• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Paraliż na drogach w Trójmieście przez opady śniegu

szym
18 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku)  Raport
Opinie (502)

Niektóre z aut miały tak duże problemy, że trzeba było je zepchnąć.

Śliskie drogi, korki, samochody, które mają problem, by podjechać pod górę i chaos na trasach - opady śniegu w piątkowy wieczór dały się we znaki kierowcom. O utrudnieniach na bieżąco informujemy w Raporcie z Trójmiasta. Czytelnikom dziękujemy za przesłane filmy i zdjęcia.

Czytelnicy poinformowali nas o tym w Raporcie.
Widzisz coś ciekawego? + dodaj Raport


Miałe(a)ś problemy z dojechaniem do celu przez trudne warunki pogodowe?

Pierwsze sygnały o utrudnieniach na drogach internauci przesyłali nam od godziny 18. Największe problemy mieli kierowcy w okolicy zjazdu z estakady Kwiatkowskiego na trójmiejską ekspresówkę.

Dochodziło tam nie tylko do spowolnień, a momentami wręcz paraliżu, ale również do sytuacji w których kierowcy musieli pchać auta, które miały problemy z podjechaniem pod górę.

- Wydaje mi się, że po cieplejszych dniach, wiele osób nie przygotowało jeszcze auta na zimę i nie wymieniło letnich opon. Efekt tego było widać na drogach, po których ślizgały się samochody - napisał nam jeden z czytelników.


Piątek, 18.11.2022 r. Zamknięta obwodnica na wys. Chyloni



W godzinach wieczornych służby zablokowały wjazd na obwodnicę na wysokości Chyloni. Ciężarówki blokowały wjazd na trasę.

Na wysokości Chyloni zamknięto obwodnicę.



Ślisko na drogach. Kiedy poprawi się pogoda w Trójmieście?



Utrudnienia na drogach mogą utrzymać się jeszcze przez weekend. Synoptycy spodziewają się w tym czasie opadów śniegu i ujemnych temperatur.

Z kolei Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej wydał ostrzeżenie dotyczące oblodzenia dla Gdańska, Gdyni, Sopotu i Słupska oraz dla powiatów: gdańskiego, lęborskiego, nowodworskiego, puckiego, słupskiego i wejherowskiego.

Ostrzeżenie IMiGW obowiązuje do soboty do godziny 5 rano.

Na ul. Sopockiej problemy z płynną jazdą miały autobusy.

21:19 18 LISTOPADA 22

PILNE! Zamknięta obwodnica w Chyloni (56 opinii)

Policja blokuje ruch. Drugi patrol kieruje auta przeciwległym pasem w dół obwodnicy. Przyczyną są utrudnienia spowodowane opadami śniegu, w związku z czym auta mają problem by podjechać pod górę.
Policja blokuje ruch. Drugi patrol kieruje auta przeciwległym pasem w dół obwodnicy. Przyczyną są utrudnienia spowodowane opadami śniegu, w związku z czym auta mają problem by podjechać pod górę.
szym

Opinie (502) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (7)

    Zaliczyłam przed chwila Pierwsza wywrotkę tej zimy na tyłek . Boli strasznie

    • 33 9

    • (1)

      I bardzo dobrze, trza było się dostosować do warunków pogodowych, a nie popylac w adidaskach.

      • 11 3

      • Ja popycham w dobrej gumce

        • 4 5

    • Rozmasować?

      • 11 2

    • Pomasowac?

      • 3 0

    • Tu potrzebny jest Pocieszyciel

      • 8 0

    • Proszę bardziej uważać :)

      • 3 0

    • buty tez musza miec odpowiedni protektor!, w adidaskach sie nie da(bec i lezymy).

      • 2 0

  • Jak nie potraficie jeździć to nie kupujcie sobie samochodu, albo chociaż nie jeździjcie zimą. (8)

    Jak Was nie stać na opony to sprzedajcie samochód, albo chociaż nie jeździjcie zimą. Komunikacja miejsca nie gryzie.

    Przywołuję przykład mojego kolegi z pracy, który stwierdził, że zbiorkomem jeździ tylko plebs. Jego życiowym osiągnieciem było kupienie SUV-a Hyundaia na kredyt. Szef, który zarabia od niego x więcej, i jeździ do pracy SKM-ką ładnie go zgasił.

    • 139 19

    • amen. Otóż to!

      • 18 2

    • (2)

      Rozdrażniony muzyką której nie chciał słuchać, śmierdzący kiełbasą chłop z uwalonymi błotem nogawkami i zmarźnięty spóźnił się do pracy i zgasił go niby czym?

      • 7 17

      • Gdy ktoś mieszka w mieście... (1)

        to błota nie uświadczy. Bo gdzie?

        • 9 5

        • We pałacyku na wsi

          • 0 0

    • Autobusem podobnie (1)

      Autobusy również mają problem z podjeżdżaniem nawet na niewielkich wzniesieniach

      • 4 2

      • Co sie dziwic jak to złomy w Gdańsku

        Bez żadnego serwisu z tryliardem kilometrów na liczniku

        • 2 0

    • Nie dał premi i sów poszedł do komornika :,-)

      • 4 0

    • to w takim razie poco płacimy drogowcom kase ,skoro mamy jechac komunikacja!

      • 2 4

  • Nie trzeba zmieniać opon. (9)

    Lepsze dobre letnie opony niż stare zimowe.

    • 33 90

    • (7)

      Bzdura. jest dokładnie odwrotnie...

      • 16 3

      • (6)

        Bzdury piszesz. Zimowe opony to stara szkoła, zagracanie garażu niepotrzebnymi rzeczami. Są świetne opony całoroczne. Ten śnieżek który sypnął i spowodował tyle problemów świadczy jedynie źle o kierowcach.

        • 4 14

        • Była mowa o dobrych letnich vs stare zimowe (2)

          A nie o całorocznych.

          • 5 0

          • Mowa jest o oponach. To nie jest prywatny klub gdzie czeka się na zaproszenie do rozmowy lecz otwarte forum dla każdego kto ma coś do powiedzenia.

            • 0 3

          • to jakby sandały były lepsze od zimowych butów

            odwrotnie można przechodzić sezon

            • 2 0

        • Tak Januszu, masz rację (2)

          Wielosezonowe g*wniane latem, g*wniane zimą.

          • 5 3

          • Proponuję się dokształcić. (1)

            Mieszkając w mieście i poruszając się głównie po nim, opony wielosezonowe to najlepszy wybór. Mało to razy mamy 15 stopni w listopadzie/grudniu a potem przymrozki i kwiecień/maj.

            • 1 0

            • pierdoły piszesz o wielosezonowych

              dobre są ale w Hiszpanii i Grecji

              • 1 3

    • Używane kontra nowe

      Michelin rain Tyre ( profilowane do jazdy w deszczu) - używane 2 sezony VS Dębica zimowe używane . Na michelinach jeden jedyny problem z wyjazdem z zamrożonej kałuży , Dębica - poślizgi na błocku pośniegowym , lodzie. No ale one już były na końcu znacznika , wybaczam im . Teraz nowe zimówki Point's -rewelacja , idealne prowadzenie , minimum poślizgu w nagłych wypadkach . Na zimówkach nie warto oszczędzać , naprawdę .

      • 0 0

  • Gamonie na letnich (2)

    Co roku to samo!

    • 83 16

    • To samo tacy co się chwile temu śmiali

      że zalecałem łańcuchy. A rozjeżdżony śnieg to za chwilę lód i żadne opony tu nie pomogą.

      • 2 4

    • Janusze oszczedzają na biezniku 0,0001mm i dlatego nie wymieniają

      Pod koniec pazdziernika bez kolejek tylko czekają do pierwszego lodu. W glowie pustka i siano. Bo jak jest 10 stopni to stracą te 0,00001mm bieznika w zimowce.

      • 1 2

  • Co roku to samo. Już lepiej cały rok na zimówkach. (1)

    • 48 16

    • Ja tak mam, chciałem dojezdzic zimowe przed zakupem nowych

      I już trzy lata oba sezony skubane się nie dają. Gutt jear

      • 15 0

  • Opinia wyróżniona

    Jak to jest z letnimi oponami w czasie pogody takiej jak dziś i jutro na terenie Gdańska? Ktoś może zna temat z praktyki? (56)

    Bo mam termin dopiero w czwartek (umawiałem się w poniedziałek - więc 10 dni czekania). Dlatego zakupy zrobiłem wczoraj i dzisiaj nie ruszałem się z chałupy, chociaż miałem ochotę...
    Patrząc na filmiki w necie, podobno droga hamiowania przy 40km/h jest ze dwa razy dłuższa, trudno ruszyć w śniegu, podjazd pod górkę może być niemożliwy...

    • 105 33

    • A prawko kiedy zdałeś? na początku listopada (4)

      • 50 26

      • Znalazłem w czekoladowym jaju od św. Mikołaja. (1)

        • 73 6

        • To zmienia postać rzeczy.

          • 13 1

      • (1)

        A poważnie, to nigdy nie jeździłem w śniegu, bo zawsze zdążyłem przed.
        Wiem, że niektóre rodzaje gumy tracą sprężystość w niskich temperaturach - demonstrował to Richard Feynman jak badano katastrofę promu Challenger.

        • 15 12

        • Przede wszystkim nie szaleć.

          Jak masz nowe letnie to po takim lekkim śniegu nie powinno być problemów - przy umijętnej jeździe. Dopiero gdy spadnie kilkanaście cm śniegu może być trudniej, bo koła buksują. Gorzej po lodzie, ale tu i zimówki potrafią zawieść.

          • 25 14

    • Zimówki (7)

      Zimówki są z miększej gumy, która ma lepszą przyczepność w temperaturach od +6 w dół.
      W lato są za miękkie i tracą przyczepność przy ostrych manewrach i hamowaniu... i się szybciej zużywają

      • 48 5

      • Dzięki!

        • 14 4

      • Ale extra piszczą na zakręcie (1)

        • 26 3

        • Jak druty z opon wystają to tez fajnie piszczą, ale na zimę w sam raz bo druty maja dobra przyczepność.

          • 26 4

      • I są gorzej przyczepne

        Jeżeli śnieg jest mokry lub chlapa. Oto zimoweczki

        • 3 17

      • Dodatkowo nie mają rowków do odprowadzania wody i zapobiegania efektowi aquaplaningu. Dlatego lepiej nie uzywać ich latem.

        • 13 3

      • Miękka, miększa, najmiększa...

        A o stopnowaniu opiowym nie słyszął? Miękka, bardziej miękka, najbardziej miękka

        • 5 1

      • guma to jedno, ważniejsze są lamele które znacząca zwiększają powierzchnie tarcia=zapewniaja przyczepnosc

        • 8 3

    • Omijaj chlape (3)

      Dopóki nie ma chlapy na drodze to letnimi jest okay. Wiadomo lód na drodze to i zimówki nic nie pomogą. Patrzac jednak jak miasto sobie nie radzi warto kilka dni wcześniej wyjechać żeby być punktualnie

      • 22 7

      • (2)

        Dziękuję!

        • 13 2

        • Letnie są spoko tylko musisz je założyć odwrotnie do kierunku jazdy to będą się zachowywać jak zimówki (1)

          • 6 9

          • A najlepiej bokiem.

            • 13 1

    • (2)

      Trzeba było umawiac się wcześniej a nie teraz lament :)
      W Polsce nie ma obowiązku zmiany opon na zimowe więc mamy teraz to co mamy

      • 19 20

      • (1)

        Nie lamentuję, luzik. Po prostu pytam, bo może konstruktywne odpowiedzi komuś też pomogą - np. tym miszczom co zatkali dzisiaj drogi.

        • 40 0

        • Rozumiem Cię. Też byłem umówiony na jutro, ale udało mi się przełożyć wymianę na przedwczoraj. Czasem tak bywa, ciepło, ciepło i człowiek się zgapi z wymianą.

          • 19 3

    • a ja jeżdżę na zimowych cały rok (2)

      powoli, ostrożnie, nigdy mi się nie śpieszy.

      • 24 8

      • to tez nie jest rozwiazanie, bo w letnich temperaturach nastepuje szybszy proces wulkanizacji (twardnienia) gumy

        a dobra zimowka ma nie tylko ma odpowiedni i wysoki profil, jest tez bardziej miekka, niz opona letnia w tym samym zakresie temperatur. Zimowki podczas lata najlepiej schowac do zimnej piwnicy

        • 5 1

      • Na takie przypadki są opony całoroczne. Nie ma żadnej zalety jeżdżenia na zimówkach cały rok - zimówki gorzej odprowadzają wodę, i przy wysokiej temperaturze zimowa mieszanka szybko się zużywa. Jak nie chce ci się wymieniać to trzeba zainwestować w całoroczne wysokiej klasy, wyjdą taniej niż letnie + zimowe bo odpadają wymiany i wystarczy raz na rok przerzucić koła przód/tył i wyważyć.

        • 5 0

    • Hmm (1)

      Do czwartku to wróci wiosna

      • 19 2

      • Tak... to chyba kara za grzech lenistwa...

        • 5 1

    • Wez

      Zostań w domu.

      • 5 1

    • Zeszłą zimę przejeździłem na letnich (2)

      Da się, ale niekomfortowo.
      Teraz mam całoroczne i święty spokój.
      Subiektywnie: nie gorsze od sezonowych, a mam wrażenie że nawet lepsze, plus brak potrzeby pamiętania o wymianie. Możliwe że się szybciej zużywają, ale bez przesady.

      • 40 5

      • Dziękuję bardzo!

        • 4 0

      • Racja

        Też tak robię.

        • 2 0

    • Po co się pytasz jeśli sam sobie... (6)

      ...odpowiadasz?

      • 5 3

      • (5)

        Znam teorię, plus parę filmików nagrywanych na placu manewrowym. Liczyłem, że ktoś zmuszony do jazdy na letnich podzieli się swoją wiedzą, dzięki czemu będzie mniej podobnych incydentów na drogach.
        Bo cóż z tego, że wiem co to jest np. tensor naprężeń, jeśli nijak nie przekłada się to na praktykę?

        • 8 3

        • Zmień opony człowieku a nie filozofuj. (2)

          100 małomądrych pytań tu zadajesz. Zasuwaj do warsztatu. I nie za 2 tygodnie, bo może będzie cieplej, tylko już. Nie ten warsztat to inny. Mi zmienili od ręki.

          • 10 16

          • To warsztat z przechowalnią (1)

            W przechowalni mam opony. A warsztat takie ma terminy teraz. Mój błąd oczywiście i nauczka na przyszłość.

            • 6 2

            • Dodam, że to warsztat specjalizujący się w wymianie opon - to nie to, że są zawaleni mechaniką itp.

              • 2 1

        • Wszystko zależy

          Od modelu auta. 4x4 na wypasie z elektroniką i możliwością blokowania mostu jedzie na letnich nawet przez zaspy jak czołg. Sprawdzone

          • 3 6

        • Mistrzowie to na samych felgach śmigają

          Ewentuaknie znieniają stalowe na alusy latem bo lepiej wyglądają

          • 4 0

    • Prawdopodobnie liźniesz trochę wiedzy na ten temat jak zrobisz prawo jazdy.

      • 8 3

    • Trochę głupie pytanie w dobie Internetu (1)

      Zimówka na zimę, letnie na lato. I tyle. Ci co się ślizgali dziś to na letnich. Poza tym widać umiejętności - kręcą obroty zamiast powoli, nawet z dwójki. Miszczowie prostych

      • 12 5

      • ruszanie z dwójki

        Bez sensu są porady typu ruszanie powoli z dwójki, im wyższy bieg tym szybciej kręcą się koła i szybciej zrywa się przyczepność. Najlepiej na lodzie ruszać z jedynki bez gazu.

        • 0 0

    • Lepiej nie ryzykować (1)

      Właśnie wróciłem do domu, przejechałem pół Sopotu ciągle wpadając w poślizg, nie zaryzykowałem dojeżdżać osiedlową, zostawiłem auto na parkingu pod sklepem przy głównej.

      • 12 1

      • Bardzo dziękuję!

        • 2 1

    • generalnie nie polecam (3)

      mam 225/45R17 94 Y XL Nokian PowerProof FR - ponizej 4-5 st. C na suchym asfalcie auto prowadza sie mniej pewnie niż przy wyższej temp, w deszczu przy tak niskiej temp. auto wyraźnie pływa przy hamowaniu i szybszych manewrach - na sniegu nie sprawdzałem, wystarczyły mi wrażenia w deszczu przy 2-3 st. C, łatwo wpaść w poślizg

      • 8 0

      • Wiekie dzięki!

        • 5 1

      • update (1)

        jednak musialem sprawdzic..... u wszystkich wulkanizatorow w blizszej i dalszej okolicy terminy 2 tyg. na wymiane - myslalem, ze bedzie gorzej, droga hamowania bardzo dluga, esp miga przy kazdym ruszeniu gdy asfalt jest bialy ale bylem przkonany, ze z miejsca nie rusze a do da sie jechac z predkoscia 30-40 km/h - jezeli mialbym porownac to na zimowkach na lodzie jest duzo gorzej..... i patrzac po innych kierowcach to 60-70% ma jeszcze letnie opony, mimo wszystko nie polecam

        • 1 0

        • No i dobrze. Najlepiej samemu sprawdzić.

          da się jechać? Da się. Ale słabo.
          Ja poddany presji internetu kilka lat bawiłem się w sezonowe bo to takie nowoczesne i że bezpieczeństwo ...
          Jak tak dalej pójdzie to będzie jak na torze wyścigowym: na suche, na mokre, plus zakresy temperatur co 10 stopni. 20 kompletów powinno wystarczyć.
          No i wymiana co kilka okrążeń praca - dom ... :)
          Otrzeźwiałem i mam wielosezonowe.
          Zresztą za moich młodych czasów był podział na opony co miały bieżnik albo go już nie miały. To braków rynkowych a nie z wyboru.

          • 1 0

    • Serio?!

      Ty tak na serio?!

      • 2 2

    • Letnie opony (1)

      Często jeździłem na letnich zimą. Jak śnieg Cie zaskoczy jak niektórych kierowców jak dzis a drogi nie będę posypadne i odśnieżone to 40km max Jedz. Pod górkę i z górki nie podjedziesz. Trzymaj duza odległość między autami i staraj się zamiast chamowania ściąga noge z gazu

      • 9 0

      • Sciagac noge z gazu to raz

        A dwa hamować silnikiem zbijając biegi

        • 6 1

    • Letnie

      Ja dziś jechałam na letnich, bo tak samo czekam już tydzień na wynianę. Wpadłam w poślizg 2x mimo wolnej jazdy. Hamulce prawie nie działają, pod estakadą musiałam zaciągnąć ręczny. Nie powtórzę już tej jazdy, zawału można dostać :/

      • 12 2

    • Ogólnie w lekkim śniegu pojedziesz, w grubszym buksowanie

      • 5 0

    • 5 cm śniegu... (1)

      Armagedon! Jak zaczynalem jeździć nie było zimowych opon... Nie było też takiego armagedonu na drogach do 20-30 cm śniegu

      • 7 1

      • Nie było też wtedy 30 milionów aut tylko 3 milony

        • 3 0

    • Normalnie, trzeba wolniej jechać, da się i na letnich

      Mam letnie, bo zamówione opony z pewnej znanej strony op...o.pl, dotarły 5 dni po terminie. Sorry, ale wcześniej było +13°C, a to nijak się ma do zimówek. Nie lamentujcie. Zmienię opony wtedy, kiedy mi będzie pasować.

      • 3 0

    • Zimówki

      Jeżeli ktoś nie potrafi jeździć to i zimowe opony nie pomogą. Wielu kierowców nie potrafi nabrać prędkości przed wzniesieniem żeby się na nie wtoczyć i mało kto pamięta o uprzejmości i ustąpieniu (umożliwieniu wiazdu) wjeżdżającemu pod górkę a czasami wystarczy zatrzymać się na wzniesieniu i troszeczkę zaczekać rzeby dać szanse I miejsce wjeżdżającemu.

      • 0 0

    • Zima nie jest w oponach ...

      ...jeżdżę o ponad 40 lat, od 16 roku życia. Kiedyś nie można było nawet marzyć o oponach zimowych, a jeździliśmy. Opony zimowe wspomagają jazdę ale w niektórych sytuacjach nie zastąpią myślenia i odpowiednie techniki jazdy w śniegu, czy oblodzeniu.

      • 1 0

    • To trzeba było

      Wcześniej pomyśleć o zmianie opon

      • 0 0

  • Zima zaskoczyła:))jest połowa listopada więc opady śniegu to coś normalnego w tym klimacie

    • 46 3

  • Nawet mi was nie żal. (1)

    • 70 10

    • Śniegu po pas trzeba kopać tunele

      • 6 0

  • (15)

    Kup wielosezonowe mowili...amatorka zafajdana...Kupi se passata ale na zimówki już żydzi hajsu...Żenada. No to się męcz panie tera.

    • 54 31

    • Co za brednie (8)

      Opony letnie nie nadają się na śnieg. Opony wielosezonowe radzą sobie dobrze na śniegu. Opony zimowe są kiepskie w lecie, ale da się na nich jeździć. Tyle o oponach, cieszę się że pomogłem

      • 29 6

      • (3)

        o czym ty bredzisz czlowieku. 20 lat siedze w motoryzacji. Zimowa jest na zime. Wielosezonowa nie jest na śnieg i tyle. Jak cos jest do wszystkiego to jest do niczego. Tyle w temacie.

        • 8 32

        • (1)

          Nie wielosezonowa tylko całoroczna... to jednak różnica!

          • 0 2

          • noszę gacie wielosozonowe

            stringi wchodzą mi w rów, nawet latem

            • 2 0

        • Lepiej juz nie siedz

          W motoryzacji
          I tak przez 20 lat nic sie nie zmienilo.

          • 3 1

      • (3)

        Opony zimowe są lepiej dostosowane do głębokiego śniegu i lodu, podczas gdy opony wielosezonowe dobrze radzą sobie z niewielkim śniegiem, jak również w warunkach letnich. Skuteczność hamowania: Na śniegu i lodzie opony samochodowe na każdą pogodę mają dłuższą drogę hamowania niż opony zimowe. Dziś spadł głeboki śnieg. Odpowiedz sobie sam ktore opony lepsze. Mam nadzieje, ze pomogłem...
        Passat na video ma typowe opony letnie. Nic dziwnego ze nie moze podjechać.

        • 3 16

        • "Dziś spadł głeboki śnieg" (1)

          Niby gdzie???
          Tych kilka cm w porywach to jest głęboki śnieg?

          • 16 0

          • Dla letniej 5 cm to głęboki snieg

            • 2 2

        • Żadne bez kolców nie są na lód!

          • 4 0

    • Miałem opony całoroczne. (2)

      I zgodnie z przeznaczeniem, sprawdzały się idealnie i latem i w zimie.

      • 23 1

      • Chyba się przejęzyczyłeś. (1)

        Z moich doświadczeń kiepsko latem i kiepsko zimą. Chyba że pykasz 30 na godzinę.

        • 5 17

        • Mam całoroczne polskiej firmy

          I są nadpodziw dobre latem, ciche i przyczepne, również w deszczu, a zimą nie było żadnej różnicy między nimi a zimówkami Goodyeara, jakie miałem wcześniej.

          • 7 3

    • Wielosezony są różne (1)

      Jak kupisz topowe to dostaniesz coś w rodzaju pół-twardych letnich z agresywnym, prawie zimowym bieżnikiem. Jeżdżę od dwóch lat Michelin Cross Climate, niecałe 2600 dałem i poradziły sobie wielokrotnie w śniegu i na podjazdach. Wada to wrażliwość na pałowanie (guma się wtedy wałkuje). Zrobiłem na nich jakieś 45 tys km, bieżnika została "mniejsza połowa" :) strzelam że przy 70 będzie wymiana

      • 10 0

      • Akurat te Micheliny miałem. To nie jest opona całoroczna tylko letnia z zimową homologacją. Chlapa, śnieg i kompletnie się poddają.

        • 4 9

    • Ja mam wielosezonowe bo nie chcę mi się wymieniać

      I jakoś nigdy nie miałem problemu z jazdą w zimę

      • 1 0

  • jaki opad ???

    zart ? smiac mi sie chce z tych postow

    • 60 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane