• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Solaris z ofertą na ekologiczne autobusy w Gdyni

Patryk Szczerba
14 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe trolejbusy na Gwiazdkę
Nowe pojazdy pojawią się prawdopodobnie w Gdyni pod koniec przyszłego roku. Nowe pojazdy pojawią się prawdopodobnie w Gdyni pod koniec przyszłego roku.

16 656 660 zł chce Solaris za dostarczenie sześciu fabrycznie nowych pojazdów elektrycznych dla Gdyni. Będą one ładowane z sieci trolejbusowej, więc równie dobrze można je nazwać trolejbusami z akumulatorami.



Co sądzisz o elektrycznych pojazdach na drogach?

Przypomnijmy:

  1. O uzupełnienie taboru w ramach programu Gepard Gdynia starała się od września 2017 roku. Władze miasta deklarowały, że chcą kupić sześć pojedynczych pojazdów z nadwoziami o długości 11,5-13,5 metrów.
  2. Wiosną urzędnicy podpisali z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej umowę o dofinansowanie projektu pod nazwą: "Obniżenie zużycia energii i paliw w transporcie publicznym w Gdyni poprzez zakup bezemisyjnego taboru z napędem elektrycznym".
  3. W dokumentacji przetargowej gdyńskie Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w zamówieniu określiło, że chodzi o "autobusy elektryczne, ładowane w ruchu i na postoju - trolejbusy".

Przetarg został ogłoszony w połowie października. Oczekiwania Gdyni obejmowały dostawę sześciu fabrycznie nowych, w pełni niskopodłogowych, jednoczłonowych autobusów z nadwoziami o długości 11,5-13,5 metrów.

We wnętrzu przewidziano montaż klimatyzacji, monitoringu, systemu informacji pasażerskiej oraz czterech portów USB do ładowania urządzeń mobilnych (np. telefonów komórkowych). Zgodnie z wymogami przetargu, pojazdy jednorazowo miały pomieścić co najmniej 75 pasażerów, z czego 30 na miejscach siedzących.

O wyborze wykonawcy miały zdecydować kryteria: ceny (60 proc.), parametrów technicznych (18 proc.), terminu gwarancji (8 proc.), bezpieczeństwa (8 proc.) oraz dostępu do siedzisk bezpośrednio z poziomu podłogi (6 proc.). Dostawy miały zakończyć się maksymalnie w ciągu 12 miesięcy.

PKT na zakup pojazdów dysponowało budżetem w wysokości 15 510 300 zł. Pojawiła się jedna oferta z firmy Solaris, w której zaproponowano nowego Trollino 12. Producent z Bolechowa proponuje dostawę tych pojazdów w cenie 16 656 660 zł.

Nowe pojazdy na linii 170 w Gdyni



Planuje się, że dotychczasowa trasa 170 z Pogórza zobacz na mapie Gdyni do placu Kaszubskiego zobacz na mapie Gdyni zostanie wydłużona do Węzła Franciszki Cegielskiej zobacz na mapie Gdyni przez ul. Świętojańską zobacz na mapie Gdyni. Zakupione pojazdy na nowym odcinku oraz wcześniejszym na ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni będą poruszały się podłączone do trolejbusowej sieci trakcyjnej. Pozostały odcinek będą pokonywały tylko z wykorzystaniem baterii.

Autobus elektryczny na testach w Gdańsku


Miejsca

Opinie (100) ponad 10 zablokowanych

  • Jakie to ECO ,a energia elektryczna z czego jest w Polsce ? (1)

    • 17 5

    • W Polsce to 80% z węgla. Ale na Pomorzu to tylko 62% (Energa ciągnie resztę z wiatraków).

      • 1 0

  • No i fajnie!

    Ale ma to sens przy rozbudowie dróg i buspasów w całym Trójmieście. Inaczej tylko transport szynowy. Obecnie jestem w Krakowie gdzie jeżdżą autobusy hybrydowe. Miękki start na silniku elektrycznym, potem włącza się spalinowy. W korkach i na przystankach nie kopcą. Też świetny wynalazek. Już w latach 50-tych w Szwecji jeździły żyrobusy napędzane kołem zamachowym jak zabawki dla dzieci. Wpiszcie żyrobus w google, warto zobaczyć jako ciekawostkę.

    • 10 1

  • Kto weźmie w łapę (2)

    ... widać ze Solaris ma opanowane pranie pieniążków :) zwłaszcza jak się dysponuje budżetem poniżej wartości oferty

    • 9 5

    • Tak wszystkich po sobie osądzasz?

      • 1 0

    • Solaris praktycznie nie ma konkurencji w naszym regionie.

      • 0 1

  • 1% przetargu na ,,nagrody,, ....

    Sol.. to specjalista w nagradzaniu ...

    • 9 1

  • to w końcu co kupują trolejbusy czy autobusy?

    bo już nie mogę się połapać.

    • 10 3

  • Ludzie przesiądą się do hybryd i elektryków ale (1)

    Państwo musi promować takie rozwiazania a nie walić w ch.... Teraz siedzą w kieszeni Niemcom. Kia i toyota robi hybrydy dla "ludu". Vw group i reszta zaspał i ich golf to 160 tys zł. Za tyle mamy RAV4 lub CAMRY w hybrydzie mimo 13% akcyzy bo to 2.5 L. Golf to 1.4 i niska akcyza, a cena miażdży. To samo z teslą. 35 tys usd a do tego cło i vat - zresztą w Polsce sa tylko 3 szybkie ładowarki!
    Władza dużo mówi o eko a nic nie robi. Za 10 lat będziemy mieli cały trujący kibel dieslowski bo Norweg Szwed i Niemiec zakaże tego u siebie.
    Realia są takie: drogi prąd, drogi gaz więc ludzie palą czym popadnie. Do tego auta stare trupy 15 lat które mają zużyte katalizatory i wycięte filtry... Więcej węgla

    • 12 3

    • W Anglii była akcja dopłat do wymiany ogrzewania.

      W latach 90. Potem cena gazu tak skoczyła w górę, że ci co zachowali piece węglowe zyskali potrójnie.

      • 3 1

  • w mieście ma być smród (1)

    precz z elektrykami. Silniki spalinowe górą!!! Jak ktoś chce czystego powietrza niech spitala na wieś.

    • 8 7

    • Idita!!! Po h... Piszesz takie komentarze żeby robić z siebie większego idiote niż jesteś?

      • 2 1

  • uwaga

    Chory pomysł za nasze pieniądze.

    To coś w stylu nakazu "ekologicznych" świetlówek (mają opary rtęci) albo uznania ślimaków za ryby.

    • 8 5

  • (2)

    Jechałam ostatnio hybrydą 3001 w Gdyni na trasie linii 24 i szczerze - chętnie widziałabym takie pojazdy w Gdyni. Cichutkie i zrywne :).

    • 10 6

    • Chyba 3000 / 3100.

      • 2 0

    • 3000 no średnio udana hybryda. Silnik spalinowy załącza się bardzo szybko po ruszeniu. A 3001 to pierwszy na świecie Solaris Trollino. Wtedy hybrydy nawet nie istniały.

      • 3 0

  • Dopóki nie wejdą nowe rozwiązania systemowe (2)

    Przykładowo zunifikowane akumulatory wymienialne na stacjach w kilka minut i sieć stacji w całym kraju co 50 km ewentualnie akumulatory kondensatorowe, które są jeszcze w powijakach ładowalne w kilka minut to na masową elektryfikację samochodów nie ma co liczyć.

    • 6 5

    • Dokladnie, (1)

      Najsłabszym ogniwem tych wszystkich pojazdów elektrycznych są... właśnie ogniwa.

      • 3 0

      • Tesla ładuje się do 80 % superchargerem w 15 minut ale muszą

        być stacje, a w Polsce są trzy.

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane