• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopot miastem trajtków

(boj)
3 października 2006 (artykuł sprzed 17 lat) 
Gdyńska komunikacja publiczna wciąga letnią stolicę Polski w strefę ekologicznego transportu. Powstała kolejna linia trolejbusowa z Gdyni do Sopotu.

Trolejbusem do Sopotu dojadą teraz mieszkańcy gdyńskich dzielnic Dąbrowa, Karwiny i Wielki Kack. Linia 31 od poniedziałku kursuje na przedłużonej trasie z Kaczych Buków do pętli przy ul. Reja w Sopocie.

Dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni Olgierd Wyszomirski cieszy się, że to dobra wiadomość dla wszystkich Gdynian: - To bardzo dobre bezpośrednie połączenie z Sopotemi zapewni jeszcze lepsze warunki podróży. Mieszkańcy okolic ul. Wielkopolskiej, a zwłaszcza Bernadowa uzyskają pierwsze bezpośrednie połączenie z kurortem.

Kiedy pomiędzy oboma miastami funkcjonowała jedna linia trolejbusowa móiło się o gdyńskiej komunikacji w Sopocie. Dziś, gdy są już dwie linie, można mówić, że Sopot stał się czwartym w Polsce miastem trolejbusowym - po Gdyni, Lublinie i Tychach.

Na linii 31 będą jeździły pojazdy niskopodłogowe.

Gdyby jeszcze przedłużyć trakcję trolejbusową do pętli tramwajowej w Oliwie, można by mówić, ze trolejbusy zdobyły całe Trójmiasto. Wtedy gdyński ZKM umocniłby swoją pozycję drugiego pzrewoźnika w Trójmieście - po SKM - który świadczy usługi mieszkańcom wszystkim miast aglomeracji.
(boj)

Opinie (73)

  • antypolityk (1)

    to że trolejbusy gdzieś jeżdżą niczego nie dowodzi- nie wiemy dlaczego, więc nie będę się wypowiadał, zresztą tramwajów na swiecie z pewnością jest więcej
    .... ale tyle się mówi o "czystości" trolejbusów, zadaję pytanie czy tramwaj jest "brudny"
    wydaje mi się że nie, a nie stoi w korkach, nie blokuje ruchu aut, nie niszczy nawierzchni asfaltowej, przewozi więcej osób jednorazowo (składy są większe)
    apeluje o nie porównywanie trolejbusów z autobusami, które powinny być stosowane w ruchu do dalekich osiedli, dzielnic podmiejskich, w kursach nocnych i tam gdzie nie ma dużego natężenia ruchu, tam gdzie to natężenie występuje powinien być transport szynowy (metro, kolejki, tramwaje)
    ... i moim zdaniem trolejbus z tramwajem przegrywa więc nie ma się z czego cieszyć

    • 0 0

    • hahaha

      Trolejbus jest lepszy od tramwajów pod woeloma względami i w tej rywalizacji wygrywa bezapelacyjnie. Trolejbusy wygrywają również z autobusami.Trolejbusy mają dużo większe przyspieszenie niż autobusy, a średnia prędkość przejazdu od pętli do pętli w terenie miejskim jest wyższa niż w przypadku autobusu.
      Podczas ruszania zużywają wielokrotnie mniej energii niż autobus.
      Praktycznie nie emituje zanieczyszczeń.
      Koszt budowy infrastruktury jest niższy niż w przypadku tramwajów wobec braku szyn.
      Trolejbusy mają lepszą od tramwajów przyczepność, dzięki czemu mogą gwałtowniej przyspieszać i hamować, co zmniejsza prawdopodobieństwo kolizji. Charakteryzują się także większą zdolnością pokonywania wzniesień.
      Nowoczesne trolejbusy posiadają możliwość zwracania energii elektrycznej z powrotem do sieci trakcyjnej podczas hamowania co ogromnie wpływa na zużycie energii elektrycznej podczas jazdy w warunkach miejskich. Przykładem takiego pojazdu jest Jelcz M121E, Solaris Trollino 12 i 12AC.
      Trolejbus ma zazwyczaj cichszy bieg od tramwaju dzięki tłumieniu odgłosów jazdy przez opony.
      Ponieważ trolejbus nie jeździ po szynach, jest bardziej mobilny w ruchu niż tramwaje (możliwe ominięcie przeszkody na torze jazdy, ograniczone jednak do ok. 2–3 metrów dopuszczalnym wychyłem pałąków, problem znika przy dodatkowym zasilaniu pojazdu).

      • 0 0

  • klient zkm (1)

    Ależ ja nie krytykowałem tramwajów. PiSałem tylko o trolejbusach, że wcale nie są złe. Tramwaj na pewno lepszy, nie mówiąc o metrze, ale zastanównmy się: tramwaj w Gdyni?

    • 0 0

    • tramwaj wcale nie jest lepszy

      Czas się dokształcić!Trolejbusy mają dużo większe przyspieszenie niż autobusy, a średnia prędkość przejazdu od pętli do pętli w terenie miejskim jest wyższa niż w przypadku autobusu.
      Podczas ruszania zużywają wielokrotnie mniej energii niż autobus.
      Praktycznie nie emituje zanieczyszczeń.
      Koszt budowy infrastruktury jest niższy niż w przypadku tramwajów wobec braku szyn.
      Trolejbusy mają lepszą od tramwajów przyczepność, dzięki czemu mogą gwałtowniej przyspieszać i hamować, co zmniejsza prawdopodobieństwo kolizji. Charakteryzują się także większą zdolnością pokonywania wzniesień.
      Nowoczesne trolejbusy posiadają możliwość zwracania energii elektrycznej z powrotem do sieci trakcyjnej podczas hamowania co ogromnie wpływa na zużycie energii elektrycznej podczas jazdy w warunkach miejskich. Przykładem takiego pojazdu jest Jelcz M121E, Solaris Trollino 12 i 12AC.
      Trolejbus ma zazwyczaj cichszy bieg od tramwaju dzięki tłumieniu odgłosów jazdy przez opony.
      Ponieważ trolejbus nie jeździ po szynach, jest bardziej mobilny w ruchu niż tramwaje (możliwe ominięcie przeszkody na torze jazdy, ograniczone jednak do ok. 2–3 metrów dopuszczalnym wychyłem pałąków, problem znika przy dodatkowym zasilaniu pojazdu).

      • 0 0

  • antypolityk

    aha, ok, to zwracam honor,
    w samej Gdyni ciężko ale budując drogę tzw. różową powinno się ją przedłużyć przez Sopot do Gdańska i tu zaplanować miejsce dla linii tramwajowej, która połączyłaby Oliwę z Sopotem a może i z ul. Wielkopolską, która jest kluczowa dla dużych gdyńskich osiedli mieszkaniowych
    zgadzam się tez z kimś kto wcześniej napisał o brakach w dojeździe do Sopotu z Moreny, byłoby idealnie gdyby można było dojechać z osiedla gdyńskiego na gdańskie z 1 tylko przesiadką, obecnie trzeba np. zjechać z Karwin lub Witomina do osi kolejki, przemieścić się kolejką a potem wjechać na Morenę, Suchanino lub Chełm
    oczywiście o metrze nawet nie marzę
    pozdrawiam

    • 0 0

  • klient zkm

    Akurat Droga Różowa jak będzie przedłużona, to w Sopocie ma biec tunelem., więc o tramwaj trudno. Zresztą idealną rolę nerwu osi Trójmiasta spełnia SKM, można powiedzieć że to takie metro. Poza tym uważam, że największym problemem jest bałagan organizacyjny, np. brak wspólnego biletu. Gdyby go nie było na pewno zniknęło by wiele problemów komunikacyjnych, ale do tego trzeba woli. Z tym zaś gorzej.

    • 0 0

  • kacze buki kacze buki

    kacze buki są pomiędzy tą ulicą na karwiny (wielkopolska?) i tą co jedzie na witomino (ta kolo GOSiR'u i salonu BMW Fota). tak mnie się wydaje ale moge się mylic bo z gdyni nie jestem;)

    • 0 0

  • Mad Max

    Kacze Buki to dzielnica Gdyni. Są tam gdzie Polifarb. Jak się jedzie Wilekopolską z Gdyni do Chwaszczyna drogą nr 20 to są za obwodnicą i lasem po lewej stronie.

    • 0 0

  • mówiłem, że nie znam gdyni; )

    chciałem pomóc forumowiczowi, który też nie wiedział. ale nie ma tego złego bo teraz wiemy oboje:))
    dzieki!

    • 0 0

  • Dlaczego tak późno ?

    Ja już od lat paru (parunastu ?) nawołuję do rozszerzenia trajdków na całe Trójmiasto. Kiedy wreszcie decydenty się obudzą ? Ja wiem, że prąd do napędu trajdka produkuje śmierdząca EC, ale w samym mieście jest lżej. Wystarczy popatrzeć na tumany czrnego dymu z rur wydechowych autobusów i niebieskiego z aut osobowych. W porównaniu z kupami psiaków na trawnikach to zanieczyszczenie z rur wydechowych jest 100 razy cięższe. Bo kupa psa użyźnia glebę i po tygodniu zmieniaq się w piękną trawę. A zawartość spalin samochodowych (metale ciężkie, CO2 itd itp) odbijać się nam będzie czkawką przez setki lat. I to by było na tyle ...

    • 0 0

  • Gallux w "szelkach"

    Hipokryta-kota nie można przewożić w trajtku,bo "pokopie",Galluxa "PO...doli".Na wiec czym pojechałes?Podązyłeś na tzw.gapę i złapałeś chrapę. Ty nie "otumaniony" Ty tez bez żony?

    • 0 0

  • gallux dobry pomysł

    GDYNIA PRZEPRASZA ZA PKP

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane