoje siedziby mają firmy budowlane. Droga nie dość, że jest gruntowa, to jeszcze została rozjeżdżona przez ciężki sprzęt, który tamtędy jeździ - skarży się pan Rafał, nasz czytelnik.

ZDiZ przyznaje, że nawierzchnia ul. Przyrodników jest w fatalnym stanie, ale stara się ją poprawiać na bieżąco.

Opinie (447) ponad 20 zablokowanych

  • Armatki wodne bym wprowadził ;) (2)

    Ciekawe czy by dalej chodzili :)?

    • 8 5

    • ty armatki (1)

      a ue traktat lizbonski i zabijanie demonstrantów.

      • 0 1

      • spuścić psy! ;-))

        • 1 1

  • Czy trudno zrobić tunel ? (1)

    Taki pod halą. Wykopać rów, przykryć płytami i u góry stawiać budynki. Dużo to będzie kosztować ?

    • 5 0

    • Będzie podobno tunel na kolej metropolitarną. Do odtworzenia Słowackiego nie jest potrzebny tunel - tam są hektary pustego pola. Omijając nowy terminal i planowaną drogę kołowania Słowackiego miałaby max 200 metrów więcej.

      • 2 0

  • Kilka faktów (45)

    1. Rozbudowa lotniska w Rębiechowie ma umożliwić przyjmowanie do 7 mln pasażerów rocznie (obecnie około 2 mln). Oznacza to ponad 3 krotny wzrost ruchu lotniczego. Mieszkańcom gdańskich dzielnic położonych w korytarzu podejścia do lądowania: Morena, Piecki Migowo, Suchanino, ale także i Chełm oraz Górna Orunia już gratuluję. Policzcie sobie, co ile minut będą wam wyły silniki startujących a przde wszystkim lądujących samolotów.
    2. Koszt rozbudowy Rębiechowa to około 550-600 mln zł.
    3. Zamknięcie Słowackiego nie uderzy tylko w "wieśniaków z Kaszub" jak sobie wyśnilii wielkomiejscy urzędnicy i co poniektórzy na tym portalu, ale także w mieszkańców Gdańska. Do zobaczenia w korkach w piatkowe wyjazdy na weekend i niedzielne powroty, cwaniaczki.
    4. Przystosowanie Rębiechowa do ruchu do koło 4-5 mln pasażerów rocznie nie wymaga budowy dodatkowego pasa dla kołowania, a więc wykupu bardzo drogiej ziemi (200 Euro/m2) i zamykania Słowackiego.
    5. Dodatkowy, ponad 4-5 mln pasażerów rocznie ruch, można przenieść na lotnisko Kosakowo-Babie Doły. Koszt dostosowania tego lotniska do ruchu cywilnego (na poziomie obecnego Rębiechowa) to koło 120-150 mln zł. W pierwszej kolejności lotnisko to może przejąć ruch Cargo (o ile coś ruszy się w transporcie ładunków) i tzw. general aviotion - małe kikluosobowe samoloty.
    6. Przystosowane do ruchu lotniczego Kosakowo z powodzeniem może pełnić rolę portu zapasowego dla Rębiechowa, co biorąc pod uwagę trudne warunki meteo w Rębiechowie (mikroklimat), bezpieczeństwo, terroryzm, itp. ma niebagatelne znaczenie.
    7. Zaproponowano by oba porty były zarządzane przez jeden zarząd portu w Rębiechowie. Władze Gdańska mają tymczasem za nic argumenty funkcjonalne i ekonomiczne. Dla Budynia i spólłki liczy się ambcja. Chora ambicja chłopców z piaskownicy. Gdyni nic nie oddamy. Tak wygląda w praktyce metropolizacja.

    • 26 19

    • i dalej... (23)

      8. Likwidacja Słowackiego za lotniskiem wydłuży dojazd do lotniska o 7km mieszkańcom Kartuz, Żukowa, Bytowa, Kościerzyny i okolic.
      9. Likwidacja Słowackiego za lotniskiem zlikwiduje jedyny sensowny alternatywny dojazd do lotniska - zaoszczędzając 20mln miasto i lotnisko strzela sobie w stopę (to też jest w raporcie oddziaływania na środowisko)
      10. Koszt obudowy likwidowanego odcinka ~ 20mln pln = koszt spalonego paliwa przez samochody jeżdżące w koło tylko przez 7 lat. 11. W założeniu Euro 2012 miało pomóc mieszkańcom - lepsza komunikacja, drogi, itd. w praktyce utopimy miliardy w inwestycje nie do końca potrzebne przy okazji niszcząc inną, potrzebną mieszkańcom infrastruckturę.

      • 6 5

      • no to jeszcze dalej (2)

        11. Trzykrotny wzrost ruchu pasażerdskiego e porcie lotniczym to prawie proporcjonalny wzrost liczby samochodów dojeżdżających i wyjeżdżających z portu lotniczego. Co to oznacza dla Nowatorów, ale przede wszystkim dla przepustowości węzła w Matarnii nie muszę chyba mówić.

        • 2 5

        • (1)

          Ten wzorst to tylko przerywana linia na wykresie prezesa portu lotniczego. Ruch lotniczy w Gdańsku spada. Będzie cud jak w tym roku będzie 1.7 mln (prawie 2 mln w zeszłym roku).

          • 1 0

          • Bo Machczyński port swój wydzi ogromny

            mali ludzie mają rozum blisko g..na

            • 1 1

      • re: (2)

        "Likwidacja Słowackiego za lotniskiem wydłuży dojazd do lotniska o 7km mieszkańcom Kartuz, Żukowa, Bytowa, Kościerzyny i okolic."
        I do tego przykłada rękę Marszałek Woj. Pomorskiego. Podziękujemy mu przy najbliższych wyborach.

        • 1 2

        • (1)

          I CO TERAZ?? 7 km to w porywach 9 minut drogi samochodem, zakładając że ktoś jedzie wolniej niż jest to wskazane w przepisach.
          jestem gotów umrzeć za te 7 km.

          • 0 1

          • Jest o co protestować

            Jak ktoś jeździ to 7km codziennie do pracy to wygląda to tak:
            7 km w jedną stronę 14 km w dwie. 3500 km rocznie więcej. 280 L paliwa rocznie więcej (czyli około ~1000 PLN rocznie w kieszeni mniej). 9 minut w jedną stronę, 18 Minut w dwie. 80 godzin z życia rocznie mniej.

            Te kalkulacje oczywiście zakładają skręt bez zatrzymania z Budowlanych w Słowackiego.

            Jest o co protestować.

            • 0 0

      • (16)

        A czy Kaszubie sprawdzałeś ile osób dojeżdża od strony Rębiechowa do lotniska? Tak się składa, że jeżdżąc tą trasą do pracy miałem okazję to obserwować. 90%, a może i więcej, samochodów jadących na lotnisko jedzie od strony Gdańska, więc przykro mi, ale te 10% po prostu to musi jakoś przeboleć, bo jest w zdecydowanej mniejszości. Tym samym twoje punkty 8 i 9 nie mają żadnego uzasadnienia. Ruch od strony Rębiechowa na ulicy Słowackiego to praktycznie w 100% samochody jadące do Gdańska, a nie na lotnisko, więc jak pojadą Nowatorów, a nie Słowackiego, to nadrobią może z kilometr, nie więcej. Poza tym, jak napisałem w innym komentarzu, w ten sposób ruch się rozłoży na dwie ulice - osoby udające się na lotnisko pojadą Słowackiego, osoby jadące w stronę Rębiechowa pojadą Nowatorów. Dzisiaj niby mamy dwie ulicy, a w stronę Gdańska i tak wszyscy jadą Słowackiego. Nowatorów jest praktycznie pusta. Następnym razem wyjrzyj dalej niż za koniec swojego nosa i spójrz na taką inwestycję z punktu widzenia innych osób, a nie tylko siebie.

        • 5 7

        • sombar nie rozczulaj mnie bo mam zajady i nie mogę się śmiać

          Obserwować to możesz sobie motylki na polu. Twoje obserwacje zza szyby samochodu są nie warte funta kłaków. Przejrzyj sobie wyniki kompleksowych badań ruchu robione przez PG. Przeanalizuj sobie więźbę ruchu i nałóż na to wyższe niż przewidywano tempo wzrostu ruchu wynikające z wyższego niż przewidywano tempa wzrostu liczby samochodów. Potem weź program Visum, zamknij Słowackiego i zobacz co się będzie działo na Nowatorów. Ty jeździłeś do pracy tą dropgą a ją nią przyjechałem dzisiaj misiu. Więc sobie daruj!

          • 6 2

        • Poza tym czytaj ze zrozumieniem (14)

          Rębiechowo można rozbudować bez problemu do wielkości ruchu 4-5 mln pasa zerow rocznie bez konieczności zamykania Słowackiego i robienia ludziom nad głową młynka - dwukrotny wzrost ruchu lotniczego nie nie trzykrotny.
          W punktach 1-10 napisałem też o innych przesłankach skłaniających do ograniczonej rozbudowy Rębiechowa i wykorzystania przy ewentualnie większym ruchu lotniska w Kosakowie.
          Porównaj sobie koszty inwestycji i tzw. koszty społeczne, w tym zewnętrzne a potem się wymądrzaj protezo ekonomiczna.

          • 3 1

          • hehe (13)

            Największe koszty społeczne ponosimy my wszyscy utrzymując Ciebie cały czas przy życiu.

            • 0 2

            • synek czym mam to potraktować jako groźbę (12)

              i zwrócić się do portalu o nadania sprawie biegu formalnego z udziałem prokuratury?

              • 1 2

              • (11)

                zwróć się do mamy żeby ci troche ciśnienia z gaci spuściła..
                co do zwiększenia ruchu, a co za tym idzie zwiększenia hałasu na gdańskich osiedlach, to prawda jest taka, że siedząc w domu przy zamkniętym oknie nie masz szans usłyszeć samolotu. ewentualnie wychodząc na zewnątrz, ale jest to szum na tyle nieszkodliwy że głośniejszy jest przejeżdżający obok fiat 126p, albo pierdnięcie sąsiada. do reszty twoich 'argumentów' nawet nie ma co się odnosić bo to czysta demagogia. widać, że udajesz bardzo poważnego specjalistę.

                niestety krzykaczu, możesz sobie wciskać te nadęte frazesy, ale nikt poważny nie będzie się tym sugerował.
                gwoli ścisłości - nie mam zamiaru opowiadać się po żadnej ze stron, ale to co piszesz po prostu mnie rozśmieszyło.

                nie pozdrawiam.

                • 1 3

              • Głupi śmieje się nawet do sera (10)

                Masz dwie możliwości. Poczytaj sobie jaki jest hałas mierzony w dB podchodzących do lądowania ATR-ów i Boeningów. Zapytaj też mieszkańców Banina, a jak jesteś wielkim gdańskim patriotą to także Moreny (ul. Myśliwska na przykład), co sądzą o twoim poglądach dotyczących hałasu.

                Z należnymi wyrazami

                P.S "zwróć się do mamy żeby ci troche ciśnienia z gaci spuściła..." Dziękuję, nie skorzystam z twojego doświadczenia mój drogi Edypie.

                • 0 2

              • (7)

                cóż, w takim razie należałoby zlikwidować tramwaje, bo wyobraź sobie że mieszkając 1,5 km od najbliższej linii, która znajduje się na kartuskiej i tak je słyszę. nie będę jednak z tego powodu płakać i protestować bo mieszkam w mieście i wcale mi to nie przeszkadza, tak samo jak przelatujące nad moją głową samoloty. idąc tym torem ludzie mieszkający w mieście powinni oprotestowywać każdą modernizację zwiększającą przepustowość dróg bo przecież 'będą hałasować' albo ubierając to w Twoje słowa zwiększy się hałas mierzony w decybelach. może więc ograniczyć w mieście prędkość do 10 km/h? to też doskonały pomysł. przecież samochody jadące wolno powodują mniej "hałasu mierzonego w dB".
                samolot to nie rower, każdy wie że go słychać. co do moreny to znowu bzdury i nie muszę nikogo o to pytać bo sam wiem. mieszkańcy banina zdają i zdawali sobie chyba sprawę z sąsiedztwa lotniska i nie wydaje mi się że ich mocno subiektywne poczucie dyskomfortu spowodowane zwiększeniem częstotliwości startów/lądowań jest aż tak istotne przy ważnej kwestii, jaką jest rozbudowa lotniska.
                proszę cie, nie wciskaj bzdur i pseudonaukowych teorii.

                co do ciśnienia i edypa - widać nie zrozumiałeś. szkoda, bo przydałoby ci się trochę dystansu do siebie.

                • 3 2

              • Wystarczy mi dystans od ciebie (6)

                Kończę, bo ani mnie bawisz, ani mnie wnerwiasz. Więc do d..py taka dyskusja. Nudzisz mnie, więc byłby z ciebie niezły polityk.
                Proponowałem żebyś sobie poczytał o poziomie hałasu startujących i lądujących samolotów. Olałeś tę cenną wiedzę jak każdy ignorant. Jak zmienisz zdanie to poczytaj sobie jeszcze o poziomie emisji hałasu przez tramwaje, autobusy czy trolejbusy. Porównaj wyniki i przekonasz się komu brakuje dystansu do siebie.
                A jak by cię to jeszcze nie przekonało, to pocztaj sobie o poiomie hałasu na drodze krajowej nr 7 i odpowiedz sobie na pytanie dlaczego zakłada się tam ekrany akustyczne.

                • 0 1

              • (5)

                co do dystansu i wyników - nie widzę związku. co do tego, że jestem ignorantem nie mam zamiaru się odnosić. nie chciałem też porównywać hałasu który powodują tramwaje z hałasem który powodują inne środki transportu - chciałem tylko powiedzieć, że od początku mówisz o rzeczach, które według mnie w praktyce nie mają większego znaczenia. ekrany akustyczne to zupełnie inna (co nie znaczy że nieważna) kwestia i tu znów demagogia, którą ciągle się posługujesz. nie wiem czy zauważyłeś / zrozumiałeś, ale nie miałem zamiaru kwestionować danych które prezentujesz albo każesz mi czytać, tylko wyrazić swoje zdanie na temat tego jak małe to wszystko ma WEDŁUG MNIE znaczenie w odniesieniu do tego konkretnego przypadku.
                czemu jednak będąc pogrążonym w swej doskonałości i nieomylności nie nazwać mnie ignorantem...
                dystans odemnie nie będzie chyba problemem.
                dobranoc.

                • 0 0

              • W prezencie (4)

                Poziom emisji hałasu:
                - ulica miasta o niedużym ruchu - 60dB,
                - ruchliwa ulica dużego miasta – 75-85dB,
                - hala fabryczna – 80-90dB,
                - pociąg ekspresowy – 110dB,
                - narzędzia pneumatyczne – 120dB,
                - śmigło naddźwiękowe – 136dB,
                - silnik turboodrzutowy – 140dB,
                - silnik turboodrzutowy z dopalaczem – 150dB.
                Wnioski wyciągnij sobie sam.

                • 1 0

              • (3)

                90 dB - domowy odkurzacz. wnioski wyciągnij sobie sam.

                • 0 0

              • (2)

                jak już się tak uparłeś silniki montowane w najczęściej lądujących tu boeingach 737 to odmiana silników turboodrzutowych, czyli 'dwuprzepływowe turbowentylatorowe o niskim poziomie hałasu'.
                a f16 nie będzie tu lądować za często, zgadza się?

                • 0 0

              • (1)

                ehh
                "Boeing 737 or DC-9 aircraft at one nautical mile (6080 ft) before landing . . . 97 dB"

                • 0 0

              • A i to wtedy, kiedy się przyłoży ucho do silnika... ;)

                • 1 0

              • (1)

                Jestem mieszkańcem Matarni od 20 lat i jakoś w żaden sposób nie przeszkadzają mi samoloty podchodzące do lądowania.Kiedys było moze głośniej,gdy latały ruskie TU-154,ale teraz nie da sie tego praktycznie odczuć.Nie podoba się to zmień miejsce zamieszkania,tysiace osób tak robi jak im nie odpowiada otoczenie.

                • 1 0

              • Przecież jeden TU-154M dalej lata - w miesiącach wakacyjnych nader często ;)

                • 0 0

    • TERRORYZM! (6)

      Terror, horror, marmelada! Pyłki, szerszenie, LWY! Co za koszmar, BĘDĄ LATAŁY SAMOLOTY! KROWY PRZESTANĄ DAWAĆ MLEKO NA ORUNI! ŻE O PSACH NIE WSPOMNĘ! Zbudujmy dziewiętnaście małych lotnisk, tak, to z pewnością rozwiąże nasze problemy! Koniecznie jedno w Kosakowie, żeby zaspokoić chorą ambicję chłopca z piaskownicy, prez. Szczurka, oraz histeryków w rodzaju "kaszuba z okolic".

      A na koniec, wsadźmy gościa w jakieś "general aviotion", klepnijmy w tyłek na drogę i zwodujmy z klifu w Babich Dołach, niech płynie po morzach i oceanach, sławiąc dobre imię POLSKIEGO PARANOIKA!

      • 6 4

      • Kłopoty z czytaniem ze zrozumieniem (4)

        Nikt nie protestuje przeciwko rozbudowie portu. Protest jest przeciwko likwidacji drogi - zaoszczędzenia 20 mln PLN kosztem mieszkańców. Tyle by kosztowało wybudowanie odtworzonej Słowackiego na pustym polu którego nie brak w okolicy.

        • 2 2

        • O tej likwidacji drogi wiadomo od co najmniej 20 lat. (3)

          Jak ktoś wybudował się w Baninie nie sprawdzając jaka ma być przyszłość tych okolic, to sorry ale sam sobie może dziękować...

          • 2 4

          • Poproszę o dokument madame

            Najlepiej studium uwarunkowań i kierunków rozwoju zagospodarowania przedstrzennego Gdanska sprzed 20 lat. Podaj tylko numer strony, żebym nie musiał szukać.
            Skoro likwidacja tej ulicy, w związku z rozbudową portu lotniczego była przewidziana 20 lat temu, to dlaczego w latach 90-tych wybudowano terminal na 750 tys. pasażerów rocznie a nie jak się teraz przewiduje na 7 mln i trzeba budować nowy terminal? No ponoć to wszystko było wiadome już 20 lat temu.
            Dokumenty na stół proszę.

            • 3 1

          • Żmija tak sie składa

            że w planach zabudowy przestrzennej nie było wzmianki o tym.Gmina Zukowo nie posiada takich planów a miasto nie udostepni.Nie pisz bzdur.

            • 4 1

          • Dyrdymały. Powtarzanie pustej (bez pokrycia) papki Lisickiego, prezia portu lotniczego i innych. Dowody są inne... Panowie próbują zaklinać rzeczywistość.

            • 0 0

      • Poziom merytoryczny argumentów powala

        Nie po raz pierwszy w wykonaniu tego autora.

        • 2 0

    • Jedyny rozsądne argumenty (1)

      I to są jedyne rozsądne argumenty w dyskusji nad zmianami w rejonie Rębiechowa. Można rzeczywiście było nie ruszać lotniska w Gdańsku, tylko możliwie szybko przygotować lotnisko w Gdyni i skierować część ruchu na nie. Poza tym w myślę, że Gdańsk nawet w 2012 roku nie będzie obsługiwał więcej niż 5 mln pasażerów. 7 mln to może za 10 lat osiągnie. Siatka połączeń się pewnie ustabilizuje i wzrost będzie znacznie mniejszy niż w ostatnich latach, bo ten był spowodowany głównie połączeniami do Wielkiej Brytanii.

      Nie zgadzam się natomiast z punktem 3 - zmiana organizacji ruchu w okolicach lotniska w żaden sposób nie wpłynie na korki w okolicach weekendu. Obecnie cały ruch w okolicach Słowackiego idzie jednopasmową Słowackiego (mówię o odcinku od skrzyżowania za obwodnicą), a teraz będzie szedł dwoma ulicami - część osób na lotnisko pojedzie Słowackiego, a reszta Nowatorów. Problem może stanowić jedynie skrzyżowanie tuż za mostem, ale jeśli się rozsądnie ustawi światła, to problemu być nie powinno.

      • 2 3

      • Jest szanasa na to żeby wreszcie jakaś inwestycja transportowa wyprzedzała potrzeby przewozowe. I niech tak będzie. Niech rozbudują Rębiechowo, ale nie na chama. Rozsądne prognozy przezewiduję, że 4,5-5 mln pasażerów będzię obsługiwać port pomiędzy 2015-2020 r. Do tego czasy Kosakowo może sobie obsługiwać general aviation, cargo, robić za lotnisko rezerowe i przyjmować mnijsze samoloty. Na świcie niejedna aglomeracja na dwa-trzy lotniska (porty lotnicze).

        Co do korków w weekendy, to wybacz, ale jedżże tą drogą świątek i piątek. I jeżeli gdziś zaczynają zakładać światła to znaczy że natężenie ruchu staje się problemem. Światła wyjechały już na skrzyżowanie Miszewo-Pępowo-Przodkowo-Żukowo. Już tam rano przejazd przez skrzyżowanie może trwać parę minut. Mogę przyjąć zakład, że przepuistowoś na Nowatorów zdechnie. Ale wtedy włodaże będą się zasłaniać, że gdzie indziej jest jeszcze gorzej.

        • 2 1

    • obawiam się ,że ludzie nie rozumieją Pan pisze a zaraz posypia się obelgi (1)

      ja mieszkam w Baninie i codziennie jeżdze ta droga, jak zamkna to jak dowioze dziecko do szkoły na PRZYMORZE , JAK DOJECJHAC DO PRACY.tRZEBA BEDZIE O 6 GODZINIE WYJEZDZAC Z DOMU :(

      • 1 0

      • Jak ktoś ma chore ambicje i wozi dziecko z Banina (gdzie szkoła jest) na Przymorze,to gratuluję.Wystarczy przenieść dziecko do najblizszej szkoły i po kłopocie.

        • 0 1

    • strzeliłeś sobie w kolano (2)

      Stary, jak mam poważnie traktować Twoje argumenty, jak czytam coś takiego: "5. Dodatkowy, ponad 4-5 mln pasażerów rocznie ruch, można przenieść na lotnisko Kosakowo-Babie Doły. Koszt dostosowania tego lotniska do ruchu cywilnego (na poziomie obecnego Rębiechowa) to koło 120-150 mln zł. W pierwszej kolejności lotnisko to może przejąć ruch Cargo (o ile coś ruszy się w transporcie ładunków) i tzw. general aviotion - małe kikluosobowe samoloty."
      Podczas wszystkich rozmów o lotnisku w Babich Dołach nikt (nawet mocno optujący za nim) nie mówi o tylu pasażerach - jak chcesz tych ludzi tam dowieźć ?

      • 2 0

      • Mowa jest o około 1 mln pasażerów. Może 1,5 mln. (1)

        Trasą Kwiatkowskiego. Jest już gotowa. Pozostał krótki odcinek z górnego Obłuża do lotniska. Mówimy o docelowej (z kilka lat) obsłudze Kosakowa na obecnym poziomie Rębiechowa, które jest obsługiwane teraz przez jednojezdniową ul. Słowackiego (mowa o odcinku od Matarnii) więc w czym problem?

        • 0 1

        • w swoje

          a moze ludziom mieszkający w kosakowie nie bedą przeszkadzały latające samoloty? przeciez tyle chałasu ponoć robią.Ale co tam im bedą latać a nie mi prawda ? Pier....ny samolub

          • 0 0

    • Poczytaj sobie ... (4)

      1. 7 mln, to czterokrotny wzrost ruchu lotniczego, to może będzie w roku 2020 albo i później, ale i tak nikt nie ma co do tego pewności.
      2. A myslałes ze zbudują to za 5 ziko?
      3. WSłowackiego od poczatku istnienia w kierunku Banina była drogą tymczasową, nikt nie brał do Bani że ją zamkną, teraz ludzie protestują.
      4. Drogi kołowania powstana na obecnym terenie lotniska, nic nie trzeba bedzie wykupować.
      5. Babie Doły, to mżonki, dobre jako lotnisko tyrystyczno-biznesowe, dla małych maszyn, ale nie jako drugie dla duzych operatorów lotniczych.
      6. Zapasowy port zgadzam się, ale jesli chodzi o meteo, zazwyczaj jest tak, że gdy na Rębiechowie jest mgła to i w Kosakowie także, poza tym dni z mgła w ciagu roku na Rębiechowie jest od 6 do 9.
      7. Dla mnie tez to chora Gdyni by tam był port lotniczy, tak samo jak sztuczna wyspa (marina) w Sopocie.
      Pozdro.

      • 2 2

      • Brawo dla Pana specjalisty, tyle że nie wiem w czym się specjalizujesz (3)

        Nie mam zwyczaju polemizować z ignorantami, więc krótko. Słowackiego nigdy nie była drogą tymczasową. Nigdy. Poza tym, moja krynico wiedzy, wytłumacz mi jak droga w jedym kierunku może być tymczasowa, a w drugim już nie.

        Nie wiem co to jest 5 ziko. Mniemam, że chodzi o 5 zł. Z grypsery wnoszę, żeś osobnik małoletni, więc lepiej zabierz się lepiej do lekcji.

        Słowackiego zamykają między innymi dlatego, że tam będzie znajdować się część nowej drogi kołowania.

        Z faktu mieszkania w dużym mieście nic nie wynika. "Wiochmeństwo" to stan mentalny niezależny od miejsca zamieszkania. Dotyczy to zwłaszcza ludzi, którzy mają się za lepszych od innych tylko dlatego, że mieszkają w 480 tys. mieście a nie w 250 tys. czy 40 tys. i mieszkańcom tych miast odmawiają prawa m.in. do inwestycji.

        P.S Literówki zdarzają się każdemu, ale popracuj nad składnią wypowiedzi. Publiczne forum, to jednak nie prywatny SMS.

        • 1 1

        • wiochmenie (2)

          pisałem do Ciebie kulturalnie, a Ty wystrzeliłeś do mnie z inwektywami i epitetami. Widać kto tu jest wiochmenem. Po drugie mam latek troszkę więcej, wiec się tu nie wywyższaj i wykaz troszkę szacunku niezależnie od metryki każdego tu z nas, po trzecie nie mieszkam w mieście które ma 480 tysięcy (nie pisze tysi, bo nie zrozumiesz, znaczy nie skumasz).
          Poza tym, jesteś durniem jakich mało i o lotnisku i jego okolicach wiesz tyle co nic....

          • 0 3

          • Przeczytaj jeszcze raz mój przedostatni akapit (1)

            Nie ma tam nic ad personam. Odnoszę to ogólnie to wszystkich, których jedynym argumentem jest miejsce zamieszkania. Brak zrozumienia tekstu pisanego i fakt, że ci misiu zaworki tak szybko popuściły świadczy, że rozwój intelektualny nie idzie u ciebie w parze z rozwojem fizjologicznym. Tyle.

            P.S. Parszywymi kaszubskimi świniami określali mieszkańców tych ziem ss-mani i chłopcy z NKWD. Rodzinka?

            • 1 2

            • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • to Ci odpowiem tak

      Lotnisko oddano do użytku w 1972. O dzielnicach o których mówisz nie było nawet słychać gdy lotnisko uruchamiano . Można pogratulować kolejnym rządzącym naszym miastem o rozbudowie wysokich siedli w pasie podejścia do lądowania i współczuć mieszkańcom zwłaszcza Moreny . Droga kołowania nie ma nic wspólnego z zamknięciem ul. Słowackiego (tam będzie stał budynek terminalu i płyty postojowe samolotów). Aby obsłużyć 4-5mln pasażerów droga kołowania jest wymagana ponieważ ruch lotniczy charakteryzuje się nierównomiernością dobową (poranne przyloty i odloty, przerwa, później koło południa i wieczorem czartery) Już teraz samoloty potrafią oczekiwać po 15min na start ze względu na ruch przylatujący.

      • 0 0

    • i powiem ci jeszcze dalej że ulica Słowackiego (na odcinku o którym mowa)

      jest tymczasowa bo w dawnych planach rozbudowy istniał drugi pas startowy który się przecinał z obecnym i Słowackiego

      • 0 0

  • Czytam o raporcie zignorowanym przez władze miasta, przejeżdżam przez co rusz zakorkowane ulice i tak sobie myślę, że więcej mam zaufania do zdeterminowanych mieszkanców.

    • 9 3

  • Lotnisko w Gdyni, w Redzikowie - czy jest nam potrzebne? (2)

    • 2 2

    • nie

      • 3 2

    • ...

      Potrzebne jak świni siodło

      • 3 1

  • W kwestii radnych, równiez (2)

    czekam teraz na artykuł na portalu dot. podwyzki cen biletów okresowych.Właśnie sobie przeczytałam, że od 1 czerwca najtanszy bilet okresowy ma kosztowac...UWAGA: 76 zł.
    To niewatpliwie idzie w parze z obietnicami panów prezydentów, ze bilety okresowe beda sukcesywnie... tanieć
    Tak własnie widzimy jak rzadzący potrafia robic z gęby cholewę.
    Mamy oczywiscie jeszcze radnych, którzy moga to zablokować pytanie czy zechcą?
    czy chca faktycznie zrobic cos dla mieszkanców, ktorzy ich wybierali i niewatplwie z tego rozlicza przy najbliższych wyborach, czy chcą podlizac sie władzy wedle klucza partii?

    • 3 0

    • (1)

      A tak, pamiętam obietnice przy niedawnej podwyżce cen biletów (bodaj w październiku), że bilety okresowe mają sukcesywnie tanieć.

      Ciekawa jestem cen tych biletów, bo na razie - cisza.

      • 0 0

      • Tak ma to wyglądać

        "Do tej pory pasażerowie gdańskich autobusów mogli kupować bilety na konkretne trasy i liczbę przystanków. Od 1 czerwca znikną one jednak ze sprzedaży. To efekt ujednolicania taryfy w Trójmieście, o której pisaliśmy wczoraj. Jednak dla części pasażerów oznacza to drastyczne podwyżki. Teraz najtańszy bilet okresowy kosztuje 35 zł. Ważny jest na sześć przystanków jednej trasy tylko od poniedziałku do piątku. Z kolei bilet do 20 przystanków, również ważny tylko od poniedziałku do piątku, kosztuje 69 zł. Od 1 czerwca liczba przystanków nie będzie ważna, ale za to najtańszy okresowy, obowiązujący od poniedziałku do piątku, tylko na terenia Gdańska, kosztować będzie 76 zł. Nie zmieni się cena biletu na sieć ZTM Gdańsk, która obejmuje również gminy ościenne - dalej kosztować będzie 98 zł. W Gdyni nie zmienią się rodzaje biletów, ani ich ceny. Dodatkowo, zarówno w Gdańsku, jak i w Gdyni w sprzedaży będą bilety semestralne oraz na okaziciela. Wprowadzone mają być też bilety miesięczne dla mniejszych miast aglomeracji (Sopot, Rumia, Reda, Wejherowo). Ceny biletów metropolitalnych pozostaną bez zmian."

        Żadna to radośc, ze na ten najtańszy bedzie można podróżowac więcej przystanków, jesli ktoś kupuje obecnie za 35 i jezdzi na nim do pracy, czy do szkoły, na uczelnie itp. to mała to dla niego atrakcja,że bedzie sobie mół pojezdzic dłuzej, bo po co? i gdzie?
        Kombinowanie ze zmiana taryf jest tylko wymówka.A tak wysoka podwyzka , po prostu zdzierstwem.

        • 2 1

  • (3)

    Znowu mohery Rydzyka

    • 5 14

    • (1)

      ... piszą o Kaszubach i ich "niedorzecznych" żądaniach.

      Zgadza się!

      • 0 0

      • ja nie jestem kaszybem mam tam dom

        puknij sie w pusta łepetyne zanim kolejnego androna napiszesz.

        • 2 1

    • Tak się składa, że rydzyk nie założył żadnej partii i jeżeli nie znasz sprawy ani nic nie rozumiesz to spadaj. ;p

      • 0 0

  • Co ma Nowatorów do Słowackiego

    Niedługo dowiemy się, że GDDKiA wyremontuje Kartuską (Droga Krajowa 7) od Obwodnicy do Żukowa jako alternatywę dla zamykanej Słowackiego. Albo, że planowana S8 (tzw. Droga Kaszubska) rozwiąże problem.

    Apropos "tymczasowości" tego odcinka Słowackiego... co oglądam Panoramę to słyszę Pana v.c. Prezydenta Lisickiego jak gładko tłumaczy, że to Słowackiego była tymczasowa i jej teraz nie będzie, to że targowisko było tymczasowe i w związku z tym je zlikwidują (super działka na inwestycje), że linia B też tymczasowo jeździła przez Wrzeszcz. Boję się co jeszcze tymczasowego Pan Lisicki trzyma w szafie.

    • 12 0

  • Bzdura (4)

    Ten protest to jakaś bzdura. Niemal rok jeździłem i Słowackiego i Nowatorów do pracy do Tuchomia i gdy tylko jechałem ulicą Nowatorów, bez względu na porę dnia to była ona praktycznie pusta. Więc teraz niech Ci ludzie nie gadają bzdur, że tworzą się tam korki. Problemem jest jedynie skrzyżowanie Nowatorów z Budowlanych, które jest fatalnie zorganizowane i po prostu niebezpieczne. To rzeczywiście należy poprawić. I należy poprawić stan Nowatorów, który jednak wcale nie jest dużo gorszy niż odcinek Słowackiego od wjazdu na teren lotniska do Rębiechowa. Myślę, że koniec z końcem takie rozwiązanie jakie jest proponowane będzie dla wszystkich korzystne. Ruch zostanie rozłożony na dwie ulicy - pracownicy Intela i innych firm oraz osoby jadące na lotnisko będą jechały na Słowackiego, a te, które będą chciały dojechać do Rębiechowa i dalej pojadą Nowatorów. Ten protest to jakiś absurd.

    • 10 7

    • doczytałeś, że odcinek słowackiego ma być zamknięty na stałe, i że cały ruch pójdzie właśnie ulicą którą tak zachwalasz

      jestem pewien, że swoja opinie wydałeś po przeczytaniu dwóch, trzech pierwszych linijek tekstu

      • 1 5

    • Koleś nie pitoil tylko przeczytaj ulotkę (1)

      Zobacz jaki był rucxh na obu ulicach przed zamknięciem Nowatorów do remontu. I zobacz jaki będzie na Nowatorów po zamknięciu Słowackiego. Do tego dodaj sobie 6-8% roczne tempo wzrostu ruchu wynikające ze wzrostu liczby samochodów. Może jeździłeś do pracy tą drogą ale chyba 5 lat temu.

      • 2 1

      • .

        Chciałbym zauważyć, że ruch na Nowatorów przedstawiony z ulotki, to ruch w stronę Kartuskiej. Odcinek wzdłuż lotniska świecił pustkami.

        • 1 0

    • A teraz przeczytaj jeszcze raz. Słowackiego już nie będzie. Koniec amba. Na budowlanych będziesz stał 2 - 3 razy dłużej. Do końca życia.
      Dalej uważasz, że to bzdura?
      Jak jesteś pracownikiem lotniska, Intela, YDP (w tym prezesem obu firm) czy innych firm w okolicy a mieszkasz za lotniskiem to będziesz stał w korku na Budowlanych i jechał 7km dłużej w jedną stronę. Dla nich ten protest to nie jest bzdura.

      • 3 0

  • (5)

    niestety, ale do Polaków powiedzenie - moja chata z kraja pasuje jak ulał
    mieliśmy budować społeczeństwo obywatelskie świadome swoich praw i obowiązków, oparte o lokalne społeczności, gdzie władza wsłuchuje się w głos ludzi żywotnie zainteresowanych tym co sie dzieje w ich najbliższym otoczeniu, mające istotny wpływ na decyzje władz
    a tymczasem mamy co mamy - decyzje wydawane z partyzanta, obiecanki cacanki i raz na 4 lata stanie w tunelu, kłanianie sie w pas, ściskanie grabuli i wyborczą kiełabase

    • 15 4

    • (2)

      Rzadko się z tobą zgadzam, ale tym razem masz rację.

      • 2 0

      • bo to chyba nie gallux pisał (1)

        nigdzie nie ma: PO

        • 4 0

        • może dzis wreszcie wziął te tabletki....

          co je POwinien brac??? he?

          • 3 0

    • G@lllux na Prezydenta!!!

      Serio. Zostaw pan Sopockowo,Okocim MOCNE i swoja emeryturke.Taki talent sie marnuje i taka energia....Teraz widze kto chce na prawde dla Gdanszczan dobrze.Panie G@llux prosimy!!!Beda wtedy :nowe drogi,odnowione budynki,kolej Metropolialna,tansze bilety ,itd...

      • 0 0

    • gallux do budy ! ! !

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane