- 1 Niepełnosprawny: zostałem na lotnisku (189 opinii)
- 2 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (597 opinii)
- 3 50 lat pracuje w jednym zakładzie (210 opinii)
- 4 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (203 opinie)
- 5 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (211 opinii)
- 6 Mieszkam nad morzem i co mi zrobisz? (366 opinii)
Solaris z ofertą na ekologiczne autobusy w Gdyni
16 656 660 zł chce Solaris za dostarczenie sześciu fabrycznie nowych pojazdów elektrycznych dla Gdyni. Będą one ładowane z sieci trolejbusowej, więc równie dobrze można je nazwać trolejbusami z akumulatorami.
Przypomnijmy:
- O uzupełnienie taboru w ramach programu Gepard Gdynia starała się od września 2017 roku. Władze miasta deklarowały, że chcą kupić sześć pojedynczych pojazdów z nadwoziami o długości 11,5-13,5 metrów.
- Wiosną urzędnicy podpisali z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej umowę o dofinansowanie projektu pod nazwą: "Obniżenie zużycia energii i paliw w transporcie publicznym w Gdyni poprzez zakup bezemisyjnego taboru z napędem elektrycznym".
- W dokumentacji przetargowej gdyńskie Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w zamówieniu określiło, że chodzi o "autobusy elektryczne, ładowane w ruchu i na postoju - trolejbusy".
Przetarg został ogłoszony w połowie października. Oczekiwania Gdyni obejmowały dostawę sześciu fabrycznie nowych, w pełni niskopodłogowych, jednoczłonowych autobusów z nadwoziami o długości 11,5-13,5 metrów.
We wnętrzu przewidziano montaż klimatyzacji, monitoringu, systemu informacji pasażerskiej oraz czterech portów USB do ładowania urządzeń mobilnych (np. telefonów komórkowych). Zgodnie z wymogami przetargu, pojazdy jednorazowo miały pomieścić co najmniej 75 pasażerów, z czego 30 na miejscach siedzących.
O wyborze wykonawcy miały zdecydować kryteria: ceny (60 proc.), parametrów technicznych (18 proc.), terminu gwarancji (8 proc.), bezpieczeństwa (8 proc.) oraz dostępu do siedzisk bezpośrednio z poziomu podłogi (6 proc.). Dostawy miały zakończyć się maksymalnie w ciągu 12 miesięcy.
PKT na zakup pojazdów dysponowało budżetem w wysokości 15 510 300 zł. Pojawiła się jedna oferta z firmy Solaris, w której zaproponowano nowego Trollino 12. Producent z Bolechowa proponuje dostawę tych pojazdów w cenie 16 656 660 zł.
Nowe pojazdy na linii 170 w Gdyni
Planuje się, że dotychczasowa trasa 170 z Pogórza
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Autobus elektryczny na testach w Gdańsku
Nowoczesne trolejbusy w Gdyni
Miejsca
Opinie (100) ponad 10 zablokowanych
-
2018-12-14 15:16
Jakie to ECO ,a energia elektryczna z czego jest w Polsce ? (1)
- 17 5
-
2018-12-16 00:15
W Polsce to 80% z węgla. Ale na Pomorzu to tylko 62% (Energa ciągnie resztę z wiatraków).
- 1 0
-
2018-12-14 15:33
No i fajnie!
Ale ma to sens przy rozbudowie dróg i buspasów w całym Trójmieście. Inaczej tylko transport szynowy. Obecnie jestem w Krakowie gdzie jeżdżą autobusy hybrydowe. Miękki start na silniku elektrycznym, potem włącza się spalinowy. W korkach i na przystankach nie kopcą. Też świetny wynalazek. Już w latach 50-tych w Szwecji jeździły żyrobusy napędzane kołem zamachowym jak zabawki dla dzieci. Wpiszcie żyrobus w google, warto zobaczyć jako ciekawostkę.
- 10 1
-
2018-12-14 15:38
Kto weźmie w łapę (2)
... widać ze Solaris ma opanowane pranie pieniążków :) zwłaszcza jak się dysponuje budżetem poniżej wartości oferty
- 9 5
-
2018-12-14 19:27
Tak wszystkich po sobie osądzasz?
- 1 0
-
2018-12-14 20:22
Solaris praktycznie nie ma konkurencji w naszym regionie.
- 0 1
-
2018-12-14 16:21
1% przetargu na ,,nagrody,, ....
Sol.. to specjalista w nagradzaniu ...
- 9 1
-
2018-12-14 16:25
to w końcu co kupują trolejbusy czy autobusy?
bo już nie mogę się połapać.
- 10 3
-
2018-12-14 17:41
Ludzie przesiądą się do hybryd i elektryków ale (1)
Państwo musi promować takie rozwiazania a nie walić w ch.... Teraz siedzą w kieszeni Niemcom. Kia i toyota robi hybrydy dla "ludu". Vw group i reszta zaspał i ich golf to 160 tys zł. Za tyle mamy RAV4 lub CAMRY w hybrydzie mimo 13% akcyzy bo to 2.5 L. Golf to 1.4 i niska akcyza, a cena miażdży. To samo z teslą. 35 tys usd a do tego cło i vat - zresztą w Polsce sa tylko 3 szybkie ładowarki!
Władza dużo mówi o eko a nic nie robi. Za 10 lat będziemy mieli cały trujący kibel dieslowski bo Norweg Szwed i Niemiec zakaże tego u siebie.
Realia są takie: drogi prąd, drogi gaz więc ludzie palą czym popadnie. Do tego auta stare trupy 15 lat które mają zużyte katalizatory i wycięte filtry... Więcej węgla- 12 3
-
2018-12-14 19:31
W Anglii była akcja dopłat do wymiany ogrzewania.
W latach 90. Potem cena gazu tak skoczyła w górę, że ci co zachowali piece węglowe zyskali potrójnie.
- 3 1
-
2018-12-14 17:45
w mieście ma być smród (1)
precz z elektrykami. Silniki spalinowe górą!!! Jak ktoś chce czystego powietrza niech spitala na wieś.
- 8 7
-
2018-12-15 09:25
Idita!!! Po h... Piszesz takie komentarze żeby robić z siebie większego idiote niż jesteś?
- 2 1
-
2018-12-14 18:26
uwaga
Chory pomysł za nasze pieniądze.
To coś w stylu nakazu "ekologicznych" świetlówek (mają opary rtęci) albo uznania ślimaków za ryby.- 8 5
-
2018-12-14 18:30
(2)
Jechałam ostatnio hybrydą 3001 w Gdyni na trasie linii 24 i szczerze - chętnie widziałabym takie pojazdy w Gdyni. Cichutkie i zrywne :).
- 10 6
-
2018-12-14 19:58
Chyba 3000 / 3100.
- 2 0
-
2018-12-14 20:19
3000 no średnio udana hybryda. Silnik spalinowy załącza się bardzo szybko po ruszeniu. A 3001 to pierwszy na świecie Solaris Trollino. Wtedy hybrydy nawet nie istniały.
- 3 0
-
2018-12-14 19:38
Dopóki nie wejdą nowe rozwiązania systemowe (2)
Przykładowo zunifikowane akumulatory wymienialne na stacjach w kilka minut i sieć stacji w całym kraju co 50 km ewentualnie akumulatory kondensatorowe, które są jeszcze w powijakach ładowalne w kilka minut to na masową elektryfikację samochodów nie ma co liczyć.
- 6 5
-
2018-12-14 20:30
Dokladnie, (1)
Najsłabszym ogniwem tych wszystkich pojazdów elektrycznych są... właśnie ogniwa.
- 3 0
-
2018-12-15 02:02
Tesla ładuje się do 80 % superchargerem w 15 minut ale muszą
być stacje, a w Polsce są trzy.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.