- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (149 opinii)
- 2 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (178 opinii)
- 3 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (309 opinii)
- 4 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (76 opinii)
- 5 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (54 opinie)
- 6 "Mężczyzna z wężem" z zarzutami (149 opinii)
Słowackiego ponownie połączy przedmieścia. Ale za kilkanaście lat
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/3293/750x0/3293113-Porownanie-przebiegu-ul-Slowackiego-na-wysokosci-portu-lotniczego-w-2008-i-w.webp)
porównać
Gdańsk zamierza przywrócić ciągłość ul. Słowackiego i ponownie połączyć ją z przedmieściami. Mieszkańcy tych okolic nie doczekają się tego wcześniej niż za kilka-kilkanaście lat. Obecnie rezerwowane są tereny na taką drogę w nowym planie w granicach Gdańska. Przebieg trasy poza miastem nie jest jeszcze ustalony.
Zamknięcie drogi wywołało wówczas duże protesty mieszkańców, zwłaszcza korzystających na co dzień z auta, ale było to niezbędne dla rozbudowy lotniska. Dzisiaj dawny przebieg ul. Słowackiego pokrywa się z Terminalem 2 oraz płytą postojową dla samolotów.
Odtworzenie ul. Słowackiego w całkowicie nowym przebiegu
Gdańsk zamierza jednak ulżyć mieszkańcom przedmieść i wraca do pomysłu budowy ul. Słowackiego do granic miasta, lecz już w całkowicie nowym przebiegu - około 200 metrów na północ od torów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, gdzie nie będzie to kolidować z ewentualną dalszą rozbudową portu lotniczego.
Stosowne zapisy pojawiają się w wyłożonym do publicznego wglądu projekcie planu zagospodarowania "Klukowo rejon ulicy Radiowej i linii PKM". Choć jego głównym celem jest zmiana funkcji z terenów rezerwowanych pod pole golfowe na produkcję i usługi, to większą rewolucją względem obowiązujących ustaleń z 2003 r. jest właśnie wpisanie przedłużenia ul. Słowackiego aż do granic miasta (tu zgodnie z prawem kończy się tzw. władztwo planistyczne Gdańska).
Połączenie drogowe pomiędzy dwiema obwodnicami Trójmiasta
- Przedłużenie ul. Słowackiego ma za zadanie zapewnić połączenie węzła Lotnisko
Co ważne, ostateczny wariant przebiegu drogi poza granicami Gdańska nie został jeszcze wybrany - wciąż analizowane są różne korytarze transportowe. Warto dodać, że już w 2017 roku starania o powstanie właśnie tej trasy podjął lokalny radny Andrzej Bystron, który do petycji do władz samorządu województwa pomorskiego zebrał ok. 2 tys. podpisów.
W granicach Gdańska przebieg został natomiast właśnie ustalony nowym projektem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
![Kolejny krok w stronę budowy Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3282/150x100/3282591__c_490_158_3010_2170__kr.webp)
Możliwość docelowej rozbudowy do czterech pasów ruchu
W projekcie planu pod przedłużoną ul. Słowackiego rezerwuje się teren pod dwie dwupasowe jezdnie, jednak wariantem podstawowym pozostaje jedna jezdnia z dwoma pasami ruchu.
- W projekcie planu uwzględniono również obustronne chodniki o szerokości minimum 2 metrów oraz obustronną drogę rowerową o szerokości min. 2,5 m. Zawarty jest także zapis w zakresie szpalerów drzew po obu stronach jezdni - dodaje Gumienna.
Nowa droga będzie otoczona terenami przemysłowo-usługowymi, w których zawierają się m.in. składy, bazy, magazyny, produkcja energii odnawialnej oraz również biurowce czy hotele (z myślą o pasażerach lotniska). W granicach planu znajduje się m.in. kompleks biurowy BCB Business Park, który będzie mógł być rozbudowany w przyszłości.
Domy jednorodzinne, usługi i dwa nowe zbiorniki retencyjne
W północnej części dopuszczono zabudowę mieszkaniową ekstensywną (domy wolnostojące jedno- i dwumieszkaniowe), zaś pewnego rodzaju "buforem" pomiędzy funkcją przemysłowo-usługową są obszary usługowe, w tym biura, hotele oraz niewielkie hurtownie do 2 tys. m k w.
Przewiduje się jednocześnie ochronę cieku wodnego wraz z przyległym terenem zieleni oznaczonego jako "Rów M-4"
Zabudowa do 25 m wysokości, uwagi do końca października
Pod względem maksymalnej dopuszczonej projektem planu wysokości, nowa zabudowa będzie kształtować się między 12 metrów (tereny zabudowy mieszkaniowej) a 25 metrów w obrębie kompleksu biurowego BCB Business Park.
Należy przy tym podkreślić, że maksymalna wysokość powyżej 11,5 na terenie kompleksu biurowego będzie wymagała uzyskania dodatkowych szczegółowych uzgodnień wynikających z położenia w zasięgu urządzeń radionawigacyjnych i radiolokacyjnych lotniska.
Projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wraz z prognozą oddziaływania na środowisko dostępny jest na stronie Biura Rozwoju Gdańska. Uwagi do obu dokumentów można składać do końca października.
![MTM przebuduje ulicę Budowlanych w rok](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3257/150x100/3257732__c_153_230_523_378__kr.webp)
Miejsca
Opinie (81) 9 zablokowanych
-
2022-10-19 08:14
Ruch na Słowackiego znacznie się wtedy zwiększy i tym samym znacznie pogorszy dojazd do lotniska, bo (szczególnie w godzinach szczytu) żeby dojechać na lotnisko trzeba będzie odstać swoje w korkach z GKA...
- 8 6
-
2022-10-19 08:28
to przyznanie się do błędu
- 6 5
-
2022-10-19 08:36
po co robić jak iskandery będą spadać....
- 4 3
-
2022-10-19 08:40
Wybory się zbliżają
- 4 3
-
2022-10-19 08:46
To bardzo naturalna i potrzebna rozbudowa, tylko dlaczego tak póżno? (1)
Nowa obwodnica wymaga połączenia ze Słowackiego z Miszewa czy ze Spacerową z Chwaszczyna. Bo zjazd Wielkopolską szybciej zostanie przez UM Gdynia zamknięty niż udrożniony.
- 4 4
-
2022-10-19 09:02
Nowa obwodnica będzie połączona z Trasą Kaszubską i Nową Spacerową
> tunel pod Pachołkiem > tunel pod Wisłą > S7
- 1 0
-
2022-10-19 08:50
Bardzo dobry pomysł (7)
Dojazd do lotniska powinien być z obu stron a nie tylko od Gdańska
- 134 18
-
2022-10-19 12:33
(1)
Dojazd z drugiej strony jest ,tylko kiepski w porównaniu ze Słowackiego
- 3 6
-
2022-10-19 15:19
Jest.. Chyba czołgiem
- 8 1
-
2022-10-19 12:35
(1)
no tak i lotnisko w kartuzach ;)chyba nie zdajesz sobie sprawy jak taki "dojazd" zakorkuje sprawny aktualnie dojazd do lotniska i utrudni życie wszystkim podróżującym.
- 8 8
-
2022-10-19 15:20
Ty chyba żartujesz
- 3 2
-
2022-10-19 13:24
Nie do końca, bo kierowcy będą tą część zapychać z obydwu stron. (2)
To z kolei spowoduje, że czas na dotarcie do lotniska może się znacząco wydłużyć, podobnie powrót. Rozwiązanie - ominąć lotnisko. Ale to już zrobiono i nazywa się Nowatorów/Budowlanych.
- 6 4
-
2022-10-19 16:36
uffff (1)
Szkoda, że społeczeństwo nie patrzy tak daleko jak ty. Po dwóch latach po oddaniu tego odcinka korek rano do miasta będzie się zaczynał za lotniskiem (patrząc z Gdańska) a po pracy też, ale patrząc od strony obwodnicy metropolitalnej. Lotnisko będzie zatkane ruchem i dzwonami dziarskich mieszkańców przedmieść. Zamiast zapraszać przedmieścia do centrum co rano, może lepiej przenieść atrybuty centrum (szkoły, szpitale, notariuszy, banki itd) za obwodnicę? Wtedy ruch by się rozproszył. Dlaczego 95% liceów w Gdańsku jest wzdłuż SKM-ki?
- 3 4
-
2022-10-19 17:22
ruch by się nie tylko rozproszył, ale zwiększył
powodując zakorkowanie kolejnych odcinków dróg i ulic w Gdańsku oraz w jego okolicach. Tylko radykalne postawienie na poprawę jakości obsługi komunikacją szynową (w całym Trójmieście i okolicach) może coś pomóc. Oczywiście takie działanie powinno być poprzedzone spokojnym, ale wyraźnym zakwestionowaniem dotychczasowej roli samochodów w naszym życiu.
- 2 0
-
2022-10-19 08:52
bez sensu, pchanie starych szrotow do miasta
mieli jechac PKM po to byla budowana. Park and Ride a nie kolejne drogi
- 8 4
-
2022-10-19 08:58
i tak korki tam się tworzą, co to będzie jak znowu będzie ciągłość ?
i do tego dobudują wokół biurowców ? Tam wokół lotniska powinien być bufor w promieniu 1 km na ewentualną rozbudowę i przewidziany kierunek podejścia na nowy pas pod kątem 90 stopni do obecnego (co uwzględnione powinno być w warunkach zabudowy już teraz) np za 30 lat. Zamiast tego od lat zabudowują wszystko wokół i znowu będzie kwik, że hałas jest, że nie ma gdzie budować itp. Potem powtórka z Zaspy i nowe lotnisko 20 km dalej....
- 6 0
-
2022-10-19 09:13
He he a rowerkiem można jechać Słowackiego dalej i ciągłość jest
Tylko blachopuszki mają problem- 4 2
-
2022-10-19 09:14
Po co taki długi odcinek zrobiony palcem po mapie aż do planowanej obwodnicy metropolitarnej skoro można od razu włączyć się w ul. Gdańska czy Lotniczą? Chyba tylko po to by generować koszty lub po to by ta droga nigdy nie powstała. Szkoda że droga ta nie powstała od razu przy przebudowie lotniska czy budowie kolei. Teraz to tylko bajanie a ile czasu, paliwa a jakie korzyści płynęłyby dla środowiska gdyby Banino nie musiało stac w kilometrowych korkach rano i popołudniu.
- 4 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.