• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Słupki kontra zieleń w Nowym Porcie

Aleksandra Nietopiel
22 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (141)
Gdyby samochód stał dokładnie na wyznaczonym kostką miejscu, tramwaj mógłby mieć problem z przejazdem. Niebawem na tym fragmencie wzdłuż ulicy Wolności (50-52) pojawią się słupki blokujące. Gdyby samochód stał dokładnie na wyznaczonym kostką miejscu, tramwaj mógłby mieć problem z przejazdem. Niebawem na tym fragmencie wzdłuż ulicy Wolności (50-52) pojawią się słupki blokujące.

Urzędnicy zamontują słupki, mieszkańcy chcą zieleni. Jedno i drugie rozwiązanie zabierze miejsca parkingowe. A konieczność zmiany wymusza problem blokowania tramwajów przez ciasno zaparkowane samochody. Chodzi o Nowy Port i ulicę WolnościMapka na wysokości numerów 50Mapka-52Mapka. Radni zaproponowali by zmiana, która i tak musi nastąpić, miała kolor zielony. Urzędnicy tłumaczą, że do tego potrzebny jest projekt.



Czy zdarza ci się ciasno parkować?

O pojawiającym się co jakiś czas problemie z przejazdem tramwajów w tym konkretnym miejscu pisaliśmy jesienią ub. roku w artykule Parkowanie na dwa palce blokuje tramwaje. Kłopotliwym fragmentem przejazdu i rozwiązaniem problemu zajęli się gdańscy urzędnicy odpowiedzialni za bezpieczeństwo i organizację ruchu. Receptą mają być słupki blokujące na miejscach parkingowych, znajdujących się tuż przy jezdni z torowiskiem.

Mieszkańcy chcą zieleni



Planowanych słupków odgradzających jeszcze nie ma, ale lada dzień mają zostać zamontowane. Jak zaznacza radny z Rady Dzielnicy Nowy Port Łukasz Wojach, to rozwiązanie szybkie i najprostsze, ale... nie najlepsze.

- Zaproponowaliśmy wprowadzenie w tym miejscu zieleni, bo wzdłuż całej południowej pierzei nie ma ani skrawka. Mogłoby to wyglądać, jak np. przy al. GrunwaldzkiejMapka obok dolarowca, gdzie wzdłuż budynków wyjęto płyty chodnikowe i posadzono drzewa. Jeśli powstaną tam słupki, to zostanie szeroki chodnik, zupełnie niepotrzebny. Latem zrobi się tam wyspa ciepła zbierająca gorąco, a zieleń mogłaby odprowadzać wodę - mówi radny.
Zaznacza również, że takie działanie byłoby perspektywicznie.

- Mówimy o strategii Gdańska 2030 i o retencji, o zmianach klimatu. Można by więc zacząć od takiej mikroskali działań, co może przynieść duże efekty z czasem i być może przenieść koncepcję na całe miasto - dodaje.
Zwraca też uwagę na rewitalizację dzielnicy, która ma miejsce tylko na wybranym obszarze. Wyklucza w pewien sposób inne części, w których również mogłaby się pojawić zieleń - niedużym kosztem.

  • Plan GZDiZ zakłada zamontowanie na wybranym fragmencie ul. Wolności 14 słupków blokujących.
  • Zmiany w tym miejscu wymusza zbyt bliskie względem jezdni z torowiskiem parkowanie samochodów, co w krytycznych sytuacjach wstrzymuje ruch tramwajów.
  • Miejsca, które teraz zajmowane są przez samochody, zostaną lada dzień osłupkowane.

Do poniedziałku stanie 14 słupków



Gdański Zarząd Dróg i Zieleni przygotował już plan osłupkowania newralgicznego miejsca wzdłuż ul. Wolności. Pomysł z wprowadzeniem tam zieleni nie został pozytywnie przyjęty.

- Propozycja zielonego rozwiązania porządkującego parkowanie byłaby zasadna na długości całej ulicy, nie tylko jej niewielkiego fragmentu. Na ten moment mamy gotowy projekt organizacji ruchu, zakładający montaż słupków na wysokości budynków 50 i 52 w taki sposób, aby rozwiązać problem blokowania przejazdu tramwajów. Słupki zostaną zamontowane do najbliższego poniedziałku - informuje Magdalena Kiljan, rzeczniczka GZDiZ.
Pojawi się 14 słupków co 3 m, a na zakręcie co 1,8 m.

  • Przy al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu (nieopodal dolarowca) udało się rozbrukować cześć chodnika na rzecz nowych nasadzeń. O takim rozwiązaniu (ale bez drzew, tylko niższych nasadzeniach) mówi radny Nowego Portu.
  • Ulica po rewitalizacji z ustawionymi donicami wychodząca naprzylegającą do niej ul. Wolności.

Potrzebny projekt bądź koncepcja



Założenie zieleni w celu ograniczenia parkowania na całej ulicy to, jak podkreślają urzędnicy, działanie kompleksowe o charakterze inwestycyjnym. A to wymaga koncepcji bądź projektu i zabezpieczenia dodatkowych środków na ten cel. Chodzi o stworzenie projektu, rozbruk, nasadzenia roślin i pielęgnację.


Inaczej patrzą na to mieszkańcy. Radny Wojach zaznacza, że takie podejście do sprawy zieleni jest... niekompleksowe.

- Dwie ulice dalej prowadzona jest rewitalizacja. Jest nowa kostka, nowe donice, a tutaj ze względu na koszty utrzymaniowe nie można zrobić zieleni. Nikt nie myśli kompleksowo. Nagle jest linia oddzielająca teren, gdzie kończy się rewitalizacja - dodaje radny.

Miejsca

Opinie (141) 4 zablokowane

  • Ciasno parkują, a potem zdziwieni, że ich auto porysowane

    • 8 1

  • Drzewa we Wrzeszczu to nasadzenia z budżetu tamtejszej Rady, ale to trzeba rozmawiać, a nie narzekać w mediach.

    • 6 2

  • Ależ w czym problem? Skoro kierowczyki chcą miejsc parkingowych dla swoich blaszaków to im je sprzedać, za odpowiednią kwotę. (8)

    Jakim prawem kierowcy mają parkować na nieswoim terenie za darmo albo za grosze? Skoro miejsca parkingowe są takie drogie, miejsca brak a kierowcy ciągle przechwalają się, że są zamożni i nie będą jak frajerzy jeździć komunikacją miejską to proponuję sprzedaż części miejsc parkingowych albo ustalenie opłaty, np. 50 zł za godzinę.
    A jeśli ktoś narzeka, to przypomnę, że miejsce parkingowe przy nowo-budowanych osiedlach kosztuje około 100 tys zł.
    Skoro kierowczyki, ta roszczeniowa i niebezpieczna grupa ludzi, chcą więcej, to im to sprzedać. Kasę mają, chwalą się, że mają i że chcą więcej. No to zrobić z nimi transakcję.
    To samo drogi i utrzymanie tych dróg, w tym remonty, oświetlenie, odprowadzanie wód. Skoro kierowczyki chcą to sprzedać im te naprawy dróg i utrzymanie. Przecież ich stać, jak sami się chwalą. Nie będą przecież frajerami.

    • 17 18

    • Wyprowadź się na wieś. Poczujesz wolność.

      • 7 8

    • Wolalbym (1)

      Wykupić miejsce parkingowe i mieć pewność ze będę mieć gdzie zaparkować niż krążyć po całym starym Porcie, żeby znaleźć miejsce

      • 6 2

      • No to zapłać. 100 tysięcy złotych. Tak minimum.

        Idź do urzędu i zaproponuj.

        • 3 4

    • (3)

      Kobieto masz jakąś fobie samochodową. Piszesz tonę postów ziejących jadem na kierowców. Wyślij się do roku 1435 tam będziesz szczęśliwa. Cywilizacja nie jest dla Ciebie

      • 7 6

      • Kierowco, czytasz i piszesz wciąż to samo, że cię piesi i rowerzyści denerwują. (2)

        No trudno. Chcesz mieć za darmo, wracaj do Żukowa pod swoją oborę, czy do innego Pcimia. A gdy przyjeżdżasz do miasta to pamiętaj, że tutaj kierowców obowiązują znaki. Poziome i pionowe.
        Ale rozumiem jad. Zauważalne jest, że kierowcy pienią na wszystkich innych. Taka grupa. Wystarczy się przejść wzdłuż ulicy i od razu widać i czuć.
        Hahaha. Ale najlepsze jest kiedy pienią jedni na drugich, że im ich miejsca na ulicy zabierają. Wtedy jest bosssko.

        • 6 5

        • Widzisz nie trafiłaś. Do pracy jeżdżę autobusem i skm. Samochodem w weekendy. Ale mogę sobie na to pozwolić tzn. marnować tyle czasu bo nie mam małych dzieci. A ty nie rozumiesz, że ludzie są w większości zmuszeni korzystać z samochodu. Nie mam nic do ludzi, którzy muszą kilkadziesiąt kilometrow dojeżdżać do pracy. Do ludzi z małych miejscowości i wiosek. Samo życie. Widać życie cie rozpieszczało i łatwo oceniasz ludzi. Albo ledwo weszłaś w dorosłość i rzucasz sloganami.

          • 5 3

        • Większość ludzi jest kierowcami. Należy ułatwiać a nie utrudniać sobie życie

          • 3 1

    • Rowerzystów i itp

      zmusic do posiadania oc i oznakowania swoich rowerów .Powinni też płacić za korzystanie ze ścieżek rowerowych, wszak za darmo nikt ich nie buduje. Tak samo jak za zamontowane stojaki na rowery. Wszystko kosztuje. Teren pod scieżki tez Dlaczego korzystają, a nie ponoszą żadnych kosztów za nic? Tylko są wiecznie roszczeniowi ?

      • 0 0

  • Oznaczenie pozome (2)

    Zabiorą 6 miejsc parkingowych. Te osoby będą próbowały stawiać swoje auta pod innymi blokami, ku "uciesze" ich mieszkańców. . Patrząc na pierwsze zdjęcie i zaparkowany samochód, wystarczy namalować przerywany pas wzdłuż budynku ( P-19 linia wyznaczająca pas postojowy) i powiesić oznaczenie pionowe dotyczące parkowania. Zobaczyć jak to funkcjonuje. Egzekwować mandatami. Następnie zlecić projekt przebudowy fragmentu ulicy, poprze oddalenie miejsc parkingowych o ok 50 cm od torowiska. Czy osoby "odpowiedzialne" w ZDiZ nie biorą pod uwagę konserwacji budynku np. pracy podnośnika w przypadku usuwaniu liści z rynien itp. Jak w obrębie trakcji tramwajowej ustawić taki sprzęt aby nie doszło do porażenia prądem?. Przecież oni tam nie mieszkają i to im wisi. To nie ich problem. Patrząc na działania tej instytucji można dojść do wniosku iż pracują tam osoby totalnie bez wyobraźni. To co np. zrobili z ul. Jana z Kolna lub ścieżką rowerową na Orunię Górną itp., tylko utwierdza w tym przekonaniu. Ponadto stało się to już pośmiewiskiem z Gdańska.

    • 20 6

    • Wobec tego czemu nie zatrudnisz się w ZDiZ? (1)

      • 4 6

      • Bo ludzie którzy tam pracują, to nie jest moja bajka. Mietek ma "silną ekipę".

        • 5 0

  • Mieszkańcy

    Mieszkańcy chcą zieleni??? Szkoda, że mieszkańcy dowiadują się o jakichkolwiek zmianach ostatni

    • 12 4

  • Mieszkańcy chcą (4)

    wygonienia ciężarówek,a zwłaszcza brudasów-węglarzy z
    z Nowego Portu i okolic.
    Wungel na wagony !!!!

    • 17 1

    • Całkowity zakaz (3)

      Zakazać wjazdu jakichkolwiek ciężarówek do portu! Przecież sama nazwa Nowy Port mówi, że to spokojna, niezanieczyszczona przemysłem dzielnica.

      • 1 1

      • (1)

        Bramy portowe to są od zawsze na ul.Oliwskiej i tamtędy tiry powinny jeździć,a nie przez osiedle mieszkaniowe ul.Wyzwolenia.Co z Nową Wyzwolenia?

        • 2 0

        • Nową Letnicę stawiają?

          • 0 0

      • była już przemysłowa,przeładunkowa a teraz jest mieszkaniowa!!!!!

        • 0 0

  • (3)

    najfajniejsze jest to, że zawinił projektant, potem nadzór z ramienia miasta a teraz ucierpią mieszkańcy, ZDiZ ma tylko jedno rozwiązanie, słupki. A skoro zawiniliście to ponieście koszty i przesuńcie krawężnik, słupki bez zgody mieszkańców powinny być traktowane jako samowola budowlana!

    • 14 3

    • Dokladnie

      Nikt mieszkańców bloku nie pytał o zdanie

      • 6 1

    • 123 lata temu... (1)

      ...powstał ten tramwaj. O jakim projektancie piszesz? Tym z Wolnego Miasta?

      • 1 4

      • Przebudowa była ok 30 lat temu, a wcześniej tramwaj był w osi drogi, a ulica była dwu kierunkowa. No ale Ty jeszcze na wsi się bawiłeś na klepisku, to skąd możesz wiedzieć.

        • 3 0

  • Niech zgadnę, umg? Drmg? Jakiś spec od Olusi? (1)

    Gdańsk, miasto ulicznego dzbaniarstwa...

    • 10 2

    • nieee, spec z pislamskiej partii jedna rossija. To ci co sprzedali lotos ruskim na węgrzech i arabom.

      • 0 0

  • Proszę Państwa!

    GZDiZ w całej okazałości! Nie da się, bo nam się nie chce, nie chce nam się myśleć, nie chce nam się starać i jedyne, co nam się chce to przypisywać sobie sukcesy innych (wszelkie zrealizowane nie za nasze pieniądze projekty z BO, rewitalizacje itp.).

    GZDiZ - Grupa Zmanierowanych Darmozjadów i Zakłamańców

    • 9 0

  • Tylko głupek stawia słupek. (2)

    Uratujmy klimat przez zasłupkowanie wszystkich możliwych miejsc do parkowania... I pokarzcie tego geniusza co zaprojektował i wykonał ten fragment ulicy... A może przytyły tramwaje!?

    • 12 3

    • A tak. "Przytyły".

      Linia została zbudowana w 1900 r. Wtedy tramwaje były 20 cm węższe niż teraz. Ale jak to jest, że 30 lat temu nie było jeszcze ułomków parkujących samochody bylejak?

      • 2 1

    • hahaahaha. Będziesz się teraz o 10 cm kłócił? Hahahaaha.

      W sumie fajny pomysł. Jak ktoś zaparkuje o 10 cm nierówno to go mandatem za 100 zł. Popieram!

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane