• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopot: więcej ogródków gastronomicznych i kino dla aut przy Ergo Arenie

Piotr Weltrowski
21 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Miasto udostępni swoją przestrzeń gastronomikom. Jednym z takich miejsc będzie zapewne plac Przyjaciół Sopotu. Miasto udostępni swoją przestrzeń gastronomikom. Jednym z takich miejsc będzie zapewne plac Przyjaciół Sopotu.

Udostępnienie za darmo przestrzeni miejskiej, głównie terenów zielonych i placów, do dyspozycji branży gastronomicznej, rozrywkowej i kulturalnej, a także stworzenie kina samochodowego przy Ergo Arenie - to pomysły władz Sopotu na pomoc lokalnym firmom podczas stopniowego odmrażania gospodarki.



Czego ci najbardziej brakuje przy obecnych ograniczeniach związanych z pandemią?

W poniedziałek nastąpił pierwszy etap powolnego ożywiania gospodarki i wychodzenia z obostrzeń związanych z pandemią koronawirusa. Na razie poluzowano jednak tylko kilka z nich, dając głównie możliwość korzystania z lasów, parków czy plaż oraz zwiększając liczbę osób mogących naraz robić zakupy w sklepach.

Czytaj też: Pierwszy dzień otwartych plaż i lasów

Niemniej plan rządu zakłada kolejne etapy likwidacji obostrzeń. Drugi z nich przewiduje m.in. otwarcie hoteli, a także bibliotek czy galerii sztuki. Etap trzeci z kolei oznaczać może powolne uruchamianie branży gastronomicznej.

Choć na razie trudno mówić o konkretnych terminach, to władze Sopotu już teraz przedstawiły własne pomysły na pomoc branży gastronomicznej, hotelarskiej, rozrywkowej i kulturalnej.

Innym miejscem udostępnionym branży gastronomicznej mają być sopockie błonia. Innym miejscem udostępnionym branży gastronomicznej mają być sopockie błonia.

Tereny miejskie dostępne za darmo



Sopoccy urzędnicy powołali się na badania, z których wynika, że już teraz co dziesiąty Polak odwołał swoje tegoroczne wakacje, a 60 proc. pytanych nie wierzy w możliwość wyjazdu gdziekolwiek w tym roku.

- Jesteśmy trochę oburzeni informacją podaną przez rząd, że w tym roku wakacji nie będzie. One będą, ale inne. Są miejsca i możliwości bezpiecznego i atrakcyjnego spędzania czasu w Sopocie. My jesteśmy cały czas w kontakcie z branżą restauracyjną i hotelarską i wspólnie pracujemy nad modelem bezpiecznego wypoczynku w mieście - deklaruje Magdalena Czarzyńska-Jachim, wiceprezydent Sopotu.

Koronawirus Gdańsk - Gdynia - Sopot - wszystko o COVID-19 w Trójmieście



Po ponownym otwarciu branża gastronomiczna będzie musiała dostosować się do nowej sytuacji - w lokalach będzie przebywać znacznie mniej osób, żeby zachować dystans społeczny.

Dlatego też Sopot chce udostępnić restauratorom przestrzeń miejską: parki, tereny zielone, place. Za darmo. Wszystko po to, aby branża mogła obsłużyć więcej osób, stosując się zarazem do obostrzeń dotyczących zachowania przestrzeni między klientami.

Według zapowiedzi urzędników nie dojdzie jednak do "wprowadzania foodtracków na plaże".

- Najpierw ta oferta będzie skierowana głównie do mieszkańców, dopiero w kolejnych etapach do gości - informuje Czarzyńska-Jachim.

Kino samochodowe przy Ergo Arenie?



Jednym z rozważanych pomysłów jest stworzenie kina samochodowego na parkingu przy Ergo Arenie. Jednym z rozważanych pomysłów jest stworzenie kina samochodowego na parkingu przy Ergo Arenie.
Pomysłem zdecydowanie bliższym do wprowadzenia jest stworzenie kina samochodowego na parkingu przy Ergo Arenie. Widzowie przebywaliby w swoich pojazdach, więc nie dochodziłoby do łamania obostrzeń.

Rządowy plan wychodzenia z obostrzeń



- Prowadzone są już rozmowy w tej sprawie - zapowiada Czarzyńska-Jachim.
Na razie dotyczą one głównie kwestii technicznych, a także optymalnego umiejscowienia kina.

Nie będzie cięć środków na promocję



- Choć sytuacja finansowa samorządów jest aktualnie bardzo trudna, to nie chcemy zmniejszać środków zaplanowanych na promocję miasta. Część wcześniej zaplanowanych imprez się oczywiście nie odbędzie, ale zaoszczędzone w ten sposób środki planujemy przeznaczyć na kolejne działania - zapewnia Czarzyńska-Jachim.
Pierwszym tego typu krokiem jest przeznaczenie środków zapisanych wcześniej na promocję sopockiej majówki na stworzenie spotów reklamowych zachęcających do korzystania z mniej znanych, oddalonych od centrum atrakcji Sopotu - głównie parków.

Spoty te będą przygotowywane przez sopockich artystów, co i im ma pomóc przetrwać trudny czas pandemii.

Pierwsze kraje otwierają gospodarkę



Na marketing stawia też branża hotelarska. Aktualnie większość hoteli w mieście pracuje nad marketingiem dotyczącym bezpiecznej oferty dla przyszłych klientów.

- Wprowadzane będą specjalne pakiety oferujące bezpieczny pobyt i wzbogacone o ofertę uzdrowiskową - mówi Anna Golec-Mastroianni, prezes Sopockiej Organizacji Turystycznej.

Gdańsk stawia na promocję online



Również w Gdańsku władze myślą o pomocy branży turystycznej podczas stopniowego zdejmowania rządowych obostrzeń. Na razie miasto przystąpiło do programu #CityWillWait. Jego inicjatorem jest Gdańska Organizacja Turystyczna, a dołączyły do niego także inne miasta: Warszawa, Poznań i Łódź.

- Chcemy, aby goście chętnie nas odwiedzali, ale dopiero wówczas, kiedy obecna sytuacja się uspokoi i wszyscy znów będziemy bezpieczni. Gdańsk może poczekać jeszcze trochę na turystów. W końcu ma ponad tysiąc lat - mówi Łukasz Wysocki, prezes Gdańskiej Organizacji Turystycznej.
Istotą akcji jest bombardowanie mediów społecznościowych materiałami przypominającymi o turystycznych walorach Gdańska. Poza organizacjami turystycznymi zaangażują się w nią m.in. muzea, instytucje kultury, hotele i obiekty noclegowe, parki rozrywki, centra handlowe oraz galerie sztuki, które przygotują ofertę wirtualnych spacerów.

Opinie (125) ponad 20 zablokowanych

  • jeszcze te gar kuchnie wpuscie do parku kazdego (1)

    nigdy tami naciagaczom nie dam zarobic i dla mnie sa zerem

    • 7 2

    • Racja, teraz aby odrobić będą handlować chabaniną. Znamy wasze numery...

      • 1 0

  • Kluby. powinny sprzedawać vouchery na metę,do wykorzystania w późniejszym terminie

    • 2 1

  • Za darmoszke od sopockiego magistratu

    taa już. To dopiero będą wałki, wałeczki. Będzie tak: kto da, ten ma.

    • 8 2

  • Sopot to miasto już upadnie tu nie ma żadnegego gospodarza

    • 7 4

  • Za darmo to można w ryj dostac.

    Na co w Sopocie jest duża szansa.

    • 8 1

  • .

    W ankiecie brakuje odpowiedzi pracy

    • 4 0

  • Mieszkania po 16k za metr

    Mieszkania w Gdańsku były po 7 tys za metr, w ciągu trzech lat to samo mieszkanie jest za 12 do 16 k za metr. Powodzenia przy sprzedaży.:)

    • 1 1

  • ankieta

    brakuje myslacych ludzi, widac tylko tlumy leminigow klepiacych jakies bzdur z telewizora i mainstreamowych portali jak wasz.

    • 4 0

  • Foodtrack

    Nie ma czegos takiego, panie autor. Shame!

    • 1 0

  • kino samochodowe!!

    To jest doskonały pomysł. Dla sopocian na kartę sopocką jakaś zniżka byłaby miła :)

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane